Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat 20101 FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat 20101 FOET 1999 Eğitim ve Öğretim."— Sunum transkripti:

1 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflaması

2 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET nedir? ● FOET, temel ve sürekli eğitim, genel ve mesleki eğitim ile ilgili tüm eğitim programlarını sadece bir EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANI içinde sınıflandırmak için Avrupa Birliği İstatistik Ofisi (EUROSTAT) tarafından hazırlanmış bir sınıflamadır.

3 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET’in çalışma temeli FOET’e göre, EĞİTİM ve ÖĞRETİM ALANLARI, bir eğitim programında öğretilen; KONU olarak tanımlanmaktadır.

4 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat PROGRAMLAR ; KONU İÇERİKLİ yaklaşım temel alınarak, KONU İÇERİ’ğindeki BİLGİ YAKINLIĞI’NA göre: GENİŞDAR AYRINTILI alanlarda gruplandırılır.

5 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Sınıflama; BasamaklarAlanların isimleriSayısı 1 BasamaklıGeniş Alan 9 2 BasamaklıDar Alan (eğitim alanları) 25 3 BasamaklıAyrıntılı Alan (eğitim ve öğretim)  80 oluşan hiyerarşik bir yapıya sahiptir.

6 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Öğretim Alanları Sınıflaması; FOT 1998 Alanların isimleri FOET Eğitim ve öğretim Tarih, felsefe ve ilgili konular Sosyal bilimler ve davranış bilimleri Yaşam bilimleri Fiziki bilimler Matematik ve istatistik Tıbbi hizmetler Çevre koruma

7 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Örnekler: Geniş alanDar alanAyrıntılı alan 1 Eğitim 14 Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri 142 Eğitim Bilimleri 143 Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eğitimi 4 Bilim, Matematik ve Bilgisayar 42 Yaşam Bilimleri 44 Fiziki Bilimler 46 Matematik ve İstatistik 422 Biyoloji ve Biyokimya 442 Kimya 461 Matematik 462 İstatistik

8 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Örnekler: Geniş alanDar alanAyrıntılı alan 5 Mühendislik, İmalat ve İnşaat 52 Mühendislik ve Mühendislik İşleri 521 Mekanik ve metal işleme 523 Elektronik ve otomasyon 525 Motorlu araçlar, gemiler ve uçaklar 8 Hizmetler 54 İmalat ve İşleme 81 Kişisel Hizmetler 86 Güvenlik Hizmetleri 541 Gıda işleme 543 Malzemeler (ağaç, kağıt, plastik ve cam) 813 Spor 814 Ev Hizmetleri 861 Can ve mal güvenliği 862 İş sağlığı ve güvenliği 863 Silahlı Kuvvetler ve savunma

9 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Disiplinler arası programlar: “Disiplinler arası programlar” eğitim ve öğretim alanlarını (genellikle ikisini) birleştiren programlar anlamına sahiptir. Bu durumlarda: Çoğunluk Kuralı Örnek: Bir program, hem siyasi bilimler (313) hem de ekonomi (314)’yi kapsıyorsa, bu konulardan baskın olanına, yani; en fazla zaman harcanan konuya göre sınıflandırılması gerekir; Örnek: Bir program, esas olarak bilgisayar bilimleri alanındaki konuları kapsıyorsa, bilgisayar mühendisliğinin belli bir kısmını (alan 523 “Elektronik ve otomasyon”) içeriyor olsa bile, alan 481’e (“Bilgisayar bilimleri” konulmalıdır.

10 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat Geniş programlar: “Geniş programlar” eğitim ve öğretim alanının, esasen aynı eğitim alanı içinde olan ve hiçbirinin birbirine açıkça üstünlüğünün olmadığı, birkaç kısımdan (en az üç) oluşan programlardır. Bu geniş programlar, üçüncü basamakta “0” Sınıflandırılmalıdır. Örnek: Yöneticilik, finans, satışlar ve pazarlama vb.’den oluşan iş ve idare içindeki bir programın, 340 “İş ve yönetim (geniş programlar)”) olarak sınıflandırılması gerekir.

11 T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat TEŞEKKÜRLER


"T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat 20101 FOET 1999 Eğitim ve Öğretim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları