Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme."— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme Mevcut Durum (AS-IS) Analizi

2 1 Bu aşamada süreç yöneticisinden çalışmaya katılan en düşük rütbeli çalışana kadar herkesin ismi kıdem sırasına göre yazılacaktır. Çalışmayı Yapanlar

3 Süreç iyileştirme çalışmaları yapılırken izlenen yol grafiği aşağıdaki şablonda belirtilmiştir. İyileştirme çalışmalarının ilk basamağı mevcut durum analizidir. 2 Mevcut Durum Analizi

4 3 Mevcut Durum analizi yapılırken yapılması gereken ilk işlem dokümantasyonun kontrolüdür.

5 Dokümantasyonun kontrolü, süreçlerle ilgili makro sistem teorisinin kontrolü ile başlar. Makro sistem kontrolü, Kalite el kitabında yer alan ilkeler ve değerler incelenerek, şube veya süreç ile ilgili değerlerin bulunması ile gerçekleştirilecektir. 4 Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü)

6 5 Bu aşamada kalite el kitabı incelenerek süreç ve şube ile ilgili hangi amaç, hedef, temel ilke ve stratejiler benimsendiği belirlenecektir. Belirlenen maddeler, şubenin değerlerini oluşturacaktır. Oluşturulan değerlerin şube için anlamını içeren özet cümleler var ise değerlerin altına yazılacaktır. Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü)

7 6 Şubenin Adı: Bu aşamada kalite el kitabından şube için bulunan değerler madde madde yazılacak ve bunların altına bu konu ile ilgili çalışmayı yapanların bu değerden anladıkları veya sistemde ne anlaşılması gerektiğini özetleyen özgün bir cümle yazılacaktır. D1. Hızlı ve Basit Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D2. Sistemli Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D3. Standartlara Bağlı Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D4. İhtiyaçlara önem veren Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D5. En Güncel Akademik Bilgi Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D6. Yoğun Etkileşimli Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir D7. En Öğretici Tasarım Yukarıdaki kelimeler literatür olarak, kurum olarak ve AUZEF Makro Sistem teorisi olarak bize ne emretmektedir Süreçle ve Şube ile İlgili Makro Sistem Teorisinin Kontrolü (Kalite El Kitabı Kontrolü)

8 Süreçlerle ilgili makro sistem teorisinin kontrolü sonrasından gelen adım, standartların kontrolüdür. Şubeyi etkileyen bütün standartlar kontrol edilecektir. 7 Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü

9 8 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü

10 9 Şubenin Adı: Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu amaçla süreç, büro ve şube ile ilgili olan standartların listesi burada verilecektir. AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları AUZEF-SS İ.Ü. AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Ders İçerikleri Bilimsel Standardı AUZEF-SS Açık ve Uzaktan Öğretim Birimi Yayın Komisyonu Yönergesi AUZEF-SS Soru Bankası Standardı AUZEF-SS Açık ve Uzaktan Öğretim Birimi Yayın Komisyonu Yönergesi Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü

11 10 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. 1.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni 2.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer1. ……

12 11 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. 1.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni 2.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer2. ……

13 12 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. 1.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni 2.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer3. ……

14 13 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. 1.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni 2.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer4. ……

15 14 Bu aşamada Kalite El Kitabından şube için çıkarılan değerler ile ilgili AUZEF’in tüm standartları incelenecektir. Standartların şubenin hangi değerlerini karşıladığı belirlenecektir. Bu incelemeye göre standartların madde madde özetleri hangi değere açıklama getiriyor ise o başlık altında verilmelidir. Standartlarda değerler, bire bir aynı kelimeler ya da eş anlamlı kelimeler olarak aranmalıdır. 1.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni 2.Standardın adı: AUZEF-SS AUZEF Program ve Derslerinde Öğretim Elemanları Görevlendirme ve Performans Standartları a.Standardın ilgili maddesi: Maddenin metni Süreçle ve Şube ile İlgili Standartların Kontrolü Şubenin Adı: Değer5. ……

16 15 Standartların kontrolünden sonraki adım sürecin incelenmesidir. Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiri ile ilgili ve ya etkileşimde bulunan faaliyetler dizisine süreç denir. Bu sebeple her şube aslında bir süreçtir. Süreci Tanımlayalım

17 16 Şubenin iş analizi isimleri sırası ile alt alta yazılacaktır. 1.…. 2.…. 3.…. 4.…. 5.…. 6.…. 7.…. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü

18 girdi çıktı ……………. ……………… ………… ……………. ……………… ………… DÖNÜŞÜM Tipi Fiziksel Dönüşüm Konumsal Dönüşüm Değersel Dönüşüm Bilgisel Dönüşüm DÖNÜŞÜM Tipi Fiziksel Dönüşüm Konumsal Dönüşüm Değersel Dönüşüm Bilgisel Dönüşüm Süreci Tanımlayalım Doğal Kaynaklar İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman Doğal Kaynaklar İnsan, Taşınır, Taşınmaz, Zaman Girdileri çıktılara dönüştüren, birbiri ile ilgili ve ya etkileşimde bulunan faaliyetler dizisine süreç denir. Bu sebeple her şube aslında bir süreçtir. Girdi ve çıktılar elle tutulabilir nesnelerdir. Ör; liste, rapor, video, yazılı metin vb… Bu aşamada sürecin girdi, çıktı ve dönüşüm tipi belirlenecektir. Şubenin Adı:…

19 Rekabet etmek için en iyiyi yapmak, daha iyiyi bulmak, Rekabet etmek için en iyiyi yapmak, daha iyiyi bulmak, Oluşacak hatalar için önceden önlem almak, Oluşacak hatalar için önceden önlem almak, Yeniden yapılanma ve değişmeye ihtiyaç duymak, Yeniden yapılanma ve değişmeye ihtiyaç duymak, Müşteri beklentilerini aşmak (beklenti yönetimi), Müşteri beklentilerini aşmak (beklenti yönetimi), Kalıcı başarı sağlamak, Kalıcı başarı sağlamak, Bu şubenin kuruluş nedeni ve neden süreç yönetimi uygulandığını aşağıdaki cümleler ve ya benzerleri kullanılarak tanımlanmalıdır. Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı:

20 Amaç Performans göstergeleri ve hedefleri Hangi faaliyetle başlayıp hangi faaliyetle bittiği Sürecin sahibi / sorumlusu Sınırları Süreçlerin tanımlanması; (Süreç öğelerinin belirlenmesi ve dokumante edilmesidir.) Uygulayıcılar (Süreci kimlerin yürüttüğü yazılacaktır.) Girdiler (Süreç akışını başlatan nesne belirtilecektir.) Kaynakları (Sürecin kaynakları yazılacaktır.) Alt süreçleri-faaliyetleri (Sürecin var ise alt faaliyetleri belirtilecektir.) Çıktılar (Sürecin bitiş faaliyetinden sonra ortaya çıkan nesne belirtilecektir.) Müşterileri (Bu süreci kim kullanıyorsa o müşteri belirtilecektir.) Kontrol noktaları ve kriterleri (Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.) SÜRECİN TANIMLANMASI (İÇİNDEKİLER) Bu slaytta süreç için neler tanımlamamız gerektiğinin listesi verilmiştir. İlerleyen slaytlarda bu noktalar süreç için tanımlanacaktır. Bu slaytta doldurulmayacaktır. Süreci Tanımlayalım

21 Şubenin Süreç Akış BPMN Grafiği çizilecektir. Şubenin süreç akış grafiği çizilirken, öncelikle şubenin girdisi ile başlanır. iş analiz basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği şubenin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: Şubenin Süreç Akış BPMN Grafiği çizilecektir. Şubenin süreç akış grafiği çizilirken, öncelikle şubenin girdisi ile başlanır. iş analiz basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği şubenin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı:

22 . ………. ……………. ………………… Şubenin Adı: Amaç (Şubenin varoluş nedeni yazılacaktır.)(Amaçlar büyük puntolar ile yazılacaktır.) Süreci Tanımlayalım

23 . ………. ……………. ………………… Şubenin Adı: Hedef (Şubenin amacı doğrultusunda uzun vadedeki kazanımı yazılacaktır.) (Hedefler büyük puntolar ile yazılacaktır.) Süreci Tanımlayalım

24 . ………. ……………. ………………… Şubenin Adı: Şubenin Performans Göstergeleri (Performans göstergeleri KPI ve Süreç Formlarından bulunacaktır. Performans göstergeleri KPI sorularını cevaplarken bakılan göstergelerdir.) Süreci Tanımlayalım

25 . ………. ……………. ………………… Şubenin Adı: Şubenin sınırları (Hangi faaliyetle başlayıp hangi faaliyetle bittiği belirlenecektir.) Süreci Tanımlayalım

26 . ………. ……………. ………………… Şubenin Adı: Şubenin sahibi / sorumlusu Süreci Tanımlayalım

27 Şubenin Adı: Sürecimizin Uygulayıcıları-Girdileri-Kaynakları-Alt Süreçleri-Çıktıları-Müşterileri-Kontrol Noktaları ve Kriterleri Sürecimizi Tanımlayalım UygulayıcılarGirdilerKaynaklar Alt süreçleri- faaliyetleri ÇıktılarMüşterileri Kontrol noktaları ve kriterleri

28 27 Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağında sürecin incelemesinden sonraki adım iş analizlerinin kontrolü basamağıdır. Mevcut iş analizleri yazılacak, daha sonra iş analizlerine ait zirve değerler bulunarak değer basamağı akışları oluşturulacaktır.

29 28 Şubenin iş analizi isimleri sırası ile alt alta yazılacaktır. 1.…. 2.…. 3.…. 4.…. 5.…. 6.…. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Şubenin Adı:

30 29 Eğer iş analizlerinde yazmayan fakat şubede yapılan iş var ise belirtiniz. 1.…. 2.…. 3.…. 4.…. 5.…. 6.…. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü Şubenin Adı:

31 Bu aşamada çıkarılan değerlere göre şubenin iş analizleri ele alınacaktır. Bu aşamada sadece iş analizlerinin isimlerine bakılarak zirve değer ve değer akışları belirlenecektir. Sonraki slaytlarda iş analizinin talimat basamaklarına bakılacaktır. İş analizleri isimlerine göre tespit edilen zirve değer en sona yazılacak ve bu değere ulaşmak için sıfır noktasından sırası ile artırımlı olarak zirveye ulaşma yolları açıklanacaktır. Her değer basamağı özet bir cümle ile açıklanacaktır. Yazılan değer basamağı çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir basamak yazılmıştır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü

32 Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. 31 Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 1 Değer Akışı (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç) Program koordinatörüne gönderilen ders ……………………… ……………………… ………. Ders öğretim üyesinden ………………… ………………… …………. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………… ………………… ……..

33 Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. 32 Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 2 Değer Akışı (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç) Program koordinatörüne gönderilen ders ……………………… ……………………… ………. Ders öğretim üyesinden ………………… ………………… …………. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………… ………………… ……..

34 Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. 33 Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 3 Değer Akışı (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç) Program koordinatörüne gönderilen ders ……………………… ……………………… ………. Ders öğretim üyesinden ………………… ………………… …………. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………… ………………… ……..

35 Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. 34 Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 4 Değer Akışı (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç) Program koordinatörüne gönderilen ders ……………………… ……………………… ………. Ders öğretim üyesinden ………………… ………………… …………. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………… ………………… ……..

36 Bu sunuda turuncu renkli hücreye iş analizinin adından anlaşılan ve konu ile ilgili değerlerimizi tam olarak karşılayacak şekilde işin en iyi ve mükemmel olma durumu açık bir şekilde yazılacaktır. Bu zirve değer adının altına da hangi değerleri desteklediği önem sırasına göre en fazla 5 tane olmak üzere yazılacaktır. Sonra sıfırıncı değer olan sistemin başlangıç noktası bulunacaktır. Devamında adım adım bu zirve değere varmak için eklenen değerler zinciri yapılacaktır. Kaç zincir halkası bulunmuş ise o kadar mavi hücre oluşturulup art arda bunların içine yazılarak değer akış zinciri oluşturulacaktır. Bu zincir halkalarından biri çıkarıldığında zirve değer kaybolmuyor veya azalmıyor ise gereksiz bir adım üretilmiştir. Tüm basamaklar itina ile yapıldığında zirve değere ulaşılamıyor ise önemli bir adım ihmal edilmiştir anlamına gelmektedir. 35 Şubenin Adı: İş Analizi Adı buraya yazılacak….. Süreçle ve Şube ile İlgili İş Analizlerinin Kontrolü İş Analizi 5 Değer Akışı (Zirve DEĞER) (Talimat adının tam ve eksiksiz olması ile ulaşacağımız en mükemmel sonuç) Program koordinatörüne gönderilen ders ……………………… ……………………… ………. Ders öğretim üyesinden ………………… ………………… …………. Bilim kurulları tarafından incelenen ………………………….. Bilim kurullarından kabul görmeyen ve ………………… ………………… ……..

37 36 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağında iş analizlerinin kontrolünden sonraki basamak, görev tanımlarının kontrolü basamağıdır. İş analizi ile işi yapan kişinin görev karşılaştırılması yapılacaktır.

38 37 Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. İş Analizi 1 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 1 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır.

39 Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI Süreci Tanımlayalım İş analizi adıGirdiÇıktı Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıİnsan kaynaklarıTaşınır kaynakları İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıBaşlangıç faaliyetiBitiş faaliyeti

40 İŞ ANALİZİ 1 KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması ( Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

41 Süreci Tanımlayalım İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Şubenin Adı:

42 41 Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. İş Analizi 2 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 2 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır.

43 Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) Süreci Tanımlayalım İş analizi adıGirdiÇıktı Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıİnsan kaynaklarıTaşınır kaynakları İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıBaşlangıç faaliyetiBitiş faaliyeti Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI

44 İŞ ANALİZİ 2 KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması ( Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

45 Süreci Tanımlayalım İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Şubenin Adı:

46 45 Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. İş Analizi 3 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 3 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır.

47 Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) Süreci Tanımlayalım İş analizi adıGirdiÇıktı Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıİnsan kaynaklarıTaşınır kaynakları İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıBaşlangıç faaliyetiBitiş faaliyeti Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI

48 İŞ ANALİZİ 3 KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması ( Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

49 Süreci Tanımlayalım İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Şubenin Adı:

50 49 Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. İş Analizi 4 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 4 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır.

51 Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) Süreci Tanımlayalım İş analizi adıGirdiÇıktı Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıİnsan kaynaklarıTaşınır kaynakları İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıBaşlangıç faaliyetiBitiş faaliyeti Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI

52 İŞ ANALİZİ 4 KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması ( Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

53 Süreci Tanımlayalım İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Şubenin Adı:

54 53 Şubenin Adı: İş Analizi Adı….. İş Analizi 5 Süreçle ve Şube ile İlgili Görev Tanımlarının Kontrolü İş Analizi 5 Görev – Değer Oluşumu Karşılaştırması Bu aşamada talimatların iş analizleri kontrol edilecektir. Her iş analizinde YAPILACAK İŞ, sorumlusu ve diğer ölçekleri vardır. Bu iş analizlerindeki YAPILACAK İŞ basamakları görev tanımıdır. Bu görev tanımları tam olarak uygulandığında önceki slaytlarda oluşturulan değer akışlarına göre zirve değere ulaşıp ulaşmayacağı kontrol edilecek ve raporlanacaktır. Bunun için ele alınan iş analizinin zirve değerine ulaşmak için planlanan değerler zincirinin basamakları aşağıdaki tabloda en sol sütuna yazılacaktır. İkinci sütuna da bu değeri sağlayacak olan yapılacak iş adı yazılacaktır. Bu değer basamağını sağlayacak yapılacak iş adı birden fazla ise değer akışı alt alta birkaç kere yazılıp karşısına buna denk gelen yapılacak iş adı ayrı ayrı yazılacaktır. Bu değer akışını sağlayan yapılacak iş adı yok ise ikinci sütundaki karşılığı boş bırakılacaktır. Bu inceleme esnasında yapılacak iş ismi mevcut olup bunun oluşturacağı değer ismi yok ise ilk sütun hücresi boş kalacak ve ikinci sütun hücresine sadece yapılacak iş adı yazılacaktır. Bunun anlamı, burada yapılacak bir iş tarif edilmiş, ancak karşılığında oluşacak değer akışı analiz sırasında bulunamamış olacaktır.

55 Girdiler ve Çıktılar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve her birine tek girdi, tek çıktı yazılacaktır) Süreci Tanımlayalım İş analizi adıGirdiÇıktı Kaynaklar (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve kaynaklar karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıİnsan kaynaklarıTaşınır kaynakları İş Analizlerinin Sınırları (İş analizi adı sol sütuna yazılacak ve başlangıç bitiş faaliyetleri karşılarına yazılacaktır) İş analizi adıBaşlangıç faaliyetiBitiş faaliyeti Şubenin Adı: İŞ ANALİZİNİN TANIMLANMASI

56 İŞ ANALİZİ 5 KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Müşteri talepleri ve kabul kriterleri Ulusal / uluslararası standartlar Yasa ve yönetmelikler Kurum ihtiyaç ve beklentileri Diğer Süreci Tanımlayalım Şubenin Adı: Kontrol Noktaları ve Kriterleri Araştırması ( Süreç için gerekli ölçümleri yaparken dikkate alınan noktalar belirtilecektir.)

57 Süreci Tanımlayalım İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş Analizinin Değer Akış BPMN Grafiği çizilecektir. İş analizinin değer akış grafiği çizilirken, öncelikle iş analizinin girdisi ile başlanır. İş analizi için bulunan değer akış basamakları birbirini takip edecek şekilde oluşturulur. Basamaklarda belirtilecek ifadeler maximum 4 kelimelik, anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır. Akış grafiği iş analizinin çıktısı ile tamamlanır. Akış grafikleri sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmalıdır. *BPMN: İş süreçleri tarif etmek için kullanılan, ortak bir dili olan grafiksel gösterim şeklidir ve bir akışa şemasına sahiptir. Şubenin Adı:

58 57 Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Dokümantasyonun kontrolü basamağının son adımı kullanılan tablo ve formların kontrolüdür. Mevcut tüm form ve tablolar gözden geçirilecektir.

59 58 Bu aşamada ilgili süreç, büro veya şubede yazılı iş analizlerini ve tanımlanan değerleri gerçekleştirmek için gerekli olan tablo ve formlar listelenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü

60 59 AUZEF-FR Ders Takip Çizelgesi Formu AUZEF-FR Soru Yaşam Döngüsü Takibi Formu AUZEF-FR Soru Yaşam Döngüsü Takibi Formu AUZEF-FR AUZEF Ders İçeriği Kontrol Formu AUZEF-FR AUZEF Ders Kitabı Kontrol Formu AUZEF-FR Materyal Sayfa ve Süre Bilgileri Çizelgesi Formu AUZEF-FR PPT SUNULARI KONTROL FORMU AUZEF-FR Sınav Soruları Uygunluk Formu AUZEF-FR AUZEF Ders İçeriği Sorun Tespit Formu AUZEF-FR Ders İçeriklerinin Hazırlanması ve Yayınlanması Takvimi Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Öncelikle şubede kullanılan formlar ve cetveller listesi verilecektir. Şubenin Adı:

61 60 Her tablo veya form aşağıdaki gibi gösterilecek ve herhangi bir eleştiri veya problem yok ise üzerine OK! Logosu düşülecektir. Problem veya eleştiri var ise açıklama olarak sunuya eklenecektir. İ.Ü AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ AUZEF Ders İçeriği Kontrol Formu Dök. No: AUZEF-FR Yayın Tarihi: Rev.No:00Rev Tarihi: Sayfa 1 / 1 Programın Adı Dersin Adı DERS KİTABININ BİÇİMSEL KONTROL KRİTERLERİ GENELBÖLÜMLER Ders kitabının giriş sayfalarında kapak, içindekiler, önsöz, yazar notu, kısaltmalar yer alıyor mu? Ders kitabı 14 bölüm şeklinde oluşturulmuş mu? Her bölüm girişinde bu bölümde neler öğreneceğiz kısmına yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölüm hakkında ilgi oluşturan sorulara yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölümde hedeflenen kazanımlar ve kazanım yöntemlerine yer verilmiş mi? Her bölüm girişinde bölümün anahtar kavramları ve açıklamalarına yer verilmiş mi? Her bölümde, bölüm gövde metni numara verilmeden “Giriş” ara başlığı ile başlamış mı? Her bölümde bölüm uygulamalarına ve uygulama sorularına yer verilmiş mi? Her bölümde bölüm özetine (Bu Bölümde Ne Öğrendik Özeti) yer verilmiş mi? Her bölümde bölüm sorularına (en az 10 soru) yer verilmiş mi? OK! Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Şubenin Adı:

62 61 Tablo veya form için eleştiri veya problem bildirimi var ise gerekçeleri, sebep sonuç ve çözüm önerileri ve var ise örnek form tasarımı eklenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Kullanılan Tablo ve Formların Kontrolü Açıklama: ………… …………………….. ……………………... ……………………… Şubenin Adı:

63 62 Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Mevcut Durum analizi yapılırken, dokümanların kontrolünden sonraki aşama aylık raporların kontrolüdür.

64 63 Bu aşamada ilk olarak önceki aylarda alınan KPI şube puanları listesi iş analizi isimleri ile buraya tablo olarak konacak ve son bilgiler ışığında yeniden gerçekçi puanlama yapılacaktır. İş analizinin altındaki satıra neden bu şekilde düşük puan alındığı veya fark çıkarsa farkın açıklaması yazılacaktır. Sonraki slaytlarda düşük puan almakla ilgili yazışma veya dokümanlar varsa eklenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü

65 64 *………..Şubesi Şubat Ayı KPI Raporu İŞ ANALİZLERİKPI SORULARI Ortalama Alınan Yeni Puan İdarenin Puanı İçerik planlaması yapma iş analizleriMevcut tüm derslerin ………….. 30 AÇIKLAMA2 dönemlik ……………… Mevcut içeriklerin kontrolünü ve devam edebilirliğini planlama iş analizleri Mevcut tüm derslerin …………………. 4 0 AÇIKLAMAProgram ………………… Mevcut olmayan veya yenilenmesi gereken içeriklerin sağlanması iş analizleri Mevcut tüm derslerin ………………… 30 AÇIKLAMAMevcut tüm derslerin …………………… Soru bankası için gereken veya gelecek sınav için mevcut olmayan veya yenilenmesi gereken soruların sağlanması iş analizleri Mevcut tüm derslerin ………………… 30 AÇIKLAMASınav soruları eksiklikleri ………………………….. Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü

66 65 Bu aşamada aylık performans raporlarının düşük çıkmasına açıklama getirmek için veya gerekçe göstermek için yapılmış resmi yazışma veya başvurular buraya eklenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Şubenin Adı:

67 66 Bu aşamada aylık performans raporlarının düşük çıkmasına açıklama getirmek için veya gerekçe göstermek için yapılmış resmi yazışma veya başvurular buraya eklenecektir. Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Şubenin Adı:

68 67 Bu aşamada KPI sonuçları düşük olan iş analizleri incelenerek, Standartlara, talimatlara TAM olarak uyulsa idi bu düşük puan yine de alınır mıydı analizi yapılacaktır. «TAM uyulduğu zaman düşük puan alınmazdı» çıkar ise neden uyulmadığı açıklanacaktır. «TAM uyulmasına rağmen düşük puan alınıyor» çıkar ise eksikliğin nerede olduğu yorumlanacaktır. Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü

69 68 Süreç Formunun Kontrolü ŞUBE SORUMLUSU ŞUBENİN SINIRLARI ETKİLENEN ŞUBELER ETKİLEYEN ŞUBELER GİRDİLER ÇIKTILAR KAYNAKLAR FAALİYETLERİLGİLİ STANDART ŞUBE KONTROL KRİTERLERİ ŞUBE PERFORMANS KRİTERLERİ ŞUBE HEDEFLERİ - Bu slayt doldurulurken kalite yolundan şubenin bağlı olduğu sürecin süreç formuna bakılacaktır. Süreç formunda belirtilen şube ile ilgili kısımlar bu slayttaki forma yazılacaktır. Şubenin Adı:

70 Şubenin Adı: İş Analizi Uyum Cetveli Süreçle ve Şube ile İlgili Aylık KPI Raporlarının Kontrolü Bu aşamada KPI sonuçları düşük olan iş analizleri incelenerek, Standartlara, talimatlara TAM olarak uyulsa idi bu düşük puan yine de alınır mıydı analiz yapılacaktır. «TAM uyulduğu zaman düşük puan alınmazdı» çıkar ise neden uyulmadığı açıklanacaktır. «TAM uyulmasına rağmen düşük puan alınıyor» çıkar ise eksikliğin nerede olduğu yorumlanacaktır.

71 70 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü Mevcut Durum analizi yapılırken, son aşama çalışma ortamı ve yürüyen işlerin kontrolüdür. Bu aşamada bir sonraki slaytta belirtilen basamaklar tek tek sorgulanacaktır.

72 Bu aşamada aşağıdaki başlıklar tek tek sorgulanacaktır. Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

73 Bu aşamada iş analizleri alt alta yazılacaktır. Bu iş analizleri ile şubeye verilen kişilerin sayı ve öz nitelikleri bu işleri yapmaya uygun mudur analiz edilip aşağıdaki tablo doldurulacaktır. Şubenin Adı: Kişi ve talimat eşleşme analizleri Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

74 Bu aşamada kalite geliştirme birimi tarafından bildirim yönetim sistemi aracılığı ile gelen ve büro, şube, standart veya talimatlarla ilişkilendirilen bildirimlerden bu talimat ile ilişkilendirilmiş olan liste istenecektir. Şubenin Adı: İş Sorun Analizi Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

75 Bu aşamada bir önceki sunuda tablonun sağ sütununda olan sorunlar bu tabloda sol sütuna yazılacaktır. Sonra karşılarına bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere sırayla isim olarak yazılacaktır. Şubenin Adı: Sorunların Sisteme Etki Analizi Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

76 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 1KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 3. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 4. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 5. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Bulunan KÖK NEDEN 1 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

77 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 2KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 3. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 4. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 5. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Bulunan KÖK NEDEN 2 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

78 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 3KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 3. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 4. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 5. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Bulunan KÖK NEDEN 3 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

79 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 4KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 3. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 4. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 5. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Bulunan KÖK NEDEN 4 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

80 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti ( Bu aşamada KPI sorusunun düşük puan çıkması ile ilgili en önemli sorun bulunacak ve «bu sorun neden oldu?» kök analizi yapılacaktır. Bu sebeple 5 kez Neden Sorusu sorulacaktır. Ancak aynı soruna arka arkaya Neden, Neden, Neden diye sorulmayacaktır. Aşağıdaki tabloda mavi bantta yazılan ilk soruna ilk Neden sorusu sorulacak ve bulunan neden «Neden 1» satırına yazılacaktır. İlk bulunan neden doğrudan şube çalışanı ile ilgili ve eksikliği olarak ortaya konacak bir sebep içermelidir. Sonraki nedenler ise giderek bir üst yetki,makam, standart veya dış paydaşlara doğru uzayan neden dağılımı göstermelidir.) İŞ ANALİZİ 5KPI SORUSU OrtalamaGerçekİdare İçerik planlaması yapma iş analizleri Mevcut tüm derslerin ve en az gelecek 2 dönemlik ders içeriklerinin analizleri yapılarak zayıf ve güçlü noktaları yönetime raporlanıyor mu? 3 0 Sorun: Bu aşamada bir önceki sunuda bu iş analizi ile ilgili bildirilmiş sorunlar özet olarak buraya yazılacaktır. Kaybedilen Değerler: Bu sorunların sistemde hangi değer kayıplarına sebep olduğu önem sırasına göre en fazla 5 adet olmak üzere önceki slaytta yazılan şekli ile buraya aktarılacaktır. Neden 1. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 2. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 3. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 4. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Neden 5. (Yukarıdaki sorun neden olmuştur?) Bulunan KÖK NEDEN 5 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

81 Şubenin Adı: İyileştirme Önceliklerinin Tespiti (Bulduğumuz KÖK Nedenleri bu tabloda maddeler halinde sıralanacaktır. Bunlar eğer gerçek kök nedenler ise düzeltildiği anda ona bağlı 4, 3, 2 ve 1. nedenlerin de otomatik ve ardışık olarak düzelmesi beklenmektedir.) Bulunan KÖK NEDEN 1 Bulunan KÖK NEDEN 2 Bulunan KÖK NEDEN 3 Bulunan KÖK NEDEN 4 Bulunan KÖK NEDEN 5 Bulunan KÖK NEDEN 6 Süreçle ve Şube ile İlgili Çalışma Ortamı ve Yürüyen İşlerin Kontrolü

82 auzef.istanbul.edu.tr 81


"İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Kalite Yönetim Sistemi Eğitim Sistem Mühendisliği …….. Süreci …… Bürosu …… Şubesi Süreç İyileştirme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları