Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük."— Sunum transkripti:

1

2 EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan

3 MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON

4 İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN BEDENSEL BAKIM KIYAFET BAKIMI ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN

5 PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

6 MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME.

7 ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA ÖĞRETME GÖREVİ

8 MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ

9 ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ. ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN

10 ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN Ö ĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN Ö ĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR HARİKA

11 ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR.

12 AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR

13 "12 ENGEL" KABUL ETMEME DİLİ 1.EMİR VERMEK YÖNLENDİRMEK, 2.UYARMAK GÖZDAĞI VERMEK, 3.AHLAK DERSİ VERMEK, 4.KENDİNCE ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK, 5. NUTUK ÇEKMEK, KENDİNCE MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK, İLETİŞİMİN ON İKİ ENGELİ, Öğrencinin öğrenmeyi engelleyen sorunları çözmesinde, gerekli olan iki yönlü iletişimi yavaşlatır, engeller ya da bütünüyle yok eder.

14 6.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, 7.AD TAKMAK, ALAY ETMEK, 8.YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK, 9.YERMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK, 10. GÜVEN VERMEMEK, DUYGULARINI PAYLAŞMAMAK 11. SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK 12. SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ha ha ha çok komik

15 KABUL, KÜÇÜCÜK TOHUMLARI BİLE EN GÜZEL ÇİÇEĞE DÖNÜŞTÜREBİLECEK VERİMLİ BİR TOPRAK GİBİDİR. KABUL, ÖĞRENCİYİ AÇAR, ONLARI, DUYGULARINI VE SORUNLARINI PAYLAŞMAK İÇİN YÜREKLENDİRİR. KABUL DİLİ TEBRİKLER

16 EDİLGEN DİNLEME (SESSİZLİK). KABUL ETTİĞİNİ GÖSTEREN TEPKİLER "HI-HI", "EVET", "ANLIYORUM“ KAPI ARALAYICI İLETİLER VE KONUŞMAYA ÇAĞRI "İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?" ETKİN DİNLEME

17 ETKİN DİNLEME İÇİN NELER GEREKLİDİR? ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİNİN KENDİ SORUNLARINI ÇÖZEBİLECEĞİNE KESİNLİKLE İNANMALIDIR. ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİYE SORUNLARINDA YARDIMCI OLMAYI İSTEMELİ VE BUNUN İÇİN ZAMAN AYIRMALI. ÖĞRETMEN, DUYGULARIN GENELDE GEÇİCİ VE ANLIK OLDUĞUNU BİLMELİDİR. ÖĞRETMEN, SORUNU OLAN ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE OLMALI AMA KENDİ KİMLİĞİNİ KORUMALIDIR.

18 HANGİ ANLAYIŞA GÖRE ? TEMELLERİ NEYE DAYANMALI ?

19 1- NOTLA TEHDİT ETME 2- CEZA OLARAK ÖDEV VERME 3- SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, ESPİRİTÜEL OLMAMA 4- ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME 5- SINIFA SIRTINI DÖNME 6- SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME, AYRIM YAPMA 7- YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

20 8- ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA 9- DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA 10- ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA 11- ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA 12-ÖĞRETMENİN KENDİ VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK 13- ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME 14- DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK ATMOSFERDE İŞLEME

21 15- ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA 16- KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, BAŞARISIZ OLARAK DEĞERLENDİRME 17-FİZİKSEL CEZA VERME

22 ÖĞRENCİLERİNİZLE DİYALOG EMPATİ (Karşılıklı Anlayış) (Karşılıklı Anlayış) DUYGUSAL BANKA HESABI

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36 1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 3. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ. 4. BAZEN Ö ĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 5. Ö ĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE Ç ALIŞINIZ. K Ö T Ü BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN Ö NCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 6. UNUTMAYINIZ Kİ Ö ĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İ Ç İN Ç OK SERT OLMASI GEREKMEZ. ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER

37 7. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ. 8. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 9. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE SONUÇLARINI DÜŞÜNÜNÜZ.

38 Ü lkemizde eğitim ve ö ğretmenler ile ilgili sanal platformlar Eba Vitamin öğretmen etwinning

39 Dinlediğiniz için teşekkür ederim. Gökhan Kaçan Motorlu Araçlar Teknolojisi Öğretmeni


"EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları