Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi İLETİŞİM NEDİR? İletişim, nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanır. İletişim,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi İLETİŞİM NEDİR? İletişim, nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanır. İletişim,"— Sunum transkripti:

1

2 ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi

3 İLETİŞİM NEDİR? İletişim, nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanır. İletişim, nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanır. Burada önemli olan nokta, aktarımın iki yönlü olmasıdır. Burada önemli olan nokta, aktarımın iki yönlü olmasıdır.

4 ERGENLE İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR? Ergen, potansiyel suçlu değildir. Yanlışları konusunda hemen suçlayıcı olmayın. Anlamak için önce dinleyin. Ona inandığınızı ve güvendiğinizi hissettirin. Duygu ve düşüncelerini rahatça ifade edebilmesine izin verin. Onunla ve sorunuyla gerçekten ilgilendiğinizi gösterin.

5 ERGENLE İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR? Duygularını paylaşın. Yanlışların büyük boyutlara gelmesini beklemeden müdahale edin. Sorunun temelinde psikiyatrik bir bozukluk olabileceğini düşünün. Sorunun kötüye gittiğini düşündüğünüzde yardım almayı deneyin. İletişim kurarken ben dilini kullanmaya özen gösterin.

6 BEN DİLİ Ben dili; yaşanan olay karşısında hissettiğimiz duygu ve düşüncelerimizi karşımızdaki kişiyi suçlamadan ifade etmemizdir.

7 Örnek Olay 1 Durum: çocuğunuz odasını toplamıyor. Tepki: “Kızım gün boyu yapmam gereken bir çok iş var. Sen odanı toplamadığın için senin odanı da toplamak zorunda kalıyorum. Senden kendi odanı toplayarak, bana yardımcı olmanı bekliyorum. Böyle olmayınca da üzülüyorum.”

8 Örnek Olay 2 Durum: Oğlunuz akşam yemeğine geç geliyor. Tepki: “Oğlum,evimizde hepimizin mutlu ve huzurlu olabilmesi için, herkesin uymak zorunda olduğu bazı kurallar var. Akşam yemeğine vaktinde gelmek de bu kurallardan biri. Senin sorumluluklarını bilecek bir yaşa geldiğini düşünüyorum.Akşam yemeğinde hep birlikte olmak bizi mutlu ediyor.”

9 İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN Öncelikle bedensel olarak, karşınızdaki kişiyi dinlemeye hazır olduğunuza inandırmalısınız. Konuştuğumuz kişiyle karşılıklı oturmak, aynı yükseklikte olmak, göz teması kurmak çok önemlidir. Karşımızdaki kişiyi aktif bir şekilde dinlemeliyiz. Aktif dinleme; karşımızdaki kişinin söylediğini yada söylemek istediğini kendi kelimelerimizle ona geri iletme biçimidir. Bu geri bildirimle kişi, dinlenildiğini ve anlaşıldığını hisseder.

10 Örnek Ergen: -Fizik dersini hiç anlamıyorum. -Fizik dersini hiç anlamıyorum. (Duygu: Zorlanma) (Duygu: Zorlanma)Ebeveyn: -Fizik dersi sana zor geliyor. -Fizik dersi sana zor geliyor.

11 SAĞLIKLI BİR İLETİŞİM İÇİN, KONUŞMA KATİLLERİNDEN SAKINMALIYIZ.

12 KONUŞMA KATİLLERİ Öğüt verme, çözüm getirme: “Şöyle yapma, böyle yap.” Yönlendirme: “Üzüleceğine, otur da dersine çalış.” Yargılama: “Sen zaten hep kolaya kaçarsın.” Eleştirme: “Çocuk gibi davranıyorsun.” Ad takma: “Geri zekalı, aptal”

13 KONUŞMA KATİLLERİ Soru sorma – araştırma: “Neden? O sana ne dedi?” Teşhis – tanı koyma: “Aslında ben senin neden böyle yaptığını biliyorum.” Tahlil etme: “Aslında senin derdin başka.” Teskin: “Aldırma, boş ver.” Teselli etme: “Düzelir, canını sıkma.” Konuyu değiştirme: Başka bir konudan laf açma.

14 İletişim katilleri, karşımızda bize bir sorununu anlatmak isteyen ergende; Anlaşılmamışlık, Savunmaya girme, Haksızlığa uğradığını hissetme, Sinirlenme, Direnç gösterme, Çaresizlik vb. duyguları yaşatırız.

15 Oysa ergenin, dinlenilmeye, kabul edildiğini hissetmeye ihtiyacı vardır. Anlaşıldığını, kabul edildiğini, koşulsuz sevildiğini bilen bir ergenle iletişim kurmak, hiç te zor olmayacaktır.

16 Şimdi kendinize şu soruları sorun: 1.Çocuğuma hiç konuşma fırsatı vermeden, bir dakikadan fazla konuşuyor muyum? 2.Çok önemli olmayan konularda, fikirlerinin yanlış olduğunu düşündüğümde, onu düzeltiyor yada karşı çıkıyor muyum? 3.Söylediğim sözlerle yada söyleyiş tarzımla onu iğnelemeğe veya ondan öç almağa çalışıyor muyum? 4.Çocuğumun, ne söylediğini anlamadığım halde cevap verdiğim oluyor mu? 5.Çocuğuma kasıtlı yada kasıtsız, övgü sayılmayacak isimler takıyor muyum?

17 ANNE BABALARA TAVSİYELER 1-Çocuğunuza hep kendi istediklerinizi söylerseniz, ergenlik çağından itibaren istemediklerinizi işitirsiniz.

18 2-Arkadaşlarına olur olmaz karşı çıkmayın. Arkadaşlarına karşı çıktığınız zaman, çocuğunuzu kendinizden uzaklaştırırsınız. Bu durumda çocuğunuz enerjisini sizinle mücadeleye yöneltir gerçek problemini göremez.

19 3-Çocuğunuz 13 yaşına geldikten sonra, tatillerde birkaç saat çalıştırın. Erken yaşta çalışmak, çocuğunuzun insanlardan bir şey istemek ve sınırların nereden geçtiğini öğrenmek konusunda hayat boyu yararlanacağı eşsiz bilgiler kazanmasını sağlar.

20 4-Saç, müzik, giyim gibi yüzeysel konularda çocuğunuzla çatışmaya girip, ilişkinizin zedelenmesine zemin hazırlamayın. Size karşı mücadele vermek zorunda kalmazsa birkaç kere denedikten sonra uygun olmayan davranışlarda ısrar etmeyecektir.

21 5-Çocuğunuza, meslek seçerken en büyük mutluluğun “sevdiği işi yapmak, yaptığı işi sevmek” olduğunu aşılayın. Mesleğin adının değil, işini iyi yapmanın saygınlık getirdiğini anlatın. Mesleğin adının değil, işini iyi yapmanın saygınlık getirdiğini anlatın. Çocuğunuza namusuyla çalışan herkese saygı duyması gerektiğini öğretin. Bunu öğretmenin yolu, bu yolda davranarak örnek olmaktan geçer. Çocuğunuza namusuyla çalışan herkese saygı duyması gerektiğini öğretin. Bunu öğretmenin yolu, bu yolda davranarak örnek olmaktan geçer.

22 6-Çocuğunuzla ilgili kuralları onunla birlikte belirleyin. Kural koyduğunuz konularda çocuğunuzun ihtiyaçlarını da mutlaka hesaba katın. Kural koyduğunuz konularda çocuğunuzun ihtiyaçlarını da mutlaka hesaba katın.

23 7-Çocuğunuza ceza vermek zorunda kalırsanız, öfkenizi kontrol edin, yumuşak olun ve üzüldüğünüzü ifade edin. Çocuk eğitiminde daha çok ödüllendirmeyi seçin. Unutmayın ki ceza neyin yapılmayacağını söyler, ödül ne yapılırsa daha iyi olacağını gösterir. Çocuk eğitiminde daha çok ödüllendirmeyi seçin. Unutmayın ki ceza neyin yapılmayacağını söyler, ödül ne yapılırsa daha iyi olacağını gösterir.

24 8-Hangi yaşta olursa olsun, her fırsatta, çocuğunuzun fikrini sorun. Düşünce ve değerler zorla benimsetilemez. Çocuğunuzu bir konuda zorladıkça sizden uzaklaşır. Düşünce ve değerler zorla benimsetilemez. Çocuğunuzu bir konuda zorladıkça sizden uzaklaşır. Önemli bulduğunuz değerler üzerinde aranızda problem yokken konuşun. Önemli bulduğunuz değerler üzerinde aranızda problem yokken konuşun. Problemleri çözmek için güç kullanırsanız, çocuğunuz büyüdükçe dozunu artırmak zorunda kalırsınız. Problemleri çözmek için güç kullanırsanız, çocuğunuz büyüdükçe dozunu artırmak zorunda kalırsınız.

25 9-Bilgi ve hoşgörüye dayanan otoritede çocuğunuzla yakınlaşırsınız ve size rahatça danışabilir.Size yakın insanları etkilemek daha kolaydır.

26 10-İkna ederek denetlemeği seçen anne babanın çocuğu, onların duygu, düşünce, değer ve beklentileri hakkında sebepleri ve sonuçları ile birlikte bilgi sahibidir.

27 SEVGİLİ ANNECİĞİM VE BABACIĞIM

28 DUYARLI OLUN İHTİYAÇLARIMA, İSTEKLERİME VE KORKULARIMA

29 ÇABA GÖSTERİN BENİM FARKIMA VARMAK VE BENİ TAKDİR ETMEK İÇİN

30 LÜTFEN BANA ÖNEMLİ OLDUĞUMU HİSSETTİRİN

31 FIRSAT VERİN BAŞARMAM İÇİN BANA ŞANS TANIYIN

32 SAYGI GÖSTERİN ZEVKLERİME VE FİKİRLERİME

33 ZAMAN AYIRIN ZAMANINIZI BENİMLE PAYLAŞIN.

34 İLGİ GÖSTERİN BENİ SEVİN, BİR GÜLÜCÜKLE

35 TAKDİR EDİN DOĞRU YAPTIĞIM ŞEYLER İÇİN

36 FARK EDİN BEN ÖZELİM

37 YÜREKLENDİRİN DAHA YÜKSEĞİ HEDEFLEMEM İÇİN


"ERGENLE İLETİŞİM Rehberlik servisi İLETİŞİM NEDİR? İletişim, nitelikleri ne olursa olsun, iki sistem arasındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanır. İletişim," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları