Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ KADİR YILDIZ REHBER PSİKOLOJİK DANIŞMAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ KADİR YILDIZ REHBER PSİKOLOJİK DANIŞMAN."— Sunum transkripti:

1 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ KADİR YILDIZ REHBER PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ UNUTMAYIN!!! ÖSS BİR SÜREÇTİR

3 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ÖSYM’nin yaptığı sınavlarda her soru için ancak bir dakikamız bulunmakta. Bunun için adayların bilgi ve yorum güçlerinin yanında hız da önemli olmaktadır. Test çözmede üç unsur önemlidir. Bilgi: Derste dersi iyi dinleyerek ve ders çalışılarak elde edilebilir. Öğrenme ile kazanılır. Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder.

4 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Yorum: Ders dışında yalnız başınıza paragraf sorularını çözerek ve bol kitap okuyarak elde edilebilir. Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen bilgi ile ilgili düşünce geliştirme veya bilgiye farklı açılardan bakabilme gücünü ifade eder. Test çözme tekniğinin geliştirilmesini sağlar.

5 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Hız: Kazanılan bilgiye ve elde edilen yorum gücüne ait problemlerin zaman kısıtlaması içinde çözülmesidir. Hız ise ancak ve ancak çok miktarda soru çözülerek elde edilir.Hız, test çözerken zamanı etkin bir biçimde kullanmanıza yardım eder.

6 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ÖSYM sınavı hazırlarken çeşitli yöntem ve teknikler kullanır... Öğrencilerde buna karşı yöntem ve teknik geliştirmeli... ÖSYM, Sınavda 160 SORU ve 160 DAKİKA zaman vermektedir. Soruların Dağılım Tablosu :

7 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Soru dağılımının bu yapısı bizi iki önemli sonuca götürür. 1- Konu eksiği bırakmayın: Hangi konudan çok kolay sorunun geleceğini bilemeyiz. Çok kolay sorular sizin terkettiğiniz konu başlıklarından gelebilir. Örneğin; siz Analitik geometri’yi zor olduğu için terketmişsinizdir.Kolay soru Analitik'ten gelebilir. Bu nedenle genel kültür düzeyinde de olsa mümkün olan her konudan bilgi sahibi olmalısınız. 2- Turlama tekniği uygulamalısınız: Çok zor olan soru ile, çok kolay olan sorunun getireceği puan aynıdır. O halde birinci turda soruları ardışık çözmek gibi bir kaygı gütmeyin.

8 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Kitapçığın Kullanılması Sınava girmeden önce kendinize ait semboller oluşturun. Örneğin; Soru numarasının üzerindeki taksim işareti : (1) O soru ile işinizin bittiğini gösterir. Soru numarasının yanındaki soru işareti : (?) O soruyu 2. turda çözmek istediğinizi gösterir. Soru numarasının yanındaki ünlem işareti : (!) O soruyu hiçtanımadığınızı gösterir. Bu sembolleri zenginleştirip değiştirebilirsiniz. Ayrıca 1. turda size doğruluğu imkansız gelen seçenekleri elemek üzere bir sembol kullanmanız size zaman ve enerji kazandırır.

9 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler olması mümkündür. Hangi tür sınav olursa olsun ve siz bunu önceden ne kadar iyi incelemiş olursanız olun, sınavın şeklinde ve soru sayısında bazı değişiklikler olması mümkündür. Bir Bölüme Başlamadan Önce O Bölümü Hızla Gözden Geçirin.

10 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Bu sistemde; 4 YANLIŞ 1 DOĞRU cevabı götürdüğünden, doğruluğundan emin olmadığınız soruları rasgele cevaplamanızda yarar yoktur.Ancak 2 şık arasında kaldı iseniz yakın hissettiğinizi seçebilirsiniz.

11 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Zamanı kullanmak tempoya bağlı olmakla beraber, her ikisi aynı şey değildir. Zamanı kullanmak geçen her dakikanın farkında olmak ve her dakikadan en üst düzeyde yararlanmak demektir. Yanınızda Bir Saat Bulundurun

12 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Bu anahtar iki temele dayanır. Eğer tahminde bulunmak gerekiyorsa, bunu yapmak gerekir. Sürekli düşünmekten yorgun düştüyseniz ve iki seçenek arasında doğru cevap olması yönünden bir fark göremiyorsanız o zaman tahminde bulunacaksınız. Bunun sebebi muhtemelen tahmin noktasına varılıncaya kadar yapılan analitik akıl yürütmedir. Bu nedenle ilk tahmini değiştirmemek daha yerinde olur. Bunun sebebi muhtemelen tahmin noktasına varılıncaya kadar yapılan analitik akıl yürütmedir. Bu nedenle ilk tahmini değiştirmemek daha yerinde olur.

13 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Cevap kâğıtları makineyle okunduğu için, cevap kâğıdında işaretlenmemiş ve yanlış işaretlenmiş cevaplar için puan alamazsınız.

14 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Aynı soru üzerinde birden çok şıkkın işaretlenmesi o sorunun iptal edilmesine değil yanlış kabul edilmesine neden olur.

15 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Kodlama yapılırken kutucuğun tam olarak doldurulması veya alttaki sorunun şıkkına taşırılmaması; şıkların değiştirilmesi durumunda değiştirilecek şıkkın iyice silinmesi gerekir.

16 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEST ÇÖZERKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Her şeyden önce yapmamız gereken soruya yaklaşırken kendi mantığımızla değil sorunun mantığıyla hareket etmemiz gerekmektedir. Çünkü her sorunun kendine has bir mantığı vardır. Öncelikle sorunun okunup anlaşılması daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir. Kesinlikle soruyu okurken cevabı düşünmeyin. Her iki durumun bir birinden ayrılması gerekmektedir. Yeni konularla ilgili test çözerken kolaydan zora doğru bir yol izlenmelidir. ÖNYARGILI OLMAYIN

17 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir. İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir.

18 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız. Soru içinde geçen ipuçlarından yararlanmayı bilin. Bunlar; altı çizili, koyu puntoyla yazılmış, "tırnak içinde," değildir, olamaz, her zaman, hiç bir zaman, bütün, zaman zaman, yoktur, vardır, birbirinden farklı, birbirine benzer, eşdeğer, birden fazla, ayrı ayrı, iç içe, yan yana, ikisi bir arada, ana düşünce, yan düşünce, benzer düşünce, asla, genellikle, çoğu, vb. ipuçlarıdır

19 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ BB ütün şıkları okumadan cevabı işaretlemeyiniz. Daha doğru bir cevap diğer şıklarda olabilir. YY orulduğunuzu hissettiğiniz anlarda kısa molalar veriniz. Mümkünse bu molaları bölümler arasında kullanınız. HH ızınızı belirli aralıklarla kontrol ediniz. ÇÇ özdüğünüz her testte kaydırma, kodlama veya yanlış cevabı işaretleme gibi klasik hatalar yapmamaya özen gösteriniz. PP aragraf sorularında ilk önce soru kökünü daha sonra paragrafı okuyunuz. Bu size metinde ne arayacağınızın ipuçlarını verir.

20 KK arşılaştığınız zor sorularla inatlaşıp zaman kaybetmeyiniz. Çünkü zor soruyu yapan değil, çok soruyu yapan sınavı kazanır. SS ınavlarda çevrenizdeki kişilerin, hangi testi çözdüğü, kaç soru cevapladığı sizi ilgilendirmemelidir. TT est hızınızı konu tekrarıyla değil, soru çözerek arttırabilirsiniz. HH azırlık döneminde bir konu ile ilgili fazla ve farklı sayıda soru çözmeye gayret ediniz. SS oru çözümünden sonra yanlış yaptığınız, boş bıraktığınız soruları inceleyerek hatanın bilgi eksikliğinden mi, yanlış bilgiden mi yoksa dikkatsizlikten mi kaynaklandığını tespit ederek çalışmalarınıza yön veriniz.

21 Deneme Sınavı 1. Deneme Sınavı eksiklerin görülmesini sağlar 2. Sınavda soru kaçırma nedenini görmemizi sağlar Motivasyonun devamlılığını sağlar Sınav hazırlığının hangi aşamasında olduğumuzu görürüz Rakiplerimiz arasındaki yerimizi görürüz Uygun teknik ve yöntem belirlemek Her Sınav yeni bilgiler öğrenmenin bir aracıdır...

22 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ DENEME SINAVLARINI GERÇEK SINAVIN BİR PROVASI GİBİ GÖRÜN

23 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ YAPABİLDİKLERİNİZİ BİLİN HER DENEMEDEN DERS ÇIKARIN.

24 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HEP AYNI HATAYI YAPIYORSAK YA ONLAR ÇOK UYANIK YADA BİZ ÇOK …

25 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ ETKİLİ ÇALIŞMA ETKENİ 1. Seviyem nedir? 1.Şu anda sınava girseniz kaç puan alırdınız? Örneğin, MF Puan 2.Hedefim nedir? Örneğin, HALİÇ ÜNV.DİYETİSYENLİK MF puan

26 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Başarıya giden yolda ilk adım : MOTİVASYON İkinci adım : BİLGİ DONANIMI Günlük Tekrarlar: 1. Adım: Derse hazırlıklı gelme 2. Adım: etkin ders dinleme ve not tutma

27 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Haftalık Tekrarlar: O hafta içinde derslerde işlenen konuların ve tutulan notların öncelik sırasına göre gözden geçirilmesi ve konu ile ilgili soru çözme.  Kendinize, Pazartesi, Cumartesi veya Pazar günü Deneme Sınavı günü olarak zaman ayırın,

28 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Üçüncü adım : PERFORMANS Dördüncü adım : DEĞERLENDİRME Örneğin, 40 Türkçe sorusunu 40 dakika zaman tutarak çözmeye çalıştınız. Kendinize şu soruları sorun Zaman problemim var mı? 2. Kaç DOĞRU, Kaç YANLIŞ yaptım 3. YANLIŞLAR, HANGİ KONUDAN, NEDEN (Bilgi Eksikliği, DİKKATSİZLİK,Hatalı okuma vb.. Akıl Defteri: yaptığın sınav analizini not al ve bir sonraki sınavda aynı hataları tekrarlama

29 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ DOĞRU-YANLIŞ ANALİZİ DERSLERDOĞRUYANLIŞBOŞNET YANLIŞ YAPILAN VE BOŞ BIRAKILAN SORULARIN KONU BAŞLIKLARI Bilgi Eksikliği Dikkat Eksikliği Hatalı Okuma Türkçe Mat Fen Sosyal Mat Köklü İfade sorusu Bilgi Eksikliği 25. Fen sorusu Dikkat eksikliği 3. Türkçe sorusu Hatalı Okuma 22. Sosyal sorusu Bilgi Eksikliği Bu konularla ilgili tekrar yapıp, en az 10 soru çözünüz.

30 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Beşinci adım : DÜZELTME Unutmayın ki; öğrenme nefes almak gibidir, kendiniz yapmak zorundasınız.

31 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SINAV ÖNCESİ STRATEJİLERİ Son 1 ay denemelerimizi sınav saatine uygun çözmek alışkanlık kazandırır. Sınav yerini mutlaka görmemiz gerekmektedir. Son güne kadar çalışmanızda herhangi bir sakınca yoktur. Sınav sabahı çok erken gitmemeliyiz.

32 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SINAV ANI STRATEJİLERİ Görevlilerce sınavda yapılacak açıklamaları iyi bir şekilde dinleyin, anlayamadığınız yerleri sorun. Size verilecek olan cevap kağıdıyla ilgili kodlamaları dikkatli ve eksiksiz olarak doldurun. Verilen cevap kağıdının adınıza düzenlenip düzenlenmediğini,kitapçık türünü ve TC Kimlik numarasının size ait olup olmadığını kontrol edin (Değilse görevlileri uyarın). Size verilecek olan cevap kağıdının ilgili kısmını imzalamayı unutmayın. Soru kitapçığı üzerine, adınızı – soyadınızı, TC Kimlik numaranızı ve sınav salon numarasını yazınız.

33 MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SINAV ANI STRATEJİLERİ Teste başlamadan önce o bölüme ait açıklamaları okuyarak o teste ve diğer teste ne kadar zaman ayırmanız gerektiğini belirleyin.  Zaman yetmez diye bir şey düşünmeyin. Çünkü size verilen toplam süre mutlaka soruların çözümlerine göre görevlilerce hesaplanarak belirlenmiştir. Herkes eşittir. Kimseye size verilenden fazla süre verilmiyor.


"MEHMET NİYAZİ ALTUĞ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ KADİR YILDIZ REHBER PSİKOLOJİK DANIŞMAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları