Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü 1."— Sunum transkripti:

1 Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü 1

2 2Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

3 Bir tane ineği olan köylünün birine bir gün sormuşlar: - İneğin ne kadar süt veriyor? Köylü cevap vermiş: - İneğim hiç süt vermez. Sütü ondan sizin almanız gerekir. 3Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

4 *Ders çalışmak için bağımsız bir çalışma odası gereksizdir. Bu durum aile bireylerinden uzaklaşmanıza neden olur ki; bu da sosyal bir yaratık olan insana hiç yakışmaz... *Ders çalışmak için oturma odası en ideal ortamdır. Üstelik böyle bir mekanda çalışarak ailenizi de ders çalıştığına % 100 inandırmış olursunuz. *Çalışmak için mutlaka masa gerekmez. Çalışacak adam her yerde çalışır. Mesela; divan, kanepe, veya halının üzerinde uzanarak... zaten ders çalışırken ‘beyninizi’ kullanacaksınız, tüm bedeni zorlamaya ne gerek var. *Ders çalışırken ne kadar çok, duyu organınızı aktif hale getirirseniz o kadar başarılı olursunuz. Mesela; fonda bir müzik, televizyonunuzda en sevdiğiniz dizi, telefonda arkadaşınız, elinizde çalışmanız gereken notlar ve masada bir bardak cola... Bundan daha güzel ve uygun bir ortam olabilir mi? *Ders çalışırken bütün malzemelerin yanınızda olması sizi rahata alıştırır. Gerekli olan şeyleri ordan burdan tek tek getirmek size mücadeleci ve araştırıcı bir ruh kazandıracaktır. *Ders çalışırken çalışmanızı bölecek her şeye izin verin. Özellikle hayallerinize. Bakalım daha sonra hatırlayıp da kaldığınız yerden devam edebilecek misiniz? Hem bu beyin jimnastiği sayesinde bir çok şeyi bir arada götürebilme yetisi kazanmış olacaksınız. Ne dersiniz? *Ders çalışırken sık sık dinlenme arası verin. Ayrıca bunları çalışma sürenizle eşit tutun. Allah aşkına T.V’de film ile reklamların süresi de birbirine eşit değil mi? Evet arkadaşlar! Bunlar size ne kadar uyuyor. İnkar edemeyiz. Bunlar bizim alışkanlıklarımız. Peki; bunlar olması gerekenler mi? Böyle çalışarak başarıya ne kadar ulaşırız? Arkadaşlar bunlar olması gerekenler değil. Böyle alışkanlıklarla başarıya ulaşmamız ancak rastlantılara kalır. İşte biz şimdi Verimli ders çalışma’ nın olması gerekenlerini anlatmaya çalışacağız. 4Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

5 Program İnanmak Üzerine Birkaç Söz Nasıl Başarılı Oluyorlar? Verimlilik ve Verimli Ders Çalışma Tavşan ve Kaplumbağa Önyargılardan Kurtulun, Kendinize Güvenin Okumak Neden Çok Önemlidir? Amaç Belirlemek Zamanı Planlama Çalışma İlkeleri 5Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

6 6

7 7

8 TABİİ “İNANMAK” BAŞARILI OLMAK İÇİN TEK BAŞINA YETERLİ DEĞİL, BUNU HEPİMİZ BİLİYORUZ. GELİN BAŞARILI ÖĞRENCİLERİMİZE KULAK VERELİM. BAKALIM ONLAR NASIL BAŞARILI OLUYORLAR: 8Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

9 “Başarının bir sırrı varsa eğer, bu benim için öncelikle özgüvenimdir. Elimdeki en değerli kaynağım kendime olan güvenim ve inancım. Daha sonra gerçekten istediğim ve ona ulaşmak için çaba harcadığım bir hedefimin olması.. Okulumu bitirebileceğim en iyi dereceyle bitirmek. Bu hedef doğrultusunda hareket ediyorum. 9Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

10 Ders çalışma yöntemime gelince; mutlaka o günkü derse hazırlıklı giderim. Öğretmenin verdiği dersi dikkatli biçimde dinler, önemli yerleri çizerek not alırım, dersi derste öğrenmeye özen gösteririm. Tekrarlara ve ödevlere dikkat ettiğimde ise sınavlardan önce bir kez tekrar yapmam bana yetiyor. Tabii bir konuyu öğrenmeden asla pes etmiyorum. 10Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

11 Çalışırken mutlaka derse motive oluyorum. Çalışacağım ortamda dikkatimi dağıtacak hiç bir şeyin olmamasına özen gösteriyorum, Özellikle TV, telefon benden uzakta oluyor, çünkü en ufak bir ses bile dikkati dağıtabiliyor. Her şeyin özü, başaracağına olan inanç, güven, hedef ve o hedefe ulaştıracak bir plânın olması.. Ben böyle başarılı oldum.” 11Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

12 “ “ Ya kendine bir yol bul ya başkalarına yol aç ya da yoldan çekil.” Ben kendime yol bulmayı tercih ettim. Kendime güvendim, bir hedef belirledim ve inanıyorum ki belirlediğim hedefe ulaşacağım. Öncelikle ne yapacağıma erken karar verdim. Plan oluşturdum ve o plan doğrultusunda hedefe doğru ilerledim. Mutlaka derslere önceden hazırlandım, ödevlerimi yaptım. 12Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

13 Ben çalışırken yalnız olmayı tercih ediyorum, odanın rahat ve havadar olması, çok sessiz olması gerekiyor. Kafamın çok rahat olması, dinlenmiş olmam benim için çok önemli.. Dinlenmiş ve stressiz olduğumda daha iyi motive oluyor, daha iyi anlıyorum.” 13Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

14 14Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

15 15Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

16 BEN DE BAŞARABİLİR MİYİM! 16Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

17 BEN DE BAŞARABİLİR MİYİM! 17Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

18 EVET. BAŞARIRIM! 18Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

19 EVET. BAŞARIRIM! 19Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

20 Başarı seçme özgürlüğüdür. Başardıkça seçen sen olursun, başarısız olursan seçilmeyi bekleyen sen olursun. 20Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

21 Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir. ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAKTIR. BUNUN YOLU DA PLANLAMADAN GEÇER. 21Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

22 VERİMLİ ÇALIŞMA Zamanı belirlenmiş hedefler ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı ve verimli bir şekilde kullanmaktır. 22Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

23 ÖĞRENMEK; Davranışlarımızda, tutumlarımızda, zihnimizde olumlu değişmeler meydana getirmektir. Bu değişimi sağlamak herkesin kendi elindedir. 23Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

24 Bir dersi en iyi şekilde öğrenebilmek için o dersi düzenli çalışmak mı, yoksa sınavdan önce topluca çalışmak mı daha yararlıdır? Hangisi öğrenmeyi kolaylaştırır? Programlı, düzenli çalışmak mı? Sınavdan önce topluca çalışmak mı? 24Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

25 BİR ÖĞRENCİ İÇİN DERS ÇALIŞMANIN BİR YA DA BİRDEN ÇOK NEDENİ OLABİLİR Başarılı olmak; hayatını mutlu biçimde sürdürmek, Yeteneklerini kullanarak hem kendisine hem de ailesine karşı sorumluluklarını yerine getirmek, Yeteneklerine, ilgilerine, değerlerine uygun iyi bir iş sahibi olmak, Ülkesine, insanlığın ortak mirasına katkı sağlamak, yararlı olabilmek, Kendi hayallerini gerçekleştirmek; gelecekte olmak istediği yerde olmak. 25Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

26 TAVŞAN VE KAPLUMBAĞA ÖYKÜSÜNÜ BİLİYORSUNUZ. 26Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

27 Başarılı olmak için yarışı kazanmak için tavşanın koşma yeteneğine sahip olması yetmiyor. TAVŞANIN, TAVŞAN GİBİ KOŞMASI GEREKİYOR. 27Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

28 28Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

29 29Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

30 30Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

31 Kitap Okumak Neden Önemlidir? 1- İnsan “dil”le düşünür. Yani dil düşünmenin aracıdır. Okumak dili zenginleştirir dolayısıyla düşünceyi de.. 2- Okuyan, okuduğunu doğru anlayan ve anladığını yorumlayıp aktarabilen,anlatabilen başarılı olur. 3- Fikir üretimi, yaratıcılık artar. 4- Hayal gücü gelişir. (Jules Verne – Ay’a Yolculuk – İlk Girişim En Büyük Destek Nereden?) 31Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

32 Amaçlarınızı Belirleyin Başarı için, öğrencinin hayattan ne beklediğini amacının ne olduğunu bilmesi gerekir. Başarılı olmanın tek ve mutlak ölçüsü iyi bir üniversiteye girmek, herkesin gıpta ettiği bir mesleğe sahip olmak değildir. İnsan, yetenekli olduğu çok değişik alanlarda, severek yapabileceği çeşitli işlerde kendini ortaya koyabilmişse, yaşamdan zevk alan biri ise, başarılı olmuş demektir. Hayatta en büyük amaç mutlu olmaktır. Her şey bunun uğruna yapılmaktadır.Ancak herkesin mutlu olmak için kullandığı araçlar farklıdır. Sizi mutlu edecek mesleği ya da meslekleri önceden belirlemiş olmanız, çalışmanız için size çok önemli bir yol gösterici olacaktır 32Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

33 Amacınızı belirlemede kendinize şunları sorun? Hangi mesleği yapıyor olmak istersiniz? Nasıl bir yaşam tarzı size uygundur? Nerede ve ne yapıyor olmak sizi mutlu eder? 33Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

34 Kent dışına gidecekseniz ve yolu bilmiyorsanız adresi ayrıntılarıyla yazarsınız.. Geleceğinizle ilgili düşüncelerinizi, hedeflerinizi ve bunları nasıl gerçekleştirmeyi planladığınızı mutlaka yazmalı ve her zaman görebileceğiniz bir yere asmalısınız. Dünyadaki en başarılı kişiler, kader kendilerine gülümsediği için mi başarılı olmuşlardır? 34Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

35 "Gideceğiniz Yeri Bilmiyorsanız, Vardığınız Yerin Önemi Yoktur" 35Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

36 Hiçbir sınav, sınav anında aniden gelen bir başarı ya da durum ile kazanılmaz. Sınavlarda adayları başarılı kılan hazırlık sürecinde geçirmiş oldukları deneyimlerdir Başarılı olmak için! Sizden 'başarılı bir insan' diye söz edilmesini istiyorsanız, öncelikle sistemli olmalısınız. Unutmayın: Hiçbir şey için geç değildir ve insanlar doğarken değil sonradan başarılı olur. 36Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

37 Zamanı iyi planlamak sizin elinizdedir 37Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

38 Zor ya da ağır öğrenilen dersler için en verimli saatlerin ayrılması uygundur. Zihnin uyanık ve canlı, konsantrasyonun en yüksek olduğu zamanlar en verimli saatlerdir. Dersleri gruplara ayırın; SOSYAL DERSLER (Tarih, Coğrafya, Türkçe ), FEN DERSLERİ (Mat, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji) UYGULAMALI DERSLER (Müzik, Resim vb.) gibi. Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilecek SOSYAL DERSLERE çalışmanın başında yer vermek uygundur. Her okuma dersinden sonra bir FEN GRUBU dersi çalışılması, öğrenmede kolaylık sağlar. 38Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

39 ÇALIŞMA PLANI HAZIRLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 1- Çalışma planı yaparken başkasını örnek almayınız, kendi yetenek, beceri, tutum, ön bilgi ve ihtiyaçlarınızdan yola çıkınız. 2- Çalışma planınızı “işlerlik”( işe yararlılık), “esneklik”(zamana ve duruma uyarlanabilirlik), “yönlendiricilik” (çalışma ve araştırmalara sevk edici) ve “uygulanabilirlik” (uygulayabileceğiniz şekliyle) ilkelerini göz önünde bulunduracak şekilde hazırlayınız. 3- Çalışma planı hazırlanırken hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır. 39Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

40 Çalışma planında her derse belirli bir süre ayrılmalıdır. Bu süre dersin zor ya da kolay oluşuna, çalışılacak konunun uzun ve kısalığına, öğrencinin konu ile ilgili ön bilgisine ve çalışma yöntemine (okuma, yazma, tekrar) göre değişir. Öğrenci planı uyguladığı ilk hafta deneme haftası olarak görmeli ve çalışmayı planladığı dersin başlangıç ve bitiş saatlerini kaydetmelidir. Böylece hangi derse ne kadar sürede çalışıldığı saptanacaktır. 5- Çalışma sürelerinin çalışma planında aynı saatlere yerleştirilmesi gerekir. Böylece o saatlerde çalışma alışkanlığı kazanılacak ve çalışmaya dikkatin toplanması kolaylaşacaktır. 6- Çalışma için ayrılacak zaman saptanırken dersin sınıfta verileceği gün ve saate yakın olmasına dikkat edilmelidir. 40Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

41 Dersten önce ders veya konu çalışılırsa, dersin içeriği hakkında bilgi sahibi olunur ve dersi anlamanın kolaylaşmasının yanı sıra anlaşılmayan noktalar sorulabilir. Unutmanın en az olabilmesi içinde dersten sonra tekrar etmek gerekir. 7- En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. Ara vermeden uzun süre çalışma kadar uzun süre dinlenme verilerek çalışmada verimsizdir. Ara vermeden uzun süre çalışma zihnin yorulmasına ve dikkatin dağılmasına yol açar. Uzun süre çalışma ise tekrar çalışmaya dönmeyi zorlaştırır. 41Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

42 Çalışma ve dinlenme süresi dersin özelliğine göre değişse de ortalama olarak önerilen süre dk.çalışmadan sonra 10 dakika tekrar ve 10dk.dinlenmedir. Ancak matematik, fizik gibi dersler çalışılırken problem çözmeden ara verilmemelidir. Ayrıca her yeni konuya başlamadan önce ara verilmelidir. 8- Birbirine benzeyen iki ders üst üste çalışılmamalıdır. Birbirinden uzak olan dersler çalışılırsa hem öğrenilenler birbirine karışmaz hem de sıkıcı olmasının önüne geçilir. 9- En iyi öğrendiğiniz saati, en zor öğrendiğiniz derse ayırınız. 10-Öğrenme üzerinde az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bir öğrenci yatmadan önce on dakika süreyle o gün çalıştığı dersleri tekrarlayarak uykuya geçer ve sabah güne bir gün önce yapmış olduğu on dakikalık tekrarı yaparak başlarsa, çalıştıklarını iyi korur. 42Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

43 11-Planınıza ne kadar uyduğunuzu her gün çalışma sonunda denetleyiniz. Eğer plana uymuşsanız kendinize bir ödül veriniz. Bir hafta sonunda yapacağınız denetim sonucuna göre yeni haftanızı planlayınız. Eğer planınıza uymuyorsanız, planınızı uyabileceğiniz bir şekle getirmeye çalışınız. Verimli çalışma daha fazla disiplin ve hırsla elde edilir. Bu demek değildir ki dinlenmek için zaman ayrılmasın. Verimli çalışmak için dinlenmek şarttır. Çalışma planı hazırlarken dinlenmek ve eğlenmek için zaman ayrılmalıdır. Eğer birey kendini yorgun hissediyorsa bu durumu bu durumun nedenleri aranmalıdır. Havasız bir oda, ağır yemekler ve yeterince spor yapamamak yorgunluğa neden olabilir. 43Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

44 Nasıl öğreniriz? Nasıl hatırlarız? % 83 görerek öğreniriz. Görüp+işittiklerimizin+söylediklerimizin+ yaptıklarımızın %90’ını hatırlarız. Ne duyarsam, unuturum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım. 44Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

45 Uyku ve öğrenme üzerinde yapılan en son araştırmalar rüyalı uyku sırasında salgılanan bazı hormon benzeri maddelerin, yeni öğrenilmiş bilgileri pekiştirdiğini ortaya koymuştur. Böylece insan doğası gece yatmadan önce yapılan kısa bir tekrarla, yeni öğrenilen bilginin hafızada yerleşmesi konusunda mükemmel bir imkan sunmaktadır. 45Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

46 Programınız Nasıl Olmalıdır? Yapacağınız program, zamanı en ekonomik biçimde kullanmanızı sağlayacaktır. Bu program, ne zaman çalışacağınızı, ne zaman dinleneceğinizi, ne zaman kitap okuyacağınızı, ne zaman eğleneceğinizi size söyleyecektir. Programınız; Uygulanabilir olmalıdır. Gerektiğinde değişiklik yapılabilmesi için esnek olmalıdır Yazılı olmalıdır. Sürekli görülebilecek bir yere asılmalı ve programa ne kadar uyulabildiği kontrol edilmelidir. Çalışma sürelerinin uzunluğunu derslere göre ve kendi çalışma stilinize göre düzenlenmelidir. Çalışmalar genellikle günün aynı saatlerine getirilmelidir. 46Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

47 Günlük Programınızda Yer Alması Gereken Etkinlikler Uykudan uyandığınız saat Kahvaltının bitiş saati Okula gidiş-geliş saatiniz Dershanede geçen zaman Ulaşımda (yolda) geçen süre Yemek için verilen aralar Öğrenme için ayırdığınız süre (başlayış ve bitiş saatleri) Dinlenme, gezme, spor, TV seyretmek, arkadaşlarla beraber olmak için belirlenen süreler Tekrar için ayırdığınız süre Ev ödevlerine ayrılan süre 47Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

48 48Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

49 49Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

50 50Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.

51 “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU. 51Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi, Şubat 2014.


"Nizip Rehberlik ve Araştırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları