Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUMANIN İLKELERİ. OKUMA NASIL BAŞLAR ? HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUMANIN İLKELERİ. OKUMA NASIL BAŞLAR ? HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir."— Sunum transkripti:

1 OKUMANIN İLKELERİ

2 OKUMA NASIL BAŞLAR ?

3 HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir

4 Okuma akıcı olmalıdır

5 Okuma stratejik olmalıdır

6 Okuma hayat boyu devam etmelidir

7 İSMAİL HAKKI BALTACIOĞLU’NA GÖRE

8

9

10

11 Alfabe işi ilkokul, ilkel okul işidir.

12 Okuma, yaşama tekniğinden başka bir şey değildir.

13

14

15

16

17

18

19

20

21 İlkokul çağında olan çocuklarda büyük bir okuma hırsı vardır. Okuma eğitiminde bu hırstan yararlanılmalıdır.

22 Okuma eğitiminde, çocuklar kitap seçiminde serbest bırakılmalıdır.

23

24

25

26

27

28

29 Çocuk, tahta, demir gibi bir maddeye benzetilemez. Çocuğu kendisinden başka bir şeye benzeten her fikir kuru kelimeciktir.

30

31 Çocuk okumanın anahtarı olan harfleri ve kelimeleri elde ettikten sonra kendi kendine okur.

32 Nasıl ki, fotoğrafçılık, ressamlık, çilingirlik bir sanatsa, okumak da bir sanattır.

33

34 Özellikle okumanın bakmak, görmek, seyretmekten apayrı bir şey olduğunu anlamak lâzımdır. En yüksek manasıyla okumak, yazarı yeni baştan yaşamak, eserin tekrar inşasında bir işçi gibi çalışmaktır. Bu yeni baştan yaratma olmadıkça okumaktan beklediğimiz bilgi sermayesi ve düşünce istiklâli olmaz.

35 OKUMA NASIL BAŞLAR ?

36 İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETIMININ TEMEL AMAÇLARI Türkçeyi doğru etkili olarak kullanmayı sağlayan temel becerileri kazandırmak, Türk dilini sevdirmek.

37 Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren sözcük ve cümlelerin doğru yazılışını öğretmek.

38 Noktalama işaretlerinin( nokta, virgül, soru işareti ve büyük harfler) kullanıldığı yerleri öğretmek.

39 Öğrencinin sözcük dağarcığını dolayısıyla sözlü anlatımını geliştirmek, yazılı anlatıma hazırlamak.

40 Öğrencinin temel büyük ve küçük harflerin yazılış şekillerini, yönlerini kavramalarını ve doğru, güzel yazı yazmalarını sağlamak.

41 Birinci sınıf çocuğunun dağarcığına giren basit sözcük ve cümlelerden başlayarak sözcük, hece ve harflerin okunmasını öğretmek, okuma mekanizmasını kavratarak doğru, çabuk ve anlamlı okumayı sağlamak.

42 Öğrenciye okuma yazma alışkanlığı ve zevkini vermeye çalışmak.

43 Toplumsal iletişimi sağlayan önemli etkenlerden biri olan okuma yazmanın temelini öğrencilere davranış olarak kazandırmaktır.


"OKUMANIN İLKELERİ. OKUMA NASIL BAŞLAR ? HAYATİ AKYOL’A GÖRE Okuma anlam kurma sürecidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları