Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974 ULUSLARARASI DENİZDE CAN EMNİYETİ KONVANSİYONU,1974.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974 ULUSLARARASI DENİZDE CAN EMNİYETİ KONVANSİYONU,1974."— Sunum transkripti:

1 INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974 ULUSLARARASI DENİZDE CAN EMNİYETİ KONVANSİYONU,1974

2 Eğitim başlıkları Konvansiyonun Tanımı ve Tarihçesi Düzeltme / Değiştirme Usulü Teknik Değerlendirme

3 Konvansiyonun Tanımı ve Tarihçesi: Uluslararası sefer yapan ticari amaçlı gemilerin can ve mal emniyetinin sağlanmasına yönelik teknik kurallar koyan ve gerekli tedbirleri belirleyen uluslararası sözleşmedir. IMO üyesi ülkeler tarafından imza altına alınan yasal bir dökümandır.

4 İlk versiyonu 1914’de, Titanic faciasının akabinde Londra’da 13 ülkenin katılımıyla yayınlandı. 2. versiyonu 1929’da 18 ülkenin katılımıyla ilk versiyonuyla yaklaşık olarak aynı içerikte yayınlandı. 3. Versiyonu1948 de yayınlandı.Aynı yıl IMCO(IMO) kuruldu. 4. Versiyonu IMO tarafından düzenlenen konferansla yayınlanan Solas’ ’te yürürlüğe girdi.

5 Solas’60 değişim/düzeltmeler metnine göre yeni bir düzenleme:Konvansiyona taraf idarelerin 2/3 sinin kabulünden 1 sene sonra uygulanabiliyordu.Artan üye sayısıyla birlikte uygulamaya yönelik düzeltmelerin kabulündeki gecikmeler, birçok acı tecrübenin yaşanmasına sebep oldu. Solas’74 yeni ve değiştirilmeyecek temel konvansiyon metni olarak yayınlandı.Solas’60 ın düzenlenmesi yerine tamamen yenilenerek yayınlanmasında ki en önemli etken:Yeni Düzeltme/Değişim Uygulaması oldu.Konvansiyon 25 Mayıs 1980’de yürürlüğe girdi.

6 Solas’74 de belirlenen haliyle: Konvansiyonun Bölüm 1 dışındaki teknik koşullarını içeren bölümleri ile ilgili düzeltmeler 2 yıl içinde yada belirlenen diğer sürede(eğer belirlenen sürede Taraf idarelerin 1/3 yada dünyadaki Gros Tonajın %50 sınden fazlasına sahip Taraf İdarelerin itirazı bulunmuyorsa) uygulanmaya başlar yılında IMO bünyesinde alınan kararla, konvansiyon teknik koşulları ile ilgili düzeltmelerin her 4 senede bir 1 Temmuz itibariyle yürürlüğe girmesi kararlaştırıldı.İstisnai durumlarda IMO konvansiyona ilişkin düzeltmelerle ilgili daha kısa zaman aralığında uygulama tarihi belirleyebilir.

7 Solas’74 Sözleşmesi metni 12 bölümden oluşan ek içerir. Bölüm I:Genel Hükümler BÖLÜM II-1:İnşaat bölmeleme,stabilite,makine ve elektrik donanımları BÖLÜM II-2:İnşaat Yangından Korunma,Yangın İhbar ve Söndürme

8 Bölüm III:Can Kurtarma Araçları ve Donanımları Bölüm IV:Telsiz Haberleşmesi Bölüm V:Seyir Güvenliği Bölüm VI:Yüklerin Taşınması Bölüm VII:Tehlikeli Yüklerin Taşınması Bölüm VIII:Nükleer Gemiler

9 Bölüm IX:Gemilerin Güvenli Yönetimi Bölüm X:Yüksek Süratli Teknelerin Güvenlik Önlemleri Bölüm XI-1:Deniz Emniyeti Özel Önlemleri Bölüm XI-2:Deniz Güvenliği Özel önlemleri Bölüm XII: Dökme Yük Gemileri İlave Güvenlik önlemleri

10


"INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA(SOLAS),1974 ULUSLARARASI DENİZDE CAN EMNİYETİ KONVANSİYONU,1974." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları