Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAŞARININ SIRLARI. 1-BAŞARIYA İNANMALI Beynini ve ruhunu ‘BAŞARI’ frekansına ayarlamalıdır. -Ben her zaman başarı ile birlikte yürüyeceğim…Başarı benim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAŞARININ SIRLARI. 1-BAŞARIYA İNANMALI Beynini ve ruhunu ‘BAŞARI’ frekansına ayarlamalıdır. -Ben her zaman başarı ile birlikte yürüyeceğim…Başarı benim."— Sunum transkripti:

1 BAŞARININ SIRLARI

2 1-BAŞARIYA İNANMALI Beynini ve ruhunu ‘BAŞARI’ frekansına ayarlamalıdır. -Ben her zaman başarı ile birlikte yürüyeceğim…Başarı benim ayrılmaz arkadaşım…’ diyerek kesin ve kararlı bir niyetle ‘Başarıyı’ hedeflemelidir. Asla, ‘Acaba ben başarılı olabilir miyim?’ diye şüphe içine girmemelidir.

3 2-MUTLAKA HEDEFİ OLMALI Öğrenci, kendine mutlaka hedef belirlemeli. Çünkü, hedefi olmayanlar çalışmaktan zevk almazlar.

4 3-OKULU ve OKUMAYI SEVMELİ Okula her sabah yeni bilgiler öğrenme heyecanıyla gelmeli.Okulu ve okumayı zahmetli bir iş görenler başarılı olamazlar. Çok okumak öğrencinin başarısını çok çok artırır.

5 ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma Odası ve ve Masası Masası

6 ZİHNİMİZİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEBLER 1.HAYAL KURMAK 2.ENDİŞELER

7 ZİHNİMİZİN DAĞILMASINA YOL AÇAN DIŞ SEBEBLER

8 5-PLÂNLI ve PROGRAMLI ÇALIŞMALI PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR? Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. *TV seyretmek *Arkadaşlarla buluşmak *Ders çalışmak *Müzik dinlemek *Yemek *Uyku

9 PROGRAM NASIL HAZIRLANIR? 1. Aşama –Eksiklerinizi tespit etmeli, –Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, –Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama –Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama –Günlük Ders çalışma zamanınızı, –Okuldaki sürenizi, –Sosyal aktivitelerinizi, –Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız.

10 PROGRAM NASIL OLMALIDIR? İdeal program, uygulanabilen programdır. Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait dersler içeriği birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine, yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir. Hazırlanan programa zorunluluktan değil sorumluluk taşıyarak uymalısınız

11 DERS ÇALIŞMA SÜRESİ 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığı konuları gözden geçirmelidir. Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelidir.

12 NASIL DERS ÇALIŞMALI -O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir.

13 DERSİ DERSTE ÖĞRENİN!.. Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru- cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.

14 DERSİ DİNLEMENİN ÖNEMİ Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. *DUYMAK ile DİNLEMEK aynı şey değildir. Çünkü; Bir öğrenci derste duyduklarını,ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.Sadece işitmiş yani duymuştur.

15 DİNLEMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyizDers dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz.Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyızÖğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz.Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.

16 NOT TUTMALIYIZ Ders çalışırken mutlaka yazarak çalışmalı ve not tutulmalıdır. Çünkü; 1.Derse karşı uyanıklık ve dikkat sağlar. 2.Derse katılımcılık sağlar. 3.Öğrencinin derse karşı motivasyonunu sağlar. 4.Öğrenmenin daha etkin ve kalıcı olmasını sağlar.

17 NASIL OKUMALIYIZ? Yüksek sesle okuyun! Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın

18 ÖZET 1)Öğrenci başaracağına inanmalı 2)Öğrencinin hedefi olmalı 3)Okulu ve okumayı sevmeli 4)Öğrencinin çalışma ortamı uygun olmalı 5)Öğrencinin zihninin dağılmasına yol açan (hayal kurma,korku,üzüntü vb., televizyon, telefon,poster,müzik,yatarak çalışma olmamalı.) 6) Öğrenci kendine çalışma programı yapmalı ve plânlı çalışmalı. 7)Öğrenci çalıştığı halde başarılı olamıyorsa, ders dinleme ve çalışma yöntemlerini gözden geçirmelidir. 8)Dersi derste öğrenmelidir.Çünkü ders okulda öğrenilir.Derste anlayamadıklarını ders çıkışı öğretmeninden veya arkadaşlarından öğrenmelidir. 9)Ders dinlerken ve çalışırken mutlaka yazarak çalışmalı ve not tutmalı. 10)Öğrendiklerini tekrar etmeli ve sorular çözerek pekiştirmelidir.Ayrıca yarınki derslerine hazırlıklı gitmelidir.


"BAŞARININ SIRLARI. 1-BAŞARIYA İNANMALI Beynini ve ruhunu ‘BAŞARI’ frekansına ayarlamalıdır. -Ben her zaman başarı ile birlikte yürüyeceğim…Başarı benim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları