Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar? Matematik Öğretmeni Sinan Aşık Ve değer verme yöntemi üzerine birkaç söz:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar? Matematik Öğretmeni Sinan Aşık Ve değer verme yöntemi üzerine birkaç söz:"— Sunum transkripti:

1 Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar? Matematik Öğretmeni Sinan Aşık Ve değer verme yöntemi üzerine birkaç söz:

2 Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar? 1. Soru metninde gördüğü bir kelimeye anlam olarak odaklanamama 2. Matematik araçlarını eksik kullanma (Parantez, işlemler işaretler…) 3. Hız-süre (süre azalınca soruları hızlı ve hatalı çözme)

3 4. Algı yanılgısı-dikkat eksiği 8 i 4 görme 5. Bilgi eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar 6. Şıkları yanlış işaretleme 7. Fiziksel problemler, Tansiyon, baş ağrısı, kaygı,stres vs. Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar?

4 Çözüm önerileri Soruları yanlış çözme/görme nedenlerinin en başında kuşkusuz sınav kaygı ve heyecanının motivasyonu olumsuz etkilemesi gelir. Üstbiliş’in devreye girmesiyle bu engeller aza indirilebilir.

5 Üst bilişi nasıl hissedebilirim? Yolda yürüdüğünüzü farz edin. Bir an için tam yanınızda 2 araç kaza yapmış olsun. O anda ne yaparsınız/yapmalısınız/yaparsanız durumu kurtarırsınız? Muhtemel cevaplar: “Kan görmeye dayanamam hemen düşüp bayılırım.” “Ben olmasam da birisi birazdan yardıma koşar”

6 Üstbiliş aktif Üstbiliş devreye koyup da verilmesi gereken cevap: “Soğukkanlı olmalıyım. Ambulans çağırmalıyım araçlara koşarken. İçerideki yaralıları çıkarıp ilk müdahaleyi yapmalıyım (teldeki yetkililerin söylediği direktifler doğrultusunda bir şey bilmiyorsam eğer)”

7 Üstbiliş-Sınav İşte buradaki durum gibi sınav sırasında da üstbilişi bu şekilde gayet soğukkanlı bir şekilde çalıştırmak gerekir. (Mutlaka birazcık heyecan olacaktır -%18 i geçmeden). Üstbilişin devreye girmesinden (şuurun – kontrolün sürekli açık olmasından) sonra yapılması gerekli olan diğer şey; süreyi etkin kullanabileceğiniz mekanizmalar üretmektir.

8 Süreyi etkin kullanma yolları 1) Turlama tekniğini kullanmak. Turlama tekniği; bir soru üzerinde uzun süre takılmayıp işaretleyip daha sonra süre el verdiği ölçüde o soruya tekrar dönebilmektir.

9 Matematik için Turlama Tekniğini Etkin Kullanmak 1) Kendinize bir işaret sistemi kurun. Örneğin; * : soruyu çözdüm ama kontrol etmek gerekir. ** : soruyu şuan çözemedim ama mutlaka çözebilirim. ***: bu soruya ilişme.(zaman kalırsa!)

10 Şimdi bu soruları, matematik için kategorize edelim: * ‘lı sorular: Soruda n’in en büyük değerini soruyor. Siz bu sorunun cevabını şıklardaki en büyük cevabı işaretlemedikçe bu soru sizin için “*” lık bir tereddütlü sorudur.

11 ….aşağıdakilerden hangisi … soruları. Aşağıdakileri denemenizi/kullanmanızı gerektirecek bir soru için şık denemelerinde “D,E,C,B,A” sıralamasını kullanmanız Genel manada size süre kazandıracaktır.

12 D,E,C,B,A nın mantığı: Soruyu yazan genelde şöyle düşünür: Bu soru şıklardan denenecek bir soru, öğrenciler bu tür soruları çözerken iki tür strateji kullanırlar: ya A dan başlarlar ya da E den gelirler. A dan başlayanlar çoğunluktadır. Ortalama cevap C dir. A dan başlayan da, E den başlayan da 3 adımda C ye gelir. D,E,C,B,A da da 3 adımda C ye gelinir (kayıp yok). A dan başlayanlar fazla olduğundan E yi de riske atmamak için ben doğru seçeneği D,C ye koyayım (veya B)

13 D,E,C,B,A Türkçe paragraf sorularında da işe yarayan bir yöntemdir. Türkçe demişken; Türkçede süreyi etkileyen durum: anlam sorularının anlaşılmazlığıdır. Bunun için bolca anlam sorusu çözmektir. Bu sayede mat problem soru metnini daha hızlı anlayabileceksiniz.

14 **’ lık soru Bu türden sorular: “Bu soruyu şuan çözemedim ama mutlaka çözebilirim” türünden sorulardır. Bu soruya işaret koyup da diğer soruya geçtiğinizde beyin gizil olarak, siz diğer sorudayken, bu soruyla ilgilenecektir.

15 1. soruyla karşılaştık. Soruyu anlamak ve bellekten soru ile ilgili bilgileri çağırmak için en geç 15 sn ye ihtiyacımız var.Eğer çözümle ilgili fikrimiz yoksa sorunun başına “* * “ koyuyoruz ve diğer soruya geçiyoruz. Bir matematik testini çözerken şu yolu takip etmeliyiz

16 Eğer biz bu sorunun cevabını 14 den küçük bulmuşsak soru numarasının başına “ * “ koyabiliriz, bu şu anlama geliyor: “ benden en büyük değeri istemiş ama ben şıklardaki en büyük seçenekten küçük buldum, cevabımı kontrol etmem gerekiyor, işaretleyip geri döndüğümde bu soruya tekrar bakmalıyım.” buna benzer sorularda uygulayabiliriz.(en küçük nedir vs.. Li sorularda) *

17 Bu tekniği diğer sorularda da uyguluyoruz. Daha sonra matematik testini bitirdiğimizde 2 yıldızlı sorulara tekrar bakıyoruz. 1 yıldızlı sorulara ise tüm soruları bitirdiğimizde dönüyoruz.

18 İşlemleri yaparken mutlaka matematik araçlarını kullanmalıyız.parantez, işaretler vs.. Kafadan işlem yaparken bunların bir kısmını kağıda aktarıp soruları oradan çözüyor ve hatlar yapıyoruz.mesela; Öğrenci (X-3).6 yı düşünüp, kağıda x-3.6 yazıyor ve bu şekilde çözüyor.

19 Az matematikle soru çözme (sözelciler için) 1- değer verme yöntemi Burada şu soru akla geliyor, hangi tip sorulara değer vereceğim? a- (x=?, x nedir, x kaçtır tipi sorular) bu tip sorularda cevap şıklardadır.Dolaysıyla x yerine şıklardaki cevapları denemeliyiz.

20

21 Sadeleştirme soruları: (en sade hali)

22

23 B- bilinmeyenli bir ifade verilmiş ve bunun eşiti isteniyor, cevap yine şıklarda.bu sefer bilinmeyene biz istediğimiz değeri verebiliriz.birden fazla bilinmeyen varsa hepsine istediğimiz değeri verebiliriz.aşağıda bununla ilgili örnek soru verilmiştir.

24 Grafik sorularında değer verme: Yukarıdaki grafikte x ile y arasında doğrusal bir bağıntı vardır. Bu bağıntı aşağıdakilerden hangisidir? A) y=x+2 B) y=3x+2 C) y=x D) y=x+3 E) y=5x

25 Değer verme yöntemini biliyorum ama değerleri yerine yazdıktan sonra, yine işlem yapamıyorum: Bunun için biraz matematik gereklidir.Bunun için yeteneği testlerini kullanabilirsiniz. Mesela x=-2 ve y=-3 için x y =?

26 Her soru 1dk değildir. öğrenciler arasında her soru için ayırması gereken sürenin 1 dk olduğudur, ama bu doğru değildir.Her soru 1dk değildir.Mesela bir soru 15 sn, diğer sor 1 dk 45 sn olabilir. Sonuçta değişmeyen şey sınavın süresinin sabit olduğudur.Bu yüzden süre önemlidir.Bu süreyi nasıl daha etkili kullanabiliriz?

27 Testi sayfa sayfa işaretleyin Soruları bir sayfayı çözdükten sonra işaretleyiniz. Bunun için kodlarken içinizde tekrarlayınız.Mesela 4 soru çözdünüz ve 2. soru boş ve 1-c 2- boş 3-b 4-d Bunu içimizden “c, boş, b,d “ diye tekrar ederek kodlamalıyız.

28

29

30 Unutmayın! Sınavdaki en önemli 2 tane soru var, bunlar soru olarak çıkmıyor ama sınavın en önemli 2 sorusu 1- kitapçık türü 2- motivasyon

31 Aşağıda kaç tane F harfi görüyorsunuz? (Dikkat!) FINISHED FILES ARE THE RE SULT OF YEARS OF SCIENTI FIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS... (Yani; sorulara dikkatli bakın!)

32 Faydalı olabildimse ne mutlu Matematik ÖĞRETEMENİ Sinan AŞIK (Not:Ünvanım memur atamalarına göre her an değişebilir )


"Öğrenciler soruları neden yanlış çözüyorlar? Matematik Öğretmeni Sinan Aşık Ve değer verme yöntemi üzerine birkaç söz:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları