Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme."— Sunum transkripti:

1 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme Birleşme Yeni Pazara Girme Ürün Geliştirme Pazar Geliştirme Çeşitlendirme İlgili İlgisiz Alternatif Metot Ölçek Büyümesi Satınalma Stratejik İşbirliği Nasıl Hangi Yönde Hangi Temelde

2 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Firmalar Niçin Büyür? İşlem Maliyetleri Ölçek Ekonomisi Kapsam Ekonomisi Riski Dağıtma Altyapıdan Faydalanma

3 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Sirket Stratejilerinde kilit sorular Sirket hangi endustrilerde faaliyette bulunacak? Sirketin genel merkezi farkli endustrilerde yer alan isletme karmasini nasil yonetecek? Bu endustrilerde yer alan isletmelerin sirket icinde gorece onemi ve agirligi nasil olacak?

4 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Ürün MevcutYeni Pazar Mevcut Pazara nüfuz etme Ürün geliştirme YeniPazar geliştirmeÇeşitlenme Ansoff‘un Ürün/Pazar Stratejileri

5 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Pazara Nüfuz Etme  JC Penney, markanın beş yıllık konumlandırıma stratejisi gereği Times Square'de şık ve görkemli yeni bir mağaza açtı.  Target isimli firma mevcut tasarımcıların koleksiyonlarına ek olarak yeni tasarımcıların koleksiyonlarını da bünyesine kattı  Türk Telekom müşteri sayısını artırmak için yeni bir reklam kampanyası düzenledi Pazar Geliştirme  Unilever şu anda Avrupa’da Latin Amerika’da ve Asya’da satılan Sunsilk isimli şampuanı ABD’de tanıtmaya başladı.  Türkcell, Avea ve Vodafone kullanıcı sayılarını artırmak için gençlere, öğrencilere, kamu personeline, kurumsal müşterilere yönelik tarifeler geliştirdi Ürün geliştirme  Frito-Lay tuzlu çerez ürünlerinde trans yağlar kaldırdı.  Nintendo DS dokunmatik oyun cihazı geliştirdi  Coca-Cola Splenda ile tatlandırılmış diyet kola üretti  Toyota araçlarda telefonların radyo-CD çalar ile bağlantılı “hands-free” çalışmasına olanak sağlayacak şekilde yeni modeller piyasaya sürdü Pazar/Ürün çeşitlendirme  Hasbro oyuncak firması, Playskol markası ile bebek bakım ürünleri üretmeye başladı  Gap giyim firması Forth&Town isimli marka ile 35 yaş üstü bayanlara yönelik ürün üretmeye başladı  Renault Bulgaristan’da demir çelik fabrikasını satın aldı  IC Holding Antalya Havalimanının işletmeciliğini satın aldı. Şirketin CEO’su İbrahim Çeçen, enerji, sulama, turizm ve otoyol gibi özelleştirmelerde aktif olacaklarını bildirdi  Türk Telekom internet sektörüne yatırım yaptı.  Türkcell TİM’lerle mağazacılık alanını genişletti

6 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Geriye doğru dikey büyüme Yatay Büyüme Geriye doğru dikey büyüme Çarpraz, Yanal büyüme Tedarikçiler, Hammadde Dağıtım kanalları, Pazar, Müşteriler Çarpraz, Yanal büyüme Çeşitlenme Yatay Büyüme Yeni İş alanları

7 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yatay büyüme Rakipleri ele geçirerek (satın alarak) büyüme… Bir yandan ölçek ekonomisinin getirdiği fırsatlar, diğer yandan rakip azaltmanın sağlayacağı pazar gücü… Yatay büyümede sınır: Rekabet Kurulları ve Anti Tröst yasaları. Özellikle az sayıda firmanın pazarın büyük kısmını elinde bulundurduğu endüstrilerde (GSM?) böyle… Ayrıca… -Kapasite artırmak (Toyota), -Ford’un Volvo’yu satın alması,

8 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yatay Büyüme Teşvik Edici Etmenler: Ölçek ekonomisi Becerileri kullanma İşlem Maliyetlerinden tasarruf –Aynı genel merkez? –Aynı araç gereçler –Aynı İnsan Kaynakları Rakip azaltma- Pazar gücünü artırma Caydırıcı Etmenler: Bürokrasi maliyetleri artar Esneklik azalır Potansiyel atıl kapasite Dikey büyümenin çekiciliği Stratejik İşbirliğinin çekiciliği

9 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yanal-Çarpraz Büyüme Yanal-Çarpraz büyüme firmanın aynı pazarın farklı sektörlerinde faaliyette bulunmasıdır. Ülker’in Cola Turka ile kola sektörüne girmesi Mercedes Benz’in ticari araç sektörüne girmesi

10 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Dikey Büyüme Stratejileri Firmanın tedarik (geriye doğru) ve/veya dağıtım (ileri doğru) halkalarını bünyesine (değer zincirine) katmasıdır… Bu sayede firmanın: Dağıtımcıları Tedarikçileri Rakipleri a- tedarik ve dağıtım kanallarını etkileyerek b- Pazar gücü sayesinde denetlemesi mümkün olur….

11 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Dikey büyüme İleri doğru – Dağıtım kanallarının denetimini ele geçirmek Aygaz-Opet? Geriye doğru – Firmanın tedarikçileri üzerinde denetim oluşturması Ford’un kendi koltuklarını ve farlarını kendisinin üretmesi Cargill- Mısır tarlası

12 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Çeşitlenme Çeşitlenme bir firmanın yeni pazarlara ve ürünlere yönelmesidir. ABD’de bankaların emlak şirketlerini satın almaları İlişkili ve ilişkisiz büyüme

13 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY İlişkili-İlişkisiz Çeşitlenme Düzey ve Türleri Dominant İlişkisiz Dominant İşletme Tek İşletme İlişkili Büyüme İlişkisiz Büyüme Uzmanlaşma Oranı İLIŞKILILIKORANIİLIŞKILILIKORANI

14 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Hangi İşleri Büyütmeli? Hangi İşlerden Çekilmeli?

15 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SİB’in Portföy Matrisine Yerleştirilmesi Göreli Rekabet Durumu Pazarın Çekiciliği YüksekOrtaDüşük Yüksek Orta Düşük SİB (37/42)

16 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yatırım Portföy Analizi Göreli Rekabet Durumu YüksekOrtaDüşük Pazarın Çekiciliği Yüksek112 Orta123 Düşük233 Stratejik Anlamı: 1.Yatırım ve Büyüme Alanları 2.Seçici Alanları 3.Tavsiye Alanları

17 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Firmanın Görece Üstünlüğü Pazarın Çekiciliği YüksekOrtaDüşük Yüksek -Yatırım yap ve büyü -Mevcut yatırımları maksimize et -Rekabet üstünlüklerini koru -Liderlik ihtimallerini göz önünde bulundur -Zayıf yönlerini tanımla -Üstünlük özelliklerini kullanarak büyü -İhtisaslaş ve yatırımları hızla artırarak büyü -Duruma göre yatırıma son ver Orta -Büyüme kısmını tanımla -Daha çok gayret göster -Diğer alanlardaki yerini koru - Büyüme kısmını tanımla -İhtisaslaşma -Seçici yatırımlar yap -Dikkatli ol -Yatırımlara peyderpey son ver -İhtisaslaş Düşük - Bütün durumlarını koru -Nakit artışı sağla -Koruma alanları için harcama yap - Yatırımları azalt -Yavaş yavaş geri çekil -Tasfiye vaziyeti al -Liderin kararlarının hikmetine inan -Rakiplerin nakit sağlayıcılarına hücum et -Çıkışı zamanla -Tasfiye et, kapat Yönlendirici Politika Matrisine Göre Alternatif Stratejiler

18 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Stratejik İttifaklar Birlikte Girişim (Joint Venture/ Ortaklık) İki veya daha fazla firmanın kendi hukuki kimliklerini koruyarak bir fırsatı değerlendirmek adına belli bir alanda- sürede yavru bir firmayla ortaklık yapması … Ford-Otosan Birleşme: İki veya daha çok firmanın hukuki kimliklerini terk edip yeni bir kimlik oluşturmaları Daimler-Chrysler Ele geçirme: Bir firmanın bir diğerinin hukuki kimliğini yok etme veya yaşatma hakkı… (Özelleştirmeler?, HSBC- Demirbank?)

19 ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY TARTIŞMA SORULARI  Büyümek firma için kaçınılmaz bir gereklilik midir?  Bir firma yatay, dikey ve çapraz büyüme seçenekleri arasında nasıl tercih yapar?  Gerçek hayattan yatay, dikey ve çapraz büyümeye örnekler veriniz.  Türkiye’de çapraz büyümenin bu denli çok şirket tarafından benimseniyor olmasının arkasında yatan nedenler nelerdir?  Küçülme kararı firmanın kamuoyu nezdinde prestijini olumsuz etkiler mi?  Sizce bir firma “satma” kararını işletme BCG matrisinde hangi kutudayken almalıdır, niçin? Düşüncenizi gerçek hayattan örneklerle destekleyiniz.


"ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları