Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞANLIURFA DR.CAVİT ÖZYEĞİN İ.Ö.O İ Y İ SEY İ RLER İ Y İ SEY İ RLER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞANLIURFA DR.CAVİT ÖZYEĞİN İ.Ö.O İ Y İ SEY İ RLER İ Y İ SEY İ RLER."— Sunum transkripti:

1

2 ŞANLIURFA DR.CAVİT ÖZYEĞİN İ.Ö.O İ Y İ SEY İ RLER İ Y İ SEY İ RLER

3

4 ANADOLU TURİZM VE OTELCİLİK MESLEK LİSESİ ADALET MESLEK LİSESİ ANADOLU GÜZEL SANATLAR LİSESİ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ TARIM MESLEK LİSESİ POLİS KOLEJİ

5 ŞANLIURFA’DA OLMAYAN LİSELER SOSYAL BİLİMLER LİSESİ TARIM MESLEK LİSESİ DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ ADALET MESLEK LİSESİ 8. SINIFTAN SONRA

6 ÇOK PROGRAMLI LİSE Sayısal,sözel ve EA bölümleri Çocuk gelişimi ve bilgisayar bölümleri bulunmaktadır.

7 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ ÖSS SONUÇLARI Okul Türüne Göre Başarı Yüzdeleri (En Başarılı Okul Türleri) 160 ve üstü 185 ve üstü Fen Lisesi % 99,94 % 99,75 Anadolu Lisesi % 99,48 % 97,97 Yabancı Dil Ağl. Lise % 99,13 % 95,29 Polis Koleji % 99,21 % 96,06 Öğretmen Lisesi % 98,33 % 96,72 Y.Dilde Eğt. Yap. Öz.L. % 95,63 % 86,82 Özel Fen Lisesi % 99,72 % 98,35 Okullar

8 ŞANLIURFA FEN LİSESİ ŞANLIURFA ANA. LİSESİ Ç.E.A.Ş. ANADOLU L GAP ANADOLU LİSESİ OKUL ADITAVAN PUANITABAN PUANI

9 TES-İŞ ANADOLU LİSESİ M. GÜNEŞ A.Ö.L Y. KEMAL BEYATLI ANADOLU LİSESİ ŞANLIURFA ÖZEL BİRİKİM LİSESİ ŞANLIURFA ÖZEL MURAT FEN LİSESİ Okul AdıTavan PuanıTaban Puanı

10 FAVORİ LİSELERİMİZ…. FEN LİSELERİ: Fen Liseleri,matematik Ve Fen Bilimleri Alanında Yetenekli Öğrencilerin Eğitimlerini Sağlar. Fen Ve Bilim Adamlarının Yetişmesine Kaynaklık Eder. Mezun Olan 96 Öğrencinin % 10'u Temel Bilimler'e (Matematik,fizik,kimya,biyoloji..),%10'u Tıp,% 80 'İ De Mühendislik Öğrenimine Giderler.

11 FEN LİSELERİNE BAŞVURU ŞARTLARI 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerden; 6 ve 7. sınıflarda Türkçe, Matematik ve Fen Bilgisi derslerinin her birinin yıl sonu notunun en az “3” olması gerekir.

12 Eğitim kalitesinin yüksek olması ve Fen,Sosyal,Türkçe- Matematik,Yabancı dil gibi her alana yönelik bölümler içermesi,üniversite sınavına girişte büyük bir avantaj oluşturuyor.

13 Bu okuldan mezun olan ö ğ renciler üniversiteye giri ş te oldukça avantajlıdır. Örne ğ in Anadolu Ö ğ retmen Lisesi Fen Bölümü mezunu bir ö ğ renci,mühendislik veya tıp tercihinde hiçbir puan kaybına u ğ ramazken ö ğ retmenlik tercihlerinde ek puan alıyor.

14 6., 7. ve 8.sınıfta sınıf tekrar etmemi ş olmak. Bulundukları İ lkö ğ retim Okulunun ö ğ retmenler kurulunca aday gösterilmek ş artları aranır.

15 ► 8. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler başvurabilecektir ► Anadolu meslek liselerinin Plastik Sanatlar, Tekstil (Tekstil Tasarım dalı), Tekstil (Terbiye dalı), Grafik Tasarım, Seramik, Resim, İç Mekân Tasarımı, Restorasyon alan/dallarında okumak isteyen öğrencilerin ayrıca; ilköğretim okulu 6. ve 7. sınıflarda resim dersinin yıl sonu notunun her sınıf için en az “iyi” derece olması gerekir.

16 Anadolu Otelcilik Ve Turizm Meslek Liseleri  Servis ve yemek olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.  SBS sınavında başarılı olan öğrenciler mülakat sınavına girmektedirler.  Bu okuldan mezun olan öğrenciler lise mezunu olarak iş bulabilmekte; iki yıllık yüksekokullara doğrudan geçiş yapabilmekte, 4 yıllık bölümleri (Turizm öğretmenliği, Turizm işletmeciliği gibi) tercih ettiklerinde ek puan alabilmekteler.

17 İMAMLIK, HATİPLİK VE KUR’AN KURSU ÖĞRETİCİLİĞİ KONULARINDA GÖREVLİ ELEMANLARI YETİŞTİREN LİSELERDİR.

18 ACİL TIP TEKNİSYENLİĞİ VE LABORATUAR TEKNİSYENLİĞİ BÖLÜMLERİNDE ÖĞRENİM VERİRLER ÖĞRENİM SÜRESİ 4 YILDIR ÖZEL VE RESMİ SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARINDA ACİL TIP TEKNİSYENİ VE LABORATUAR TEKNİSYENİ UNVANI İLE ÇALIŞABİLİRLER.

19 ÖĞRENİM SÜRESİ 4 YILDIR. BU OKULLARDAN MEZUN OLANLAR ÖZEL VE RESMİ SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARINDA ACİL TIP TEKNİSYENİ, ANESTEZİ TEKNİSYENİ, ÇEVRE SAĞLIĞI TEKNİSYENİ, DİŞ PROTEZ TEKNİSYENİ, LABORATUAR TEKNİSYENİ, ORTOPEDİ TEKNİSYENİ, RADYOLOJİ TEKNİSYENİ VE TIBBİ SEKRETER UNVANI İLE ÇALIŞABİLİRLER.

20 SAĞLIK MESLEK LİSELERİ Sağlığının, girmek istediği mesleğin öğretimine ve yürütülmesine elverişli olması (kekemelik, şaşılık, görme yetersizliği, ortopedik yetersizlik, bulaşıcı hastalıklar ve ruhsal bozukluklar okullara alınmaya engel teşkil eder). Sınavın yapıldığı tarih itibarıyla, 16 (onaltı) yaşını bitirmemiş olması

21 POLİS KOLEJİ BAŞVURU İŞLEMLERİ

22 POLİS KOLEJİ TANITIM POLİS KOLEJİ; POLİS KOLEJİ; Emniyet genel müdürlüğüne bağlı olarak parasız yatılı ve resmi üniformalı okullar olarak kurulmuştur.

23 POLİS KOLEJİ MEZUNLARI; EMNİYET TEŞKİLATINA ORTA VE ÜST KADEME AMİR YETİŞTİREN POLİS AKADEMİSİNDEN MEZUN OLDUKTAN SONRA KOMİSER YARDIMCISI RÜTBESİ İLE EMNİYET TEŞKİLATINDA ÇALIŞMAYA BAŞLAMAKTADIRLAR.

24 POLİS KOLEJLERİNE ÖĞRENCİ ALIMI İKİ AYRI SINAVLA YAPILMAKTADIR. 1.SINAV OLAN POLİS KOLEJİ ADAY TESPİT SINAVI M.E.B TARAFINDAN OKS SINAVI İLE BİRLİKTE YAPILMAKTADIR. 2.SINAV POLİS KOLEJİ ADAY TESPİT SINAVINDA BAŞARILI OLANLARIN KATILACAĞI VE ANKARA POLİS KOLEJİ MÜDÜRLÜĞÜNDE YAPILACAK OLAN POLİS KOLEJİ GİRİŞ SINAVIDIR.

25 POLİS KOLEJİ GİRİŞ SINAVI: “POLİS KOLEJİ ADAY TESPİT SINAVI”NDA BAŞARILI OLAN ADAYLAR AYRICA; POLİS KOLEJİNDE MÜLAKAT BEDEN EĞİTİMİ YAZILI SINAV OLMAK ÜZERE 3 AYRI SINAVA TABİ TUTULACAKTIR.

26 Bilgiyi kullanabilme,temel ilke ve kurallar aracılı ğ ıyla dü ş ünebilme, Bildiklerini analiz ve sentez yapabilme gücünü ölçen sorular sorulmakta; Ö ğ rencilerin anlama ve algılama yetenekleri ölçülmektedir.

27 ÇOK ZOR% 10 ZOR% 20 NORMAL% 40 KOLAY%20 ÇOK KOLAY%10

28 ETKİLİ ÖĞRENME %90 Tekrar özet %80 Tüm bunlar yapıldıktan sonra başkasına anlatılırsa %60 Soru çözerek uygulama yapılırsa % 40 Önceden çalışıp dinleme %20 Sadece derste dinlenirse

29 TEKRAR ÖNEMLİDİR çünkü ÖĞRENDİKLERİMİZİN UNUTURUZ %80 Yirmidört saatte %65 Dokuz saatte % 55 Bir saatte %40 ilk 20 dakikada

30 % 80 Söylediklerimizin % 90 Deneyip, Söylediklerimizin % 50 Görüp,işittiklerimizin % 30 Gördüklerimizin % 20 İşittiklerimizin % 10 Okuduklarımızın

31 Büyük adımlarla hedefe ulaşılacağına inanmak. Çalışma anında uygun dinlenme aralıkları vermemek. Sürekli olarak yapamadıklarınızı düşünmek.

32 Sınav bilgi ve tekniğini bilmemek. Zamanı denetleyememek. Güvensizlik Bireysel ve ailevi sorunlar Derslere önyargılı yaklaşım

33 Programsız çalışma. Düzensiz çalışma mekanı. Televizyon. Arkadaşlara hayır diyememek.

34 Çalışma anında hayallere dalmak. Yatarak çalışmak. Müzik eşliğinde çalışmak. Zorlanılan derslerin dışlanması.

35 Gibi etmenlerin ortadan kaldırılması gerekmektedir

36 Bir kayıkçı varmış. İşi, yolcuları kayığı ile nehrin bir tarafından diğer tarafına geçirmekmiş. Adamın kayığının küreklerinin birinde inanç diğerinde çalışmak yazıyormuş. Bu sözleri küreklere niçin yazdığını soranlara: – Nehirden geçmek için her iki küreğe de ihtiyacım var. Çalışmaksızın inanç, inanç olmadan da çalışmak bir işe yaramaz. Bunlardan birinin eksikliği tek kürekle kayığı yürütmeye çalışmak gibidir. O da kendi etrafında döner. Hedefe asla ulaşamaz. Başarıya ulaşmak için bunların ikisine de ihtiyacımız vardır. Yoksa olduğumuz yerde döner dururuz. Hedefe bir türlü ulaşmayız.

37 Bu sınav sadece bir fırsat Asıl hedef ÖSS Bu kazansa da böyle kazanmasa da böyle Alınan eğitim ÖSS’nin alt yapısı olacak ÖSS’de bir adım önde olacak EMEKLERİNİZ ASLA BOŞA GİTMEYECEK!

38


"ŞANLIURFA DR.CAVİT ÖZYEĞİN İ.Ö.O İ Y İ SEY İ RLER İ Y İ SEY İ RLER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları