Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LOGO UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER Dr. Melike AYDEMİR Atatürk Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LOGO UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER Dr. Melike AYDEMİR Atatürk Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 LOGO UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER Dr. Melike AYDEMİR Atatürk Üniversitesi

2 Sunum İçeriği Giriş 1 Uzaktan ve Açık Eğitimde Üstbiliş 2 Öğrencimizin Eli Değsin Projesi 3 Sonuç 4 Öneriler 5

3 Uzaktan ve açık eğitimde içerikler  Uzaktan ve açık eğitimde öğrenme süreçlerinin tasarımında en önemli unsurlardan biri içerik hazırlama ve geliştirmedir.  Bu süreçte içerikler; Basit anlaşılır olması Görsellerle desteklenmesi Güdüleyici ve ilgi çekici olması Öğretim hedefleriyle uyumlu Biçimsel tasarım özellikleri Bilgi düzeni Güncel olması….

4 Uzaktan ve açık eğitimde içerikler  Tüm bunların yanı sıra;  Öğrenmelerini destekleyen  Öğrenciyi aktifleştiren  Öğrenciyi motive eden  Öğrenmesini yöneten, kontrol eden ve değerlendiren «Üstbilişsel stratejiler»

5 Üstbiliş  Üstbiliş,  bilişsel süreçleri  stratejiler  düşünme süreçleri »Planlama »İzleme »Değerlendirme  kontrol edilebilir, amaçlı düşünce ne zaman ve niçin kullandığı bilgisi

6 Uzaktan ve Açık Eğitim- Üstbiliş Üstbiliş Öğretimi Öğrenimini yapılandırma Bağımsız öğrenme Materyal odaklı Uzaktan ve Açık Eğitim

7 Öğrencimizin Eli Değsin Projesi Değerlendirme Hazırlık Etkinlik tasarımı Uygulama Proje süreci Öğrencimizin Eli Değsin Projesi

8 1-Hazırlık Süreci  Uzaktan ve eğitim içeriklerindeki üstbilişsel stratejiler StratejilerTeknikler PlanlamaAmaçları belirleme Önemli noktaları belirleme ve ortaya çıkarma Konu öncesi bilgileri belirleme İzlemeUzman birinin davranışlarını izleme Verilen görevi gerçekleştirirken sorular sorma Çalışma yöntemini seçme Değerlendirmeİçeriği değerlendirme Öğrenimi değerlendirme Stratejileri değerlendirme

9 2-Etkinlik Tasarımı  Etkinliklerin ders içeriklerine yerleştirilmesi  Etkinlikler tasarlandıktan sonra TBT II dersinin 14 ünitesine yerleştirilmiştir.  Uygulamada 14 ünitede toplamda 155 tane etkinlik tasarlanmış ve ünitelere yerleştirilmiştir.

10 2-Üstbilişsel Etkinlikler -Planlama Stratejisi- Teknik: Önemli noktaları belirleme Teknik: Amaçları belirleme Teknik: Konu öncesi bilgileri belirleme

11 2-Üstbilişsel Etkinlikler -İzleme Stratejisi- Teknik: Çalışma yöntemini seçme Teknik: Uzman birinin davranışlarını izleme Teknik: Görevi gerçekleştirirken sorular sorma

12 2-Üstbilişsel Etkinlikler -Değerlendirme Stratejisi- Teknik: İçeriği değerlendirmeTeknik: Stratejileri değerlendirme Teknik: Öğrenimini değerlendirme

13 Sonuç-Yorum Öğrencilerin aktif olması Etkinliklerde üstbilişsel stratejileri kullanması Etkinlikler ile öğrenme sırasında bilişini düzenlemesi ve denetlemesi Öğrencilere kendi bilişlerini sorgulaması Üstbilişsel stratejilerini bağımsız oluşturması ve kullanması Öğrenciler üstbilişsel etkinliklere büyük oranda katılmakta ve beğenmektedirler

14 Sonuç-Yorum Öğrenciler, üniteyi değerlendirmek yerine kendilerini değerlendirmeyi daha fazla önemsemeleriyle açıklanabilir. En çok beğeni ve katılım düzeyine sahip “boşlukları doldurunuz” etkinliği En az beğeni ve katılım düzeyi ”düşünüp açıklayınız” etkinliği olmuştur.

15 Sonuç-Yorum Planlama: Önemli noktaları ve konu öncesi bilgileri belirleme İzleme: İşlem adımlarının tümünü görmeleri ve çalışma yöntemlerini fark etmeleri Değerlendirme: Kendilerini ve üniteyi değerlendirmeleri Gelişimlerini görmeleri motive olmalarını sağlamakta Güçlü ve zayıf yönlerini fark etmeleri Üstbilişe sahip öğrencilerin zaman yönetimini iyi yapması Planlama: Tekrar etme, öğrenimini planlama İzleme: Konuyu anlama ve öğrenmede Değerlendirme: Konuyu öğrenme ve tekrar etme Üstbilişsel etkinlikler öğrencilerin ders çalışma süreçlerini olumlu bir şekilde etkilemiştir.

16 Öneriler  Uzaktan ve açık eğitim öğreticilerine  Uzaktan ve açık eğitimde öğrencilerin ders çalışma süreçlerini geliştirmek için üstbilişsel etkinliklerin kullanılması  Öğrencilerin; Uzaktan ve açık eğitime geçiş sürecinin desteklenmesi Ders içerikleriyle meşguliyetinin artması Üstbilişsel stratejileri aktif şekilde kullanması

17 Öneriler  Öğretim tasarımcılarına *Önemli noktalarını tespit etme *Hedefler belirleme *Ön bilgilerini kontrol etme *Konu tekrarı yapma *Öğrenimlerini planlama Tasarımı Kullanımı PLANLAMA ETKİNLİKLERİ

18 Öneriler  Öğretim tasarımcılarına *Bir işlemin adımlarını görme *Bu adımları sırasıyla yazma *Çalışma yöntemini tespit etme *İşlem adımlarını daha iyi öğrenme *Çalışma yöntemini değerlendirme Tasarımı Kullanımı İZLEME ETKİNLİKLERİ

19 Öneriler  Öğretim tasarımcılarına *Konunun içeriğini değerlendirme *Öğrenimini değerlendirme *Konuyu tekrar etme *Ünitedeki etkinlikleri değerlendirme Tasarımı Kullanımı DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ

20 LOGO


"LOGO UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER Dr. Melike AYDEMİR Atatürk Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları