Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. İLETİŞİM Anlamları ortak kılma süreci Anlamları ortak kılma süreci Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. İLETİŞİM Anlamları ortak kılma süreci Anlamları ortak kılma süreci Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM

2 İLETİŞİM Anlamları ortak kılma süreci Anlamları ortak kılma süreci Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma süreci. Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma süreci. İki birim arasındaki mesaj alış-verişi İki birim arasındaki mesaj alış-verişi

3 İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞELERİ Kaynak Kaynak Kodlama Kodlama Mesaj Mesaj Kanal Kanal Kod çözme Kod çözme Alıcı Alıcı Geri bildirim Geri bildirim

4 İLETİŞİM SÜRECİ İletişim: iki birim arasındaki mesaj alış-verişi(etkili beş değişken) İletişim: iki birim arasındaki mesaj alış-verişi(etkili beş değişken) 1)Kaynak (bilgiyi, mesajı ileten kişi) 1)Kaynak (bilgiyi, mesajı ileten kişi) 2)Mesaj (iletişimin içeriği) 2)Mesaj (iletişimin içeriği) 3)Kanal (mesajın sunuş biçimi) 3)Kanal (mesajın sunuş biçimi) 4)Alıcı (mesajın gönderildiği birim) 4)Alıcı (mesajın gönderildiği birim) 5)Dönüt (alıcının mesaja verdiği tepki) 5)Dönüt (alıcının mesaja verdiği tepki)

5 İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesaj Yöntem ÖğretmenÖğrenci KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği KANAL mesajın sunuluş biçimi ALICI mesajın gönderildiği birim DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki

6 Öğretmenİçerik Öğretim araç ve yöntemleri Öğrenci (kaynak) (mesaj)(kanal) (alıcı) Geri bildirim (Öğrenme Tepkileri) (Dönüt) Öğretme-Öğrenme Süreci ile İletişim Arasındaki Benzerlikler

7 İletişimde etkili olan faktörler Kaynak-alıcı açısından Kaynak-alıcı açısından Mesaj ve Kanal açısından Mesaj ve Kanal açısından

8 Kaynak-alıcı açısından Seçici algı Seçici algı İletişim becerilerindeki bireysel farklılıklar İletişim becerilerindeki bireysel farklılıklar Kaynak güvenirliği Kaynak güvenirliği Kaynak alıcı benzerliği Kaynak alıcı benzerliği

9 Mesaj ve Kanal Açısından Yaşantı alanı Yaşantı alanı Bilgi miktarı Bilgi miktarı

10 İLETİŞİM SÜRECİ VE YAŞANTI ALANI Ortak yaşantı alanı:kaynak ve alıcının yaşantı alanlarının kesiştiği bölüm Ortak yaşantı alanı:kaynak ve alıcının yaşantı alanlarının kesiştiği bölüm Kaynak Kodlama Mesaj Ortak Yaşantı Alanı Yaşantı alanı Kod Çözme Alıcı Geri Bildirim Yaşantı alanı ile iletişim arasındaki ilişki

11 Araçların sınıflandırılması Dale’ nin Yaşantı Konisi Dale’ nin Yaşantı Konisi 1) Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve o kadar geç unuturuz 2) En iyi öğrendiğimiz şeyler kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir 3) Öğrendiğimiz şeylerin çoğunu gözlerimizin yardımıyla öğrenebiliriz 4) En iyi öğretim, somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru giden öğretimdir

12 Yaşantı Konisi (Dale)

13 Yaşantı konisi-Öğrendiklerimizin %83 görme %83 görme %11 işitme %11 işitme %3,5 koklama %3,5 koklama %1,5 dokunma %1,5 dokunma %1 tatma %1 tatma

14 Akılda Kalan Öğrenmelerin… Okuduklarının %10 Okuduklarının %10 İşittiklerinin %20 İşittiklerinin %20 Gördüklerinin %30 Gördüklerinin %30 Hem görüp hem işittiklerinin %50 Hem görüp hem işittiklerinin %50 Söylediklerinin %70 Söylediklerinin %70 Yapıp söyledikleri bir şeyin ise %90 Yapıp söyledikleri bir şeyin ise %90

15 İletişim sürecinin etkinliliği için gerekli koşullar Simgelerin benzer biçimde tanımlanması Simgelerin benzer biçimde tanımlanması Dilin anlaşılır bir şekilde kullanılması Dilin anlaşılır bir şekilde kullanılması Çoklu kanal kullanılması Çoklu kanal kullanılması Dönüt sisteminin sağlanması Dönüt sisteminin sağlanması

16 Öğretmen ve iletişim olgusu İleteceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? İleteceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? Ortamı etkileme anlamında neyi başarmak istiyorum? Ortamı etkileme anlamında neyi başarmak istiyorum? Gerçekleştireceğim iletişim sonucunda öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını istiyorum? Gerçekleştireceğim iletişim sonucunda öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını istiyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkileri oluşturmak ve onlardan hangi tepkileri almak istiyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkileri oluşturmak ve onlardan hangi tepkileri almak istiyorum?

17 Sınıf içi iletişimi geliştirme 1)Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmeli 2)Ders iyi şekilde planlanmalı 3)Öğrenci ihtiyaçları, yetenek ve ilgileri değerlendirmeli 4) Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumlar ortadan kaldırılmalı 5)Öğrencilerin dikkatle dinlenmesi için birden fazla duyu organına hitap eden araç-gereçler kullanılmalı, düz anlatımdan kaçınılmalı 6)Zor ve çok teknik olan öğretim araçları kullanılmamalıdır

18 Eğiticinin araç seçiminde dikkat etmesi gereken hususlar Pratik mi? Pratik mi? Öğrencilere uygun mu? Öğrencilere uygun mu? Sunulan ders konusuna uygun mu? Sunulan ders konusuna uygun mu?


"ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. İLETİŞİM Anlamları ortak kılma süreci Anlamları ortak kılma süreci Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları