Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM VE EMPATİ İletişimin Özellikleri İletişimde ilk izlenim (başlangıç) önemlidir. Bireylerden biri hazır değilse, iletişim sağlanamaz. İletişim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM VE EMPATİ İletişimin Özellikleri İletişimde ilk izlenim (başlangıç) önemlidir. Bireylerden biri hazır değilse, iletişim sağlanamaz. İletişim."— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM VE EMPATİ

3 İletişimin Özellikleri İletişimde ilk izlenim (başlangıç) önemlidir. Bireylerden biri hazır değilse, iletişim sağlanamaz. İletişim kişiye değil kişiyle yapılır. İletişimde sözcükler, eller, gözler, bakış, duruş gibi öğeler önemli rol oynar. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

4 İletişimin Bileşenleri Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

5 İletişim Nedir? Birey veya bireylerin karşılıklı bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşma sürecidir. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

6 İletişimde dikkat edilmesi gereken noktalar: Ne söyleyeceğimizi bilmek, Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına, nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

7 Olayları basitçe anlatabilmek, Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, Dikkati yoğunlaştırmak ve verdiğimiz mesajların alınıp alınmadığını fark edebilmek. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

8 İletişim Türleri Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Yazılı İletişim Sözsüz İletişim Sözlü İletişim

9 Sözsüz İletişimin Özellikleri Etkilidir. Duyguları belirtir. Çift anlamlıdır. Belirsizdir. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

10 Çevrede Olumlu İzlenim Yaratacak Beden Dili Özellikleri Göz İlişkisi Yüz İfadesi Baş Hareketleri Jestler Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Beden Duruşu Yakınlık Yöneliş Bedensel Temas Dış Görünüş

11 Sözlü İletişim Karşılıklı konuşma ve dinleme etkinliklerini kapsar. Başarısı, konuşan ve dinleyen arasındaki ortak temele dayanır. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

12

13 Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Geribildirimi uygun değildir uygundur

14 Bu katılımcılar dinlemesini bilmiyor. Söylediklerimi hiç anlamıyorlar. O kadar anlattım yine de anlamak istemiyorlar. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

15 Yazılı İletişim Mesajı, katılımcıların anlayabileceği ortak simgeler aracılığı ile (tahta, slayt vb.) iletmemizdir. Burada iletişim aracı yazıdır. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

16 İLETİŞİM SÜRECİNİN TEMEL ÖĞELERİ Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi KAYNAK Davranışlar Fikir Bilgi Duygu Tutum Beceri MESAJ Semboller Gerçek obje Modeller Resim Hareket Ses KANAL İletici Araç & Yöntemler Sözsüz iletişim Sözlü İletişim Basılı/yazılı araçlar Yöntemler ALICI Davranışlar Fikir Bilgi Duygu Tutum Beceri Geri Bildirim

17 İletişimi Engelleyen Faktörler Ortak yaşantının olmaması Dile ait engeller Anlamların karıştırılması Sembol ile anlatılan konu arasındaki uyuşmazlık Algının sınırlı oluşu Çevresel/Fiziksel faktörler Statü Sözcüklere boğulma Psikolojik engeller Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

18 Öğrendiklerimizin Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi %1’ ini%2’ sini %4’ ünü %10’ unu%83’ ünü TATMA DOKUNMA KOKLAMA DUYMA GÖRME OLUŞTURUR

19 Akılda kalan öğrenmelerin Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi %10’ unu %20’ sini %30’unu %50’ sini %70’ ini %90’ ını OKUMA DUYMA GÖRME DUYMA & GÖRME SÖYLEME YAPMA OLUŞTURUR

20 İletişim Süreci… Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Duymak istediği Duyduğu Anladığını sandığı Anladığı

21 Etkili İletişim için ne yapmalı? Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması sağlamak Beden diline dikkat etmek İki yönlü iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

22 “Doğuştan iyi dinleyici olanların sayısı azdır. İyi bir dinleyici olabilmek için bilinçli bir çabanın olması ve yeni beceriler öğrenilmeye çalışılması gerekir.” Doğan Cüceloğlu

23 İyi dinleyiciler… Dikkat ve ilgiyle dinler. Sözlerin içeriği kadar duyguları da dinler. Sabırlıdır, duygularını kontrol edebilir, Konuşanın sözünü kesmez, cümlelerini tamamlamaz. Göz teması, baş hareketi ile dinlediğini belli eder. Anlamadığı yönleri sorarak açıklığa kavuşturur. Söylenenler hoşuna gitmese de, söyleyeni yargılamaktan kaçınır. Anladığından emin olmak için söyleneni kendi ifadeleri ile tekrar eder. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

24 Aktif Dinleme Bilinçli olarak ve sürekli geri bildirim kullanarak dinlemektir. Dinleyen, konuşanın söylediklerini açarak geri verir, böylece konuşan dinleyenin ne anladığını öğrenir. Diyalog gelişir, derin ve doyurucu ilişkiler kurma olasılığı artar, kendisine ve başkalarına yararlı olma imkânı doğar. Bir kimseye yararlı olabilmenin tek yolu; onu dikkatle dinlemek, onunla kalben ve kafaca birlikte olmaktır. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

25 YÜZ İFADELERİMİZLE KENDİMİZ HAKKINDA SÖZCÜKLERİN ASLA VEREMEYECEĞİ MESAJLARI VERİRİZ… Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

26 Ne görüyorsunuz? Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

27 HERKES HAYATI KENDİ GÖZLÜKLERİNDEN GÖRÜR… “Aynı şeyi neden farklı gördüğünüzü anlamaya çalışmazsanız, bu kez birbirinizi yargılamaya başlarsınız.” Zig ZIGLAR Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi

28 İnsanları oldukları gibi kabul edin. Seçim hakkı tanıyın. Baskı ve zorlamalardan kaçının. Övgü ve onay beklediklerini unutmayın. Özür dilemekten kaçınmayın. Yardım edin ve yardım etmek için fırsat tanıyın. İyi bir dinleyici olun. Nazik olun. Gelişmeye açık olun. Kendinize özen gösterin. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi İNSAN KARŞISINDAKİNDEN NE BEKLER?

29 Göz teması kurun. Önem verdiğinizi ve anladığınızı hissettirin. Dinleyin ve dostça yaklaşın. Samimi ve açık sözlü olun. Göründüğünüz gibi olun ve olduğunuz gibi görünün! Pozitif tutum sergileyin. Gülümseyin. Benzerlikleri vurgulayın. Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi


"İLETİŞİM VE EMPATİ İletişimin Özellikleri İletişimde ilk izlenim (başlangıç) önemlidir. Bireylerden biri hazır değilse, iletişim sağlanamaz. İletişim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları