Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi. İLETİŞİM Temel Kavramlar Hazırlayan: Psk. Mehmet KARÇIN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi. İLETİŞİM Temel Kavramlar Hazırlayan: Psk. Mehmet KARÇIN."— Sunum transkripti:

1 Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi

2 İLETİŞİM Temel Kavramlar Hazırlayan: Psk. Mehmet KARÇIN

3 İletişim Nedir? Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılma sürecidir.

4 İletişim Süreci Kanal Mesaj Yöntem KaynakHedef KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği KANAL mesajın sunuluş biçimi ALICI mesajın gönderildiği birim DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki

5 Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönüt uygun Dönütü değildir uygundur

6 Sınıflandırma Toplumsal İlişkiler Sistemi Olarak Kişilerarası iletişim Grup iletişimi Örgütsel iletişim Toplumsal iletişim Kullanılan Kodlara Göre Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı İletişim Kullanılan Kanallara ve Araçlara Göre Görsel iletişim İşitsel iletişim Dokunma ile İletişim Telekomunikasyon Kitle iletişimi Zaman ve Mekana Göre Yüzyüze iletişim Uzaktan iletişim

7 Yüzyüze İletişimin Bileşenleri Sözlü iletişim (% 7) Ses tonu (% 38) Beden dili (% 55)

8 Sözlü İletişim Sözlü iletişim, karşılıklı olarak konuşma ve dinleme etkinliklerini kapsar. Sözlü iletişimin başarısı, konuşan ve dinleyen arasında ortaklaşa bir temele dayanır.

9 Dinlemek “ DİNLEMEK DUYMAKTAN DAHA FAZLASINI İÇERİR ” !!! Duyma Yorumlama Değerlendirme Tepki

10 Dinlemenin Zorlukları Dinlemeyi bilmemek Gürültü Mesafe Zaman ayırmamak Eski kayıtlar İlgisizlik Cevap yetiştirme çabası

11 “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için; bilinçli bir çaba ve yeni beceriler öğrenmek gereklidir.” Doğan Cüceloğlu

12 Göz İlişkisi Yüz ifadesi Baş Hareketleri Jestler Beden Dili Yakınlık Yöneliş Bedensel Temas Dış Görünüş SÖZSÜZ İLETİŞİM

13 46 cm 1.2m m3.6m Mahrem b.Kişisel a.Sosyal b.Ortak b. Yakınlık ( kişisel alan)

14

15 Beden Dili Dokunma Vücut duruşu Kişisel alan Mimikler Gözler Davranışlar

16 Vücut Duruşu Etkin beden duruşunda beden; konuşulan/dinlenilen kişiye dönüktür. Beden hafifçe öne doğru eğiktir. Beden rahat, eller ve ayaklar beden duruşuna uyumlu hareket eder.

17 Göz Teması Göz teması; karşımızdaki kişiyi dinlerken ve onunla konuşurken doğrudan gözüne bakmak şeklindedir. Göz teması doğal ve rahattır.

18

19

20

21

22 Baş Sallama Dinlerken yapılan başın aşağı-yukarı sallanması şeklindedir. Tebessümle birlikte konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan bir yüz ifadesi vardır.

23 Olumluyu Destekleme Hım-mm Evet Anlıyorum “ Devam et. Seni dinliyorum ve anlıyorum. ” mesajını verir. Beraber olmayı ve birlikteliği simgeler.

24 Dokunma Samimiyet, güven ve denge unsuru olabilir. Tokalaşma ayrıntılı bilgi verebilir. Kişinin sosyokültürel yapısına dikkat!

25 Dokunma (Tokalaşma) Balık eli

26 Dokunma (Tokalaşma) Baskın tokalaşma

27 Dokunma (Tokalaşma) Edilgen tokalaşma

28 Dokunma (Tokalaşma) ‘Adam gibi’ tokalaşma

29 Empati Bir insanın kendisini, karşısındakinin yerine koyarak olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine denir.

30 “ Bir insanı yargılamadan önce gökte üç ay eskiyinceye dek onun makosenleriyle yürü…” Kızılderili Atasözü

31 İYİ EĞLENCELER


"Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi. İLETİŞİM Temel Kavramlar Hazırlayan: Psk. Mehmet KARÇIN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları