Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GELİN, VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ÖĞRENELİM. 1- B IR A MAÇ B ELIRLEYINIZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GELİN, VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ÖĞRENELİM. 1- B IR A MAÇ B ELIRLEYINIZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek,"— Sunum transkripti:

1 GELİN, VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ÖĞRENELİM

2

3

4 1- B IR A MAÇ B ELIRLEYINIZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. YAKIN AMAÇLAR UZAK AMAÇLAR ( Problem çözmek) ( sınavı geçmek ) (Konuyu anlamak) ( üniversiteyi kazanmak )

5 2- P LANLı Ç ALıŞıNıZ Çalışmada plan; "nasıl" "ne zaman" "nerede“ çalışacağınıza karar vermek demektir.

6 Planı Aksatan Faktörler Televizyon Bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınız Aileniz Ders çalışmaya oturamamak Misafirleriniz

7 3- Z AMANıNıZı E TKIN Ş EKILDE D EĞERLENDIRINIZ Çalışmalarınızdan yeterince verim alabilmek için dengeli ve düzenli beslenmeli, özellikle sabah kahvaltılarınızı düzenli ve yeterli kaloriyi alacak şekilde yapmalısınız. 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Dinlenme Çalışma Tekrar

8 4- V ERIMINIZI E NGELLEYEN E TMENLERI Y OK E DINIZ Sizin için olumsuz olabilecek hiçbir duruma asla ve asla izin vermeyiniz. Çalışmaya başlamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, ağrı,üzüntü, korku, öfke, aşırı kaygı, fazla heyecan, açlık, aşırı tokluk, aile dertleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk gibi), telaş, araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir.

9 5- Ç ALıŞMA O RTAMıNıZı D ÜZENLEYINIZ Çalışma masanız olsun Dağınık oda = dağınık zihin demektir Işık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olsun Sade bir odada mümkünse boş bir duvara dönük çalışın

10 6- D ERS Ç ALıŞıRKEN A YNı A NDA B IRDEN F AZLA İ Ş Y APMAYıNıZ

11 TV. izleyerek yada müzik dinleyerek çalışmak. İki işi birlikte yapmaya çalışanları, ‘ eli işte gözü oynaşta’ terimi çok güzel anlatır. Ve ders çalışma zamanı gözünüz dersten başka bir şeyi ne görsün nede kulağınız başka bir şeyi işitsin. (İyi bir sevgili olun kuralı )

12 7-N OT T UTUNUZ Not tutarken ; Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir.

13 N OT TUTARKEN ; Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette, sonra temize çekme

14 8- D IĞER K AYNAKLARDAN Y ARARLANıNıZ Bilgilerin topluca olduğu kaynakları kullanmak yararlıdır Resim, grafikler, çizelge ve harita bilgileri bir arada verir.

15 9- E TKILI VE V ERIMLI O KUYUNUZ Okuma, öğrenmenin en temel yoludur. Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Hızlı okumayla hem okunanlar daha iyi anlaşılır, hem de zamandan kazanılır Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır

16 10- T EKRARLAR Y APARAK U NUTMAYı Ö NLEYINIZ Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir

17 H ATıRLAMA K ONUSUNDA Ü Ç A LTıN K URAL V ARDıR ! 1- Çalışma Seansı Dakikadır, ve Bu Sürenin Sonunda Ne Hatırlanacağının Sınanması Gerekir Dakikalık Bir Çalışma ve On Dakikalık Tekrarı, 10 Dakikalık Bir Dinlenme İzlenmelidir. 3- Dinlenme Sırasında Kendinize Bir Ödül Verin, Çünkü Bunu Hak Ettiniz...

18 Çalışmamak için bahaneler icat ederek Yatarak Dersten derse,konudan konuya atlayarak Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak Müzik dinleyerek Televizyon izleyerek Çalışma anında hayallere dalarak Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, Plansız programsız olarak Düzenli tekrarlar yapmadan, Aşırı güven ya da güvensizlik duygusuna kapılarak,

19 Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.

20 ÖĞRENME SİTİLİME GÖRE ÖĞRENMEK Nasıl çalıştığınızda bilgilerin aklınızda daha kolay kaldığını biliyorsanız, öyle çalışarak daha verimli oluruz. ÖĞRENME SİTİLLERİ TESTİ İÇİN KALEM VE KAĞITLARIMIZI HAZIRLAYALIM

21 Ö ĞRENME S TILLERI T ESTI 1. BÖLÜM _______ Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım _______ Sandalyade otururken sallanırım _______ Bacağımı sallarım _______ Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım _______ Herşeye dokunmak isterim _______ Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim _______ Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam _______ Genellikle hiperaktif olduğum söylenir _______ Objeleri biriktirmeyi severim _______ Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım _______ Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm _______ Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım _______ Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum _______ Başkalarının sözünü keserim

22 2. BÖLÜM _______ Konuşmayı severim _______ Dinlemeyi severim _______ Kendi kendime konuşurum _______ Yüksek sesle okurum _______ Okurken parmağımla takip ederim _______ Okurken kağıda çok yaklaşırım _______ Gözlerimi ellerime dayarım _______ Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir _______ Yazılı karikatürleri tercih ederim _______ Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir _______ Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem _______ Haritalardan çok sözel tarifleri ve yönergeleri tercih ederim _______ Öğrenmek için jingle kullanırım _______ Sembol ve simgelerle aram iyi değildir _______ Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim

23 3. BÖLÜM Duyduğum yönergelere dikkat etmem _______ Sözel tariflerin tekrarlanmasını isterim _______ Sözcükleri hatasız yazarım _______ Konuşmacının ağzını izlerim _______ Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım _______ Çok not tutarım _______ Başkalarının ne yaptığını gözlerim _______ Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim _______ Diagram ve grafikleri kolay algılarım _______ Telefonda konuşmayı sevmem _______ Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım _______ Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım

24 1. BÖLÜM –D OKUNARAK ÖĞRENME Kitap okurken kitabı sıra üstüne koyup oturmaktansa, kitabı elinde tutup çalışmaları öğrenmelerini kolaylaştıracaktır. Tempo ve ritimler kullanılarak bilgiyi ezberlemeleri sağlanmalıdır. Açıklama yaparken mimik ve jestlerini işin içine katmaları öğrenmeye yardımcı olur. Dersler ve öğrenilmesi gereken bilgiler sesli olarak bir kasete kaydedilirse, egzersiz yaparken ya da yürürken dinleyebilir ve öğrenebilirler Konuşurken ya da okurken not tutmalıdırlar.

25 2. B ÖLÜM –İ ŞITEREK Ö ĞRENME Açıklamaları ve önemli konuları yüksek sesle okuyarak öğrenmeleri faydalı olur. Tarihleri, isimleri ve olguları kafiye (ses) benzerliği aracılığıyla öğrenip hatırlayabilirler. Öğrenmesi planlanan bilgiyi kaset ya da ses CD’si aracılığıyla dinlenmeleri ve tekrar etmeleri çok faydalı olacaktır. Bir problem çözerken düşünce süreçlerini sesli anlatarak problemi çözen doğru yolu bulabilirler. Sessiz bir çalışma ortamı sağlanmalıdır. Matematik ve teknik bilgileri öğrenmek için konuları kendilerine anlatarak ve konuşarak çalışmalılar.

26 3. BÖLÜM –G ÖREREK Ö ĞRENME Ders çalışırken önemli bilgilerin renkli kalemlerle altını çizme veya renklerle vurgu yapma yararlı olur. Bilgiler arasındaki bağlantıyı resimler kullanma öğrenmeyi kolaylaştırır. Özet veya açıklama yazarak çalışmalıdırlar. Anahtar sözcük kartları hazırlanabilir Anladığını kısa birkaç cümle ile ifade etmeli ve yazmalı. Problem çözerken, istenen ve verilenleri renkli kalemlerle yazmalı.

27

28 BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???

29 TÜRKÇE VE EDEBİYAT NASIL ÇALIŞILMALI? Türkçe, dilbilgisi, paragraf ve edebiyat hepsi birbirinin devamıdır. Yorum yeteneği okuduğunu anlama sözel yeteneğin geliştirilmesi ile alakalıdır. Sözel yeteneği geliştirmek için bolca kitap okumak gerekmektedir Edebiyat soruları da bilgi esaslı olup öncelikle konuyu çalışmakla olacaktır. Ezber yapmaktan öte, biraz şair, yazar ve türlerle alakalı okumalar yapmanın da faydası olacaktır.

30 TARİH DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI? Tarih temel kavramlarına karşı bir bilgi doygunluğunun olması gerekir. Kavramlar okumlar veya soru çözümleri esnasında bilinmeden geçilmemeli ve kesinlikle bir kendi tarih sözlüğümüzü oluşturmalıyız. Sözcükleri öğrenmenin en iyi yolu yazarak ve yazdıklarınızı günlük hayatta görebileceğiniz yerlere asarak yapabilirsiniz

31 İŞTE MATEMATİK

32 MATEMATİK DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI ? Konular derslerde iyi dinlendikten sonra mutlaka günü gününe tekrar edilmeli ve tekrarlar önemsenmelidir. Farklı tarzlarda konu anlatımlarını görmek için farklı kaynaklardan öğretmenle işlenen konular takip edilmeli ve bolca soru çözülmelidir. Örnek sorulara, çözümlü örnekler takip edilmelidir. Görüntülü yayınlardan faydalanılmalı beklide ders birkaç kez dinlenilebilmelidir.

33 V EE COĞRAFYA

34 COĞRAFYA DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI? Coğrafya dersinden konuyu bilmek önemlidir ama daha önemlisi bu konularla ilgili yorum yapabilmektir. Fiziki çevremizde gerçekleşen olaylara karşı bir merak içinde olmak coğrafya öğrenmeyi daha zevkli hale getirecektir. Burada da görsel malzemeyi önemli. Şekilleri tekrar tekrar ele alıp hem yorum yapmalı hem de yorumlarımızı bir bilenle paylaşmalıyız.

35 FİZİK DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI? Fizik dersindeki kuralları, formülleri ezberlemek yerine mantıklarını kavramaya çalışmak daha anlamlı bir yoldur. Konular gerçek hayata dair örneklerle birlikte kavranmaya çalışılırsa ve dersin öğretmeninden mutlaka öncelikle öğrenmeye çalışılırsa çözüm yoluna girilmiştir demektir.

36 BİYOLOJİ DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI? Gerçek yaşamda hayatın parçası olan biyoloji çalışmayı zevkli hale getireceğimiz bir derstir. Biyoloji mantıkla bilginin iç içe girdiği derslerden biridir. Biyoloji fen çözenlerin ortalamasının düşük olduğu branştan olmasının sebebi, biyolojiyi birazda sözel bir dersmiş gibi algılanmasıdır. Biyolojiye ezberle geç demek doğru değildir. Ezberlense bile konunun pekişmesi için mutlaka çok soru çözmeli, Çok ayrıntı olduğu unutulmamalıdır. Ayrıntıların kaçmaması içinde ders çalışırken karşılaşılan şekiller öğrenciler tarafından da çizilmeli sözün kısası çizerek, yazarak çalışılmalıdır. Söz uçar yazı kalır.”

37 KİMYA DERSİ NASIL ÇALIŞILMALI? Kimya dersinde konu bilgisi birazda ezber bilgisiyle alakalıdır. Temel kimya kavramları semboller kısaltmalar öncelikli olarak kavranmalı, gerekirse ezberlemek için hafıza teknikleri kullanılmalıdır.

38 Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula. PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REH. SERVİSİ BAŞARILAR


"GELİN, VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ÖĞRENELİM. 1- B IR A MAÇ B ELIRLEYINIZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları