Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı. Pazarlama Nedir? Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsamaktadır. Yani insanların ihtiyaçlarını.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı. Pazarlama Nedir? Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsamaktadır. Yani insanların ihtiyaçlarını."— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı

2 Pazarlama Nedir? Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsamaktadır. Yani insanların ihtiyaçlarını belirleme aşamasından hangi ürünün tasarlanacağı, hangi fiyatın uygulana- cağını hangi yollarla dağıtılacağını kapsayan, ciddi yönetim becerisi gerektiren faaliyetlerin bütünüdür.

3 Pazarlama sadece satış değildir Satış pazarlamanın sadece bir adımını oluşturmaktadır. Pazarlama kapı kapı tencere satmak ya da televizyonda bal satmak değildir. PAZARLAMA NE DEĞİLDİR?

4  PAZARLAMA STRATEJİK DÜŞÜNME KABİLİYETİ GEREKTİRİEN ALANDIR !!!  ARAŞTIRMALARA GÖRE ! GÜNÜMÜZDE EN FAZLA İŞ İLANI YAYINLANAN İŞ SEKTÖRÜDÜR !!!  YENİ BİR ALAN OLMASINDAN ve BU ALANDA UZMANLAMIŞ ELEMAN OLMAMASINDAN DOLAYI FAZLASIYLA ÇALIŞAN İHTİYACI OLAN TAZE BİR SEKTÖRDÜR!!! PAZARLAMA O ZAMAN NEDİR?

5 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER  Satış Danışmanlığı  Sigortacılık  Emlak komisyonculuğu  Gıda Satış Danışmanlığı Okulumuzda ; Satış Danışmanlığı Dalında öğrenci yetiştirilmektedir.

6 Pazarlama ve Perakende Bölümü Olarak Hedefimiz:

7 10.SINIF DERLERİ  Bilgisayar Ofis Programları  Bilgisayar Klavye  Müşteri İlişkileri  Ticari Hesaplamalar  Çalışma Hayatı Pazarlama Perakende Alan Dersleri

8 11. VE 12. SINIF DESLERİ  İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ ( Staj )  MESLEKİ YABANCI DİL  ÜRÜN ALIMI VE ÜRÜN SATIŞI  TİCARİ DEFTERLER VE BEYANNAMELER  TOPTANCILIK VE PERAKENDECİLİK  TÜKETİCİ HAKLARI  STOK KONTROL  İŞ VE TİCARET HUKUKU  BORÇLAR HUKUKU VE VERGİ  KALİTE GELİŞTİRME Pazarlama Perakende Alan Dersleri

9  Pazarlama günlük hayattan oldukça etkilenir ve hayatın çoğu alanından örnekler derslerimizde yer alır.  Derslerimizde video, resim, reklam gibi materyallerden, uygulamalı öğretim yöntemlerinden sıkça yararlanılır.  Okulumuzda yer alan modern bilgisayar laboratuvarları ve akıllı tahtalar öğretime yardımcı olacak artılarımızdandır.  Derslerimiz sadece okul içerisinde değil bazı zamanlar okul dışıda işlenir.  Derslerimiz belirli bir proje kapsamında yürütülür. Derslerimizin işleniş şekli

10

11 4 YILLIK LİSANS PROGRAMLARI  Pazarlama (Antalya- Akdeniz Üniv.2012 de açıldı.)  Bankacılık  Bankacılık ve Finans  Bankacılık ve Sigortacılık  Sermaye piyasası  Sigortacılık  Sigortacılık risk yönetimi  Uluslararası ticaret  Sivil hava ulaştırma işletmeciliği  Başta olmak üzere diğer tüm bölümler PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

12  Lise eğitiminden sonra ÖSYM’nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde (4 yıllık ) eğitim de alabilirler.  2011 yılından itibaren diğer 4 yıllık ( Lisans ) programlarını ( Öğretmenlik, Hukuk, Tıp, Kamu yönetimi, Sağlık ) okumaktaki engeller kalkmış olup katsayı sorunu çözüme kavuşturulmuştur. Öğrencilerimiz alanları dışında da üniversite okuma fırsatına kavuşmuşlardır. PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

13  Pazarlama - İşletme yönetimi  Perakende satış ve Pazar yönetimi - Maliye  Dış ticaret - Emlak ve emlak yönetimi  Bankacılık ve Sigortacılık - Marka iletişimi  Havacılıkta yer hizmetleri yönetimi  İnsan kaynakları yönetimi  Turizm ve seyahat hizmetleri  Muhasebe ve vergi uygulamaları  Menkul kıymetler ve sermaye piyasası  Sağlık kurumları işletmeciliği  Sivil hava ulaştırma işletmeciliği  Uluslar arası taşımacılık ve lojistik Sınavsız geçiş yapılabilecek 2 yıllık meslek yüksekokulları

14  Pazarlama bölümünden mezun olanlar Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde( 2 Yıllık) eğitim alırlar.  ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı’nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler. Sınavsız geçiş yapılabilecek 2 yıllık meslek yüksekokulları

15

16  Şirketlerin araştırma geliştirme (AR-GE ) bölümlerinde  Alışveriş merkezlerinde (AVM), mağaza yöneticisi konumunda  İşletmelerde Satış danışmanı olarak  İşletmelerde ürün geliştirme bölümlerinde çalışabilirsiniz BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???

17  Tüm gıda sektörlerinin satış birimlerinde ve  Kamu sektöründe devlet dairelerinde  Şirketlerin Halkla ilişkiler birimlerinde  Reklam Sektöründe  Organizasyon Şirketlerinde BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???

18  Tüm sektörlerin satış birimlerinde ve depolarında yönetici olarak  Sigorta Şirketlerinde ve acentelerinde masa başı işlerde  Bankalardaki tüm birimlerde  Emlak Şirketlerinde ve acentelerinde, BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???

19  Pazarlama ve perakende sektörü dünya trendleri doğrultusunda son yirmi yıldır ülkemizde de önemli gelişmeler göstermiştir.  Tüketim ihtiyacının her geçen gün artması, sektörün organize olması gerekliliğini doğurmuş ve bunun sonucu olarak da bu iş kolunda kalifiye çalışan açığı meydana gelmiştir. Neden Pazarlama Bölümü?

20  Dinlediğiniz için teşekkür ederim  Pazarlama ve Perakende Alan şefi  BİRDİNÇ TOPCU.


"Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı. Pazarlama Nedir? Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsamaktadır. Yani insanların ihtiyaçlarını." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları