Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre :

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre :"— Sunum transkripti:

1 PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre : Yapılan etkinliğe göre değişir. Oturum sayısı : Beş

2 Birinci Oturum Amaç : Tanışma ve yapılandırma Süre : 60 dakika Materyal : Renkli kalem ve renkli kartonlar, ppt sunusu, projeksiyon aleti, laptop Kullanılan Teknikler : Beyin fırtınası Hedefler : - Grup üyelerinin birbirini tanımalarını sağlama. - Grup içinde kaynaşma ve tanışmayı sağlama - Sürecin nasıl işleyeceğini kavrayabilme - Problemlerini çözmenin grubun ortak amacı olduğunu fark edebilme - Problem kavramının tanımlanabilmesi

3 Süreç: - Grup lideri kendini tanıtır. Grubun adını söyler ve grup üyelerine hoşgeldiniz der. -Grupta tanışma yapılır. -Yapılan etkinliğin amacını grubun ortak amacı olduğu belirtilir. -Grup kuralları belirlenir. -Problem kavramı grupla tartışılır daha sonra grup lideri problem kavramını tanımlar. -Üyelere ev ödevi verilir. - Ek-1 dağıtılır. _Bu hafta neler yapıldığı toparlanarak bir sonraki haftaya görüşmek üzere diye oturum sonlandırılır.

4 İkinci oturum Amaç : Problemlerini fark etme. Süre : 60 dakika. Materyal : Ek – 1 değerlendirme formu, Ek -2, ppt sunusu, projeksiyon, laptop Kullanılan teknik : Hayal kurdurma, tartışma Hedefler : - Problemlerinin ne olduğunu fark ettirme. - Problemlerinin nedenini kavrayabilme. - Problemlerinin görünürde değil gerçekteki nedenlerini bulabilme

5 Süreç : -Bir önceki haftanın özetlemesi yapılır. - Geçen hafta dağıtılmış olan problem çözme envanterinin değerlendirilmesi yapılır. - Grup üyelerinin haftayı nasıl geçirdikleri üzerine bir konuşma yapılır. -Yaptıkları gözlemleri grup üyeleriyle paylaşmaları istenir. Hep beraber gözlemler üzerine tartışılır, konuşulur. -Bireylerin yaşadıkları sorunlara ilişkin duygularını grupla paylaşması istenir ve değerlendirilmesi yapılır.

6 -Yaşanılan problemlerinin asıl nedenlerini fark etmeleri sağlanır. -Üyelere gözlerini kapatıp neden bunu yaşadıklarını düşünmeleri istenir ve daha sonra bu düşüncelerini grupla paylaşmaları istenir. - Ek -2 dağıtılır. Dağıtılan ekteki olaydaki problemin ne olduğu sorulur. Yaşanılan bu problemin kaynağının ne olduğu üzerine konuşulur. -Haftaya aynı saatte görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

7 Üçüncü Oturum Amaç : Olası çözümler üretip bunlar arasından en iyi olana karar verme. Süre : 60 dakika Materyal : ppt, projeksiyon, laptop, Kullanılan teknikler : Rol oynama, tartışma, beyin fırtınası Hedefler : - Yaşanılan sorunlara olası çözümler üretebilme. - Olası çözümlerden en uygununun seçebilmesi. - Verilen kararların yararlı yönlerini değerlendirebilme.

8 Süreç : - İlk olarak bir önceki haftanın özetlemesi yapılır. - Grup üyelerine haftayı nasıl geçirdikleri sorulur. - Fanatizm sorunuyla ilgili 5 dakika rol oynatılır. - Süre bittiğinde problemle ilgili önce oynayanlara neler hissettiği sorulur. Duyguları ve düşünceleri alınır. Diğer grup üyelerinin de gözlemlerini paylaşmaları istenir. Onların da duygu ve düşünceleri alınır. - Grup üyelerine daha önce bu konuda benzer deneyimleri olup olmadığı sorulur.

9 -Daha sonra bütün grup üyelerine bu tartışmanın nedeni ve olası çözüm alternatiflerinin neler olabileceği sorulur. - Grup üyelerinden her birinden bu probleme ilişkin çözüm sunmaları istenir. - Sunulan çözüm tartışılarak bizim için en uygun olana karar verilir. - Haftaya görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

10 Dördüncü oturum Amaç : Kazandığı becerilerle belirlenen çözüm yolunu uygulayabilme. Süre : 60 dakika Materyal : ppt, projeksiyon, laptop, Kullanılan teknikler : Tartışma, rol oynatma Hedefler : -Öğrendiği becerilerle grup içinde verilen bir örnek problemin çözüm yolunu bulup, uygulayabilme. -Bulunan çözüm yolunun işe yarayıp yaramadığını tartışarak değerlendirebilme

11 Süreç : - Bir önceki haftanın değerlendirilmesi yapılır. - Grup üyelerinin haftayı nasıl geçirdikleri üzerine konuşulur. - Grup üyelerine arkadaşlar arasında yaşanılan birbirini bekletme ve bunun yüzünden yaşanılan sorunların resmedileceği rol oynama etkinliği yapılacağı söylenir. Üç kişinin gönüllü olması istenir. - Oyunun içeriği kısaca anlatılır. Gönüllü çıkan üyelerin bu hikayenin devamını beş dakika oynamaları istenir. - Diğer grup üyelerinin de bu süreçte oynayan arkadaşlarını gözlemlemeleri ve kendileri olsa neler yapabileceklerini düşünmeleri istenir.

12 -Rol oynama etkinliği bittikten sonra, grup üyelerinden yaşanılan sorunu gidermek için buldukları çözüm yollarını sunmaları istenir. - Sunulan çözüm yolları tartışılarak bunlar arasından en iyi olana karar verilir. - Yaşanılan sorunun giderilmesi için belirlenen çözüm yolunun uygulanmasıyla oyunun yeniden canlandırılması istenir. - Grup üyelerinden oyunu yeniden izlerken aradaki farkı gözlemlemeleri istenir. - Günlük yaşamda da karşılaştıkları problemlere öğrendikleri becerilerle yaklaşmaları söylenir. - Haftaya görüşmek üzere oturum sonlandırılır.

13 Beşinci oturum Amaç : Etkinliği değerlendirme ve sonlandırma Süre : 60 dakika Materyal : ppt sunusu, projeksiyon, laptop, Geri Bildirim Formu (Ek -3) Kullanılan teknik : Soru cevap Hedefler : - Bireyin kendindeki değişimi fark edebilmesini sağlama - Problem çözme becerisini kazanma sürecinde kendini değerlendirebilmesini sağlama

14 Süreç : - Bir önceki haftanın özetlemesi yapıldıktan sonra üyelere haftanın nasıl geçtiği sorulur. -Geri bildirim formu verilerek beş dakika içinde yapmaları istenir. - Verilen geri bildirim formu üzerine konuşularak değerlendirilmesi yapılır. - Yapılan oturumlar hakkında grup üyelerinin fikirleri sorulur. - Gruptakilerin sürece başlamadan önceki ve şuandaki durumlarını kıyaslamaları yaptırılır. Aradaki fark hakkında konuşturulur ve bu farkı ne kadar anlamlı gördükleri sorulur.

15 - Grup üyelerine cesaretlendirici bir konuşma yapılır. - Grup lideri sürecin sonuna gelindiğini ve üyelere bu sürece katıldıkları için teşekkür eder, onlarla bu etkinlikte beraber olmaktan zevk aldığını söyler ve danışma sürecinin sona erdiğini üyelere bildirir.

16 “Başınızdan geçenler hep hoş şeyler olursa, cesur bir insan olamazsınız.” Mary Tyler Moore

17 TEŞEKKÜR EDERİZ


"PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre :" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları