Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okul-Aile İşbirliği Aile Atölyeleri Projesi Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı 25 Haziran 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okul-Aile İşbirliği Aile Atölyeleri Projesi Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı 25 Haziran 2012."— Sunum transkripti:

1 Okul-Aile İşbirliği Aile Atölyeleri Projesi Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı 25 Haziran 2012

2 Aile Atölyeleri Projesi Nedir? İstanbul’da faaliyet gösteren 12 İş Okulu arasından seçilen 2 pilot okulda Aile Atölyeleri kurarak, eğitim çalışmaları yapmak ve aile-öğretmen-öğrenci iletişimini güçlendirme projesidir.

3 Proje Ayrıntıları Proje Ortakları  İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Bölümü  Yüksek Öğretimde Rehberliği Tanıtma ve Rehber Yetiştirme Vakfı/YÖRET  Hollanda Başkonsolosluğu/İstanbul  Pilot Proje Okulları  Eram Fatih İlköğretim ve İş Okulu  Ataşehir İş Okulu Proje Takvimi  Eylül-2011/Temmuz-2012

4 Tamamlanan Proje Faaliyetleri 1. Okul Müdürleri Toplantısının Düzenlenmesi 2. İhtiyaç Belirleme Çalışmaları 3. Eğitim Programlarının Geliştirilmesi 6. İlk Aşama Eğitim Uygulamaları Öğretmen Eğitimleri Aile Eğitimleri 5. Aile Atölyelerinin Kurulması 4. Öğretmen/Veli Bilgilendirme Toplantıları 7. Eğitim Programı Revizyon Çalışmaları 8. İkinci Aşama Eğitim Uygulamaları ve Süpervizyon Çalışmaları 9. Proje Sonuç Semineri ve Raporlama

5 Değerlendirme Sonuçları (Somut çıktılar) 2 İş Okulu, 69 Veli, Eğitici eğitimine katılan 16 öğretmen, Grup açan 7 öğretmen, 15 Saatlik özgün bir «Aile Eğitim Programı» UDEMKO-2012 bildiri sunumu ile uluslararası boyut Görünürlük çalışmaları (açılış toplantısı, gazete haberleri, radyo programı, kapanış toplantısı, proje web sayfası yayını) Proje sonuç, değerlendirme raporu

6 Değerlendirme Sonuçları (Gözlenen çıktılar) Gönüllü öğretmen katılımları –19 Kasım Öğretmen Paylaşım Toplantısına katılım (16/29) –Grup açma talebi (7/16) Ailelerin, eğitime devam çizelgeleri (%74) Çocuklarda elde edilen gelişimler –Sorumluluk Tablosu –Çalışılan Beceriler Formu Proje özel amaçları ile program sonuçları karşılaştırması

7 İhtiyaç Belirleme (Aile Eğitim Programı toplanan bu veriler doğrultusunda yapılandırılmıştır.) Müdürler Toplantısı Beklentiler Özel Eğitimde En Öncelikli Sorun f Ailelerin eğitime destek olamaması 16 Uzman personel açığı11 Fiziksel şartlar/lokasyon11 Bürokratik engeller5 Diğer3 Okul Velileri Beklentiler Eğitimden Neler Bekliyorsunuz? ERA M (f) ATA ŞEHİ (f) TOP LAM (f) Bizleri bilgilendirin51116 Moral, motivasyon, destek verin5510 Çocuklarımız ayakları üstünde dursun 145 Çocuklarımızın haklarını koruyun 1-1 Çocuğum meslek edinsin-11

8 Öğretmen Değerlendirmeleri (16 öğretmen görüşü) Proje, öğrencilerimin gelişimine olumlu katkıda bulunacak. Hiç katılmıyorum Biraz katılıyorum Katılıyorum Oldukça katılıyorum Tamamıyla katılıyorum (%40)(%13)(%47) Proje, velilerimin kişisel gelişimine olumlu katkıda bulunacak. Hiç katılmıyorum Biraz katılıyorum Katılıyorum Oldukça katılıyorum Tamamıyla katılıyorum (%27)(%33)(%40) Proje, okul-öğretmen-aile işbirliğini arttıracak. Hiç katılmıyorum Biraz katılıyorum Katılıyorum Oldukça katılıyorum Tamamıyla katılıyorum (%40)(%27)(%33)

9 Veli Değerlendirmeleri (42 veli görüşü) Program sayesinde ben de kendimi geliştirdim. (%96) Buradaki paylaşımlarla, sorunlarımızın "ortak" olduğunu fark ettim. (%91) Buraya gelmek rahatlamama, moral bulmama sebep oldu. (%91) Buradaki paylaşımlar, diğer velilerden de öğrenmeme fırsatlar yarattı. (%82) Burada yeni bilgiler edindim. (%82)

10 Proje Süreçlerinden Geribildirimler “Keyif aldım, mutlu oldum, öğrendim. Bu projenin umut verici olduğunu düşünüyorum. Teşekkür ediyorum.” “Sevgi - bilgi aktarımı. Bu iki duyguyu çok güzel yaşadım. Zaman aktı gitti. Teşekkürler.” 19 Kasım 2011/Öğretmen Paylaşım Toplantısı “Bu programa katıldığım için çok mutluyum. Hayatımda hiç böyle bir ortama katılmamıştım. Sizlerin ilgisi ve güler yüzü beni çok mutlu etti (ERAM’dan bir veli) “Bugün buraya katılmam kızımı çok mutlu etti. Şu an onun mutluluğunu bildiğim için onunla paylaşmak beni çok mutlu ediyor.” (ATAŞEHİR’den bir veli) İlk dönem uygulamaları, veli çıkış biletleri “İlk kez benden başka birinin velilerimle ilgilendiğini gördüm. Bu beni çok rahatlattı. Velilerin istekli hale gelmiş olması ve paylaşmalarını profesyonelce yapmaya başlamaları, bu Proje’nin yüzde yüz işe yarayacağını gösteriyor. İlk kez, ödevi kabullenen veliler gördüm.” ERAM’dan bir öğretmen, II. Hafta çıkış biletleri

11 Proje Kapanış Toplantısından Geribildirimler "Oyun oynadık, çocuk olduk ve çocuklarımıza çocuk gibi yaklaşabildik" "Aile atölyelerinde bilgi aldık, oyun oynadık, resim yaptık ve sonuçta herkes rahatladı" Proje kapanış toplantısı katılımcısı veli geribildirimleri "Aile eğitimi ayaküstü yapılacak, geçiştirilecek bir iş değil. " "Bir öğretmen olarak velilerimin nelere ihtiyacı olduğunu daha iyi farkettim." "Ailelere ve çocuklara yardım ederken, eğitimci olarak biz de öğrendik» Proje kapanış toplantısı katılımcısı öğretmen geribildirimleri

12 Sonuç ve Öneriler “Bu çalışmanın her okul bünyesinde gerçekleştirilebileceğini hep birlikte gördük, kesinlikle yaygınlaştırılmalı” “Yapılan bu çalışmanın Milli Eğitim tarafından programa konularak diğer özel eğitim okullarında da yaygınlaştırılması gereklidir. Bu program uygulamaları MEB tarafından takip edilmelidir. İkinci dönem uygulamaları, öğretmen geribildirimi

13 Eme ğ i geçen herkese te ş ekkürler…


"Okul-Aile İşbirliği Aile Atölyeleri Projesi Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı 25 Haziran 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları