Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2015 – 2016 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 03.11.20151Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2015 – 2016 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 03.11.20151Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi."— Sunum transkripti:

1 2015 – 2016 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

2 GENEL BİLGİLER Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

3 ERASMUS ORYANTASYONU yılında gidecek öğrenci sayıları 1. dönem: dönem: 137 Toplam: Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

4 Ulusal Ajans’tan (UA) verilen hibe doğrultusunda ukey sisteminde asil olarak ilan edilen öğrencilere hibe tahsis edilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

5 UÜ tarafından seçilmiş olmanız kesin olarak Erasmus’tan yararlanacağınız anlamına gelmez. Karşı üniversitenin UÜ tarafından seçilmiş öğrencileri reddetme hakkı vardır. Gideceğiniz ülkenin vizesini alamayabilirsiniz. Yabancı dil, vb. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

6 Değişime katılacak öğrencilerin Erasmus süreci hakkında en doğru bilgiyi edinebilecekleri yer UÜ Intoffice web sitesidir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

7 GİDİŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

8 Hazırlanması Gereken Belgeler: 1) Gidilecek Kurumun Başvuru veya Kayıt Formu 2) Kalınacak Yer için Başvuru Formu (Accommodation Form) 3) İngilizce Transkript 4) Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) 5) Akademik Eşdeğerlik Belgesi 6) Kabul Mektubu 7) Vize Yazısı 8) İzin Dilekçesi 9) Genel Sağlık Sigortası 10) Sözleşme ve Taahhütname ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

9 1) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM) Gidilecek üniversitenin web sitesinden öğrenci tarafından temin edilebilir. Karşı taraftan e-posta yoluyla da istenebilir. Öğrenci tarafından doldurulacaktır. Doldurulduktan sonra Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

10 1) GİDİLECEK KURUMUN BAŞVURU FORMU (APPLICATION FORM) Bazı üniversiteler online başvuru almaktadır. Bu tür üniversitelere gidecek öğrenciler başvurularını bireysel olarak yapacaklardır. Başvuru sonrası formun çıktısı alınıp Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

11 2) KALINACAK YER İÇİN BAŞVURU FORMU (ACCOMMODATION FORM) Her kurumun Accommodation Form’u olmayabilir. Eğer varsa, “Gidilecek Kurumun Başvuru Formu” ile aynı şekilde elde edilir ve doldurulur. Uluslararası İlişkiler Ofisine teslim edilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

12 3) İNGİLİZCE TRANSKRİPT İngilizce transkript fakülte öğrenci işlerinden alınacaktır. 2 kopya olmalıdır. Bir orijinal bir fotokopi şeklinde olabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

13 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA, öğrenci, öğrencinin kendi kurumu ve gideceği kurum arasında yapılan bir anlaşmadır. Bu anlaşma ile alınacak dersler önceden seçilmiş ve denklik sorunu ortadan kaldırılmış olur. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

14 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA öğrenci tarafından bölüm/fakülte koordinatörü ile birlikte bilgisayar ortamında doldurulup, öğrenci ve bölüm/fakülte koordinatörü tarafından imzalanarak Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Hazırlanacak kopya sayısı gidilecek üniversiteye göre değişiklik gösterebilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

15 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA standart bir belgedir. Bölüm/fakülte bazında farklılık göstermez. Her Erasmus öğrencisi tarafından mutlaka doldurulmalıdır. LA, UÜ’den ya da gideceğiniz üniversiteden temin edilebilir. Bu belgenin kaynağı önemli değildir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

16 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA’da belirtilen krediler ECTS (European Credit Transfer System) kredileri olmalıdır. LA’da bulunan derslerin kredi toplamı dönemlik 30 ECTS olmalıdır. Bunun dışındaki durumlarda koordinatörün onayı alınmalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

17 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) LA yapıldıktan sonra derslerde değişiklik yapılması gerekirse, yapılacak her türlü değişiklik fakülte/bölüm koordinatörünün bilgisi dahilinde ve gittiğiniz kurumda gidiş tarihinden itibaren 2 hafta içinde olmalıdır. Bilgi verilmeden yapılan ders değişiklikleri dikkate alınmaz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

18 4) ÖĞRENİM ANLAŞMASI - LEARNING AGREEMENT (LA) Örnek Learning Agreement Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi18

19 5) AKADEMİK EŞDEĞERLİK BELGESİ Karşı kurumda alacağınız derslerin döndüğünüz zaman hangi derslere karşılık geleceğini gösteren belgedir. Yurtdışında alacağınız tüm derslerin UÜ’de tanınması gerekmektedir. Aksi takdirde Erasmus sürecinden yararlanamazsınız! ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

20 5) AKADEMİK EŞDEĞERLİK BELGESİ UÜ Erasmus web sayfasından indirilir. Sol sütun: LA’daki dersler Sağ sütun: UÜ’deki dersler Bilgisayar ortamında bir kopya olarak doldurulup imzalanıp fakülte/bölüm koordinatörüne teslim edilir. Öğrenci tarafından ofise getirilmez. Karşı kuruma gönderilmez. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

21 ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

22 Bu 4 belge öncelikli olarak doldurulacak ve Uluslararası İlişkiler Ofisine getirilecektir. Gidilecek Kurumun Başvuru Formu İngilizce Transkript Öğrenim Anlaşması Kalınacak Yer için Başvuru Formu ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

23 BAŞVURU TARİHLERİ Bu belgeleri hazırlarken gideceğiniz üniversitenin son başvuru tarihini göz önünde bulundurunuz. Son başvuru tarihlerinin öğrenilmesi öğrencinin sorumluluğundadır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

24 BAŞVURU TARİHLERİ Bazı üniversiteler bunlara ek olarak başka belgeler de isteyebilir (dil belgesi, sağlık sigortası, pasaport fotokopisi, fotoğraf, CV, vs.). Bunları öğrenmek ve hazırlamak öğrencinin sorumluluğundadır. Son başvuru tarihinden makul bir süre önce belgelerinizi hazırlayıp ofise teslim ediniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

25 İlk 4 belge gidilecek kuruma gönderildikten sonra karşı kurumdan öğrenci adına kabul mektubu gönderilir. Öğrenim Anlaşması Kalınacak Yer için Başvuru Formu İngilizce Transkript Gidilecek Kurumun Başvuru Formu ) KABUL MEKTUBU (LETTER OF ACCEPTANCE) ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

26 6) KABUL MEKTUBU Kabul mektubu gideceğiniz ülkenin vizesini alabilmeniz için gereklidir. Uluslararası İlişkiler Ofisine, bölümünüze ya da evinize (başvuru formunda belirttiğiniz adrese) gönderilebilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

27 7) VİZE YAZISI Vize yazısı UÜ Rektörlüğü tarafından vize almanızı kolaylaştırmak amacı ile verilen bir belgedir. Vize yazısının yazılması için kabul mektubunun gelmiş olması gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

28 7) VİZE YAZISI Vize yazısı konsolosluklar ve karşı üniversite tarafından “Burs Belgesi”, “Erasmus Öğrenci Belgesi” vb. isimlerle anılabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

29 Bu belgeleriniz tamamlandıktan sonra vize işlemlerinize başlayabilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Kabul MektubuVize Yazısı Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

30 Vize işlemleri için çok geç kalmamanızda yarar vardır. Vize için gereken belgeleri gideceğiniz ülkenin konsolosluğunun web sitesinden öğrenebilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

31 8) İZİN DİLEKÇESİ Erasmus değişiminiz sırasında UÜ’den izinli olmanızı sağlayacak olan belgedir. Fakültenizin Öğrenci İşleri biriminden matbu olarak alınır, doldurulur ve aynı birime teslim edilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

32 9) Genel Sağlık Sigortası Erasmus değişiminiz sırasında (yurt dışında kaldığınız süre boyunca) kaza/hastalık vb olumsuz sağlık durumları ile karşılaştığınızda bulunduğunuz ülkede sağlık hizmetlerinden faydalanacağınız bir sigorta yaptırmanız gerekmektedir. Seyahat sağlık sigortası ile karıştırılmamalıdır. Sigortası olmayan öğrenci ile sözleşme yapılmamaktadır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

33 10) SÖZLEŞME ve TAAHHÜTNAME Sözleşme ve taahhütnamenin yapılabilmesi için LA’nın 3 taraftan imzalanmış ve Genel Sağlık Sigortasının yaptırılmış olması zorunludur. Öğrenci doldurmaz! Uluslararası İlişkiler Ofisinde Erasmus sisteminden çıktısı alınır. 2 kopya olarak düzenlenir ve ofiste öğrenci tarafından imzalanır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

34 ONLINE LINGUISTIC SUPPORT (OLS) Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

35 OLS Öğrencilerin öğrenim görecekleri dilde verilir. 6 dilde yapılacak: İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca ve Hollandaca Sınav ve kurstan oluşmaktadır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

36 OLS Sınavına girmek zorunludur. Kurslar B1 ve altı puan alanlara zorunludur. B2 ve üstü için isteğe bağlıdır. Dil kursu ancak ilk sınavını tamamlayan öğrencilere verilebilmektedir. OLS sistemine kayıt olurken, Erasmus sürenize gideceğiniz üniversitenin akademik takviminde belirtilen tarihleri yazınız! ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

37 YURTDIŞINDAYKEN Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

38 DERS DEĞİŞTİRME Gitmeden önce seçtiğiniz derslerde değişiklik (ekleme-çıkarma) yapmanız gerekebilir. Bu durumda iki form doldurmalısınız: LA değişiklik sayfası Akademik Eşdeğerlik Ders Değiştirme Belgesi ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

39 DERS DEĞİŞTİRME Bu belgeler bilgisayar ortamında doldurulup imzaları tamamlandıktan sonra taranmış şekilde e- posta ile hem bölüm koordinatörüne hem de bilgi için ofise gönderilir. Ders değişikliği gidiş tarihinden itibaren 2 hafta içinde yapılmalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

40 DERS DEĞİŞTİRME Değişiklikten sonra yine toplamda 30 ECTS kredi alınmış olmalıdır. Ders değişikliği konularında ofise değil bölüm/fakülte koordinatörlerine danışılmalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

41 HİBELER Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

42 HİBELER Erasmus hibeleri UA tarafından üniversite aracılığıyla karşılıksız olarak verilir. Hibeler yurtdışı öğrenim masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değildir. Sadece maddi bir destektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

43 HİBELER Alacağınız hibe dışında size harcamalarınız için (uçak bileti, kalacak yer, vs.) ödeme yapılmayacaktır. Hibeleri kullanma şekli ve sorumluluğu size aittir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

44 HİBELER Alacağınız hibe miktarı gidilecek ülkeye göre değişiklik göstermektedir. Hibe miktarları UA tarafından belirlenen tablo dikkate alınarak hesaplanacaktır. Hibeler sözleşme ve taahhütname imzalandıktan sonra 30 takvim günü içinde hesabınıza yatırılacaktır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

45 HİBELER ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi Hayat pahalılığına göre ülke türleri Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€) 1. Grup Program Ülkeleri Avusturya, Danimarka, Finlandiya, Fransa, İrlanda, İtalya, Lihtenştayn, Norveç, İsveç, Birleşik Krallık Grup Program Ülkeleri Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs Rum Kesimi, Almanya, Yunanistan, İzlanda, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, Slovenya, İspanya Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Estonya, Macaristan, Letonya, Litvanya, Malta, Polonya, Romanya, Slovakya, Makedonya 300

46 HİBELER Hibe nasıl hesaplanır? Gidilen ülke: Polonya Örnek tarihler: Gidiş: 01/03/2015 Dönüş: 15/06/2015 Toplam süre: 107 gün (= ) Aylık hibe: 300 € Hesaplama:107 x 300/30 = 1070 € ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

47 HİBELER Alacağınız hibe, UA tarafından UÜ’ye para transferi yapıldıktan sonra ödenecektir. Transferde gecikme olması durumunda hibenizi gecikmeli olarak alabilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

48 HİBELER Hibenin ilk etapta %80’i ödenir. Kalan %20, değişim tamamlandıktan sonra dönüş belgelerinin eksiksiz olarak Ofis’e teslim edilmesi ve kalan miktarın UA tarafından UÜ’ye aktarılmasından sonra ödenir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

49 HİBELER Kalan %20, öğrencinin gittiği kurumdan alacağı katılım belgesinde yer alan kesin gerçekleşme süresi ve pasaport/biniş kartlarındaki tarihler dikkate alınarak yeniden hesaplanır ve ödenir. Hibesiz gitmeye hak kazanan öğrencilere hibe ödeme durumu gerçekleşirse; teslim edilen belgelere göre %100 hibe ödemesi yapılır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

50 HİBELER Katılım belgesindeki tarihler ile pasaport/biniş kartlarındaki tarihler arasında fark varsa en kısa tarih aralığı baz alınır. Erasmus süresince, bulunduğunuz ülkenin/üniversitenin resmi tatili dışında Türkiye’ye veya AB dışı herhangi bir ülkeye giriş-çıkış yaptığınızda, kaldığınız süre dönüşte %20 hibenizden kesilecektir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

51 HİBELER Hibenin tarafınıza ödenmesi için Halk Bankası’ndan vadesiz Euro hesabı açmanız gerekmektedir. Hibeleriniz, açtırdığınız banka hesabına Euro olarak ödenir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

52 HİBELER Hibenin gecikmesi ihtimaline karşı hesabınızı “ortak hesap” şeklinde açabilirsiniz. Ortak hesap açmanız durumunda ilk hesap sahibi olarak sizin adınız girilmelidir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

53 HİBELER Karşı kurum tarafından UÜ’ye devamsızlık, disiplinsizlik vb. konularda bir şikayet geldiği takdirde hibenin %20’si ödenmez. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

54 EUROBÖLGESİEUROBÖLGESİ ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

55 PASAPORT-VİZE İŞLEMLERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

56 PASAPORT Pasaport alacak tüm öğrenciler Fakülte Öğrenci İşlerine başvurarak “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” almalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

57 PASAPORT “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi”ni Bursa Vergi Dairesi Başkanlığı’na götürerek onaylatmanız gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

58 PASAPORT Bu işlemi diğer illerden yapmak isteyen öğrenciler gidecekleri vergi dairesi başkanlığından bilgi almalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

59 PASAPORT “Pasaport Harcından Muafiyet Belgesi” ile Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubesi’ne gerekli evraklarla başvurunuzu yaparak pasaportunuzu alabilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

60 PASAPORT Yeşil pasaport sahipleri Avrupa ülkelerinin çoğuna 90 güne kadar vizesiz girebilmelerine rağmen kalış süreleri 90 günü aşacağı için vize almaları gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

61 VİZE Anlaşmalı olduğumuz tüm Avrupa ülkeleri umuma mahsus pasaport sahiplerinden vize talep etmektedir. Tabi olduğunuz vize uygulamalarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

62 VİZE Vize ve pasaport işlemleri öğrenciler tarafından yürütülür. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

63 SCHENGENÜLKELERİSCHENGENÜLKELERİ ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

64 DÖNÜŞ BELGELERİ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

65 DÖNÜŞ BELGELERİ 1) Katılım Sertifikası 2) Transkript 3) After Mobility 4) Pasaport Fotokopisi 5) Biniş Kartları 6) Akademik Tanınma Belgesi 7) Çevrimiçi AB Anketi 8) OLS (Faaliyet Sonrası Dil Sınavı) ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

66 1) KATILIM SERTİFİKASI (Letter of Participation/Confirmation) Öğrenim süresi sonunda gidilen üniversiteden size verilecek ve bulunduğunuz tarihleri gösteren belgedir. Örnek formu web sayfasından edinebilirsiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

67 2) TRANSKRİPT Aldığınız tüm derslerin notlarını ve ECTS kredilerini gösteren belgedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

68 3) After Mobility Tablo C - learning-agreement-for-studies-after- mobility-receiving.docx Tablo D - learning-agreement-for-studies-after mobility- sending.docx ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

69 3) After Mobility Dönmeden önce Learning Agreement'ınızın After Mobility kısmını (Tablo C) doldurup karşı kuruma imzalatıp, döndükten sonra ise Learning Agreement'ınızın After Mobility kısmını (Tablo D) buradaki eşdeğer dersleri koordinatörünüzle beraber doldurduktan ve imzalattıktan sonra Erasmus Ofisi'ne getirmelisiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

70 4) PASAPORT FOTOKOPİSİ Pasaportun kimlik sayfasının ve giriş-çıkış damgalarının yer aldığı sayfaların fotokopisi. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

71 5) BİNİŞ KARTLARI Hem gidiş hem de dönüşte bindiğiniz uçağın biniş kartları. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

72 6) AKADEMİK TANINMA BELGESİ Karşı kurumda alınan derslerin tanındığını ve eşdeğerliklerinin yapıldığını gösteren belgedir. Belgede derslerin kodları, kredileri ve notları yazılı olmalıdır. UÜ Erasmus web sayfasından indirilir. Bilgisayar ortamında bir kopya olarak doldurulup fakülte/bölüm koordinatörüne teslim edilir. Öğrenci tarafından ofise getirilmez. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

73 ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

74 7) ÇEVRİMİÇİ AB ANKETİ Dönüş belgelerinizi Ofise teslim ettikten sonra e- posta hesabınıza otomatik bir mesaj gelecektir. Bu mesajdaki bağlantıyı takip ederek Çevrimiçi AB Anketini doldurmanız gerekmektedir. Bu anketi doldurmadan hibenizin kalan kısmını alamazsınız. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

75 8) OLS Faaliyet sonrası Online Dil Sınavı tamamlanmalı. Zorunludur, sınavı yapmayanlar kalan hibelerini alamazlar. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

76 DÖNÜŞ BELGELERİ Dönüş belgelerinin orijinalleri Uluslararası İlişkiler Ofisi’ne getirilmelidir. Fakülte/bölüm koordinatörünüze vermek üzere bir kopyasını almanız gerekmektedir. Kalan hibeleri alabilmeniz için dönüş belgelerinin eksiksiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

77 DÖNÜŞ BELGELERİ Bazı üniversiteler dönüş belgelerini öğrenci döndükten sonra posta ile yollamaktadır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

78 UYARILAR! Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

79 DEĞİŞİM SÜRESİ Değişim süresi 3 – 12 ay arasında olmalıdır. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

80 DEĞİŞİM SAYISI Her öğrenci, hareketlilik faaliyetlerinin sayısı ve türünden bağımsız olarak, her bir öğretim kademesinde (lisans, yüksek lisans ve doktora) toplam 12 aya kadar hibe alabilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

81 DERS SEÇİMİ/DENKLİĞİ Ders seçimi ve denkliği konusunda fakülte/bölüm koordinatörü ile görüşülmelidir. Uluslararası İlişkiler Ofisi bu konudan sorumlu değildir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

82 DERS KAYDI Erasmus öğrencileri yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’de ders kaydı yaptırmaz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

83 HARÇLAR Erasmus öğrencileri, normal şartlarda harç ödüyorlarsa, yurtdışında geçirecekleri dönem(ler)de UÜ’ye standart harçlarını öderler. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

84 EKSTRA HARCAMALAR Erasmus öğrencileri yurtdışındaki üniversitede harç ödemez. Ancak o kurumun öğrencilerinden de alınan belirli miktarlar (öğrenci kimliği, ulaşım kartı, vs.) talep edilebilir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

85 BURSLAR/KREDİLER Erasmus Değişimi sırasında, UÜ’de okurken almakta olduğunuz tüm burs ve krediler devam eder. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

86 VAZGEÇEN ÖĞRENCİLER Erasmus değişimi hakkından vazgeçenler mutlaka en kısa sürede bu kararlarını Uluslararası İlişkiler Ofisine yazılı olarak bildirmelidirler. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

87 ERASMUS ID KODLARI UÜ’nün Erasmus ID Kodu: TR BURSA01 ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

88 ERASMUS EL KİTABI Erasmus Değişimi ile ilgili tüm detaylar, UA tarafından hazırlanan Erasmus El Kitabı’nda tanımlanmıştır. Erasmus El Kitabı her yıl yeniden hazırlanır Erasmus El Kitabı web sayfamızda mevcuttur. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

89 İLETİŞİM Ofis ya da koordinatörleriniz gideceğiniz kurum ve ülke ile ilgili soruları cevaplandıramayabilir. Dolayısıyla sorularınızı karşı kurumun Uluslararsı İlişkiler Ofisine ve/veya koordinatörüne sormaktan çekinmeyiniz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

90 İLETİŞİM Uluslararası İlişkiler Ofisi öğrencilerle temel olarak e-posta aracılığıyla iletişime geçer. Hesaplarınızı düzenli olarak kontrol etmeniz bu açıdan çok önemlidir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

91 İLETİŞİM Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi, 16059, Görükle Yerleşkesi, Bursa/TÜRKİYE facebook.com/uludagerasmus Fax: ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

92 İLETİŞİM Prof. Dr. Ömer KAYNAKLI Erasmus Kurum Koordinatörü E-posta: ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

93 İLETİŞİM Okt. Volkan KAHRAMAN İİBF, GSF, Konservatuvar, MYO’lar Tel: ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

94 İLETİŞİM Uzm. Yıldız ÇUVAŞ Müh., Mim., Tıp, Veteriner, Hukuk, İlahiyat ve Ziraat Tel: ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

95 İLETİŞİM Uzm. Damla ELDELEKLİOĞLU Eğitim, Fen-Edebiyat ve Spor Bilimleri Tel: ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

96 OFİS SAATLERİ Pazartesi – Salı – Çarşamba – Perşembe 09:00 – 12:00 | 13:30 – Cuma günü öğrenci kabul edilmemektedir. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

97 OFİS SAATLERİ Tüm danışmanlık hizmetleri, evrak teslimi/alımı vb. işlemler ofis saatleri içinde yapılmaktadır. Ofis saatleri dışında gelmemenizi rica ederiz. ERASMUS ORYANTASYONU Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi

98 TEŞEKKÜR EDERİZ Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi


"2015 – 2016 Erasmus Bilgilendirme Toplantısı 03.11.20151Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları