Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi

2 Gündem 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen 1.Bilgi Çağında İnsan Profili 2.Vizyon2023 Eğitim Vizyonu 3.Vizyon 2023 çerçevesinde Avrupa Birliği sürecinde öğretmen

3 Bilgi Çağında İnsan Profili 1 Yıldırım, Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Etkili İletişim Becerileri (Okuma, Yazma, Konuşma, Dinleme) Bağımsız Öğrenme Yeteneği Sosyal Beceriler (Sorumluluk, olumlu yaklaşım, etik) Takım Çalışması Becerisi Düşünme Becerileri (Problem çözme, kritik düşünme) Bilgi Gezginliği (Bilgiye nasıl ulaşacağını ve kullanacağını bilme) Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri 1 1 The Conference Board of Canada (1991).

4 Bilişim Teknolojileri ve Bilgi Çağında İnsan Yıldırım, Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Altyapı olarak BT Ürün olarak BT Süreç olarak BT  Görsel Donanım  İşitsel Donanım  Bilgisayar  Çoklu-ortam uygulamaları  Internet  Görsel Donanım  İşitsel Donanım  Bilgisayar  Çoklu-ortam uygulamaları  Internet  Öğrenici merkezli öğrenme ortamı  Yaparak öğrenme  Öğrenmeyi öğrenme  Aktif katılım  Sorgulayarak öğrenme  Kubaşık öğrenme  Etkin iletişim  Paylaşım  Öğrenici merkezli öğrenme ortamı  Yaparak öğrenme  Öğrenmeyi öğrenme  Aktif katılım  Sorgulayarak öğrenme  Kubaşık öğrenme  Etkin iletişim  Paylaşım  Teknoloji okur-yazarlığı  Kritik düşünme becerisi  Problem çözme becerisi  Strateji geliştirme becerisi  Takım çalışması  Bilgi ustalığı  İletişim becerileri  Yaşam boyu öğrenme  Teknoloji okur-yazarlığı  Kritik düşünme becerisi  Problem çözme becerisi  Strateji geliştirme becerisi  Takım çalışması  Bilgi ustalığı  İletişim becerileri  Yaşam boyu öğrenme 21. Yüzyıl İnsan Profili

5 Nasıl Bir Avrupalı? Stockholm European Council, Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen -Yaratıcı -Yenilik yapabilen -Esnek -Takım çalışması yapabilen -Entellektüel merak sahibi Temel tutum ve beceriler: Bilgiye erişimde eleştirel bakış ve problem çözme Bilgiyi kullanmada yaratıcılık Bilgiyi paylaşmada sosyal beceriler ve yansıtıcı düşünme

6 Nasıl Bir Türkiye? Vizyon 2023 Türkiye Vizyonu 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Özgürlükçü, eşitlikçi, bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren; bireysel farklılıkları gözeterek ve değerlendirerek her bireyin özellikleri doğrultusunda en üst düzeyde kendini geliştirebildiği; zaman ve mekan kısıtlarından arınmış, kendi özgün öğrenme teknolojilerini yaratmış ve değişim esnekliğiyle kendini yenileme gücüne sahip; öğrenme ve insan odaklı demokratik bir eğitim sistemi olan ve tüm insan kaynaklarını liyakata dayalı olarak değerlendiren bir Türkiye

7 Nasıl Bir Birey? Vizyon 2023 Birey Vizyonu 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen -Kendisinin, ülkesinin ve dünyasının geleceğinde söz ve karar sahibi, yaratıcı, girişimci, yenilikçi, -Özgüveni yüksek, karşılıklı sevgi ve saygıyı benimsemiş, insana, değerlere, çevresine ve doğaya duyarlı, -Toplumsal süreç ve mekanizmalara katılan, özgür düşünen ve bağımsız karar verebilen, - Yaşama olumlu bakan, barışçı, -Problem çözme, kritik düşünme, iletişim ve işbirliği yeteneği gelişmiş, -Bilim, sanat ve teknoloji üretebilen BİR İNSAN

8 Nasıl Bir Öğretmen/Eğitici? O’Hair & Odell (1995) 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen -İnsanı ve değerleri tanıyan, -Bilişim teknolojilerinde olduğu kadar duyuşsal alanda da ileri düzeyde olan, -İşbirliği içinde problem çözmeyi ve düşünmeyi amaçlayan bir sosyal çevre oluşturabilen ve duyuşsal ihtiyaçlara, insana dönük bir ortam yaratabilen, -Motivasyonun artan önemine inanan -Kültürel farklılıklara hazırlıklı, -Eğitimi yaşamboyu bir uğraş olarak gören, -Değişimi tanıyan ve ona yön veren -Geleceğe dönük -Yansıtıcı düşünmeyi benimsemiş bir uygulayıcı -Öğrenme yaşantılarını yönetebilen REHBER+KARAR VERİCİ+LİDER+PROFESYONEL+ORTAM VE İLİŞKİ UZMANI ve SÜREKLİ ÖĞRENEN...

9 Nasıl Bir Öğretmen/Eğitici? OECD, Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen Temel sorumluluklar: -Öğrenciyi çok yönlü tanıyarak sürekli değerlendirme ve ona rehberlik etme -Farklı kültürlere dönük olma -Yurttaşlık becerilerini ve sosyal becerileri geliştirme -Farklı ihtiyaçları olan öğrencileri kaynaştırma -Ana-babalara profesyonel rehberlik yapma -Ekiple planlama ve calışma -Öğrenen bir grubun üyesi olma -Gelişmeyi sürekli olarak planlama ve sürekli değerlendirme -Yönetim ve paylaşımcı liderlik

10 I TOUCH THE FUTURE. I TEACH. Christa McAuliffe 24 Kasım 2004 – Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Öğretmen GELECEĞE UMUTLA VE GÜVENLE BAKARAK ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN! TEŞEKKÜRLER


"Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları