Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Beynimiz iki yarıkürede hareket eder,reaksiyon gösterir,düşünür,işlem yapar İki yarıküre birbirinden farklıdır,genellikle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Beynimiz iki yarıkürede hareket eder,reaksiyon gösterir,düşünür,işlem yapar İki yarıküre birbirinden farklıdır,genellikle."— Sunum transkripti:

1

2 YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

3

4 Beynimiz iki yarıkürede hareket eder,reaksiyon gösterir,düşünür,işlem yapar İki yarıküre birbirinden farklıdır,genellikle biri baskındır En iyi beyin gücü iki yarıkürenin neredeyse eşit bir dengede birleşmesinin sonucudur. YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

5 ‘Öğrenmeyi öğrenmek’,kişisel öğrenme tarzınızın güçlü ve zayıf yönlerini bilmeniz potansiyelinizi kullanabilmenizi sağlayacaktır. Kendi öğrenme tarzınızı değerlendirmek ‘Beyin gücü’nüzden azami ölçüde yararlanmaya giden ilk adımdır. YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

6 Devamlıdır Zihinsel ağırlıklıdır Duyguları kontrol eder Analitiktir Mantıksaldır İsimleri hatırlar İşitsel,görsel yollarla öğrenir Yazmayı ve konuşmayı tercih eder Farklılıkları arar Matematiksel biçimde düşünür Somut biçimde düşünür Vücudun sağ tarafını kontrol eder YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

7 Bütünseldir Sezgiseldir Kendiliğindendir Duyguları serbest bırakır Yaratıcıdır,tepkiseldir Daha soyuttur Yüzleri hatırlar Mekana yönelimlidir Dokunsal öğrenir Yazılı ya da gösterilen talimatlara uyar Vücudun sol tarafını kontrol eder Problemleri bütününe bakarak çözer YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

8 Görsel -Görerek öğrenme İşitsel –Duyarak öğrenme Dokunsal-Dokunarak,yaparak,hareket ederek öğrenme YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

9 Sohbetlerde bazen konu dışına çıkar Daha çok gözlem yapar İş yaklaşımı düzenlidir Okumaktan hoşlanır Grafikleri ve resimleri görerek ezberler Fazla dikkati dağılmaz Yüzleri hatırlar Sakindir Titiz ve görünüşü düzgündür Ayrıntılara dikkat eder El yazısı iyidir Bir şeyler karalamayı sever YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

10 Zihninizde resimler oluşturun Notlar alın Sözcükleri parça parça görün Gösteri yapın Defter kullanın Çizelgeler,grafikler,haritalar kullanın Hatırlatıcı ipuçları kullanın YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

11 Yüksek sesle kendi kendine konuşur Konuşmaktan hoşlanır Dikkati kolay dağılır Yazılı talimatlarda zorlanır Bir şeyin kendisine okunmasından hoşlanır Müziği sever Yüzleri hatırlar Sempatiktir Dinlemekten hoşlanır YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

12 Kasetlerden yararlanın,tv. İzleyin,müzik dinleyin Şiir yazın Yüksek sesle okuyun Sözlü olarak tekrarlayın Ritmik sesler çıkarın Dikkatli dinleyin Tiyatroya gidin,tv izleyin Hatırlatıcı ipuçları kullanın Konuşmacılar ile konuşun,onları dinleyin YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

13 Eşit kiplik tercihleri olan öğrenciler daha esnek bir şekilde öğrenirler ve çok sayıda öğrenme tekniğinden yararlanırlar Aynı öğrenme kipliğine sahip öğretmen ile daha iyi öğrenirler,öğretmenin öğrenme/öğretme tarzını doğru kestirebilen öğrenciler daha iyi öğrenirler Bir öğrenci öğrenirken görsel,işitsel ve dokunsal kipliklerini ne kadar çok birleştirebilirse,bilgisi aynı ölçüde kalıcı olacaktır. YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

14 Ne kadar iyi çalışıyorsunuz? Nasıl,ne zaman,nerede ve niçin çalıştığınızı düşündünüz mü? YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

15 Bu noktadayım,bu bana yeter Yeterli zamanım yok Tamam,yarın başlarım Yapamam Çalışmaya ihtiyacım yok Çok yorgunum Çok sıkıcı Benim için çok fazla,öyleyse niçin başlayayım YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

16 Bir çaba harcamadığım için,karşılığında bir şey beklemeli miyim? Çalışmak öncelikmi,yapılmaması gerekenleri görüyorum Yarın ne diyeceğim Denedim mi? Sınıfta kaçıncıyım ki? Bu bilgiye gerçekten ihtiyacım yok mu ? Kendinize ‘YAPACAĞIM…VE YAPABİLİRİM’ deyin YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

17 Dinlemiyoruz *Dikkat dağılır *600/ *Gürültü *Yorgunluk *Kişisel kaygılar *Dinleme dışındakiler daha önemli görünür *Dinleme becerilerinin öğrenilmemiş olması *Dinlemeye geç uyum sağlama *İleriyi düşünerek dinlememe YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

18 *Dinlemeyi amaçlayın *Zihninizin dağılmasına izin vermeyin *Söylenenleri kendi kendinize sürekli netleştirin *Zihninizi aktif tutun,notlar alın *Dikkatinizi dağıtan şeylere(fiziksel,duygusal,zihinsel)karşı direnin *Dinlerken örnekler düşünün *Konunun başlangıç,bitiş,ve fikirleri iyi dinleyin *Bir sonraki aşamada gelecek şeyleri tahmin edin *Konuşanın ipuçlarına ses,hareket,konuşma hızı dikkat edin *Dinlerken sorular düşünün *Kavramları ana fikirleri sürekli ayrıntılar,neden-sonuç ve problem çözme tek.ilişkilendirin *Söylenmeyenleride dinleyin *Tartışmaları dikkatle dinleyin,vurgulananları not alın *Tekrar edilen konuları not alın *Bilgileri daima özetleyin YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

19 Çok düzenli(Kolay anlaşılır) Sözler hızlı,tekdüze,konuşma sorunu(iyi bir dinleyici olun) Sıkıcı(Aktif dinleyici olun,sonra neyin geleceğini tahmin edin,bağlantılar kurun,soruları düşünün) Zor sözcükler kullanıyor(Dersten önce konuyu okuyun,zor sözcükleri araştırın) YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

20 Konuşurken kitabı takip ediyor(Kitabı sizde takip edin,önemli paragrafları saptayın,notlar alın) Konudan konuya çok geçiş yapıyor(Her konu için bir şey yazın,başlangıç ve kapanış cümlelerini dinleyin) Kişisel deneyimler ve örnekler ile konu dışına çıkıyor(Zihninizi dinlendirin,önemli fikir ve ayrıntıları atlamayın) Konuşmacıyı sevmiyorsunuz(Niçin sevmediğinizi düşünerek vakit harcamayın,bilgiye ihtiyacınız var,aktif din YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

21 İki hafta içinde duyduğumuz şeylerin %80’ini unuturuz Dört hafta içinde duyduğumuz şeylerin %5’ini hatırlarız. DERSLERDE DÜZENLİ NOTLAR ALMAK BELLEĞİMİZİ GÜÇLENDİRİR YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

22 Tarama (Sözcüklerin hepsini okuyun) Göz gezdirme(Sözcüklerin hepsini okumayın) Hızlı Okuma(Özel bilgileri aramayı kapsar,tüm sözcüzler okunmalıdır) Yavaş Okuma(Not alın,altını çizin) Dikkatli Okuma(Ayrıntılı notlar alın,önemli noktaların altını çizin) YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

23 Göz gezdirmek Ana fikri yakalamak Sinyal sözcükler Metni taramak Metni işaretlemek YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

24 İİncele(Gözden geçir) SSoru sor(Ana ve ara konuları soru haline getirin) OOku(Soruları yanıtlamak için okuyun) AAnlat(En iyi hatırlama yolu anlatmaktır) TTekrarla(24 saat içinde tekrarlanmayan bilginin % 80’ni hatırlanmıyor) YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

25 Tek bir okumadan sonra ortalama bir öğrencinin okuduğu şeylerin %80’nini unuttuğunu Araştırmalar göstermiştir ki zamanlarının %25 okuyan ve %75 okuduklarını anlatan öğrenciler,zamanlarının %100’nü okuyarak geçiren öğrencilere göre bilgilerini daha iyi hatırlayabilirler. YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

26

27

28 Kodlama:Bilgileri depolamaya hazırlama süreci Depolama:Bilgileri gelecekte kullanmak üzere saklama,belleğe atma Yeniden bulma:Bilgileri depodan çıkarma,devamlı süreç YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

29

30 Duyusal Bellek:tat alma,işitme,koklama,hissetme,görme Motor Becerisi Belleği:Bisitlete b.yüzme Sözel,Semantik Bellek:Genellikle dili kapsar.Sözcüklerin yada matematik sembollerinin anlamıyla ilişki kurma Fotoğrafik Bellek:Görsel bilgileri hatırlar.Resim b.Genellikle çok kısa sürer. Kısa Süreli Bellek:Geçici depolama.Popüler şarkıların melodileri,testin çözümü Uzun Süreli Bellek:İsminiz YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

31 Bellek Öğrendiğnizi unutursunz Kısa bir süre Birbiriyle ilintili Olmayan 5-7 Fikir hatırana- bilir Bilgileri günlerce Hatırlamak için dk.tekrar yeterli Motivasyon ve arzu ‘Beyin gücü’nü oluşturur Beyin hiçbir zaman Unutmuyor Sadece hatırlama Yeteneği zayıflıyor 24 saat içinde Okuduklarımızın %20 hatırlanabilir ‘Gözden geçirme’ ilacıdır Konu ile birlikte Resim oluşturmak Hatırlamayı arttırır Öğrenme zamanın %40’ı yeni bilgilerin Gözden geçirilmesi İle değerlen- Dirilmelidir. YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

32 Öğrendiğimiz Tel.no,isimlerin %90 unuturuz Ekin Bellek Uyum,eski yeni bilgiler ararısı İlişki,süreklilik, Temel önem Resimler Sözcükler Sayılar En kolay En zor Etkin bellek Doğru zamanda Doğru bilgiler Üretme yeteneğidir Bilgiler düşüceler Beyinde yollar Yaratırlar. Bu yollar Hatırlamayı kolaylaştırır Yetişkinler Dikkatlerini dk. Yoğunlaştı- rabilirler Bellek YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

33 Bilgiyi Öğrenme Yatmadan önce(Bilinçaltı) 24 saat içinde (notları düzenleme) Bir ay içinde (Gece yatmadan önce) Sürekli kendinizi sınayın,önceden öğren- diklerinizi ve o sırada çalıştıklarınız ilişki- lendirin YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

34 StratejiTanımÖrnek Zihin Haritası Bildiğiniz bilgiler ile zihinsel haritalar düzenleyin,sonra eksik bilgileri doldurun:Ana fikirler,ayrıntılar,kıs ımlar,kategoriler Müdür Md.yr ğretmenlerHizmetliler Görsel Zincirler Görsel resimler ve/veya sözcükler döngüsü,neden/sonuç /bağ kurma sistemleri devamlılık YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

35 StratejiTanımÖrnek Kısaltmalar Bir cümledeki her ilk Harfinin ezberlemek istediğiniz sözcüklerin- listenin ilk harfini göstermesini sağlayın M E N D İ L a d e e z a n i v n m p i r ş i i s s n e z r e a e h l k i i i r Zihinsel Resimler Tam bir resmi nasıl gördüğünüzü ya da görmeyi beklediğinizi zihninizde canlandırın Gözlerinizi kapatın ve bir iskeleti tepeden aşağı x ışınıyla zihninizde canlandırın Sözcük Bağlantıları Bir sözcüğün anlamını başka bir sözcükle bağ kurmakta kullanın YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

36

37

38 TE Ş EKKÜRLER….. YERKÖY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ SUNDU….


"YERKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Beynimiz iki yarıkürede hareket eder,reaksiyon gösterir,düşünür,işlem yapar İki yarıküre birbirinden farklıdır,genellikle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları