Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

2 2 MANİSA’NıN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ORTAM

3 Department / name 3 MANİSA GENEL BİLGİLER  Nüfus; Manisa: Türkiye:  Sosyo – Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: 23  Türkiye’nin GSYİH’sına Katkı Sıralaması: 10  Kişi Başına GSYİH Sıralaması: 15  KOBİ Sayıları; (2010) Manisa: Türkiye:

4 4  Okur – Yazarlık Oranı (6+Yaş) Manisa: 96 % Türkiye: 94 %  On Bin Kişiye Düşen Hasta Yatağı Sayısında; Manisa: 29 Türkiye: 22  On Bin Kişiye Düşen Hekim Sayısında; Manisa: 16 Türkiye: 17 MANİSA GENEL BİLGİLER

5 5  2014 Yılı İhracatçı Firma Sayısı; Manisa: 486 firma, (1000$) Türkiye: firma, (1000$)  İhracat Büyüklüğüne Göre İller Arası Sıralaması : 10  2008 – 2014 İhracat Artışı: Manisa: 323% Türkiye: 19%  2014 Yılı İllere Göre Kamu Yatırımları Sıralamasındaki Yeri: 26  Ege Bölgesi Gelişmişlik Sıralamasında Manisa’nın Yeri (1.İzmir, 2.Muğla, 3.Denizli): 5

6 6 MANİSA’YA SATIŞ YAPAN İLLER PAY İSTANBUL 34% MANİSA 24% İZMİR 20% ANKARA 5% MANİSA’NIN SATIŞ YAPTIĞI İLLER PAY İSTANBUL 32% MANİSA 24% İZMİR 15% ANKARA 8% MANİSA ILLER ARASı TICARET  Manisa ilinin, iller arası ticaret değerlerinin %80’i oluşturan iller aşağıdaki gibidir. Kaynak: T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI

7 7 MANİSA İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Genel Rekabette 81 il içerisinde 22. sıradadır. Markalaşma Becerisi ve Yenilikçilik Alt Endeksi sıralamasında 81 il içerisinde 7. sıradadır. Erişilebilirlik Alt Endeksinde 81 il içerisinde 32. sıradadır. Ticaret Becerisi ve Üretim Potansiyeli Alt Endeksi bakımından 19. sıradadır. Beşeri Sermaye ve Yaşam Kalitesinde 81 il içerisinde 40. sıradadır.

8 8 MANİSA İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Yatırım Teşvik Belgeli Sabit Yatırım Miktarı’na göre 4. sıradadır. Dış Ticaret Yapan Firma Sayısı bakımından 14. sıradadır. İlde 100 Milyon Dolar’ın Üzerinde İhracat Yapan Firma Sayısı bakımından 6. sıradadır. ISO 500 Büyük Sanayi Kuruluşu Listesine Giren Firma Sayısı'na ait sıralamada 14. sıradadır. Son Beş Yıla Ait Patent Tescil Ortalamasına Göre 5. sıradadır. İldeki Bir Yüksek Öğrenim Programından (Yüksek Lisans dahil) Mezun Olan Kişi Sayısı’na ait sıralamada 16. sıradadır.

9 9 MANISA’DA GIRIŞIMCILIK  Önümüzdeki üç yıl içinde girişimcilik faaliyetinde bulunmak isteyenlerin oranı Türkiye genelinde %35 iken Manisa’da %32’dir.  Kuruluş aşamasında veya yeni kurulmuş (en fazla 3,5 yıl) bir işe sahip girişimcilerin oranı Türkiye ortalaması %19 iken Manisa’da %16’tür.  Potansiyel girişimcilerin oranı Türkiye’de %53 iken Manisa’da %52’dur.

10 10 Manisa’da üretilen meyveler içerisinde üzüm ve üzümsüler büyük öneme sahip olup il içerisindeki tüm meyve üretiminin %83’ünü, Bölge içerisindeki meyve üretiminin de %70’ini oluşturmaktadır. Manisa ili, 2013 yılı verilerine göre hektarlık bağcılık alanı ile Türkiye’nin en fazla bağ alanına hektarlık zeytin ağacı alanı ile en büyük zeytin ağacı alanına sahip 4. il konumundadır yılında ilin ihracatında 2. önemli sektör konumundaki makine ve aksamları sektörü, Manisa’yı Türkiye’de de 5. önemli il konumuna taşımıştır. MANISA EKONOMIK GÖSTERGELER

11 11 Manisa jeotermal kaynaklar açısından büyük potansiyele sahiptir. Turgutlu, Salihli, Alaşehir, Köprübaşı, Kula, Demirci, Soma ve Sarıgöl ilçelerinde çok sayıda termal kaynak bulunmaktadır. Manisa ilinde kum, kil ve taşocakçılığı sektörü dış ticaret yönünden stratejik konumdadır. Ülke genelinde %1,4 olan yüksek teknolojili sektörlerin istihdamdaki payı Manisa’da %7,8’dir. İl bu yönüyle ülke genelinde ilk sırada yer almaktadır. MANISA EKONOMIK GÖSTERGELER

12 12 SEKTÖR MAKİNA VE TEÇHİZAT İMALATI (Elektrikli ev aletleri imalatı) GIDA ÜRÜNLERİ VE İÇECEK İMALATI (Başka yerde sınıflandırılmamış sebze ve meyvelerin işlenmesi ve saklanması, kümes hayvanları etleri imalatı ve saklanması, balık ve balık ürünleri işlenmesi ve saklanması) RADYO, TELEVİZYON, HABERLEŞME TEÇHİZATI VE CİHAZLARI İMALATI (Televizyon ve radyo alıcıları, ses ve görüntü kaydeden veya çoğaltan teçhizat ve bunlarla ilgili araçlar) BİTKİSEL ÜRETİM (Buğday, arpa, mısır, tütün, pamuk) MANISA’DA ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

13 13 İHRACAT Yılİhracatçı Firma Sayısıİhracat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ihracat değerinde yaşanan değişim; % 323 MANISA İHRACAT VERİLERİ

14 14 Sektör 2014 Yılı İhracat Değeri $ Pay 1 Elektrik - Elektronik % 2 Taşıt Araçları ve Yan Sanayi % 3 İklimlendirme Sanayi % 4 Kuru Meyve ve Mamulleri % MANISA İHRACAT VERİLERİ

15 15 MANISA İTHALAT VERİLERİ İTHALAT Yılİthalatçı Firma Sayısıİthalat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ithalat değerinde yaşanan değişim; %302

16 16 MANISA YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Enerji İstihraç ve İşleme Elektronik Gıda ve İçki Madeni Eşya Makina İmalat Orman Ürünleri Diğer Hizmetler Kağıt Pişmiş Kil ve Çim.Ger Hayvancılık Lastik-Plastik Altyapı - Belediye Hizmetleri Diğer İmalat Taşıt Araçları

17 17 MANISA YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Seramik Turizm Cam Sağlık Elektrikli Makinalar Eğitim Dokuma ve Giyim Kimya Çimento Bitkisel Üretim Ticaret - Depolama Demir Çelik Demir Dışı Metaller 3821 Deri ve Kösele 2417 Mesl.Bil.Ölç.Opt.Do Genel Toplam

18 18 Yabancı Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Gıda ve İçki Elektronik Lastik-Plastik Taşıt Araçları Makina İmalat Madeni Eşya Kimya Hayvancılık Pişmiş Kil ve Çim.Ger Ticaret - Depolama 1420 Demir Çelik 1410 İstihraç ve İşleme 1430 Elektrikli Makinalar 113 Genel Toplam MANISA YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

19 19 Enerji sektörü 47 Belge ve Milyon TL’lik sabit yatırım tutarı ile ilk sırada, Manisa’da Enerji sektöründe belge başına ortalama 76 Milyon TL, Türkiye’de ise 74 Milyon TL sabit yatırım İstihraç ve İşleme sektörü 18 belge ve 952 Milyon TL‘lik sabit yatırım değeri ile ikinci sırada, Manisa’da İstihraç ve İşleme sektöründe belge başına ortalama 53 Milyon TL, Türkiye’de ise 13 Milyon TL sabit yatırım YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI

20 20 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Manisa ilinde Elektronik sektörü 5 belge ve 651 Milyon TL’lik sabit yatırım ile üçüncü sırada, Manisa’da Elektronik sektöründe belge başına ortalama 130 Milyon TL, Türkiye’de ise 25 Milyon TL sabit yatırım 2.5 Milyar $ ile il ihracatından %59 pay alan Elektrik-Elektronik sektörü ilk sırada yer almaktadır. Yatırım teşvik belgelerinde ise Elektrik-Elektronik sektörü 4. sıradadır. 430 Milyon $’lık ihracat değeri ile Taşıt Araçları ve Yan Sanayi sektörü ikinci sırada yer almakta ve ihracatın %10’unu oluşturmaktadır. 292 Milyon TL’lik 32 teşvik belgesiyle Taşıt Araçları sektörü 9. sırada yer almaktadır.

21 21 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Manisa ilinde Sağlık sektöründe 11 belge ve 71 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Manisa’da 6, Türkiye’de 28 Milyon TL’dir. Manisa ilinde Eğitim sektöründe 19 belge ve 69 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Manisa’da 4, Türkiye’de 8 Milyon TL’dir. Manisa ilinde Turizm sektöründe 13 belge ve 86 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Manisa’da 7, Türkiye’de 14 Milyon TL’dir.

22 GELECEĞE BAŞARIYLA YÜRÜMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

23 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI  KOBİ’ler gelecekte var olmak için uzun dönemli kararlar almak ve planlar yapmak zorundadır.  Yani gelecek stratejilerini belirlemeleri gerekir.

24 Uzun dönemde başarılı ve kalıcı olmak için işletmelerde yapılarının oluşturulması gereklidir. KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI Etkin pazarlamaVerimli üretimYeterli yönetim

25 Başlangıç Tutundurma Gelişme Olgunlaşma KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI İşletmenin uzun dönemli kalıcı olma hedefine giden yolda “ kurumsal gelişme mücadelesi” çeşitli aşamalardan oluşmaktadır:

26 TEB KOBİ AKADEMİ KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI

27 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI ? 1) Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim 2) İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları 3) Dış Ticarette Stratejik Yönetim ve Planlama

28 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI 1.Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim

29 1. Eğitim Grubu : “ Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim” KOBİ’lerde Uzun Dönemli Hedeflere Yönelik Stratejik Yönetim Uygulanabilir mi? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim İçin Pratik Bir Yöntem: İŞ PLANI TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI

30 2. İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

31 GELIŞIM ÇABASıNıN BAŞıNDA OLAN KOBİ’LER NASıL ÇALıŞıYOR: BAŞLANGIÇ AŞAMASI Kuruluş Yakın Yerlerden İlk Müşteriler Müşteri İsteklerine Özel Ürün/Ölçüler Üretmek Üretilebilen Az Sayıda Ürün Çeşidi Müşterinin Her İsteğini Karşılama Siparişlerin Uzun Üretim Süreleri Siparişler Yokken Boş Duran Makine/Ustalar Müşteri Bulmaya Çalışan Yok Yeni Müşteri Bulmaya Zaman Yok Yüksek Maliyet Yüksek Fiyat Az Kazanç Az Kazanç Nedeniyle Paz. Satış Gideri/Satış Elemanı Yok Az Kazanç Nedeniyle Yeni veya Standart Ürün Yok Memnun Müşterilerden Duyup Kendi Gelen 1-2 Yeni Müşteri

32 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI 3. Dış Ticarette Stratejik Yönetim ve Planlama Dış Ticaret Stratejiniz Hazır mı? Dış Ticaret Hedefleriniz Net midir? Hangi veriler ile hedeflerinizi belirlediniz? Doğru Pazara Ulaşmak için Seçtiğiniz Yol Doğru mu? Risksiz Dış Ticaret Yapabiliyor musunuz?

33 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ


"Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları