Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN."— Sunum transkripti:

1 1 Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN

2 Stratejik Yönetim 2 İşletme Felsefesi (Vizyon, Misyon, Kültür) İşletme Felsefesi (Vizyon, Misyon, Kültür) Dış Çevre Analizi İşletmenin Analizi İşletmenin Analizi Strateji Üretme ve Uygulama Strateji Üretme ve Uygulama Politika ve Taktikler Geliştirme Hedefler Sonuçları Değerlendirme Yeniden Düzenleme Mükemmeliyet

3 Turizm Pazarlama Çevresi 3 Turizm İşletmesi Makro Çevre Faaliyet Çevresi Sektör Çevresi

4 MAKRO ÇEVRE Demografik Çevre Eğitim Düzeyi Meslek Cinsiyet, Yaş Evlilik Durumu Ekonomik Çevre Gelir Dağılımı Kişi Başı Gelir Gelir Elde Ediliş Dönemi Maaş ve Ücret Düzeyi Siyasal Çevre YasalarSiyasi yapı Ülkeler Arası siyasi ilişkiler Siyasal Birleşmeler 4

5 MAKRO ÇEVRE Sosyo- Kültürel Çevre Aile Yapısı, Toplumsal Sınıf Dini İnançları Yaşam Stili, Moda Adet, gelenek, görenekleri Teknolojik Çevre İnternet Bilgisayar, TV Kredi Kartı Teknolojik Ürünler Doğal Çevre Deniz, kum, güneş Tarihi kalıntılar Göl, Dağ, nehir, Kayak Flora ve Fauna 5

6 SEKTÖR ÇEVRESİ 6 TURİZM İŞLETMESİ Tedarik Kaynakları Tur Operatörleri Seyahat Acenteleri Turizm Bölgesi Yönetimi Turizme Bağımlı İşletmeler Finansal Kuruluşlar Paydaşlar

7 FAALİYET ÇEVRESİ Turizm İşletmesi MüşterilerRakiplerOrtaklarİş GörenlerSendikalar 7


"1 Turizm Pazarlaması Çevresi Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları