Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. SINIF VELİSİ OLMAK. İçerik: Okuma Yazma Süreci Okuma Yazma Süreci Etkin Çalışma Yöntemleri Etkin Çalışma Yöntemleri Sorumluluk Alma Becerisi Sorumluluk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. SINIF VELİSİ OLMAK. İçerik: Okuma Yazma Süreci Okuma Yazma Süreci Etkin Çalışma Yöntemleri Etkin Çalışma Yöntemleri Sorumluluk Alma Becerisi Sorumluluk."— Sunum transkripti:

1 1. SINIF VELİSİ OLMAK

2 İçerik: Okuma Yazma Süreci Okuma Yazma Süreci Etkin Çalışma Yöntemleri Etkin Çalışma Yöntemleri Sorumluluk Alma Becerisi Sorumluluk Alma Becerisi Arkadaşlık İlişkileri Arkadaşlık İlişkileri Anne Baba Tutumları Anne Baba Tutumları

3 1. Sınıf Çocukları Nasıldır? Öğrenmeye isteklidirler. Öğrenmeye isteklidirler. Denemeye isteklidirler. Denemeye isteklidirler. Memnun etmek isterler. Memnun etmek isterler. Suçlama oyunu Suçlama oyunu Yoğun duygular Yoğun duygular

4 SEVGİLİ ANNE BABALAR İLK İŞİNİZ ÇOCUĞA OKULUNU VE ÖĞRETMENİNİ SEVDİRMEK OLMALIDIR SEVGİLİ ANNE BABALAR İLK İŞİNİZ ÇOCUĞA OKULUNU VE ÖĞRETMENİNİ SEVDİRMEK OLMALIDIR

5 5 Öğretmen Arkadaşlar Sıra Kalem Defter Kalabalık Hayal Kırıklığı NEDİR BU BAŞIMA GELENLER?

6 Okuma Yazma Öğrenme Okuma yazma bir süreçtir. Okuma yazma bir süreçtir. Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır. Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır. Arkadaşları yada kardeşi ile karşılaştırma çocuğun gelişimi için engel oluşturur. Arkadaşları yada kardeşi ile karşılaştırma çocuğun gelişimi için engel oluşturur. KIYASLAMAK REDDETMEKTİR. Bu süreçte kişisel hırslara dikkat edilmelidir. Bu süreçte kişisel hırslara dikkat edilmelidir. Öğretmenlerine güvenilmeli ve sıklıkla bağlantı halinde olunmalıdır. Öğretmenlerine güvenilmeli ve sıklıkla bağlantı halinde olunmalıdır. Çocuğunuza güvenmeli ve bu güveni ona hissettirmelisiniz. Çocuğunuza güvenmeli ve bu güveni ona hissettirmelisiniz.

7 El ve Parmak Kaslarını Geliştirmek İçin; Hamur ve çamur ile oynayabilir. Hamur ve çamur ile oynayabilir. Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplayabilir. Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplayabilir. Düğme ilikleyip açabilir. Düğme ilikleyip açabilir. Sınırlı boyama çalışmaları yapabilir. Sınırlı boyama çalışmaları yapabilir. Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur. Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur.

8 Ders çalışma alışkanlığının kazanılma yaşı Ders çalışma alışkanlığının kazanılma yaşı Evde tekrar çalışması yapmak için uygun zaman Evde tekrar çalışması yapmak için uygun zaman Uygun ev ortamının sağlanması Uygun ev ortamının sağlanması Ev ve arkadaş ziyaretleri Ev ve arkadaş ziyaretleri Uyku ve yemek düzeni Uyku ve yemek düzeni Kitap okuma alışkanlığı Kitap okuma alışkanlığı Bilgisayar kullanımı Bilgisayar kullanımı

9 Anne babanın ders konusundaki yaklaşımı mümkün olduğunca olumlu olmalıdır.Okul ve dersle ilgili konularda eleştirel ve baskıcı tutumlardan uzak durulmalıdır. Anne babanın ders konusundaki yaklaşımı mümkün olduğunca olumlu olmalıdır.Okul ve dersle ilgili konularda eleştirel ve baskıcı tutumlardan uzak durulmalıdır. Çocuğun ödevini zamanında yapmaması, derslerine çalışmaması durumunda sürekli yargılanması, sorgulanması ve eleştirilmesi çocuğun hem derslerinden soğumasına hem okula karşı negatif duygular beslemesine neden olur. Çocuğun ödevini zamanında yapmaması, derslerine çalışmaması durumunda sürekli yargılanması, sorgulanması ve eleştirilmesi çocuğun hem derslerinden soğumasına hem okula karşı negatif duygular beslemesine neden olur.

10 Çocuğun derslerini yapması konusunda zaman zaman hatırlatmalar yapılması doğaldır ancak bunu yaparken anne babanın kullandığı üslup önemlidir. Çocuğun derslerini yapması konusunda zaman zaman hatırlatmalar yapılması doğaldır ancak bunu yaparken anne babanın kullandığı üslup önemlidir. ÖRNEĞİN okuldan geldikten sonra televizyon karşısına oturan bir çocuğa annenin’ Ödevin yok mu senin, ödevini yapsana’ ya da’ Ödevlerini bitirmeden televizyon seyretmek yok demedim mi ben sana’ gibi ifadeler kullanmasındansa’ SANIRIM ÖDEVLERİNİ ÇİZGİ FİLM İZLEDİKTEN SONRA YAPMAYA KARAR VERDİN DEĞİL Mİ?’ gibi bir soru sorarak hatırlatması çok daha olumlu bir etki yaratır. ÖRNEĞİN okuldan geldikten sonra televizyon karşısına oturan bir çocuğa annenin’ Ödevin yok mu senin, ödevini yapsana’ ya da’ Ödevlerini bitirmeden televizyon seyretmek yok demedim mi ben sana’ gibi ifadeler kullanmasındansa’ SANIRIM ÖDEVLERİNİ ÇİZGİ FİLM İZLEDİKTEN SONRA YAPMAYA KARAR VERDİN DEĞİL Mİ?’ gibi bir soru sorarak hatırlatması çok daha olumlu bir etki yaratır. Bu şekilde çocuğa SORUMLULUĞUNU hatırlatmış oluruz. Ancak bunu çocuğu aşağılamadan, küçümsemeden, eleştirmeden ve baskı yapmadan yapmış oluruz. Bu şekilde çocuğa SORUMLULUĞUNU hatırlatmış oluruz. Ancak bunu çocuğu aşağılamadan, küçümsemeden, eleştirmeden ve baskı yapmadan yapmış oluruz.

11 Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi kısa tutulmalıdır. Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi kısa tutulmalıdır.

12 Çocuğunuzun okuldan sonraki zamanı tamamen ev ödevleri ve ders çalışma ile doldurulmamalı.

13 13 Öğrencinin mutluluğunda, öğretmen ve veli arasındaki diyalog önemli rol oynar.

14 Sorumluluk Kazandırma  Sınır koyma  Küçük sorumluluklar verme

15 Bir kelebeğin hikayesi Bir kelebeğin hikayesi

16 16 GÜNÜMÜZ ÇOCUĞUNUN ÇOK ŞEYİ VAR

17 DEMOKRATİK TUTUM

18  Çocuk ayrı bir birey olarak kabul edilir.  Çocuğun ilgileri göz önünde bulundurulur, yeteneklerini geliştirici ortam hazırlanır.  Duygular nettir.  Problemlerle baş etme yolları demokratik yollarla yapılır. Demokratik Anne Baba Tutumu

19  Cezalandırıcı olmayan (özellikle fiziksel şiddet),  Soru sorma ve düşüncelerini ifade etmenin teşvik edildiği, ifade etmenin teşvik edildiği,  Sonuçtan çok süreçle ilgilenilen,  Merak ve keşif duygularının beslendiği, Demokratik Anne Baba Tutumu

20  Gereksiz kısıtlama ve baskıların olmadığı,  Kendi kendine yeterli olma ve kendi problemlerini çözmenin cesaretlendirildiği,  Sıradan hataların hoş görüldüğü,  Yergi yerine övgüye odaklanılan,  Israr ve zorlamanın olmadığı bir ortamdır. Demokratik Anne Baba Tutumu

21 ÇOCUĞUN KİŞİLİK GELİŞİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ  Yaratıcıdırlar.  Dengeli ve uyumludurlar.  Karar alma becerileri gelişmiştir.  Seçenekli düşünmeyi bilirler, yeni durumlara uymada zorluk yaşamazlar.  Kendilerine güvenirler.  Başkalarının özgürlüklerine saygılıdırlar, kendi özgürlüklerinin sınırlarını bilirler. Demokratik Anne Baba Tutumu

22 “Sindrella, çocukları olana kadar çok mutlu bir şekilde yaşadı. Daha sonra o kadar yoruldu ki, mutlu olup olmadığını anlayamadı bile.”

23 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ REHBERLİK SERVİSİ


"1. SINIF VELİSİ OLMAK. İçerik: Okuma Yazma Süreci Okuma Yazma Süreci Etkin Çalışma Yöntemleri Etkin Çalışma Yöntemleri Sorumluluk Alma Becerisi Sorumluluk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları