Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ. ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM Düşünce, bilgi ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ. ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM Düşünce, bilgi ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı."— Sunum transkripti:

1 HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ

2 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM Düşünce, bilgi ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı ve aktarımıdır

3 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar; söylediği söylemediği yaptığı yapmadığı her şeyin anlamı vardır

4 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ETKİLİ İLETİŞİMİN AMACI İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır

5 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DOKTOR-HASTA İLİŞKİSİ BİR UZMANLAR ORTAKLIĞIDIR Doktor konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir Başvuran ise herkesten daha çok kendi yaşantısı, istek ve duyguları konusunda bilgi ve tecrübe sahibidir Her ikisi de birbiri için önemlidir, her biri diğerinde olmayan bilgiye sahiptir ve bu nedenle “iki yönlü iletişimi geliştirmek zorundadırlar”

6 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK PERSONELİ-HASTA İLİŞKİSİ (1) “PATERNALİSTİK (BABACIL)YAKLAŞIM” Genellikle sağlık personeli-hasta ilişkisi otorite, ana- baba, öğretmen şeklinde olmuştur Bu yaklaşımda “geç şuraya sırtını aç, git şu filmi çektir, ameliyat olacaksın….” şeklinde emir kipiyle konuşulur Hastalar sağlık çalışanlarını “ipleri ellerinde tutan kişiler” olarak algılarlar

7 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK PERSONELİ-HASTA İLİŞKİSİ (2) KATILIMCI YAKLAŞIM Burada sağlık personeli ve hasta sorunu beraber çözmeye çalışır. Sağlık personeli önerilerde bulunur, motive eder ve cesaretlendirir, birlikte çalışarak sorunları çözümlerler İdeal iletişim şekli budur

8 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM  Sözsüz İletişim  Sözel İletişim

9 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SÖZSÜZ İLETİŞİM Beden dili Yüz ifadeleri “güler yüz, göz teması” Jestler, mimikler Oturma biçimi Duruş biçimi

10 HEPİNİZ GÜLÜMSEYİN!. NE KADAR SOĞUK OLURSANIZ OLUN, YİNE DE SICAK GÖZÜKÜRSÜNÜZ…

11 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ETKİLİ BİR SÖZEL İLETİŞİM İÇİN Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymalı güven vermek Göz teması kurmak Beden diline dikkat etmek Karşılıklı iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak çok önemlidir

12 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SES TONU Hasta kendisinden bahsederken çok yüksek ya da anlaşılmayacak kadar alçak olmayan bir ses tonuyla önemli noktaları vurgulamasını bilmeli. Ses tonu karşılıklı olarak huzur ve güven vermelidir.

13 KARŞILIKLI DİNLEME Dinleme bir sanattır, gerçek dinleme konuşmaktan daha zordur, gayret ve disiplin gerektirir.

14 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DİNLEMENİN YARARLARI Öğrenmek Gelişmek geliştirmek Çatışmaları önlemek Anlaşmazlıkları çözümlemek

15 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan Cüceloğlu

16 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DİNLEME TÜRLERİ Görünüşte dinleme Seçerek dinleme Savunucu dinleme Tuzak kurucu dinleme Yüzeysel dinleme Etkin dinleme Empatik dinleme

17 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ETKİN DiNLEME Sağlık personeli-hasta iletişiminde karşılıklı etkin dinleme çok önemlidir. Etkin dinleme sayesinde teşhis ve tedavi aşamaları daha kolay aşılabilir.

18 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ETKİN DİNLEME Bilinçli olarak dinlemedir Dinleyen konuşanın söylediklerini açarak geri verir, anlamadığı şeyleri sorar, anladığından emin olmak için söyleneni kendi ifadeleri ile tekrar eder böylece konuşan dinleyenin ne anladığını öğrenir

19 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EMPATİK DİNLEME EMPATİ NEDİR? Kişinin kendisini karşısındakinin yerine koyarak ne hissettiğini anlamaya çalışmasıdır Kişinin karşısındakinin duygularının yoğunluğunu ve anlatımını algılama ve anlama yeteneğidir Karşımızdaki kişinin dünyayı görüşünü bir anlık yakalamadır

20 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EMPATİK DİNLEME Bir anlaşmazlık olduğunda, muhatabınızın ayakkabılarını giyerek soruna bakın!” Kızılderili atasözü

21 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EMPATİK DİNLEME Göğsü kınalı serçe, gök gürlemesinden çok korkar, “gök gürlediğinde kırk kantar yağım eriyor” dermiş. Bir gün birisi demiş ki; “Sen kendin beş dirhem gelmezken nasıl oluyor da kırk kantar yağın eriyor?” Bunun üzerine serçe şöyle karşılık vermiş: “Herkesin dirhemi de kantarı da kendine göre” Serçe masalında empati

22 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EMPATİK DİNLEME Empatik dinleme sayesinde sağlık personeli ve hastalar birbirlerini daha iyi tanır, duygu ve düşüncelerini daha iyi anlarlar.

23 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EMPATİK DİNLEME Her insanın, hatta her canlının olaylara kendine özgü bir bakış açısı vardır. Dışarıdan bakarak bunu göremeyiz. Kendimizi karşımızdakinin yerine koyup olaylara onun gözüyle bakabilirsek onun duygularını, düşüncelerini anlayabiliriz. (Üstün Dökmen’den)

24 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İDEAL İLETİŞİM Hastanın ve sağlık personelinin karşılıklı olarak nazik, açık ve dürüst davranması yapılacak işleri kolaylaştırır. Böylece hastanın ve sağlık personelinin birbirini dinleme olasılığı artar, karşılıklı olarak bilgi daha kolay aktarılır.

25 SAĞLIK ÇALIŞANLARINA SORULMUŞ; Eğer siz ya da ailenizin bir üyesi hizmet almak için bir kliniğe gelseydiniz ne beklerdiniz?

26 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK ÇALIŞANLARI BAŞVURANIN YERİNE KENDİLERİNİ KOYARAK şu cevapları vermişlerdir. Temiz, rahat bir kurum En az sıkıntıyla etkili bir hizmet ve yöntem seçeneği Açık, kısa, öz, doğru bilgi Yeterli ve saygılı personel Mahremiyet ve güvenilirlik isteriz.

27 ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ


"HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ. ANKARA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM Düşünce, bilgi ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları