Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GAMZE DEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GAMZE DEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen."— Sunum transkripti:

1

2 GAMZE DEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

3 2 SEMİNER BAŞLIYOR…

4 3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? PLANLI ÇALIŞMA NEDEN GEREKLİ? YANLIŞ ÇALIŞMA DAVRANIŞLARIMIZ NELER? NASIL DERS ÇALIŞILMAZ? KENDİNE GÜVEN NASIL SAĞLANIR? VEEE… VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

5 4 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…

6 5  “Bu gün, günümde değilim.”  “Moral bozucu bir gün.”  “Hiç şansım yok.”  “Şu matematiği nasıl halledeceğim ?”  “Keşke hiç doğmasaydım.”  “Her şey kötü gidiyor.”  “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.”  “Sosyal çalışmaktan nefret ediyorum.”  “Fen ile aram ne zaman düzelecek?”  “Yaaa gene mi ders?” ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENELİM,

7 6 1. Çok çalışma, 2. Okul dışı zamanlarımızın çoğunu derse ayırma, 3. Yapmaktan hoşlandığın şeylerden tatile kadar vazgeçme, 4. Kendini sadece derslere ve sınavlara odaklama, 5. Eğlenmek ve oyundan uzaklaşma, 6. başarılı arkadaşlarının çalışma sistemlerini uygulama

8 Anne, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil; Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

9 8 Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil

10 9

11 10 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK Z A M A N I, B E L İ R L E N E N A M A Ç L A R V E Ö N C E L İ K L E R İ Ç İ N ; P R O G R A M L I v e V E R İ M L İ O L A R A K K U L L A N M A K T I R.

12 11 Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

13 12 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Amaçlarınızı Belirleyiniz Planlı Çalışınız Zamanı Verimli Kullanınız Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırınız Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçiniz Dikkatinizi Uyanık Tutunuz Derse Hazırlıklı Geliniz

14 13 Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir? Not Tutunuz Not Tutunuz Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanınız Verimli Okuyunuz Verimli Okuyunuz Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma Zaman Düzenleme Ve Planlı Çalışma Etkin Dinleme Etkin Dinleme

15 1.HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

16 Hedefinizi Belirleyin! B ir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim Hedef

17 AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİÜNİVERSİTE LİSE SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN…

18 BELİRLENEN AMACA ULAŞMAK İÇİN PLANLI ÇALIŞMA

19 2. PLÂNLI ÇALIŞMA  Ç Ç Ç Çalışılması gereken dersler belirlenir.  H H H Hangi konuların çalışılacağı belirlenir.  K K K Kaynaklar belirlenir.  N N N Ne kadar çalışılacağı belirlenir.  H H H Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

20 Bir Taban Standardınız Olsun PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK PLANLI ÇALIŞIN

21 PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

22 21 NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Dinlenme Tekrar

23 22 Planlamanın bize kazandırdıkları… Bir planda neler bulunmalı? Plan hazırlarken nelere dikkat edilmeli?

24 23 1.Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. 2.Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. 3.Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. 4.Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır. 5.Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

25 24 6. Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. 7. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 8. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. 9. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sene sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

26 25 PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ;

27 DİKKAT HIRSIZ VAR! Günlük hayatınıza baktığınızda zamanınızı çalan yada zamanınızı iyi değerlendirmenizi engelleyen pek çok şey bulabilirsiniz. Bunlar her geçen gün artmaktadır. Öncelikle zamanınızı çalan hırsızları belirleyin ve onlara karşı uyanık olun. Zamanınızı sizden çalmalarına hiçbir şekilde izin vermeyin.

28 27 III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders yada konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.

29 3. ÇALIŞMA ORTAMI “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”  Televizyon  Bilgisayar  Telefon  Düzen  Müzik  Havalandırma

30 29 Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

31 30 Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına...

32 31 Çalışma odanız yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerinizi yormamalı. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım.

33 32 Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.

34 4. MOTİVASYON  Çalışmaları ertelemeyin.  Olumlu düşünün.  Hedefi hayal edin.  Anlarsanız seversiniz…

35 BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAYIN UNUTMAYIN YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLERİ YAPMAYA BAŞLARSANIZ KENDİNİZİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKACAK SONUÇLARA ULAŞABİLİRSİNİZ

36 Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir. Zor olan yapmanız gereken faaliyet mi yoksa onu başarma konusundaki ön yargılarınız mı? Kendinizi bu anlamda denediniz mi Olaylara karşı ne kadar ön yargılısınız Dilerseniz ön yargılarımızı ölçelim

37 . Hasta ne konuşuyor, ne de söylenenleri anlıyor. Bazen saatlerce anlaşılmaz şeyler geveliyor.Zaman yer ya da kişi kavramı yok. Yalnız nasıl oluyorsa, kendi adı söylendiğinde tepki veriyor. Son altı aydır onun yanındayım, ne görünüşü için bir çaba sarf ediyor, ne de bakım yapılırken yardımcı oluyor.

38 Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor. Dişleri yok, yiyeceklerin hep püre biçiminde verilmesi gerekiyor. Üstü hep salyalar içinde. Yürüyemiyor. Uykusu sürekli düzensiz. Gece yarısı uyanıp çığlıklarıyla herkesi uyandırıyor. Çoğu zaman mutlu ve sevecen, fakat bazen ortada sebep yokken sinirleniyor. Biri gelip onu yatıştırıncaya kadar feryat figan bağırıyor.”

39 Biraz düşünüp ondan sonra karar veriniz sonra karar veriniz

40 YETERİ KADAR DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ? CEVABINIZ EVET İSE ŞİMDİ HASTAYLA TANIŞALIM

41 TANIŞTIRALIM

42 İNANCIN GÜCÜNÜ GELİŞTİRMEK Daima başarıyı düşünün 1 Kendinize hep düşündüğünüzden Daha iyi olduğunuzu anımsatın 2 3 Büyük düşünün

43 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN

44 İNSANLARİNANDIKLARI İLE YAŞARLAR KENDİNİZİNASILGÖRÜYORSANIZÖYLESİNİZ

45 5. KONSANTRASYON  Eşiğin aşılması  Sağlık sorunları  Hayal kurma  Çalışma ortamı  Uykusuzluk

46 6. VERİMLİ ÇALIŞMA  ÖN HAZIRLIK  D DİNLEME  OKUMA  NOT TUTMA  TEKRAR  TEST TEKNİĞİ

47 ÖN HAZIRLIK Bir gün sonra derslerde işlenecek konuların dakikalık periyotlarla gözden geçirilmesi, Konunun okunup anlaşılmayan yerlerin işaretlenmesidir.

48 DİNLEME  Dinlemek için iyi bir nedeniniz olsun. O zaman daha doğru ve tam duyarız.  Dersi aksatmayın.  Dersi kaynatmayın.  Soru sorun.  Notlar alın.

49 OKUMA  Hedef belirleyin.  Metni gözden geçirin.  Not alın.  Altını çizin. nlaşılamayan yerleri belirleyin.

50 NOT TUTMA  Dersi aksatmayın.  Önce dinleyip sonra yazın.  Anlaşılamayan yerleri sorun.  Kısaltmalar yapın.

51 TEKRAR  Zihinden tekrar yapın.  Yazarak tekrar yapın.  Karşılaştırma yapın.  Dersten sonra tekrar edin.  Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin.

52 Tekrar Yapmanın Önemini Biliyor muyuz?  İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.  Okuldan sonra evde yapılacak ikinci bir on dakikalık tekrar bilginin bir hafta süreyle hafızada kalmasını sağlar.  Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar.  Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

53 52 Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

54 53 DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat 2 saat İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi

55 TEST TEKNİĞİ-1 MUTLAKA KONU İLE İLGİLİ BİLGİNİZ OLSUN. BİLGİSİ OLMAYAN SORU ÇÖZEMEZ! YORUM GÜCÜNÜZÜ, GELİŞTİRİN. SÜREYİ İYİ KULLANIN. ÖĞRENİLEN KONULARLA İLGİLİ, TEST ÇÖZÜN. FARKLI KAYNAKLARDAN DA YARARLANIN.

56 TEST TEKNİĞİ-2 BİLMEDİĞİNİZ SORULARI, BOŞ BIRAKIN. AYNI DERSE AİT EN KOLAY VE EN ZOR SORU AYNI PUAN DEĞERİNE SAHİPTİR. KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ DEĞİL, SORUDA İSTENEN NE İSE ONUN CEVABINI BULUN. BÜTÜN SEÇENEKLERİ OKUMADAN, CEVABI İŞARETLEMEYİN. ÖNCE SORUYU, SONRA PARAGRAFI OKUYUN.

57 TEST TEKNİĞİ-3 SİZİ UĞRAŞTIRACAK SORULARA TAKILIP KALMAYIN. TEST HIZINIZI, KONU TEKRAR EDEREK DEĞİL; TEST SORUSU ÇÖZEREK ARTIRABİLİRSİNİZ. ÇOK SORUYA CEVAP VERMEK, ÇOK NET ÇIKARMAK ANLAMINA GELMEZ.

58 57

59 1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

60 2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

61 3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

62 4. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

63 5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

64 6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

65 7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

66 8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

67 9. DERSLERDEN KORKMAK, 9.ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

68 10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

69 11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

70 12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

71 Edison: “Hayır, başarısız olmadık, yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor. Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, ASLA VAZGEÇMEYİN

72 Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

73 YAPTIĞIMIZ ŞEYLER İÇİN PİŞMANLIK ZAMANLA GEÇER, NE VAR Kİ; YAPMADIĞIMIZ ŞEYLERE PİŞMANLIĞIN ÇARESİ YOKTUR. SYDNEY J. HARRIS

74 73 Büyük insanların ulaştığı ve koruduğu yükseklik, âni bir sıçrayışla erişilmiş değildir. Onlar diğerleri uyurken geceleri azimle yukarıya tırmanmaya çalışıyorlardı. Henry W. Longfellow Henry W. Longfellow

75 74 UNUTMAYINIZ Kİ. Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.

76 BAŞARACAĞIM !!!

77 76 1)Verimli ders çalışmanın ne olduğunu 2)Nasıl Çalışma Planı Hazırlayacağımızı 3)Başarının Sırrını 4)Nasıl Ders Çalışılmayacağını 5)Verimli Ders Çalışma Yöntemlerini

78 Dinlemek bir beceridir, Dinlediğiniz için, Teşekkürler …


"GAMZE DEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları