Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2015 – 2016 EĞİTİM YILI SANAT SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2015 – 2016 EĞİTİM YILI SANAT SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ"— Sunum transkripti:

1 2015 – 2016 EĞİTİM YILI SANAT SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Gülay Ustaoğlu& Melahat Karataş

2 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİNİN GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
Görsel Sanatlar Öğretmeninin görevi, çocuklarımızın sanat eğitimiyle, estetik becerini ve yaratıcı yeteneklerinin gelişmesini sağlamaktır. Eğitimde ana ilke: Sanat eğitiminin temel kavramları ve ana sanat atölyelerinde ki çeşitli çalışmalarla yaratıcı kişiliği geliştirmektir. Beğenileri gelişmiş, edindiği becerileri çevresine yansıtabilen, etrafını izleyip yorumlayan, sanatsal etkinliklerden zevk alan bireyler yetiştirmektir. Eylül ayında haftanın en az 3 günü çalışır. 3-6 yaş için minimum 30/35 dakika, Play Gurup (Play Gurup sınıflarına giderek) için 15 dakika süresince çalışma yaptırır. Çalışması sırasında sınıf öğretmeni branş öğretmenin her zaman yanındadır, çocukları branş öğretmenine emanet ederek (sınıftan tuvalet vb olmadıkça) çıkmaz. Kasım ayında Yetenek Sınıflarına 4 ve 5 yaş guruplarından oluşan karma guruplar belirler ve Haftada 1 gün 30 dakika çalışma yapar.Bu çocuklar için Rapor tutar. Yetenek sınıflarına katılan öğrencilere Sene Sonunda Sertifika verir. Portfolyo Hazırlar ve 1. Ve 2. Dönem sonunda değerlendirme toplantısında veliler ile paylaşır.

3 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİNİN GÖREV TANIMI VE SORUMLULUKLARI
JFH yıllık programındaki ünite konularını dikkate alarak çalışmalarını yürütür. Reggio Emilia sunumlarında (yılda 1 defa), veli toplantısında (yılda 2 defa), 1.Dönem performans ve 2.Dönem gösterisi olmak üzere yılda defa hafta sonu veya akşam saatleri olmak üzere tanıtımlara katılır. Sınıf içinde çalışma yapabilmeleri için gerekli olan tüm ortamı ve materyalleri düzenler. Branşına ait malzemeleri düzenler, korur, eksik veya tamir gerekenleri yönetime yazılı olarak bildirir. Öğrenci gözlemlerini detaylı olarak tutar ve değerlendirme formlarına aktarır, Ocak ve Nisan ayında doldurup yönetime teslim eder. Öğrencilerin gelişimleri, ileri - geri düzeylerini belirler ve önce yönetime, yönetim uygun görür ise velilere bilgi verir. 23 Nisan–19 Mayıs-Anneler günü –29 Ekim, Yeni yıl gibi belli yıllık aktiviteler için organizasyonu sınıf öğretmenleri, yönetim ile birlikte hazırlar ve sunar. Sene sonu gösterisi için merkez tarafından belirlenen temaya uygun sahne dekoru hazırlar. Gösterilerde kendi alanında gerekli olan malzeme /kostümleri tedarik etmek için yönetim ile işbirliği yapar.

4 JFH KURALLARI Çalışma saatleri içinde cep telefonunu kullanmaz. Cep Telefonlarını girişte ön büro sorumlusuna teslim eder. Güneş gözlüğü başının üstünde sınıfta ya da okulda dolaşmaz. Öğrenciler için diş fırçası kullanılmaz. Mola saatleri içinde ihtiyaçlarını giderir. Mola bitiminde değil.20 Dakika her gün dinlenme zamanı vardır. Branş öğretmenleri çalışmasında dinlenme saatleri kullanılmalıdır. Okul içinde her zaman JFH dilini kullanmaya özen gösterir. (Bknz Baskılı formlar:B-1) Öğrencileri asla sınıfta tek başına bırakmaz gerekirse okul kurucusu veya müdürünü sınıfa çağırır. Gezilerde öğrenci yeleklerini giydirir. Geziye mutlaka öğrenci iletişim bilgileri listesini alarak gider. Sınıf sorumluluğunu alır ve yerine getirir. Çocuklara ait fotoğraf ve video kayıtlarını almak içim kamera ve fotoğraf makinasını ön bürodan alır ve teslim eder. Okul içinde gördüğü her ziyaretçiye, veliye, firma çalışanına “Merhaba, Hoşgeldiniz, Size yardımcı olabilir miyim? “ gibi selamlama ve karşılama kurallarını yerine getirir. Sözleşme maddelerine uyumadığı zaman hukuksal süreç başlatılır ve ……………………………………………mahkemelerine sevk edilir. 3 Defa yazılı uyarı yapılır ve sizden bu yazılı uyarılara savunma istenir uygun bir savunma olmadığı değerendirildiğinde işten çıkartma işlemi başlatılır. Hizmet içi eğitimlere katılınır.

5 JFH DİLİ Çocuklarımıza olumsuz cümleler kullanmamaya dikkat ediyoruz.

6 İLETİŞİM DEFTERİ DOLDURULMASI VE DETAYLAR
İletişim defterleri açıklamalı olmalı. Her ay yaş guruplarına yapılacak olan programlar ile ilgili iletişim defterine 2-3 satırdan oluşan yazılar yazılması. 3 Yaş: 1.Hafta Seramik Çalışması :Sucuk tekniği uygulanarak çocuklarımızın küçük kas gelişimini destekleyen eğlenceli çalışmalar yaptık. Sanat Öğretmeni …………. 2.Hafta : Seramik dersinde kullanılan merdane –vb kelimeleri öğrendik. Sanat Öğretmeni ……………

7 REGGIO EMILIA KONULARI
Reggio Emilia sunumlar yılda 1 defa Nisan ayın içinde Velilere öğrenciler ile birlikte yapılır. Sınıf Öğretmenleri ile ortak çalışma yapılır. Detaylı bilgi Bknz: Reggio Emilia sunumlar Dosyası PLAY GURUP için aşağıdaki 2 konudan 1 tanesini seçebilirsiniz. RENKLER TOPLAR 3 YAŞ GURUBU için aşağıdaki konulardan 1 tanesini seçebilirsiniz. EVLER TAŞITLAR KAŞIKLAR DÜĞMELER 4 YAŞ GURUBU için aşağıdaki konulardan 1 tanesini seçebilirsiniz. KAĞIT TAŞ AĞAÇ KUMAŞ 5 YAŞ GURUBU için aşağıdaki konulardan 1 tanesini seçebilirsiniz. SU IŞIKLAR TOHUM YUMURTA

8 GÖRSEL SANATLAR DERSLERİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Çeşitli Çizim Ve Resim Teknikleri Sulu Boya Ve Guaş Boya Çalışmaları Pastel Ve Mum Boya Çalışmaları Kuru Boya Ve Keçeli Kalem Çalışmaları Ebru Çalışmaları Artık Materyal Çalışmaları Batik Çalışması Kolajlar Tual Üzerine Resim Çalışması Ahşap Boyama Ünlü Ressamların Tanıtılması Seramik Çalışmaları

9 GÖRSEL SANATLAR DERSLERİNDE KULLANILAN TEKNİKLER
ÇİZİM TEKNİKLERİ Karakalem Leke Işık gölge Görerek çizme SULUBOYA VE GUAŞ BOYA TEKNİKLERİ Fırça kullanma teknikleri Damlatma,sıçratma,akıtma teknikleri Değişik malzemelerle zemin efekti yaratma (tuz,yağ şeker) Baskı teknikleri (sebze,sünger,strafor vs…) PASTEL BOYA TEKNİKLERİ Kazıma tekniği Çizgi ve noktalama teknikleri KESME YAPIŞTIRMA TEKNİKLERİ Kolaj SERAMİK ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Heykel çalışmaları Rölyef çalışmaları Kalıp çalışmaları

10 PARTİLER 14 EYLÜL OKULUM ÇOK GÜZEL PARTİSİ 05 EKİM OYUNCAKLAR PARTİSİ
02 KASIM RENKLER PARTİSİ 14 ARALIK YENİ YIL PARTİSİ 04 OCAK MESLEKLER PARTİSİ 01 ŞUBAT EN SEVDİĞİM BÜYÜKLERİM PARTİSİ (BÜYÜK ANNE VE DEDELER-AMCA -HALA VE DAYI VB) 07 MART HOSGELDIN BAHAR PARTİSİ 23 NİSAN NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI 02 MAYIS NEŞELİ ÇORAPLAR PARTİSİ 06 HAZİRAN YAZA MERHABA PARTİSİ

11 YETENEK KRİTERLERİ

12 4 YAS Çocuğunun yaptığı insan ve evler daha belirgin olmaktadır. Renk ayrımı yaparak resim alanı tam olarak boyaması Çevresine farklı gözle bakar.Ör: Pencerenin arkasındaki çiçeklerin renkleri vb görüp resmeder. Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar. Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar. Portrelerde yüz ifadeleri kullanır. Ünlü sanatçıların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. 3 boyutlu çalışmalarda el becerileri gelişmiştir. Diğer çocukların farkında olmadığı pek çok alanla ilgilenirler(ilginç tasarımlar gibi) Yaptıkları resimler,diğerlerinin aksine şema resimlerinden çok uzak,tamamen kendi zengin hayal güçlerinin ürünüdür. 5 YAS Yaptıkları çalışmalarda konuda vardır. Resimlerde yer zemini çizgisi mevcuttur. Resimlerde saydamlık da vardır. Renk ayrımı yaparak kompozisyon ile resim alanını tam olarak boyaması Çevresine farklı gözle bakar.Ör: Pencerenin arkasındaki çiçeklerin renkleri vb görüp resmeder hayal etttiği nesneleri de bu çerçeveye ekler Resimler, planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır. Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar. Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır. Ornek : Yuz ıfadelerınde mutlu mutsuz gibi ifadeler belirgindir. Ünlü sanatçıların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. 3 boyutlu çalışmalarda el becerileri gelişmiştir. Çizdikleri resimlerde perspektif algılarını daha iyi yansıtırlar Keşfetmekten hoşlanırlar. Kalıplardan, sıradanlıktan uzak kalmayı tercih ederler. Orijinal bilgiler, buluşlar, yaklaşımlar ilgilerini çeker.

13

14

15 11 / EYLÜL / 2015 18:00-19:00 JOYFULL HOUSE ANAOKULLARI TANITIM TOPLANTISI / CUMARTESİ 09:30-17:30 1.DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI / CUMARTESİ 2.DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI

16 COFFEE BREAK – 14.45

17 RESİMLERDE ÇOCUK NE ANLATIR?

18 1- KARALAMA DÖNEMİ (1-4) YAŞ ARASI
Çocuklar bu yaşlar arasında gelişi güzel çizimler yaparlar. Resimler daha çok oyun amaçlıdır. Çizgiler, tren rayı ve benzeridir. Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. «İnsan çiz» denince Baş ve ayakları olan insan çizebilirler. Yüz hatlarını belirleyebilir.

19 3 -4 yaş 1 -2 yaş

20 2- ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI
Dört yaş çocuğu ;kolları ve bacakları olan çöp adam çizebilirler. Beş yaşındaki çocuğunun yaptığı insan ve evler daha belirgin olmaktadır. Altı yaş çocuğunun yaptığı resimler de artık yavaş yavaş konuda vardır. Resimlerde yer zemini çizgisi mevcuttur. Resimlerde saydamlık da vardır.

21 2- ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI
Evin saydam olarak çizilmesi, yaşamı canlılığı, içini göstermeyen duvarların çizilmiş olması ise karamsarlığı, yaşam ifadesinde ki güçlükleri, kendini anlatmakta karşılaşılan zorlukları ifade etmektedir. Evlerdeki bacalardan yükselen kalın dumanlar aile için de yaşanılan kavgaları, çatışmaları, sürtüşmeleri gösterir. Yüksek binalar ve gökdelenler çocuktaki özlem ve komplekslerin, gerginliğin yansımasıdır. Ezilme ve başkaldırı vardır. Evlerden çıkan yollar rehberliğe, yol gösterilmeye duyulan ihtiyaçtır. Resimlerde, insan resimlerinin azlığı veya yokluğu sosyal ilişkilerde kopukluğu belirtir. İnsan figürünün çokluğu ise sosyal ilişkilerde ki gelişmişlik düzeyini belirtir. Çizilen kuş resimleri özgürlüğe duyulan ihtiyaç, hasrettir

22 ÖRNEKLEMELER Ev çizimlerinde evin içindeki eşyalarında çiziliyor olması gibi. Ev figürlerinin yorumlanması ev çocuğun duygusal yaşamının oluştuğu merkezdir. Çizilen ağaçlarda meyve olması verimli olma isteği, yeşil yapraklı ağaçlar canlılığı, solmuş yapraklı ağaçlar ve yaprak dökümü ölüm isteğini, ağaç köklerinin olması içgüdüye önem vermesi ve bağımlılık duygularını yansıtır. Resimlerde çok bulut veya koyu renkli bulutların olması çözülemeyen problemleri ifade etmektedir.

23 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Çocuğun bize kendisini yansıtması ve olaylar hakkında duygu ve düşüncelerini ifade etmesinde, yalın bir anlatım aracı olan resmim önemi büyüktür. Resim etkinliğinin aynı zamanda sözsüz dili oluşturması ve bu yolla anlatımın kolay olması, yaşı ve kişilik özellikleri nedeniyle sözlü iletişim kurmakta güçlük çeken çocukları tanımada da önemli bir teşhis aracı olmasını sağlamaktadır. Çocuk her açıdan değerlendirilmelidir Çocuk resimlerini yorumlarken dikkat etmemiz gereken bazı önemli noktalar bulunmaktadır.

24 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Tek resimden yola çıkarak yapacağımız bir değerlendirme bize hatalı sonuç verebilir. Çocuğun diğer resimlerine de dikkat etmeli ve toplu bir değerlendirme yapılmalıdır. Resim değerlendirmesine başlamadan önce, çocuğun genel tutum ve davranışlarını, içinde yaşadığı Psikolojik sosyo-kültürel ve ekonomik durum, arkadaşlarıyla kardeşleriyle ilişkileri, okul ve aile içi ilişkileri, çocuğun yaşı, cinsiyeti, ailede kaçıncı çocuk olduğu, varsa uyum ve davranış sorununun türü, ailesinin genel özellikleri, okul başarısı, çocuk hakkındaki genel izlenim ve görünüm, diğer önemli özellikleri de göz önünde bulundurulmalıdır.

25 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Resim çizmede öğretmen faktörü de önemlidir. Çocuklar resim çizmeyi kendi kendilerine, ailelerinden, öğretmenlerinden veya arkadaşlarından öğrenebilirler. Serbest konu verilmelidir. Konu seçimi yapmadan 'Hadi bakalım bize bir resim çiz' dediğimizde, çocuk ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda içinde yaşadığı psikolojik duruma ve hayal gücünün de etkisiyle resim çizebilir. Serbest konu verdiğimizde çocuğun çizmiş olduğu resimdeki tema da çok önemlidir. Unutulmamalıdır ki, resim değerlendirilmesi projektif bir tekniktir. Yorumlar, yorumlayana göre değişkenlik gösterebilir.

26 RESİMLERDEKİ FİGÜR VE AYRINTILAR
Büyük veya çok küçük kafanın çizilmesi zihinsel aktivite de problemlerin olduğunu, zihinsel geriliği ifade eder.(Okul Psikoloğundan destek istenilmeli, sadece bir resme dayanarak yorum yapılamaz) Vücudun organlarının çizilmemesi veya eksik bırakılması endişe duyulan, rahatsızlık hissedilen kısımları yansıtır. Kolların abartılı çizimi aile içi ve çocuğa yönelik şiddeti. Kolların çizilmemesi ise güç ve kuvvetin azlığını Ağzın büyük veya küçük çizimi dil ve konuşma problemi. Ağzın çizilmemesi iletişim problemlerini... Gözlerin büyük çizimi merakı, boş ve anlamsız bakan gözlerin olması görme problemini ve görmeye bağlı öğrenme problemlerini…

27 RESİMLERDEKİ FİGÜR VE AYRINTILAR
Burunun abartılı çizimi astım, bronşit vb. solunum yoluna bağlı problemlerin olduğunu... Burnun çizilmemesi güç savaşını, güçsüzlüğü, desteksizliği. Kulakların normalinden farklı, büyük veya küçük çizimi işitmeye bağlı problemlerin olduğunu... Ellerin çok büyük çizilmesi dayağı, şiddeti, çalma eylemlerini, çok küçük çizilmesi ise güvensizliği, çevreye uyum güçlüğünü… Ayakların abartılı çizimi kendine olan güveni, küçük çizilmesi ise güvensizliği ve yardımsızlığı, Cinsel organların çizimi saldırganlığı, aşırı endişeyi ve anne babayı çıplak görmüş olmayı temsil etmektedir

28 ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN RESİMLERİ
Resimlerde belirgin herhangi bir konu yoktur. Plansızdır. Yaşıtlarının resim özelliklerinden oldukça gerilik gösterir. Resim cılız ve ilkeldir. Çoğunlukla kağıda resim yerine çeşitli karamalar yaparlar. Ayrıntılar bulunmaz. Örneğin insan resmi çiz dediğimizde sadece sınır belirten bir çizgi çizilir. Gözler, ağız, burun vs. çizilmez. Ev çizdiğinde çatısı, kapısı, bahçesi başka bir yere çizilir. Çocukta resimleri ters çizme sıklıkla karşılaşılıyorsa öğrenme güçlüğü çekebileceğini düşünebiliriz. Örneğin ağaçların ters çizilmesi gibi.

29 ÇOCUK, RESİM VE PSİKOLOJİ
Okul fobisi: Resimlerde aile bireyleri ağırlıklı olarak çizilir. Okul, öğrenci resmi çizmek istemezler. Ev ve evde mutlu çocuk resimleri çizerler. Resimler saydamdır. Güvensizliği yansıtan resimler: Kağıdın tamamı kullanılmaz, boşluklar fazladır. Çizimler yarımdır. Küçük figürler çizme ve kağıdın bir bölümünü kullanma eğilimindedirler. İnsan figürlerinde el ve ayakların çizilmemiş olması güvensizliği ve çevreye uyumda yaşanılan güçlüğü, iletişim eksikliğini, paylaşım azlığını, kendinden başka insanlarla birlikte olmamayı, bencilliği de ifade etmektedir. Güvensiz çocuğun resimlerindeki çizgiler daha çok silik ve kesik kesiktir. Hiperaktif çocukların resimleri: Taşkın ve çok renkli resim çizerler. Gerilimli oldukları için genelde karalamayı tercih ederler ve resimleri hep yarım kalır. Çizdiklerinde ise resimleri çok büyük olur.

30 ÇOCUK, RESİM VE PSİKOLOJİ
Cinsel kimlik karmaşası: Anne ve babaya aşırı yaklaşılması, zıt cinsel kimlikte çizimlerde yoğunlaşma, ev resimlerinde yatak odasının çizimi, etek giyen, çocuk emziren baba, ava giden sakal bırakan anne figürlerinin çizilmiş olması bize bazı ipuçları vermektedir. Ailedeki sorunlar ve resim: Ailede iletişim kopukluğu, aileyi konu alan resimlerde açıkça görülmektedir. Resimde aile üyelerinin birinin veya birkaçının eksikliği. (annenin, babanın, kardeşlerin, aile içinde yaşayan diğer fertlerin hala, amca, dede, ninenin... çizilmemiş olması ) Aile fertlerini çizmeyi reddetmesi, ebeveyn figürlerinin olmaması parçalanmış aileyi, sevgi eksikliğini, anne, baba ve çocukların arasına nesnelerin yerleştirilmesi, aile bireylerinin arasına köprü, gökdelen evler, yol, ırmak, ağaçların... çizilmesi, iletişim problemlerinin bir göstergesi olarak kabul edilebilir.

31 ÇOCUK, RESİM VE PSİKOLOJİ
Anne babanın çok büyük, çocuğun çok küçük veya anne babadan birinin büyük diğerinin küçük çizilmiş olması : ailede baskıyı aile fertleri arasında problemin olduğunu, baskıcı ve otoriter tutumu, anne babanın çok abartılı çizimi onlara duyulan hayranlığı da temsil edebilir. Resimde küçük kardeşin anne babanın elinden tutuyor olması ve diğer çocuğun çok uzaklarda çizilmesi veya hiç çizilmemiş olması :sevgi yoksunluğunu, kardeş kıskançlığını, kendisini yok saydığını, iç çatışmaların bir göstergesi olabileceği düşünebiliriz.

32 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN RESİMLERİ
Üstün kabiliyetli çocuk, diğer insanlardan farklı düşünebilme davranabilme kabiliyetine sahiptir. Resimlerde dikkati çeken ortak özellikler kısaca, Akranlarından üstün bir performans göstermeleri, Farklı kavramlar arasında mantıklı ilişkiler kurabilmeleri, Gelişmiş hayal gücü, Çizilen figürlerin hareket halinde olabilmesi, Renklerin genelde canlı olması kağıdın tamamının kullanılması gibi...

33 RENKLERİN ANLAMLARI (4-7) YAŞ ARASI
Dört beş yaşlarındaki çocuklar genelde renk ayrımı yapmadan resmi boyarlar. Bu yaşlarda ana ve ara renkleri öğrenebilirler. Mutlu resimlerde genelde sarı renk, üzüntülü resimlerde genelde kahverengi renk daha ağırlıktadır. Unutulmamalıdır ki çocuk hangi rengi seviyorsa, resimlerde ağırlık o renge doğrudur. Resimlerde ağırlık kırmızı renkse iddiacılığı ve saldırganlığı temsil eder. Pembe, sarı, turuncu gibi sıcak renkleri seçen çocuklar sevecen, uyumlu, işbirlikçi olurlar. Siyah, mavi, yeşil, kahverengi gibi soğuk renkleri seçen çocuklar, baskıcı aile ortamında yetişen iddiacı, çekingen, güçlükle kontrol edilen, uyumsuz, gerçek duygularını bastıran çocukları temsil edebilir.

34 ÇOCUĞUN YARATICILIĞI ÇEŞİTLİ YÖNTEMLERLE DESTEKLENEBİLİR.
Ancak aşağıda belirtilen davranışlar yaratıcılığın gelişmesini engelleyebilir. Çocuğun merak güdüsünün uyarılmaması ve düşünmeye yöneltilmemesi Çocuğun beğenilmeme ve sosyal kabul görmeme gibi yanlış tavırla yetiştilmesi Çocuğun her ortamda kendiliğinden oluşan öğrenme fırsatlarından yararlandırılmayışı Çocuğa çeşitli malzemelerin değişik amaçla kullanımına izin verilmemesi Çocuğu taklitçilik ve kopyacılık yapmaya yöneltecek davranışların gösterilmesi Çocuğun sıkı bir disiplin altında tutulması

35 ÇOCUĞUN YARATICILIĞI ÇEŞİTLİ YÖNTEMLERLE DESTEKLENEBİLİR.
Faaliyet seçiminde basitten karmaşığa,somuttan soyuta doğru hareket edilmeyişi Çocuğa bol materyal verilmemesi Çocuğun yaş ve gelişim özelliklerine uygun olmayan etkinliklere sokulması Yukarıda sıraladığımız tutum ve davranışlar çocuğun yaratıcılığını engellemektedir. Bunların dışında çocuklarda yaratıcılığı engelleyen en önemli etmenlerden birisi aşırı otoriter eğitim sistemi ve esnek olmayan öğretmenlerdir.

36 ÇOCUĞUN YARATICILIĞI ÇEŞİTLİ YÖNTEMLERLE DESTEKLENEBİLİR.
Öğrencinin cesaretini kırma Güvensizlik Aşırı eleştiren Davranışlarında tutarsız olmak

37 PORTFOLYO

38

39 PORTFOLYO NEDİR? Anılan sergileme yöntemleri içerisinde Resim Portfolyosu, kişisel çabaların zaman içerisindeki ilerleyişinin görülebilmesine ve performansların değerlendirilmesine imkan sağlamakla birlikte, profesyonel iş yaşamına geçişte de ayrı bir öneme sahiptir. Anaokulumuzda, öğrencilerimizin portfolyo hazırlığı için ne türlü işlemlere ihtiyaç duyduğu, portfolyo hazırlama teknikleri, hedef kitlede amaçlanan algı ve başarılı iletişimi sağlayacak portfolyonun ipuçları öğretilmektedir. PORTFOLYO, en iyi çalışmaları, belirli bir amaç doğrultusunda değerlendiriciye etkin, pratik ve profesyonel şekilde göstermek üzere hazırlanan bir koleksiyon sunumudur. Tanımda da belirtildiği gibi, PORTFOLYO sunumunuzun Belirli amaç doğrultusunda hazırlanmış olması, Amacınızı destekleyen, en iyi çalışmalarınızdan oluşması, Değerlendiriciye (karar vericiler: Anne –Baba) göstermek için hazırlanmış olması, yapılacak çalışma için anahtar bileşenlerdir. Öğrenci merkezli olup, öğrencinin kişisel çabalarını, ilerlemelerini ve başarılarını bir veya daha çok öğrenme aralıklarıyla ortaya koymasını sağlar (Collins,1991).

40 NEDEN PORTFOLYO? Öğrenciler çalışmayı anlamlı, anlaşılır ve amaçlı olduğunda sürdürür. Öğrencilerin okulda yaptığı resimleri, hikayeleri, günlükleri, harita ve benzeri şeyleri dikkatli kontrol etmek, çocuğa bireysel bir bakış ve öğrenen bir çevre sağlar. Öğrencinin çalışmasına sürekli bir bakış, büyüme grafiği gelişimi görmeyi sağlar. Öğrencinin becerisini test skorlarıyla değil çeşitli kanıtlara yönelik ölçme fırsatı yaratır.

41 OKULUMUZDA VERİLECEK PORTFOLYO EĞİTİMİNİN FAYDALARI
Öz disiplin ve sorumluluk bilincini geliştirir ve kendi kendini değerlendirme becerisi kazandırır. Alternatif bir değerlendirme yöntemi geliştirir. Çocuğun sanatsak gelişimini somut olarak gösterir ve daha sağlıklı izleme imkanı sağlar. Çocuğun gelecekteki öğrenmelerine ışık tutar. Çocuğun gerçekte ne öğrendiğinin somut resmini çizer. Çocuğun yeteneklerini sergiler ve ilgi alanlarını geliştirir. Öğrencilerin, arkadaşlarının portfolyolarını da izleyerek birbirlerine yardımcı olmalarını sağlar ve böylelikle gelecekte yapacakları ekip çalışmalarının başlangıcını oluşturur. Çocuğun zihinsel, psiko-motor, duygusal, sosyal ve dil gelişimlerini ortaya koyar. Çocuğun okulda yaptığı çalışmalar, hikayeler, ses kayıt bandı, resim, proje çalışmaları, fotoğraflar, elişi etkinlikleri vb. kontrol etme, güven gelişimlerini destekler, öz disiplinini ve sorumluluk bilincini geliştirme olanağı sağlar. Fiziksel, ruhsal ve sosyal alandaki gelişimlerini fark edebilmesi seçici olabilmesi ve zevkle çalışabilmesini sağlar. Olaylara bakış açısını değerlendirebilmesi, çok yönlü düşünebilmesi, yaratıcılık yönlerini geliştirmesini sağlar. NOT: Portfolyo sunum dosyası standart olup Bkz: “Portfolyo Dosyası”

42 COFFEE BREAK

43

44 JOYFULL HOUSE’ TA SANAT EĞİTİMİ

45 AYIN ÜNLÜLERİ

46 EKİM Leonardo da Vinci FLORYA- ERZURUM-BODRUM KASIM picasso - Bedri baykam HALKALI- KAYSERİ- ELAZIĞ BAHÇEŞEHİR- MALATYA-DİYARBAKIR ARALIK monet - Jale yilmabaser BEYLİKDÜZÜ- ÇEKMEKÖY-ZONGULDAK SAMSUN – ATAŞEHİR- ÇORLU OCAK van gogh TEKİRDAĞ – TRABZON- ŞUBAT Prof .hakkı karayigitoglu ADAPAZARI-İZMİT-AYDIN MART Matisse ESKİŞEHİR- BURSA -YAPRACIK NİSAN kandinsky KARŞIYAKA- KONYA-BORNOVA MAYIS miro İNCEK- MARMARİS

47 AYLIK PROGRAM HAZIRLAMAK
Yıllık ünite konuları Özel günler : 10 Kasım, Yeni yıl, Anneler günü vb… Aile Katılımları : Anneanneler ,dedeler günü gibi.. Özel Yetenek sınıfları : Kasım ayında başlar. Reggio Emilia sunumları : Proje çalışmaları, Resimler, Sergi olarak hazırlanması 1.Dönem gösteri :Artık materyallerden kostüm 2.Dönem gösteri : Sergi ve dekor

48 GÖZLEM FORMLARIYLA İLGİLİ BİLGİ
RAPOR ÖRNEKLERİ Başarılı öğrenci Ceylin her zaman sanat etkinliklerine severek katıyor. Ceylin’in bu pozitif hali çalışmalarında bizlere sıcacık renkler olarak dönüyor. Resimleri çok detaylandı. Kil çalışmalarında şahane heykelcikler yapıyor. Hayal dünyasının genişliği ve gözlemciliği bir araya gelince ortaya çok başarılı ürünler çıkıyor. Daha az başarılı öğrenci Efe Sanat çalışmalarını seviyor.Çok gayretli elinden geldiği kadar çalışmalarda aktifiyet gösteriyor.Zaman zaman yaptığı çalışmalardan hoşnut olmayıp motivasyonu düşsede onun sanat etkinliklerinden çok zevk aldığını bildiğim için daima destekliyorum ve özgüveninin artmasını sağlıyorum.Kil çalışmalarında çok başarılı formlar yapmaya başladı.İlerleyen zamanlarda gelişiminin artarak devam edeceğine inanıyorum.

49 GÖZLEM FORMU Joyfull House gözlem formları yılda 2 defa uygulanır. 1.Dönem: Ocak ayı içinde 2.Dönem: Mayıs-Haziran ayı içinde. Gözlem raporları sadece yetenek sınıflarında olan çocuklara yazılacak .

50 DEĞERLENDİRME RAPORLARI
4-5 YAŞ SANAT ETKİNLİĞİ H B DY Sanat faaliyetlerine severek katılır. Anlatmak istediklerini resimleriyle ifade edebilir. Geometrik şekilleri tanır. ( kare- üçgen- daire) Geometrik şekilleri çizebilir. ( kare-üçgen-daire) Araç ve gereçleri kullanarak istediği şekli yapabilir. Yardımsız keçeli kalem, sulu boya, kuru boya, pastel boya, parmak boyası kullanabilir. Ana ve ara renkleri bilir. Artık materyalleri kullanarak maket ve kukla yapabilir. Seramik çamuruyla rölyef, mask, insan figürü vb. yapabilir. Makasla istediği şekli kesip çıkarabilir. Kestiği şekillerle kolaj çalışması yapabilir. Ayrıntılı ve gerçekçi resimler yapabilir. Artık materyalleri kullanarak(düğme,kumaş vb.) faaliyetler yapabilir. Çalışmalarını arkadaşlarına anlatabilir. Proje çalışmalarına severek katılır. Çevresindeki olayları izleyerek resimlerine aktarabilir. Boncukları kullanarak takı tasarımı yapabilir. Boncuklarla mozaik çalışması yapabilir.

51

52 GÖZLEM FORMU ÖRNEĞİ Örnek-1 Uğur, sanat etkinliklerine severek katılıyor. Öğrenmeye çok hevesli. Anlatılan ve gösterilen faaliyetleri dikkatle dinleyerek uygulamaya çalışıyor. Makasla kesme, yapıştırma çalışmasını çok seviyor. Evde sizde bu tip çalışmalar yaptırarak bizim çalışmalarımızı desteklerseniz Uğur'un gelişimini desteklemiş oluruz. Örnek-2 Eda, sanat etkinliklerine severek katılıyor. Özellikle artık materyallerle yapılan çalışmalara ilgi duyuyor. Hayal dünyasının yansımalarını ve yaratıcılığını bu çalışmalarda çok iyi gözlemleyebiliyorum. İlerleyen zamanlarda Eda'nın gelişiminin artarak devam edeceğine inanıyorum. Örnek-3 Ege, sanat etkinliklerindeki aktivitelere severek katılıyor. Ege'nin özellikle seramik çalışmalarında yaratıcı yönünü kullanarak özgün çalışmalar yaptığını gözlemliyorum. Resim çalışmalarında da tüm renklere kullanarak duygu ve düşüncelerini kağıda yansıtabiliyor. Yapılan tüm aktivitelerde geniş hayal gücünün destelediği yaratıcılığını kullanabiliyor. Örnek-4 Melis ,sanat etkinliklerini seviyor. Dikkat süresi her geçen gün artıyor. Melis'in evde de bol bol resim yapmasına, makasla kesme yapıştırma çalışmaları yapmasına olanak sağlarsanız bizim çalışmalarımızı ve Melis'in gelişimini desteklemiş olursunuz. Teşekkürler.

53 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…


"2015 – 2016 EĞİTİM YILI SANAT SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları