Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YTÜ AB OFİSİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2016-2017 ERASMUS+ SÜRECİ ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI AB OFİSİ 13 Ekim 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YTÜ AB OFİSİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2016-2017 ERASMUS+ SÜRECİ ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI AB OFİSİ 13 Ekim 2015."— Sunum transkripti:

1 YTÜ AB OFİSİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ERASMUS+ SÜRECİ ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI AB OFİSİ 13 Ekim 2015

2 YTÜ AB OFİSİ GÜNDEM Akademik Yılı Değerlendirme AB Ofisi Yapılanma ve Erasmus+ Genel Bilgilendirme -Doç. Dr. Bayram Ali ERSOY, YTÜ AB Ofisi Kurum Koordinatörü Giden Öğrenci Öğrenim Hareketliliği -Bil. İşl. İsmail CEYLAN Gelen Öğrenci Öğrenim Hareketliliği -Uzm. Nurdan YILDIZ GÜNDÜZ Giden-Gelen Öğrenci Staj Hareketliliği -Uzm. Armağan BAKILI AKKOÇ Soru-Cevap YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

3 YTÜ AB OFİSİ Akademik Yılı Değerlendirme YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

4 YTÜ AB OFİSİ Öğrenim Hareketliliği-Giden Öğrenci Sayıları Ülkelere Göre BÖLÜMLER GİDEN ÖĞRENCİ SAYISIBÖLÜMLER GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI Makine Mühendisliği 61 Çevre Mühendisliği 12 Mimarlık 37 İstatistik 9 Matematik Mühendisliği 34 Harita Mühendisliği 8 İktisat 32 Mekatronik Mühendisliği 8 Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği 29 Matematik 6 Kimya Mühendisliği 27 Moleküler Biyoloji ve Genetik 6 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği 25 Şehir ve Bölge Planlama 5 Endüstri Mühendisliği 23 Batı Dilleri ve Edebiyatları 3 Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 23 Fizik 3 Elektrik Mühendisliği 22SANAT3 İşletme 20 Türk Dili ve Edebiyatı 3 İnşaat Mühendisliği 19 İletişim Tasarımı Programı 2 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 19 İnsan ve Toplum Bilimleri Yüksek Lisans Programı 2 Kimya 16 Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği 2 Biyomühendislik 14 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri 1 Yabancı Diller Eğitimi 14 Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği 1 Bilgisayar Mühendisliği 13 Toplam 502 Bölümlere Göre YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ÜLKELER GİDEN ÖĞRENCİ SAYISI ALMANYA98 POLONYA79 İSPANYA67 İTALYA61 PORTEKİZ48 ÇEK CUMHURİYETİ39 İSVEÇ32 AVUSTURYA21 FRANSA8 MACARİSTAN8 BELÇİKA7 FİNLANDİYA6 LİTVANYA5 İRLANDA4 YUNANİSTAN4 LETONYA3 DANİMARKA2 ESTONYA2 HOLLANDA2 İNGİLTERE2 SLOVENYA2 NORVEÇ1 ROMANYA1 502

5 YTÜ AB OFİSİ Öğrenim Hareketliliği-Gelen Öğrenci Sayıları Ülkelere Göre BÖLÜMLER GELEN ÖĞRENCİ SAYISIBÖLÜMLER GELEN ÖĞRENCİ SAYISI Mimarlık 51 Biyomühendislik 3 İktisat 31 Sanat 3 Makine Mühendisliği 27 Harita Mühendisliği 3 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 24 Batı Dilleri ve Edebiyatları 2 İnşaat Mühendisliği 22 Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği 2 Türk Dili ve Edebiyatı 18 Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği 2 İşletme 11 Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği 2 Kimya Mühendisliği 11 Matematik Mühendisliği 2 Endüstri Mühendisliği 10 Metalurji ve Malzeme Mühendisliği 2 Mekatronik Mühendisliği 7Yabancı Diller Eğitimi2 Kimya 6 Fizik 1 Bilgisayar Mühendisliği 5 Türkçe Öğretmenliği 1 İletişim Tasarımı 5 Elektrik Mühendisliği 4 İnsan ve Toplum Bilimleri 4 İstatistik 4 Şehir ve Bölge Planlama 4 Toplam 269 Bölümlere Göre YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ÜLKELER GELEN ÖĞRENCİ SAYISI ALMANYA95 İTALYA52 FRANSA25 İSPANYA23 PORTEKİZ12 ÇEK CUMHURİYETİ10 YUNANİSTAN10 POLONYA10 LİTVANYA6 AVUSTURYA5 MACARİSTAN4 ROMANYA3 İSVEÇ3 BELÇİKA2 DANİMARKA2 HIRVATİSTAN2 BULGARİSTAN1 ESTONYA1 HOLLANDA1 SLOVAKYA1 SLOVENYA1 269

6 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Öğrenci Sayıları Giden FakülteÜst BölümSayı Elektrik-Elektronik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği 2 İnşaat FakültesiÇevre Mühendisliği 1 Elektrik-Elektronik Fakültesi Elektrik Mühendisliği 2 Makine FakültesiEndüstri Mühendisliği 5 Fen Bilimleri EnstitüsüFizik 1 İnşaat FakültesiHarita Mühendisliği 3 İnşaat Fakültesiİnşaat Mühendisliği 1 Fen-Edebiyat Fakültesiİstatistik 1 Sosyal Bilimler Enstitüsüİşletme 2 Fen-Edebiyat FakültesiKimya 4 Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği 7 Elektrik-Elektronik Fakültesi Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği 1 Makine FakültesiMakine Mühendisliği 3 Kimya-Metalurji Fakültesi Matematik Mühendisliği 2 Makine FakültesiMekatronik Mühendisliği 2 Kimya-Metalurji Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği 2 Mimarlık FakültesiMimarlık 2 Fen Bilimleri Enstitüsü Moleküler Biyoloji ve Genetik 1 İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler 1 Fen-Edebiyat FakültesiTürk Dili ve Edebiyatı 1 Eğitim FakültesiYabancı Diller Eğitimi 2 Toplam 46 Gelen FakülteBölüm/ProgramSayı Fen Bilimleri Enstitüsü Analitik Kimya Yüksek Lisans Programı 1 Kimya-Metalurji Fakültesi Biyomühendislik 2 İnşaat FakültesiÇevre Mühendisliği 3 İdari Birimİdari Birim (SKS) 1 Fen-Edebiyat FakültesiKimya 4 Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği 4 Toplam 15 YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

7 YTÜ AB OFİSİ İkili Anlaşma Sayıları Bölümlere Göre Ülkelere Göre YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI EĞİTİM FAKÜLTESİİNŞAAT FAKÜLTESİ Bilgisayar ve Öğretim Tek. Eğitimi4Çevre Mühendisliği13 Eğitim Bilimleri2Harita Mühendisliği23 İlköğretim Bölümü5İnşaat Mühendisliği25 Yabancı Diller Eğitimi KİMYA METALURJİ FAKÜLTESİ ELEKTRİLK ELEKTRONİK FAKÜLTESİBiyomühendislik17 Bilgisayar Müh.21Gıda Mühendisliği2 Elektrik Müh.23Kimya Mühendisliği34 Elektronik Haberleşme Müh13Matematik Mühendisliği16 Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği6Metalurji ve Malzeme Mühendisliği FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİMAKİNE FAKÜLTESİ Batı Dilleri ve Edebiyatı13Endüstri Mühendisliği11 Felsefe Bölümü3Makine Mühendisliği45 Fizik6Mekatronik Mühendisliği21 İnsan ve Toplum Bilimleri577 İstatistik8MİMARLIK FAKÜLTESİ Kimya33Mimarlık33 Matematik13Şehir ve Bölge Planlama9 Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü342 Türk Dili ve Edebiyatı8SANAT ve TASARIM FAKÜLTESİ 92İletişim Tasarımı8 GEMİ İNŞAATI VE DENİZCİLİK FAK.Müzik ve Sahne Sanatları6 Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Müh.12Sanat11 Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAK.Meslek Yüksekokulu2 İktisat28 İşletme20Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi2 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler21 69TOPLAM ANLAŞMA SAYISI559 Ülkeler Anlaşma SayısıÜlkeler Anlaşma Sayısı ALMANYA130İZLANDA0 AVUSTURYA18LETONYA7 BELÇİKA10LİHTEŞTAYN0 BULGARİSTAN10LİTVANYA9 ÇEK CUMHURİYETİ24LÜKSEMBURG0 DANİMARKA5MACARİSTAN10 ESTONYA7MAKEDONYA1 FİNLANDİYA6MALTA0 FRANSA34NORVEÇ3 HIRVATİSTAN1POLONYA48 HOLLANDA11PORTEKİZ42 İNGİLTERE1ROMANYA14 İRLANDA1SLOVAKYA -SK3 İSPANYA60SLOVENYA -SI6 İSVEÇ21YUNANİSTAN16 İSVİÇRE0Toplam559 İTALYA61

8 YTÜ AB OFİSİ Bütçe Öğrenim Hareketliliği € Staj Hareketliliği € Personel Hareketliliği D.V € E.A € Öğrenim Hareketliliği € Staj Hareketliliği € Personel Hareketliliği D.V € E.A € YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

9 YTÜ AB OFİSİ AB Ofisi Yapılanma YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Rektör Prof. Dr. İsmail YÜKSEK Danışmanlar Prof. Dr. Ahmet Dursun ALKAN Prof. Dr. Ayşe KARA Doç. Dr. Sabiha YILDIZ Erasmus+ Üst Kurulu Rektör Prof. Dr. İsmail YÜKSEK Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Faruk YİĞİT Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf AYVAZ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mesut GÜNER Erasmus+ Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Bayram Ali ERSOY Strateji Geliştirme Daire Başkanı Şelale KARAŞAH Öğrenci İşleri Daire Başkanı Zekine İLHAN AB Ofisi Kurum Koordinatörü Doç. Dr. Bayram Ali ERSOY Kurum Koordinatör Yardımcısı Y. Doç. Dr. Celile Eren ARGIT Uzman: Nurdan YILDIZ GÜNDÜZ(Gelen Öğrenci/Personel) Uzman: Armağan BAKILI AKKOÇ (Staj Hareketliliği) Bilgisayar İşletmeni İsmail CEYLAN (Giden Öğrenci/Personel) Bilgisayar İşletmeni Gökhan TARAÇ (Giden Öğrenci/Personel Bütçeleri) Bilgisayar İşletmeni Ümmet BEKTAŞ (Giden Öğrenci/Personel) Bilgisayar İşletmeni Eren GÖZCÜ (Giden Öğrenci/Personel)

10 YTÜ AB OFİSİ ERASMUS SÜREÇ TAKVİMİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Tarihİşi yapanFaaliyet türüİşlemAçıklama 03 Kasım 2015AB OfisiÖğrenim-StajBilgilendirme Toplantısı Kasım 2015AB OfisiÖğrenim-Staj Erasmus Öğrenci (Öğrenim-Staj) Başvurularının Başlaması: Öğrenciler ön başvurularını AB Ofisi web sayfasında yayınlanan Başvuru Kılavuzunu okuyarak KİMO-Merlon otomasyon sistemi (http://www.kimoerasmus.com/yildiz/default.aspx?id=1) üzerinden yapmalıdır. Kılavuzda belirtilen şekilde tüm adımları tamamlamayan öğrencilerin başvruları geçersiz sayılacaktır. 02 Aralık 2015AB OfisiÖğrenim-Staj Başvuru Listelerinin İlanı: AB Ofisi başvurusu alınan tüm adayların isimlerini içeren liste yayınlayacaktır. 2-4 Aralık 2015ÖğrenciÖğrenim-Staj Başvuru listesine itiraz: Başvuru yapmış olmasına rağmen listede adı olmayan öğrenciler, başvuru formları ile AB ofisine itirazlarını yapmalıdırlar. Başvuru adımlarında yapılan hatalar sebebiyle yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır. 11 Aralık 2015AB OfisiÖğrenim-Staj Başvuru listesi nihai ilan: AB Ofisi yapılan itirazları değerlendirerek nihai bir başvuru listesi yayınlayacaktır Şubat 2016ÖğrenciÖğrenim-Staj Transkript ve Yabancı dil sınav sonucu teslimi: Öğrenciler transkriptlerini ve Yabancı dil sınav sonuçlarını (sadece YDS ve TOEFL sınav sonuç belgesi kullanmak isteyen öğrenciler) imza karşılığı AB ofisine teslim etmelidirler. Yabancı dil sınavının yapılacağı tarihte Erasmus+ hareketliliği gerçekleştirmekte olan öğrenciler bir önceki akdemik yıla ait Yabancı dil sınav sonuçlarını kullanabilirler. Ayrıca tüm başvuru yapan tüm öğrenciler son iki yıl içerisinde aldıkları YDS veya TOEFL skorlarını kullanabilirler. Bu öğrencilerin online başvuru sırasında bu tercihlerini belirtmiş olmaları gerekmektedir. Aksi takdirde Erasmus Yabancı dil sınavına girmeleri gerekecektir ve sınava girmezlerse başvuruları geçersiz sayılacaktır. 26 Şubat 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Yabancı dil sınavı giriş listesi ilanı: AB Ofisi, başvuru kriterlerine göre AGNO'su yeterli olan adayların isimlerinin yer aldığı Yabancı dil sınav listesi ilan edecektir. 6 Mart 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Yabancı dil sınavı: Detayları AB ofisi web sayfasında yayınlanan Yabancı dil sınavı uygulanacaktır. Online başvuru sırasında sınava girmeyi tercih eden ancak sınav günü sınava girmemiş olan adaylardan kesinlikle başka sınavlara ait belgeler kabul edilmeyecektir. 9 Mart 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Yabancı dil sınavı sonuçları ilanı: AB ofisi web sayfasında yabancı dil sınav sonuçları yayınlanacaktır Mart 2016ÖğrenciÖğrenim-Staj Yabancı dil sınav sonuçlarına itiraz: Sınav sonucunda maddi hata olduğunu düşünen veya sınava girdiği halde listede adı yer almayan öğrencilerin dilekçe ile AB ofisine itirazlarını yapmaları gerekmektedir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar kabul edilmeyecektir. 15 Mart 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Nihai katılımcı listesi: Erasmus+ faaliyeti gerçekleştirmeye hak kazanan öğrencilerin listesi AB ofisi tarafından web sayfasında yayınlanacaktır ve Bölüm Erasmus Kordinatörlerine iletilecektir Mart 2016 Bölüm Koordinatör Öğrenim Bölüm Erasmus Koordinatörlerin öğrencileri yerleştirmesi: Bölüm Erasmus Koordinatörleri tarafından öğrenim hareketliliği için öğrencileri üniversitelere yerleştirme işlemi yapılacaktır. Yerleştirme işlemleri Bölüm Erasmus Koordinatörleri tarafından yapıldığı için bu konuya ilişkin sorularınızı Bölüm Erasmus Kordinatörlerine iletiniz Mart 2016ÖğrenciStaj Staj Kabul mektubu teslimi: Staj faaliyeti yapmaya hak kazanan öğrencilerin uygun kriterlerde hazırlanmış kbaul mektuplarını AB ofisine imza karşılığında teslim etmeleri gerekmektedir. Kriterler için AB ofisi web sayfasında yer alan Sık Sorulan Sorular ve Staj kılavuzunu inceleyiniz. Bu süre içinde getirilmeyen kabul mektupları daha sonra kabul edilmeyecektir. 28 Mart 2016 Bölüm Koordinatörü Öğrenim Koordinatörlerin yerleştirme listelerini AB Ofisine iletmesi: Bölüm Erasmus Koordinatörleri istenen formatta düzenledikleri yerleştirme listelerini AB Ofisine iletir. 1 nisan 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Yerleştirme listelerinin ilanı: AB ofisi yerleştirme listelerini ilan eder. 8 Nisan 2016AB OfisiÖğrenim-Staj Oryantasyon: Faaliyet gerçekleştirecek öğrenciler için AB ofisi tarafından süreçle ilgili oryantasyon toplantısı yapılacaktır.

11 YTÜ AB OFİSİ Erasmus+ Programı Genel bilgiler Erasmus+ Programı eğitim, gençlik ve spor alanındaki projeleri destekleyerek Avrupa’da;  İş piyasalarının ve rekabetçi bir ekonominin ihtiyaç duyduğu becerilere sahip öğrenci yetiştirmeyi,  Beşeri ve sosyal sermayenin gelişimine katkı sağlamayı Hedeflemektedir. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

12 YTÜ AB OFİSİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI  Öğrenci Hareketliliği  Öğrenim Hareketliliği  Staj Hareketliliği  Personel Hareketliliği  Ders verme Hareketliliği  Eğitim Alma Hareketliliği K-1 YÜKSEK ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

13 YTÜ AB OFİSİ Erasmus+ Programı Genel bilgiler Asgari Şartlar 1- Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde (birinci, ikinci veya üçüncü kademe) bir yüksek öğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması 2- a-)Birinci kademe öğrencilerinin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.20/4.00 b-) İkinci ve üçüncü kademe öğrencilerinin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.50/4.00 Başvuru Değerlendirme Ölçütü;  AGNO %50  Yabancı Dil Sınav Sonucu %50 YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

14 YTÜ AB OFİSİ Öğrenci Hareketliliği (Öğrenim-Staj) Hibe miktarları YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Hayat pahalılığına göre ülke türleri Hareketlilikte misafir olunan ülkeler Aylık öğrenci Öğrenim hibesi (AVRO) Aylık öğrenci Staj hibesi (AVRO) 1. Grup Program Ülkeleri Avusturya, Danimarka, Finlandiya, Fransa, İrlanda, İtalya, Lihtenştayn, Norveç, İsveç, İsviçre, Birleşik Krallık Grup Program Ülkeleri Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs Rum Kesimi, Almanya, Yunanistan, İzlanda, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, Slovenya, İspanya, Türkiye Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Estonya, Macaristan, Letonya, Litvanya, Malta, Polonya, Romanya, Slovakya, Makedonya

15 YTÜ AB OFİSİ GİDEN ÖĞRENCİ OUTGOING STUDENT YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

16 YTÜ AB OFİSİ Faaliyet, yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencinin öğreniminin bir bölümünü ikili anlaşma ile ortak olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesidir. Faaliyet süresi aynı akademik yıl içerisinde tamamlanabilecek 3 ilâ 12 ay arasında bir süre (1, 2 veya bazı ülkelerin sistemlerine göre 3 dönem) olabilir. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğrenim Hareketliliği Nedir?

17 YTÜ AB OFİSİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğrenim Hareketliliği Dikkat edilecek hususlar  Faaliyet süresi aynı akademik yıl içerisinde tamamlanmalıdır.  Öğrencilerin planlanan faaliyet döneminde bir yarıyıl için 30, iki yarıyıl için ise 60 ECTS’lik ders yüküne sahip olmaları gerekmektedir.  Başarılı veya başarısız olunan tüm derslerin tam akademik tanınma işlemi yapılmalıdır.

18 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Gitmeden önce Öğrencilerin yapması gereken işlemlere yönelik linkinde yer alan öğrenim hareketliliğine ilişkin süreç takvimine ve öğrenim hareketliliği başvuru kılavuzuna hakim olmak ve öğrenciyi ilgili işlemleri yapma konusunda yönlendirmek Öğrenciye, anlaşmalı olunan Üniversiteye / Organizasyona ilişkin konularda bilgi akışı sağlamak Öğrencileri yerleştirildikleri okul hakkında doğru bilgiye yönlendirmek (Başvuru Süreci, Yabancı Dil Sertifikası vb.) Başarı sırasına göre sıralanan öğrencileri anlaşmalı olunan üniversitelere yerleştirmek (Bölüm İkili Anlaşma Kriterleri çerçevesinde) Öğrencilerin değişiklik taleplerini onaylamak/reddetmek Bu değişiklik taleplerine istinaden bölüm Giden Öğrenci listesinde güncelleme yapmak Öğrencileri karşı okullara bildirmek (Nomination) Öğrencileri gidiş izinleri hakkında uyarmak Öğrencinin Öğrenim hareketliliğine ilişkin ders seçimini kontrol etmek (Learning Agreement-30 ECTS-60 ECTS & İntibak A) YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

19 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Gittiğinde Öğrencinin ekle-sil (Changes) işlemi yapması halinde öğrenci ile iletişim içinde olmak ve İntibak A formunun uygun şekilde güncellenmesini sağlamak Ekle-Sil işlemi yapan öğrencinin değişiklik belgesini onay sonrasında AB Ofisi Koordinatörlüğü’ne ulaştırmak ve ders değişikliği dolayısıyla ihtiyaç duyulan İntibak-A formunun güncellenmesi için bölümde gerekli işlemin başlatılmasını sağlamak Yapılan değişiklikler ile ilgili evrakları muhafaza etmek Öğrenci yurtdışındayken akademik boyutta yaşayacağı sıkıntılara çözüm önerisi sunmak ve sorularını cevaplamak Çözülemeyen sorunlarla ilgili olarak AB Ofisi ile iletişimde hareket etmek YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

20 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Döndüğünde İntibak B formunu öğrenci ile birlikte hazırlamak ve Fakülte/Enstitü kurul kararı alınması için ilgili birimlere sunmak İntibak-B formu hazırlanırken öğrencinin karşı kurumdan aldığı tüm dersler (Transkriptte yer alan-yer almayan ) dikkate alınmalıdır. Öğrencinin Learning Agreement+Changes belgelerinde olup da Transkriptte olmayan tüm derslerin (daha önce hazırlanan İntibak-A formu doğrultusunda) intibak işlemleri BAŞARISIZ olarak gerçekleştirilmelidir. Yapılan işleme dair ilgili belgelerin birer örneğini saklamak YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

21 YTÜ AB OFİSİ İntibak-A Süreci Learning Agreement adlı belgede Table A(Karşı Kurumda Alınacak Dersler) alanında yer alan derslere karşılık olarak Table B(YTÜ’de Saydırılacak Dersler) alanındaki dersler dikkate alınarak öğrencinin İntibak A Formu hazırlamasını sağlamak ve bölümde gerekli işlemi başlatmak Kurul Kararı alındıktan sonra EBYS sistemi üzerinden İntibak-A Formu ve Kurul Kararının AB Ofisi’ne ulaştırılmasını bölüme hatırlatmak YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

22 YTÜ AB OFİSİ İntibak-A Süreci(Değişiklik-Güncelleme) Erasmus+ faaliyeti içerisinde bir öğrencinin ders değişikliği yapması gerektiğinde, öğrenciden Ders Değişikliği Formu(Changes) ile birlikte Güncel İntibak-A formunu da temin etmek Değişiklik Formunu onay sonrasında AB Ofisi Koordinatörlüğüne ulaştırmak Güncel İntibak-A Formu ve Kurul Kararı alınması için bölümde gerekli işlemi başlatmak Kurul Kararı alındıktan sonra EBYS sistemi üzerinden Güncel İntibak-A Formu ve Kurul Kararının AB Ofisi’ne ulaştırılmasını bölüme hatırlatmak YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

23 YTÜ AB OFİSİ Learning Agreement-Changes-İntibak-A Süreci-Notlar Learning Agreement ve Changes belgeleri üzerinde yer alan derslerin İntibakı yapılabilecek dersler olması gerekmektedir. Bu doğrultuda; Hazırlanan İntibak-A formunun öğrencinin döndükten sonra hazırlayacağı İntibak-B formu ile uyumlu olmasına dikkat ediniz. Değişiklik yapıldığı takdirde yeni derslerin de İntibak yapılıp yapılamayacağına dikkat ediniz. Öğrencinin karşı kurumda almak istediği dersin YTÜ’de karşılığı yok ise dersin alınmasına izin vermeyiniz. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

24 YTÜ AB OFİSİ İntibak-B Süreci Öğrencinin karşı kurumdan aldığı Transkripte göre İntibak-B Formu hazırlamak; Bazen Transkriptte öğrencinin başarısız olduğu dersler yer almayabilir, bu derslerin de İntibak B de belirtilmesi gerekmektedir, bu nedenle LA’nı kontrol ediniz. Öğrencinin Learning Agreement+Changes belgelerinde olup da Transkriptte olmayan tüm derslerin (daha önce hazırlanan İntibak-A formu doğrultusunda) intibak işlemleri BAŞARISIZ olarak gerçekleştirilmelidir. Kurul Kararı alınması için bölümde gerekli işlemi başlatmak Kurul Kararı alındıktan sonra EBYS sistemi üzerinden İntibak- B Formu ve Kurul Kararının AB Ofisi’ne ulaştırılmasını bölüme hatırlatmak YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

25 YTÜ AB OFİSİ İntibak-B Süreci-Notlar Öğrencinin Learning Agreement-Changes belgelerinde olup da karşı kurumdan temin ettiği Transkriptinde olamayan derslerin İntibak işlemi Başarısız olarak gerçekleştirilmelidir. Öğrencinin Erasmus sürecinde almış olduğu tüm derslerin (başarılı-başarısız) İntibak işlemleri gerçekleştirilmelidir. Öğrenci ile iletişim içinde olarak öğrenci döndükten sonra 15 iş günü içerisinde İntibak-B işlemine başlanmalıdır. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

26 YTÜ AB OFİSİ GELEN ÖĞRENCİ INCOMING STUDENT YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ

27 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Gelmeden Önce YTÜ’de öğrenim görmeye hak kazanan öğrencilere ders listesi ve içeriğinin gönderilmesi Öğrencinin online başvurusunun kontrolü ve sisteme yüklenen belgelerin imzalanması (Learning Agreement) Kabul Belgesinin (Letter of Acceptance) hazırlanması YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

28 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Geldiğinde Nihai ders programı hakkında öğrenci ile görüşmek İngilizce ders listesinin oluşturulması Öğrencinin ders değiştirmesi gerektiğinde öğrenciye rehberlik ederek, öğrencinin hazırlayacağı Ders Değişiklik Belgesini (Changes) kontrol etmek/imzalamak YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

29 YTÜ AB OFİSİ Bölüm Erasmus Koordinatörü Sorumlulukları Öğrenci Dönmeden Önce Notların iletilmesinin ardından gerekli belgeleri hazırlamak: -Transcript of Records -Certificate of Attendance Belgelerin öğrenciye teslim edilmesi (şahsen/e- posta/posta) YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

30 YTÜ AB OFİSİ Gelen Öğrenciler Genel Bilgiler Online Başvuru Oryantasyon Programı Welcome Cocktail ESN YTU (Erasmus Student Network) Buddy sistemi Türkçe Dersi YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

31 YTÜ AB OFİSİ GİDEN ve GELEN ÖĞRENCİ OUTGOING-INCOMING STUDENT YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI STAJ HAREKETLİLİĞİ

32 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Faaliyeti, yükseköğretim kurumunda, öğrencinin öğrencisi olduğu mesleki eğitim alanında uygulamalı iş deneyimi elde etmek üzere 2 ila 12 ay arasında bir süre içerisinde yurtdışındaki bir işletmede staj yapmasıdır. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Staj Hareketliliği Nedir?

33 YTÜ AB OFİSİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Staj Hareketliliği Dikkat edilecek hususlar  Staj faaliyeti için ikili anlaşma olmasına gerek yoktur. Staj yerlerini öğrencilerin bulması beklenmektedir.  Faaliyet süresi 2 ile 12 ay arasında ve aynı akademik yıl içerisinde olmalıdır. Staj en erken 1 Haziran N tarihinde başlar en geç 30 Eylül n+1 tarihinde biter. YTÜ staj yönergesi gereği, ders devamı olan öğrencilerin akademik tatillerde staj yapmaları beklenmektedir tarihli ve 2014/03 numaralı Senato toplantısının 13. maddesinde Erasmus+ kapsamında staj yapan öğrencilerin stajlarını en fazla 30 Eylül’e (dahil) kadar uzatabileceklerine dair karar alınmıştır.  Staj faaliyetinden staj zorunluluğu olan ve olmayan tüm öğrenciler yararlanabilir, ancak stajın içeriği eğitim görülen bölümle ilgili olmak zorundadır.  Staj yapılacak kurumlar Erasmus program ülkelerinde yer alan, öğrenim alanı ile ilgili herhangi bir kurum, kuruluş veya öğrenim görülen üniversite olabilir. *Bölümler staj yeri konusunda kriterler belirleyebilir.  Avrupa Birliği Kurumları ve AB ajansları, AB programlarını yürüten ve bu kapsamda hibe alan kuruluşlar, misafir olunan ülkedeki ulusal diplomatik temsilciliklerimiz (büyükelçilik ve konsolosluk gibi) staj hareketliliği için uygun değildir.  Ders yükünü tamamlamış, mezun olabilecek durumda olan öğrenciler, staj hareketliliğinden yararlanabilirler. Ancak faaliyet mezuniyeti takip eden 12 ay içinde tamamlanmalıdır.  Zorunlu veya gönüllü stajların, transkript, diploma eki veya Katılım Sertifikası aracılığı ile tam akademik tanınması yapılmalıdır.  İçerik ve tarih bakımından uygun olmayan stajlar kesinlikle onaylanmamalıdır.  Karşı kurum veya YTÜ’nün staj öğrencisine finansal destek verme, konaklama sağlama veya sigorta yaptırma zorunluluğu yoktur.

34 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Giden (Outgoing) Öğrenci Süreci YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 1.Başvuru alınması: Yılda en az bir defa AB ofisi tarafından ön başvuru alınır ve bölüm bazında değerlendirme yapılır. 2.AGNO ve Yabancı dil Sınavı: Kabul edilen öğrenciler takvimde belirtilen tarihlerde Transkriptlerini AB ofisine teslim eder ve Yabancı dil sınavına girer. 3.Kabul mektubu: Başvurusu uygun öğrenciler takvimde belirtilen tarihlerde kabul mektuplarını AB ofisine teslim eder. 4.Nihai listeler: AB Ofisi başarı puanı ve kabul mektuplarını değerlendirerek nihai listeleri açıklar. Nihai listeler hibeyi garanti etmemektedir. 5.Belge Hazırlama: Staj hareketliliği yapmaya hak kazanan öğrenciler AB ofisi web sayfasında belirtilen şekilde evraklarını hazırlarlar. İmza ve onaylar sırasıyla Öğrenci, Bölüm Erasmus Koordinatörü, Erasmus Staj İntibak Komisyonu ve Kurum Koordinatörü tarafından verilmelidir. (Bu süreç öğrenci tarafından takip edilecektir.) 6.Staj İntibak A: Öğrencinin stajı zorunlu olsun veya olmasın tam akademik tanınma yapılmak zorundadır. Bunun için öğrenci gitmeden önce İntibak A formu düzenlenmeli ve Yönetim Kurulu Kararı alınmasını sağlamalıdır. İntibak A belgesi ile birlikte Kabul Belgesi ve LA belgesi de sunulmalıdır. 7.Staj süresince: Öğrenci staj süresince LA’ da belirtilen sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdür. Bir değişiklik durumunda Değişiklik belgesi düzenlenerek aynı sıra ile onaylanması ayrıca İntibak A sürecinin güncellenmesi gerekmektedir. (Bu süreç öğrenci tarafından takip edilecektir.) 8.Staj bitişinde: Öğrenci stajı tamamladığında AB ofisi web sayfasında belirtilen şekilde dönüş evraklarını tamamlamalıdır. 9.Staj İntibak B: Öğrenci stajını tamamladığında transkriptinde ya da Diploma ekinde stajının akademik tanınmasının yapılması için İntibak B formu düzenlenmeli ve Yönetim Kurulu Kararı alınmasını sağlamalıdır. İntibak B belgesi ile birlikte Değerlendirme Formu ve Staj Sertifikası sunulmalıdır tarihli ve 2014/03 numaralı Senato toplantısının 13. maddesinde Erasmus+ kapsamında staja giden öğrencilerden AB Ofisinin istediği belgeler haricinde belge istenmemesi yönünde karar alınmıştır.

35 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Giden (Outgoing) Öğrenci Süreci (FAALİYET ÖNCESİNDE) YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Uygun kriterlerde başvuru sürecini tamamlayan öğrenciler arasından değerlendirme yapılır Bu öğrenciler AB ofisi web sayfasında yer alan evrakları hazırlamaya başlar. Evrakları tam olan öğrenciler dosyalarını AB Ofisine teslim eder. AB ofisi öğrencilerin sözleşmelerini hazırlar ve kendilerine gönderir. Öğrenciler imzaladıkları sözleşmeleri AB Ofisine ulaştırır. Online başvuru AGNO YD Kabul mektubu LA İntibak A Pasaport- vize Sigortalar diğerleri İmza sırası Öğrenci Bölüm Erasmus Krd. Staj komisyon üyesi Kurum Erasmus Krd. Karşı kurum imzaları İmza sırası Bölüm Erasmus Krd. Bölüm Başkanı Bölüm Staj Komis. Üyeleri Enst. Staj Komis. Üyesi* İmza atarken lütfen dikkat ediniz. 1) Form uygun bir şekilde doldurulmuş mu? Elektronik-eksiksiz 2) Tarihler uygun mu? 1 Haz. N – 30 Eyl N+1, min. 2 ay, akd.tatil 3) Staj içeriği uygun mu? Alan ile ilgi 4) Sizden önce imza atması gereken kişi imza atmış mı? !

36 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Giden (Outgoing)Öğrenci Süreci (FAALİYET SÜRESİNCE ve BİTİMİNDE) YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Değişiklik var ise Gerekli belgeler düzenlenir. Vize, oturum izni ile ilgili süreçler tamamlanır. Planlandığı gibi faaliyete devam edilir. Faaliyet başlar Değişiklik yok ise Extension Changes İntibak A Öğrenciler ev sahibi kuruluştan alınması gereken evrakları temin eder. Öğrenci AB ofisi web sayfasında yer alan diğer evrakları hazırlar. Öğrenciler dosyalarını AB ofisine teslim eder. AB ofisi Mobility Tool’a öğrenci kaydı yapar. Öğrenci Çevrimiçi Anket’i tamamlar ve AB Ofisine teslim eder. Sertifika Değerlen- dirme Formu İntibak B Nihai Rapor Pasaport fotokopisi Faaliyet biter İmza sırası Bölüm Erasmus Krd. Bölüm Başkanı Bölüm Staj Komis. Üyeleri Enst. Staj Komis. Üyesi*

37 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Gelen (Incoming )Öğrenci Ön Talep alınması: YTÜ’nde staj yapmak isteyen yabancı öğrenciler e-posta yolu ile CV ve niyet mektubu hazırlayarak ilgili akademik yıl içerisinde (1 Haziran n – 30 Eylül n+1 ), AB ofisi veya YTÜ’de akademik veya idari görevi olan herhangi bir personele staj yapma taleplerini iletebilirler. Talep AB Ofisine gelmiş ise; AB Ofisi, öğrenciyi ilgili birime Bölüm Erasmus Koordinatörü ve Bölüm Başkanlığı aracılığı ile yönlendirir, böylece öğrencinin staj yapmak istediği konuda uzman kadronun olup olmadığı ve bir stajyer öğrenciye mentorluk yapıp yapamayacağı tespit edilir. Bu aşamada öğrenci ile mentorun staj konusu, süresi ve detayları hakkında görüş birliğine varmaları beklenmektedir. (E-posta ile yapılan görüşmelere adresine bilgi geçilmesi rica Talebi AB Ofisi haricinde bir birim almış ise; Talebi alan kişi mentor olacak kişi ise öğrenci ile staj konusu, süresi ve detayları hakkında görüş birliğine varılır. (E-posta ile yapılan görüşmelere erasmus- adresine bilgi geçilmesi rica olunur.)erasmus- Eğer konu ile ilgisi olmayan bir kişi ise talep AB ofisine iletilir Resmi Başvuru alınması: Mentor ve öğrenci staj konusu, süresi ve detayları hakkında mutabakata vardı ise öğrenci AB ofisi web sayfasında yer alan “Learning Agrement for Traineeship” belgesini mentoru yardımı ile hazırlar, kendi kurumundaki imzaları tamamlar ve “Application Form” ile birlikte AB ofisine e- posta yolu ile Başvurusunu alınan öğrencilere AB ofisi tarafından onay veya düzeltme maili, bir bilgi paketi eşliğinde (İETT seyehat kartı, oturum izni, YTÜ öğrenci kartı) gönderilir. Belge Hazırlama: Mentor, öğrenci adına 3 adet Kabul mektubu düzenleyerek imzalar ve Erasmus Bölüm Koordinatörüne iletir. Erasmus Bölüm Koordinatörü de kendi imzası sonrasında Kabul mektuplarını AB ofisine kurumsal onayların tamamlanması için iletir. Kabul mektubu AB ofisi tarafından öğrenciye iletilir. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

38 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Gelen (Incoming) Öğrenci Değişiklik durumu: Öğrenci staj süresince LA’da belirtilen sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdür, mentor bu süreci izlemek ve değerlendirmekle yükümlüdür. Bir değişiklik durumunda (staj süresi, içeriği vb.), öğrenci «Changes» belgesini mentoru yardımı ile düzenlemeli, imzalatmalı ve bir kopyasını AB ofisine iletmelidir. Süre Uzatma: Öğrenci staj süresini uzatmak isterse «Extension» belgesi ile başvuru yapmalı ve «Changes» belgesi ile bu değişikliği onaylatmalıdır. Sertifika: Öğrenci stajı tamamladığında mentor tarafından «Traineeship Certificate» 3 adet düzenlenip imzalanarak Bölüm Erasmus Koordinatörüne iletilmelidir. Bölüm Erasmus Koordinatörü imzasını tamamlayarak belgeyi AB ofisine iletmelidir. AB ofisi kurumsal onaylardan sonra evrağı öğrenciye ulaştıracaktır. Değerlendirme Belgesi: Öğrenci stajı tamamladığında mentor tarafından «Evaluation sheet» 3 adet düzenlenip imzalanarak AB ofisine iletilmelidir. AB ofisi kurumsal onaylardan sonra evrağı öğrenciye ulaştıracaktır. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

39 YTÜ AB OFİSİ Staj Hareketliliği Gelen (Incoming ) Öğrenci Süreci (FAALİYET ÖNCESİNDE) YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ! ! Yurt dışından gelen öğrencilere konaklama, sigorta ve finansal destek sağlanmamaktadır. Mentor atanması Evrak hazırlama MentorÖğrenci Kabul mektu- bu LA Başvuru LA Ön talep Mentor bulunması için ilgili bölüm Erasmus Krd. Bilgi verilir. AB Ofisine gelmiş ise İlgisi olmayan bir kişiye gelmiş ise AB Ofisine bilgi verilir. Mentor olacak kişiye gelmiş ise Sıradaki işlem yapılır. İmza sırası Öğrenci Karşı kurum imzaları Mentor Bölüm Erasmus Krd. Kurum Erasmus Krd İmza sırası Mentor Bölüm Erasmus Krd. Kurum Erasmus Krd

40 YTÜ AB OFİSİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Staj Hareketliliği Gelen (Incoming)Öğrenci Süreci (FAALİYET SÜRESİNCE ve BİTİMİNDE) Faaliyet başlar Değişiklik var ise Değişiklik yok ise Extension Changes Planlandığı şekilde devam Faaliyet biter Evrak hazırlama Certificate Evaluation İmza sırası Mentor Bölüm Erasmus Krd. Kurum Erasmus Krd. İmza sırası Mentor Kurum Erasmus Krd.

41 YTÜ AB OFİSİ ERASMUS + STAJ İNTİBAK SÜRECİ YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğrenci İntibak A belgesini doldurur ve gereken imzaları temin eder. Öğrenci imzalı İntibak A belgesini bölüm sekreterliğine LA ve Kabul mektubu ile birlikte yönetim kurulunda görüşülmesi için bırakır. Bölüm/Enstitü tarafından yönetim kurulu kararı ve İntibak A belgesi EBYS üzerinden ilgili birimlere gönderilir. Enst. Öğrencileri Enst. Onayı da almalıdır. Enst. Öğrencileri- nin evrakları bölüm tarafından Enst. İletilir. Bölüm/Ens. Tarafından alınan kararlar ilgili birimlere iletilir. Öğrenci İntibak B belgesini doldurur ve gereken imzaları temin eder. Öğrenci imzalı İntibak B belgesini bölüm sekreterliğine Certificate ve Evaluation ile birlikte yönetim kurulunda görüşülmesi için bırakır. Bölüm/Enstitü tarafından yönetim kurulu kararı ve İntibak A belgesi EBYS üzerinden ilgili birimlere gönderilir. Enst. Öğrencile-ri Enst. Onayı da almalıdır. Enst. Öğrencileri- nin evrakları bölüm tarafından Enst. İletilir. Bölüm/Ens. Tarafından alınan kararlar ilgili birimlere iletilir.

42 YTÜ AB OFİSİ Önemli Hatırlatmalar İntibak A, İntibak B ve Değişiklik Koordinatör ofis saatleri Son tarihler AB Ofisi ile iletişim YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

43 YTÜ AB OFİSİ KATILIMINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ. YTÜ AB OFİSİ KOORDİNATÖR BİLGİLENDİRME TOPLANTISI


"YTÜ AB OFİSİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2016-2017 ERASMUS+ SÜRECİ ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI AB OFİSİ 13 Ekim 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları