Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS, 1 oturumda, ikinci aşama LYS ise 5 oturumda yapılacaktır.  YGS.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS, 1 oturumda, ikinci aşama LYS ise 5 oturumda yapılacaktır.  YGS."— Sunum transkripti:

1

2  YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS, 1 oturumda, ikinci aşama LYS ise 5 oturumda yapılacaktır.  YGS de 6,LYS de ise 12 puan türü vardır.  2016 YGS 13 Mart Pazar saat 10:00’da,  2016 LYS Haziran ayının 3. ve 4. hafta sonunda, iki haftaya (18, 19, 25, 26 haziran) yayılarak yapılacaktır.

3 2016 YGS 13 Mart Pazar günü saat 10:00’da tek oturum halinde yapılacak ve tek kitapçık kullanılacak. YGS’de toplam 160 soru sorulacak ve süre 160 dakika olacaktır. Bu bölümde muhakeme gücü ve yorum becerisini ölçmeye dayalı ortak müfredattan oluşan sorular sorulacaktır. YGS’de ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan derslerle ilgili sorular sorulacaktır. YGS Puanları LYS sonunda Oluşacak puanlara %40 oranında etki edecektir.

4 Sınav zamanı: 13 Mart 2016 Pazar günü saat 10:00’da yapılacak. 160 dakika Başvuru Tarihi: 6-20 Ocak 2016 arasında yapılacak. Sonuçların açıklanması: 25 Mart 2016 tarihinde açıklanacak. Sınav ücreti: 2015 yılında 50 TL idi. Başvuru ücreti: 2015 yılında 3 TL idi. Sadece sınavsız geçiş başvurusu: 2015 yılında 15 TL idi. Sınav ücretleri yatırılacak bankalar: Ziraat Bankası'nın, Halk Bankası'nın, Akbank'ın, Kuveyt Türk Katılım Bankası’nın ve Türk Ekonomi Bankası’nın tüm şubeleri ve internet bankacılığı aracılığıyla ve Tüm PTT işyerlerine para yatırılabilecek. ÖSYM sitesinden «ödemeler» kısmından da ödeyebilirsiniz. Tercihlerin tarihi: 2015 yılında 6-14 Temmuz 2015 arasında yapıldı. Tercihlerin açıklanması: 2015 yılında 23 Temmuz 2015 tarihinde açıklandı.

5 * Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6, geometriden ortalama 7-8-9 soru gelmektedir.

6 YGS’de en az bir puan türünde 140 ve üzeri puan alamayan adayların; YGS puanları ile bir yükseköğretim programını tercih etme (Sınavsız Geçiş hakkı olanlar hariç) ve LYS’lere girme hakları bulunmamaktadır. YGS puanlarından 140’ın altında olanlar için ilgili yerleştirme puanı (Y-YGS) hesaplanmayacaktır.

7  YGS’de 140.00000-179.99999 arası puan alan adaylar, sadece meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açık öğretim programlarını tercih edebileceklerdir. Bu adayların LYS’lere girme hakları bulunmamaktadır. YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adaylar, LYS’lere girme hakkı kazanacaktır. YGS’de 180 ve üzeri puan alanlar, hem meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açık öğretim programlarını hem de YGS puanı ile öğrenci alan lisans programlarını tercih edebileceklerdir.  Özel yetenek sınavıyla öğrenci alan yükseköğretim programlarına başvurabilmek için de YGS puanlarından en az birinin 140 ve üzeri olması gerekir.

8 Adaylara sonuç belgesi gönderilmeyecektir. Adaylar YGS sonuçlarını, T.C. Kimlik Numaraları ve şifreleri ile ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr İnternet adresinden öğrenebileceklerdir. https://sonuc.osym.gov.tr

9 PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) ESKİ PUAN TÜRÜ TÜRKÇE SOSYAL BİLİMLER TEMEL MATEMATİK FEN BİLİMLERİ YGS-120104030 SAY-1 YGS-220103040 YGS-340302010 SÖZEL-1 YGS-430402010 YGS-537203310 EA-1 YGS-633103720

10 LYS sınavları 5 ayrı oturum halinde gerçekleşecektir. Her oturumda farklı bir sınav uygulanacaktır. Dileyen aday tüm oturumlardaki sınavlara girebilecek. Öğrenciler girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılacaktır. YGS’de 180 barajı geçen herkes LYS sınavlarına girebilecektir. Sorular lise-2, lise-3 ve lise-4 ağırlıklı konulardan oluşacak. Lise-1 konularında da az oranda soru gelecek. Soru tarzları da daha çok bilgiye dayalı sorular olacak.

11 18 Haziran Cumartesi saat 10.00'da LYS-4 (Sosyal Bilimler) 19 Haziran Pazar saat 10.00'da LYS-1 (Mat-2, Geometri) 19 Haziran Pazar saat 14.30'da LYS-5 (Yabancı Dil Sınavı) 25 Haziran Cumartesi saat 10.00'da LYS-2 (Fen Bilimleri) 26 Haziran Pazar saat 10.00'da LYS-3 (Edebiyat, Coğrafya-1) 2016 LYS başvuru tarihleri: 1-14 Nisan 2016 tarihleri arasında yapılacak. 2016 LYS sınav ücretleri: 2015 yılında her LYS sınavına 30 TL alındı. 2016 LYS sonuçlarının açıklanması: 18 Temmuz 2016 tarihinde açıklanacak. 2015 ÖSYS tercihlerinin tarihi: 6-14 Temmuz 2015 tarihleri arasında yapıldı. 2015 ÖSYS tercih sonuçlarının açıklanması: 23 Temmuz 2015 2015 ÖSYS sonucu yerleşen adayların kayıt tarihleri: 3-7 Ağustos tarihleri arasında yapıldı.

12 LYS – LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI LYS – 1 (Mat-2) LYS – 1 (Mat-2) Matematik : 50 Geo : 30 1. Fizik : 30 Kim : 30 2. Biy : 30 Edeb : 56 Coğ : 24 3. LYS – 2 ( Fen-2) LYS – 2 ( Fen-2) LYS – 3 ( Edb Coğ) LYS – 3 ( Edb Coğ) Tarih : 44 Coğ : 14 4. Fls Gr: 24 LYS – 4 ( Sos -2) LYS – 4 ( Sos -2) Y.Dil : 80 5. LYS – 5 ( Y.Dil) LYS – 5 ( Y.Dil) 12 - Bilgi ağırlıklıdır. - 10,11 ve 12.sınıf konuları. - 4 yıllık bölümler için kull. Din K: 8 (75 dk) (60 dk)(45 şer dk) (85 dk) (35 dk) (65 dk) (20 dk) (50 dk) (120 dk)

13 LYS– 2 / Fen – 2 LYS– 3 / Edeb-Coğ LYS– 4 / Sos Bil- 2 LYS – 5 / Y.Dil TM LYS– 1 / Mat – 2 LYS– 3 / Edeb-Coğ Sayısal LYS– 1 / Mat – 2 Sözel Y. Dil Ygs + + + + 5 Sınava da katılabilirsiniz. 13

14  Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olacaktır. (SAYISAL) (EA) (SÖZEL) (YABANCI DİL) * MF-1 * TM-1 * TS-1 * DİL-1 * MF-2 * TM-2 * TS-2 * DİL-2 * MF-3 * TM-3 * DİL-3 * MF-4 Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olacaktır. Örneğin; MF–1 de Biyoloji testinin katsayısı ile MF–3 de Biyoloji testinin katsayısı çok farklı olacaktır.

15 PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL Bİ.FEN BİL.MAT.GEO.FİZİKKİMYABİY MF-1 11165826131065 MF-2 11 5131671312 MF-3 11 7 135 1415 MF-4 11146922111395 MF–1 Puan türü: Aktüerya, İstatistik, Matematik, Matematik Öğretmenliği, Matematik Mühendisliği, Astronomi ve Uzay Bilimleri gibi bölümler için kullanılacak. MF–2 Puan türü: Biyoloji, Fizik, Kimya bölümleri, Biyoloji, Fizik Öğretmenlikleri, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Su ürünleri Mühendisliği, Bahçe Bitkileri ve Zootekni gibi bölümler için kullanılacak. MF–3 Puan türü: Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Genetik ve Biyomühendislik, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Beslenme ve Diyetetik, Odyoloji, Gerontoloji ve Veteriner gibi bölümler için kullanılacak. MF–4 Puan türü: Bilgisayar, Bilgisayar sistemleri, İnşaat, Makine, Çevre, Deniz Ulaştırma, Gıda, Elektrik, Elektronik, Mimarlık, İç Mimarlık, Endüstri, Gemi İnşaatı Mühendislikleri gibi bölümler için kullanılacak.

16 PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYAL BİL.FEN BİL.MAT.GEO.T.DİLİCOĞ-1 TM-1 1416552510187 TM-2 14 75228 8 TM-3 1510 51872510 TM–1 Puan türü: İktisat, İşletme, Maliye, ÇEKO, Ekonometri, Bankacılık ve Sigortacılık (Fakülte) Turizm ve Otelcilik (Fakülte), İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı gibi bölümler için kullanılacak. TM–2 Puan türü: Hukuk, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler ve Sınıf Öğretmenliği gibi bölümler için kullanılacak. TM–3 Puan türü: Psikoloji, Sosyoloji, Felsefe, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sosyal Hizmet, Antropoloji, Arkeoloji gibi bölümler için kullanılacak.

17 PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKTEMEL MATSOSYALBİL.FEN BİLT.DİLİCOĞ-2TARİHCOĞ-2FEL G. TS-1 1310125158 7 TS-2 18611525515510 TS–1 Puan türü: Coğrafya, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Radyo ve Televizyon, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi bölümler için kullanılacak. TS–2 Puan türü: Türkçe öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Sanat Tarihi, Sümeroloji, Hititoloji gibi bölümler için kullanılacak.

18 PUAN TÜRÜ TESTLERİN AĞIRLIKLARI (% OLARAK) TÜRKÇETEMEL MATSOSYAL BİLİMLERFEN BİL.İMLERİY.DİL DİL-1 1569565 DİL-2 25713550 DİL-3 487205 DİL–1 puan türü: İngilizce, Almanca ve Fransızca Öğretmenlikleri, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı, Çeviribilim (Alm., İng, Fran.), İngiliz Dil Bilimi, Karşılaştırmalı Edebiyat (Alm., İng., Fran.), Mütercim-Tercümanlık (Alm., İng., Fran.), Turizm Rehberliği (Alm., İng., Fran.) DİL–2 puan türü: Arnavutça, Boşnakça, Bulgar Dili ve Edebiyatı, Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı, Çeviribilim (Batı bilimleri), Dilbilim (Batı dilleri), Eski Yunan Dili ve Edebiyatı, İspanyol Dili ve Edebiyatı, İtalyan Dili ve Edebiyatı, Karşılaştırmalı Edebiyat (Batı Dilleri), Latin Dili ve Edebiyatı, Leh Dili ve Edebiyatı, Mütercim-Tercümanlık (Batı Dilleri), Turizm Rehberliği (Batı Dilleri), Yunan Dili ve Edebiyatı, Yunanca DİL–3 puan türü: Arap dili ve edebiyatı, Arapça öğretmenliği, Çeviribilim (Doğu Dilleri), Çin Dili ve Edebiyatı, Fars Dili ve Edebiyatı, Dilbilim (Doğu Dilleri), Gürcü Dili ve Edebiyatı, Hindoloji, Hungaroloji, Japon Dili ve Edebiyatı, Japonca Öğretmenliği, Karşılaştırmalı Edebiyat (Doğu Dilleri), Kore Dili ve Edebiyatı, Mütercim-Tercümanlık (Doğu Dilleri), Rus Dili ve Edebiyatı, Sinoloji, Turizm Rehberliği (Doğu Dilleri, Urdu Dili ve Edebiyatı

19  LYS’de 180 ve üzeri puan alanlar, LYS puan türleri ile öğrenci alan lisans programları ile birlikte YGS puanı ile öğrenci alan lisans programlarını ve ön lisans programlarını tercih edebileceklerdir.  LYS’de 180 ve üzeri puanı olmayan adayların; sadece meslek yüksekokulu ön lisans programları, açık öğretim programları ve YGS puanı ile öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakları bulunacaktır. Bu adayların LYS puanı ile öğrenci alan lisans programlarını tercih etme hakları yoktur.

20  Adaylar LYS sonuçlarını, T.C. Kimlik Numaraları ve şifreleri ile ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr internet adresinden öğrenebileceklerdir. Adaylara sonuç belgesi gönderilmeyecektir. İnternet sayfasındaki duyurular adaylara tebliğ hükmündedir. Sonuçlarda şu bilgiler bulunacaktır:https://sonuc.osym.gov.tr  LYS testlerindeki doğru ve yanlış cevap sayısı,  YGS puanları ve başarı sıraları,  LYS puanları ve başarı sıraları,  Ortaöğretim Başarı Puanı (OBP)  Yerleştirme puanları ve başarı sıraları.

21 YGS’DE BARAJI GEÇMEK İÇİN KAÇ NET GEREKİR? 2 Yıllık Bölümler için : 140 Puan 4 Yıllık Bölümler için : 180 Puan 21

22 Üniv. Puanı = YGS Neti OBP ++ LYS Neti % 40 etkili % 60 etkili YGS VE LYS’NİN YERLEŞTİRME PUANINA ETKİSİ Max. 60 puan 22

23 Ünv. hazırlıkta 3 büyük kopma yaşanır Çalışan bir öğrencinin net artış grafiği İlk bir – iki ay ( Sınav ciddiyetinden uzak olan, barajı geçemeyen grup) Aralık ayı ( Netlerim artmıyor deyip pes eden) Ygs’de umduğunu bulamayan

24 24 Öğrencilerin sıkça yapılan hatalar - Sınav öncesi aşırı motivasyon ( En az 130 net yapacağım ) - Önceki denemelerinin tesirinde kalmak - Kendilerini arkadaşlarıyla kıyaslaması - Netlerim bir türlü artmıyor - Bu yıl geçti, seneye hazırlanırım… - Yanlış kulvardan sınava hazırlanmak

25  Tedirginlik ve gerginlik  Kırılganlık, alınganlık.  Sınav kaygısı  Özgüvende dalgalanmalar… ( Deneme netleri…)  Suçluluk duygusu. (Aileye karşı)  Sınavı kazanamama korkusu.  İçe kapanma. ( Netleri istediği gibi artmasa)  Ruhsal bir çöküntü Sınavda başarısızlık …  Kendisini kıyaslar… Sınava hazırlanan öğrencinin psikolojisi

26  Senin iyi bir üniversite kazanmanı istiyoruz.  Derslerine çalışmalısın  Sorumluluklarını yerine getirmelisin  Yaşının gereği olgun davranmalısın Makul isteklerimiz, öğrenciyi motive eder  Müfettiş edasıyla davranmak  Emeğini başa kakmak  Çocuğun onurunu kırmak, aşağılamak… Yanlış tutum ve davranışlarımız

27  Sınav uğruna ebeveynle gerilen ilişkiler…  Sınav mücadelesi ergenlik sorunlarıyla birleşince…  Antalya’dan bir kurtulsam…  Ev, benim için kabus gibi… Çok önemli…

28  Amcanın oğlu mühendis olmuş. Ama sen sürünüyorsun.  Kardeşin gibi başarılı değilsin. Öğrenci başkasıyla kıyaslanmamalı  Öğrencinin kıskançlık damarını tahrik eder  Sınav kaygısı yüksek olur  Size ve kıyaslandığı kişiye karşı büyük öfke duyar…

29  ( Ya hukuk ya hukuk …)  Tıp fakültesini kazanamadıktan sonra gerisi benim için boştur…  Acaba güzel bir bölüm kazanmak istemeyen öğrenci var mıdır?  Öğrencinin deneme sınavlarındaki netlerine bakmalı… Gerçekçi olmayan y üksek bir beklentiye girmemeli  Öğrencinin ümidini ve çalışma azmini kırar.

30  Sınavı kazanamazsan seni çok zor günler bekliyor.  Tek ümidimiz sensin… Kazanamazsan rezil olursun…  Bizi eşe – dosta karşı mahcup etme… Sınavı bir ölüm – kalım meselesi olarak görmemeli  Bu yıl misafirliğe gitmedik, eve misafir kabul etmedik…  Ders çalışsın diye çayını - yemeğini masasına götürüyorum…  Evde sıkıyönetim var. Çocuk çalışsın diye kimse rahat hareket edemez.  Vitamin ilaçları vs …  Abartılı harçlık…  Hırslı ebeveynler… Ben kazanamadım ama o kazanacak…  Öğrencinin sınav kaygısını arttırır.

31  Bir öğrenci her gün saatlerce ders çalıştığı halde istediği başarıyı elde edemiyorsa şu sebeplere bakmalı: 2 – Öğrencinin verimli ders çalıştığından emin olun.  Öğrenci verimli ders çalışma tekniklerini bilmiyor olabilir. ( Konulara yarım – yamalak çalışıyor olabilir)  Çok yoğun bir şekilde sınav kaygısı olabilir. Öğrenci kilitlenir…  Öğrenci yanlış kulvardan sınava hazırlanıyor olabilir…

32  Ben mühendis olamadım ama çocuğum mühendis olsun 7 – Kendi hayalleriniz öğrencinin ideallerinin önüne geçmemeli  Öğrenci istemediği bölümü kazanırsa mutsuz olabilir.  Tekrar sınava girip sene kaybı yaşayabilir.  Diplomayı alınca anne ve babamın yanında yırtacağım…  Kendi fikrinizi söyleyin. Ama kararı öğrenciye bırakın.

33 8 – Sınav günü….  Öğrenciyle birlikte sınava gitmeyin. ( Öğrenci istiyorsa elbette ki gidilmeli.  Sınavdan önceki gece öğrenciyi erkenden uyutmayın.  Sınavdan önceki akşam ağır yiyeceklerden kaçınılmalı.  Sınava gönderirken düğün yemeği formatındaki kahvaltılardan kaçınılmalı  Sınava askere uğurlar gibi göndermemeli.  Çocuğun arkasından su dökmeler, ağlamalar… Sanki savaşa gönderiyor…  Bütün sülale son akşam arar, sınav taktiği verir…

34  Babama inat olsun diye çalışmıyorum…  Çalışma isteğim olsa bile annem “hadi çalış” diyince sinirden çalışasım gelmiyor.  Anneme kalsa hiç nefes bile almam. Hep çalışmalyım….  Ailem netlerimi hiçbir zaman yeterli görmedi. Her seferinde daha da yüksek yap diyor. Artık bıktım. Çalışsam da bir çalışmasam da. Nasıl olsa yeterli görmeyecekler…  Babam beni istemediğim bir bölümde okumam için zorluyor. O diplomayı aldıktan sonra babamın yanında yırtacağım. Öğrencilerden İnciler…

35 Kimse kimseye yaşamayı öğretemez. Çocuğunuza hayatı hazır bir reçete olarak sunamazsınız. Çocuğunuzun hayat yolunu çizemezsiniz, ona ancak kendi yolunu çizebileceği bir harita verebilirsiniz. DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Serap Şeyda ÖZENGİ Psikolojik Danışman


" YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir.  İlk aşama sınavı YGS, 1 oturumda, ikinci aşama LYS ise 5 oturumda yapılacaktır.  YGS." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları