Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk."— Sunum transkripti:

1

2 Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk

3

4

5 TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU

6 TSSB’NİN ÖZELLİKLERİ Yaygınlık ve Eş Tanı DİSOSİYATİF BOZUKLUKLAR: Bozukluklar uyku dışında kalan bir bilinç çözülmesi (kopukluk veya etkileşim) ile sonuçlanabilir. Kişi geçmişi veya kimliğiyle ilgili bilincini kaybedebilir. BORDERLİNE KİŞİLİK SENDROMU Kendilik imajında, ilişkilerde, davranışlarda uzun dönemli kalıcı dengesizlikle belli olan bir kişilik bozukluğu. İlk bakıcı ile olan bağlanmanın eksik olması nedeniyle ortaya çıktığı düşünülmektedir.

7 TSSB’nin Etiyolojisi TSSB’nin Değerlendirilmesi Tedavi Stratejileri TRAVMA ODAKLI BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ PSİKOLOJİK TEKRAR AÇIKLAMA GÖZ HAREKETİ DUYARSIZLAŞTIRMA VE YENİDEN İŞLEME

8 FARMAKOLOJİK TEDAVİ

9 Özet TSSB için çocukların izlenmesi ve değerlendirilmesinin önemi gereğinden fazla vurgulanmamıştır. Çocuk istismarı, aile içi şiddet, doğal afetler ve kazalar oluşmaya devam etmektedir ve bugünün çocuklarının yaşamlarında sıklıkla görülmektedir.

10 Okul Temelli Müdahaleler PROBLEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİN BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRMEK

11 Öğretmenler İçin İpuçları Çocuğun kendisini güvende hissetmesini sağlayın ve sınıfta destekleyin. Öğrencinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Plânındaki (BEP), davranışsal müdahale planında öngörülen stratejileri izleyin. Çocuğun evdeki davranış değişikliklerini izlemek için öğrencinin sınıf performansı ile ilgili bilgi vermek için anne babası ile yakın temas içinde kalın.

12 YAYGIN ANKSİYETE (KAYGI) BOZUKLUĞU (AŞIRI KAYGI BOZUKLUĞU) Yaygın Anksiyete (Kaygı) Bozukluğunun Özellikleri Yaygın Anksiyete (Kaygı) Bozukluğunun Yaygınlığı Yaygın Anksiyete (Kaygı) Bozukluğunun Etiyolojisi

13 Yaygın Anksiyete (Kaygı) Bozukluğunun Değerlendirilmesi DAVRANIŞSAL KAÇINMA GÖREVLERİ: Çocuklar kaygı üreten çeşitli uyaranlara maruz bırakılır ve kaçınma dereceleri değerlendirilir. Tedavi Stratejileri

14 Okul temelli Müdahaleler PROBLEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİN BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞMEK

15 Öğretmenler için İpuçları Sınıfınızda duygusal olarak etkilenen öğrencinin öğrenmesi için her zaman güvenli, yapılandırılmış bir çevre sağlayın. Öğrencinin hedeflenen davranışlarını kontrol etmek için gösterdiği her çabayı tutarlı olarak övün ve olumlu pekiştireç sağlayın. YAB olan bir öğrenciyi “mantıksız” korkuları için asla aşağılamayın ve kötülemeyin.

16 OBSESİF-KOMPULSİF BOZUKLUK Obsesif-Kompulsif Bozukluğun Özellikleri Obsesif-Kompulsif Bozukluğun Yaygınlığı Devam ediyor

17

18 Obsesif-Kompulsif Bozukluğun Etiyolojisi DOPAMİN: Bir hormon ve nörotransmitterdir. Kontrollü davranma ve zevk alma gibi kritik beyin işlevlerinden sorumludur Bu bir adrenalin öncüsüdür. TOURETTE SENDROMU: Tekrarlayıcı, stereotipik, istemsiz hareketler ve sözelleştirmeler ile karakterize nörolojik bir hastalıktır tik olarak adlandırılır.

19 Obsesif-Kompulsif Bozukluğun Değerlendirilmesi Tedavi Stratejileri BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI TEDAVİ FARMAKOTERAPİ

20 Okul temelli müdahaleler Bu bölümde ileri sürülen yaklaşım vaka örneği Nikolas’la ilişkilendirilerek çıklanmaktadır. PROBLEM DEĞERLENDİRME ETKİN BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRİLME

21 Öğretmenler İçin İpuçları Obsesif - kompulsif davranışları için bir öğrenci asla cezalandırılmamalı ve küçük düşürülmemeli. Öğrencinin davranışsal müdahale planını takip edin ve istendiği gibi dikkatle, tam ve doğru olarak kayıtları tutmaya devam edin. Anne - babalar ve diğer sağlık görevlileri için destek sağlayın. Çocuğun sürdürmekte ısrar ettiği davranışları nedeniyle “tükenmişlik” hissettirebilirler.

22 Özet Bu bölümde okul çağındaki çocuklar ve gençlerde görülen yaygın anksiyete bozukluğu (YAB), travma sonrası stres bozukluğu (TSSB) ve obsesif- kompulsif bozukluğu (OKB) inceledik. Gerçek hayattan vaka örnekleri olan Sandy, Jerry ve Nikolas’ın problem davranışları sınıf öğretmenlerine pratik bir bakış açısı sağladı. Bu hastalıkları yaşayan öğrencilerle daha etkin çalışması için öğretmeni hazırlamak amacıyla bölüm, bir araştırmaya dayalı olarak her hastalığın tanımı, temel özellikleri, nedenleri ve önerilen müdahaleler de dahil olmak üzere bir bakış sağlamıştır.


"Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları