Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk 17 -18 EYLÜL 2015 ANKARA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk 17 -18 EYLÜL 2015 ANKARA."— Sunum transkripti:

1 Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk 17 -18 EYLÜL 2015 ANKARA

2 Bologna Süreci Bologna süreci 1988 yılında başlarken, Avrupa temel rakip kabul ettiği ABD ve Japonya’yı yakalayabilmede iki göstergeyi esas almıştı. Bunlardan birincisi alınan patent sayısı, diğeri de Avrupa yüksek eğitim alanını bir çekim merkezine dönüştürmekti. Zamanla bu değişkenlere kalite güvencesi mezun öğrencilerinin istihdamı ve öğrenci hareketliliği gibi unsurlar eklendi.

3 GÖZLEMLER Kabul edilmeli ki, Bologna süreci Avrupa ve Dünyada büyük sükse yaptı. AB üyesi veya aday olamayan birçok ülke süreci benimsedi. Türkiye sürece 19 mayıs 2001 de dahil oldu. 2006 yılında başlayan ulusal yeterlilikler çerçevesi ile en son şeklini aldı. Süreç 2010 yılında tamamlandı ancak folllow- up lar devam ediyor

4 SUNUŞ AMACI Bologna sürecini başlangıç hedefleri bağlamında test etmektir. Analiz istatistiki nedenselliği araştırmaktan çok bir durum tespiti yapmayı amaçlamaktadır. Sunumun sonunda ise, geleceğe yönelik öneriler yapılmaya çalışılacaktır.

5 ÜLKELER20052006200720082009201020112012 AB 17 TOPLAM ERKEK KADIN 17.9 17.4 18.6 16.5 15.6 17.7 15.1 14.2 16.2 15.3 14.7 15.9 19.8 20.7 18.9 20.8 21.3 20.2 20.3 20.4 20.2 22.6 23.0 22.1 AB 27 TOPLAM ERKEK KADIN 18.7 18.6 18.8 17.3 17.1 17.7 15.5 15.2 15.9 15.3 15.1 15.5 19.8 21.0 18.5 21.0 21.7 20.1 21.0 21.3 20.5 22.6 23.3 21.7 OECD TOPLAM ERKEK KADIN 13.5 13.8 13.1 12.4 12.6 12.3 11.8 12.0 11.5 12.3 12.5 12.1 16.6 17.9 15.1 16.8 17.7 15.7 16.2 16.6 15.6 16.2 16.7 15.6 TÜRKİYE ERKEK KADIN ------ 15.9 16.1 17.1 16.7 17.8 16.6 15.9 17.9 24.7 24.9 24.5 19.5 19.3 19.9 5.8 6.3 5.4 6.1 6.0 6.2 ABD ERKEK KADIN 11.5 12.4 10.6 10.2 11.1 9.2 10.3 11.4 9.0 12.3 13.4 11.1 17.5 20.1 14.7 18.6 21.0 16.1 17.3 18.9 15.7 16.3 17.9 14.6 JAPONYA ERKEK KADIN 8.7 10.1 7.4 8.4 9.2 7.6 7.2 8.0 6.3 7.0 7.7 6.2 8.9 9.3 8.4 9.93 11.2 8.8 8.3 9.6 7.0 8.2 8.8 7.6 GÜNEY KORE ERKEK KADIN 10.1 11.7 9.1 9.5 10.9 8.7 9.1 11.8 7.4 9.5 10.9 8.6 9.8 12.4 8.2 9.89 12.0 8.62 9.3 11.9 7.6 9.6 10.1 9.2 GENÇ KESİM İŞSİZLİĞİ

6 ÜLKELER20052006200720082009201020112012 ABD54 55545552 53 AB3027293027282928 TR SIRA400401 ACADEMİC RANKİNG OF WORLD UNİVERSİTİES (İLK 100 ÜNİVERSİTE) Academic Ranking Of World Universities

7 ÜLKELER 2006 % 2007 % 2008 % 2009 % 2010 % ABD7.56.55.94.94.8 AB3.02.73.12.73.2 TÜRKİYE2.21.93.23.33.7 GİRİŞİMCİ YARATMA YÜZDESİ The Global Entrepreneurship Monitor (GEM)

8 20062007200820092010201120122013BÜYÜME AB0.430.510.500.520.53 0.55 1.66 TÜRKİYE0.18 0.190.20 0.210.22 3.21 YENİLİK YARATMA ENDEKSİ Innovation Union Scoreboard 2014

9

10 Öncelikler Eğitim ve araştırmanın özendirilmesi (otonomi, araştırma olanakları, mali koşullar, fırsat eşitliği içinde rekabet Güncel ve yenilikçi eğitim programları Eğitim kurumlarına özgü araştırma öncelikleri Kalite ve şeffaflığın ödüllendirilmesi Uluslararasılaşma nın özendirilmesi Öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde kalitenin öne çıkarılması Her aşamada paydaşlığı öne çıkarma

11 nejaterk@gmail.com SORULAR ?


"Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk 17 -18 EYLÜL 2015 ANKARA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları