Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir."— Sunum transkripti:

1

2

3

4

5

6 DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir. AA sürücülerinin kontrolü genellikle, mikroişlemciler veya mikro bilgisayarlar ile birlikte hızlı anahtarlamalı güç dönüştürücüleri kullanılarak uygulanabilen karmaşık kontrol algoritmaları gerektirir.

7

8 15.2.1 Performans Karakteristikleri

9 15.2.2 Moment-Hız Karakteristikleri

10 15.2.3 Stator Gerilim Kontrolü

11

12 15.2.4 Rotor Gerilim Kontrolü

13

14

15

16 15.2.5 Frekans Kontrolü

17 15.2.6 Gerilim ve Frekans Kontrolü

18

19 Devam ediyor

20

21 15.2.7 Akım Kontrolü

22

23 15.2.8 Sabit Kayma-Hız Kontrolü

24 15.2.9 Gerilim, Akım ve Frekans Kontrolü

25

26

27

28

29

30

31

32

33 15.5.1 Vektör Kontrolünün Temel Prensibi

34 15.5.2 d-q Eksen Dönüşümü

35

36

37 15.5.3 Dolaylı Vektör Kontro

38

39 15.5.4 Doğrudan Vektör Kontrolü

40

41

42 15.6.1 Silindirik Rotorlu Motorlar

43

44

45 15.6.2 Çıkık Kutuplu Motorlar

46 15.6.3 Relüktans Motorlar

47 15.6.4 Anahtarlamalı Relüktans Motorlar

48 15.6.5 Sürekli Mıknatıslı Motorlar

49

50 15.6.6 Senkron Motorların Kapalı Çevrim Kontrolü

51

52 15.6.7 Fırçasız DA ve AA Motor Sürücüleri

53

54

55 15.7.1 Sistem Blok Diyagramı

56 15.7.2 Akım Döngüsü

57 15.7.3 Hız Denetleyicisi

58 15.8.1 Değişken Relüktanslı Adım Motorları

59

60 15.8.2 Kalıcı Mıknatıslı Adım Motorları

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72 AA sürücüleri gerilim, frekans ve akım kontrolü için ileri kontrol tekniklerine gerek duymasına rağmen DA sürücülerine göre avantajlara sahiptir. Gerilim ve frekans, gerilim kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Akım ve frekans ise akım kaynaklı eviriciler tarafından kontrol edilebilir. Asenkron motorların kayma gücünü geri almak için kullanılan kayma gücünü geri alma tekniklerinde kontrollü doğrultucular kullanılmaktadır. Asenkron motorların kapalı çevrim kontrolünde kullanılan en yaygın yöntem, volt/hertz, akı veya kayma kontrolüdür. Değişken hız sürücülerinde hem sincap kafesli hem de rotoru sargılı asenkron motorlar kullanılmaktadır. Akım kaynaklı bir evirici yalnız bir motoru besleyebilirken gerilim kaynaklı bir evirici paralel bağlı belli sayıda motoru besleyebilmektedir.

73

74


"DA motorlarının çok basit dekuplajlı yapılarına karşı AA motorları; son derece kuplajlı, doğrusal olmayan ve çok değişkenli yapılar sergilemektedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları