Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR? BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Beden Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR? BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Beden Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin."— Sunum transkripti:

1

2 NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR?

3 BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Beden Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Olumlu Düşünün Hareket Edin Gerginlikten Kurtulun Doğru Nefes Almayı Öğrenin

4 2. Psikolojik Hazırlık *Konuyu Netleştirin *Amacınızı Belirleyin *İlgili ve İstekli Olun *Konunun Önemini Belirleyin *Yönteminizi Seçin

5 BAŞARILI OLMAK İÇİN HEDEFİMİZİ BELİRLEMELİYİZ PEKİ AMA NASIL…?

6 Kendinizi Tanıyın Durumunuzu Tespit Edin Ne İstiyorsunuz? Niçin İstiyorsunuz? Hayatınızda Olmasını İstemediklerinizi Belirleyin Beyninizi Amaçlarınızı Gerçekleştirmeye Şartlayın Bir Yıllık Amaçlarınızı Kesinleştirin Yaşamınızı Amaçlarınıza Uygun Duruma Getirin

7 İç Disiplininizi Geliştirin Kendinize Bir Amaç Ve Model Bulun Amaç Ve Ödevlerinizi Belirleyin Kendinize Bir Başarı Sloganı Bulun “Acaba Neler Olurdu?” Oyununu Oynayın İnanç ve Özgüven Geliştirin

8 AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR ?

9 Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder. AMAÇ BELİRLEMENİZ:

10 İÇ DİSİPLİN GELİŞTİRMEK “İÇ DİSİPLİNİ ZAYIF OLANLAR DIŞ DİSİPLİNİN KELEPÇELERİNİ KOLLARINDA TAŞIRLAR İSTESELER DE İSTEMESELERDE…”

11 İÇ DİSİPLİN NASIL GELİŞİR? Yapmak istediklerinizi reddetmeyin, ertelemeyin Bedeninizi ve ruhunuzu pozitif tutun Sloganların gücünü kullanın Alternatiflerinizin sayısını azaltın İç disiplininizi azaltan kişi ve durumlardan uzaklaşın İstediğiniz başarıyı elde ettiğinizde ne hissedeceğinizi düşünün

12 ZAMANI DOĞRU KULLANABİLME UNUTMAYIN…! “Bir insanın başarısı ile başarısızlığı arasındaki ayırıcı çizgi, zamanını ne kadar iyi yönettiği konusunda ortaya çıkar”

13 . Zaman dilimleri halinde ve programlı çalışın ÖRN: dk. Çalıştıktan sonra 10 dk. Dinlenilmelidir. Güne erken başlayın Zaman hırsızlarına geçit vermeyin Önceliklerinizi sıralayın

14 ÇALIŞMA PROGRAMIMI HAZIRLARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİM? “ Unutmayın ki verimli çalışmak programlı çalışmaktır…”

15 Çalışma programınız ”Ne zaman çalışmalıyım?, Neyi çalışmalıyım?, Nasıl çalışmalıyım?” sorularını yanıtlamalıdır. Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır. Her dersten çalışmanız gereken konular, çözmeniz gereken test miktarını belirleyin. Sözel içerikli dersleri konulara bölerek çalışın.

16 Ders çalışma programını dengeli yapınız. Sevdiğiniz veya başardığınız derslere ayırdığınız süre kadar diğer derslere de zaman ayırınız. Öğrenmekte veya başarmakta güçlük çektiğiniz dersleri en iyi öğrendiğiniz zamanlarda çalışmaya özen gösteriniz. Haftalık programlarınızda sadece ders çalışmalara değil varsa hobilerinize de yer veriniz.

17 NEDEN TEKRAR YAPMAM GEREKİR…? Düzenli tekrar yapmazsanız, öğrendiklerinizi unutursunuz ve yeni öğrendiğiniz bilgiler ile bağlantı kurmanız güçleşir. Tekrar yapmayıp biriktirilen bilgi ders çalışma isteğinizin azalmasına neden olur. Unutmuş olduğunuz bilgileri yeniden öğrenmek için tekrar çaba sarf etmeniz gerekir. (tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olabilir) “Tekrar zamanı kısaltır, hatayı azaltır.”

18 NOT TUTMA Derste edilgin durumdan etkin duruma geçersiniz Dersi dinlemeye konsantre olmanızı sağlar Dikkatiniz dağılmaz Zaman ve enerjiden ekonomi sağlarsınız Sınavdan önce yaşadığınız kaygı azalır Sınavlarda çıkacak soruların neler olacağını önceden tahmin edersiniz.

19 ETKİN OKUMANIN 5 PÜF NOKTASI…! İzle (göz atma) Sor (soru sorma) Oku (okuma ve işaretleme) Anlat (sesli anlatım) Tekrarlama (bütün konunun tekrarı)

20 Neleri unutmayız…! Okuduklarımızın %10’ unu Duyduklarımızın %20’ sini Gördüklerimizin %30’ unu Hem görüp, hem duyduklarımızın %80’ ini Uyguladıklarımızın %90’ını HATIRLARIZ…

21 DERS ÇALIŞMANIN VE BAŞARILI OLMANIN PÜF NOKTALARI

22 En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

23 40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

24 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

25 Öğrendiklerimizin %80’ini İlk 24 Saat İçinde Unuttuğumuzu Biliyor muydunuz?

26 DERS ÇALIŞIRKEN AYRI BİR ODANIZ VEYA SİZE AİT BİR DERS ÇALIŞMA KÖŞENİZ OLSUN

27 DERS ÇALIŞIRKEN VERİMLİ OLDUĞUN ZAMANLARI KEŞFET

28 DİKKATİNİZİ TOPLAMADAN DERSİN BAŞINA OTURMAYIN VARSA ÖNCE SİZİ MEŞGUL EDEN SORUNLARI ÇÖZMEYE ÇALIŞIN

29 SİZİ ÇALIŞMANIZDAN ALIKOYACAK KİŞİLERE, DURUMLARA “HAYIR” DEMESİNİ BİLİN

30 OLUMLU DÜŞÜNÜN, ÖĞRENMENİN TADINA VARIN

31 Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemenin el altında bulunması yararlıdır.

32 Ders çalışma süresini tamamlamadan kimseyi aramayın. Ders için bir şey soracak olsanız dahi bunu dinlenme aranıza erteleyin. Telefonla konuşmayı kendinize ödül olarak koyun

33 Öğrenmek İstediklerinizi; Okuyun, Yazın, Yüksek sesle tekrarlayın… Birinin size soru sormasını sağlayıp Cevaplamaya çalışın.

34 NURHAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

35 SINAV TAKT İ KLER İ

36 İlk doğru gördüğüm cevabı işaretliyorum diğerlerine bakmıyorum Uzun soruları hiç okumuyorum Çok telaşa kapılıyorum Sınavda çözemediğim soru ile karşılaşınca sinirlenip sınava küsüyorum

37 Zamanı yetiştiremiyorum Sorulara takılıp kalıyorum Olumsuz soru köklerini,hep olumlu gibi algılıyorum Sınav bir an önce bitsin istiyorum sıkılıyorum

38 Bu ş ikayetlerin ço ğ unun altında sınavla ilgili yanlı ş alı ş kanlıklar yatmaktadır

39 SINAV ESNASINDA Sınava kendinizi en iyi hissettiğiniz dersten başlayın bu başlangıçtaki sınav kaygınızı ortadan kaldıracaktır Soruları doğru okuyun sizden isteneni iyi anlayın (olmalıdır-olmamalıdır, doğrudur.) Seçenekleri incelerken eleme tekniğini kullanın (bu değil bu olamaz diyerek şıkları indirgeyin)

40 Sınava girmeden önce zamanınızı nasıl kullanacağınız konusunda plan yapın Yanıtlarınızı optik forma anında geçirin Bir soruda belli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşmazsanız başka bir soruya geçin. Zihninizin dağılmasını önlemek bölümler arasında kısa bir(2-3 dk) dinlenme aralığı verebilirsiniz

41 SINAVLARDAKİ SORULARIN ZORLUK DERECELERİ SORUNUN NİTELİĞİ ZORLUK DERECESİ ÇOK KOLAY %10 KOLAY%20 NORMAL%40 ZOR%20 ÇOK ZOR %10

42 TEST İÇERİSİNDEKİ SORULARIN ZORLUK DÜZEYLERİ BİRBİRİNDEN FARKLIDIR.ANCAK KAZANDIRDIKLARI PUAN AYNIDIR. ZOR SORULARA FAZLA PUAN VERİLMEZ. BİR TESTİN %70’İNİ OLUŞTURAN KOLAY VE NORMAL ZORLUKTAKİ SORULARI ÇÖZEBİLİRSİNİZ.

43 TURLAMA TEKNİĞİ BİR TESTTEKİ ÇOK KOLAY, KOLAY VE NORMAL SORULARI 1.TURDA ÇÖZEREK DİĞERLERİNİ 2.TURA BIRAKMAYA TURLAMA TEKNİĞİ DENİR.SINAVLARDA TURLAMA TEKNİĞİNİ KULLANMAK BAŞARI ORANINIZI ÖNEMLİ DERECEDE YÜKSELTİR.

44 TURLAMA TEKNİĞİNİ KULLANIRKEN ZOR SORULARI İKİNCİ TURA BIRAKIN.YANİ BİR SORU ÜZERİNDE İNATLA SAVAŞMAYIN. ZAMANINIZI İYİ DEĞERLENDİRİN.

45 TURLAMA TEKNİĞİ HATA ORANINIZI AZALTIRKEN, ZAMANI DAHA İYİ KULLANMANIZA YARDIMCI OLUR.

46 SINAVA NEREDEN BA Ş LAMALIYIM ? A) KİTAPÇIĞIN BAŞINDAN B) EN ÇOK PUAN KAZANDIRAN DERSTEN C) EN İYİ OLDUĞUNUZ DERSTEN D) EN KOLAY DERSTEN E) EN ZOR DERSTEN

47 HER SORUYA Ş ANS TANIYIN Bunu Başarabilmek İçin; Kitapçığın tamamını gözden geçirin En iyi olduğunuz dersten başlayın Hiçbir soruda fazla vakit harcamayın(zor soru kesinlikle daha fazla puan kazandırmaz)

48 KİTAPÇIĞA GÖZ ATMAK SİZE; Kesinlikle vakit kaybettirmeyeceği gibi; Kitapçığa hakim olmanızı, Heyecanınızın azalmasını, Muhtemel değişiklikleri görmenizi, Kitapçıkta eksik sayfa,baskı hatası vb. şeyler varsa en baştan düzeltmenizi sağlar.

49 EN İYİ OLDUĞUNUZ DERSTEN BAŞLAMAK; Sınav başında doğal olan heyecanı kolay atlatmanızı, vakit kazanmanızı dolayısı ile az zamanda çok puan kazanmanızı ve moral kazanmanızı sağlar.

50 VAK İ T KAYBETMEMEK İ Ç İ N; Özel işaretler kullanın, örneğin; - hiçbir fikrinizin olmadığı sorulara - cevabından emin olmadığınız Veya o an çözemediğiniz sorulara - çözebileceğiniz fakat çok vakit kaybettirecek sorulara * & ? ! gibi işaretler koyabilirsiniz.

51 TEST SINAVLARI İÇİN GENEL TAVSİYELER Zor sorularla vakit kaybetmeyin Şıklardan önce soru metnini okuyun Soru köklerini iyi anlayın Şıkların tamamını mutlaka okuyun Cevaplarınızı (çok iyi bir sebebi yoksa)değiştirmeyin İpuçlarını değerlendirin Yanlışları eleyin Hiçbir fikriniz yoksa cevap vermeyin (mecbur değilsiniz)

52 NURHAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ


"NASIL ÇALIŞILIR? NASIL BAŞARILI OLUNUR? BEYNİ ÖĞRENMEYE HAZIRLAMAK 1. Fizyolojik Hazırlık Beden Duruşunuzu Düzeltin İyi Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları