Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015."— Sunum transkripti:

1 BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015

2 Vizyonumuz Atatürk’ün gösterdiği yolda, çağdaş gelişmelerin ışığında, eğitim öğretimin her alanında artı değer oluşturarak farkında olunan il olmak. Vizyonumuz Atatürk’ün gösterdiği yolda, çağdaş gelişmelerin ışığında, eğitim öğretimin her alanında artı değer oluşturarak farkında olunan il olmak. Misyonumuz Öğrencilerimizin, velilerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklı, başarılı, mutlu ve huzurlu olduğu eğitim ortamlarını oluşturmak. Misyonumuz Öğrencilerimizin, velilerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklı, başarılı, mutlu ve huzurlu olduğu eğitim ortamlarını oluşturmak. İlkelerimiz Ekip çalışmasını esas alırız. Tanıma, takdir, değer görme ve adalet ilişkisine önem veririz. Etkili iletişim ve işbirliğine önem veririz. Karar süreçlerine katılım sağlarız. Çalışmalarımızda insana sevgi, saygı ve güveni esas alırız. Verimli ve etkili çalışmanın gereğine inanırız. Bilgiyi paylaşırız.

3 Tarihçe Bolu 10 Ekim 1923’te il oldu. O yıllarda Maarif Müdürlüğü olarak adlandırılan Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ilk müdürü Talat Bey’dir yılına kadar Bolu Maarif Müdürlüğü olarak şimdiki Valilik binasının 2. katında 1 müdür odası, 1 müdür yardımcısı odası, 1 maarif müfettişleri odası ve 6 memur odasıyla hizmet vermiştir yılları arası bugünkü Sakarya Ortaokulu’nun binasında hizmet veren Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü, 1990 yılından bu tarafa da Cumhuriyet İlköğretim Okulu ek binasında hizmetini yürütmeye devam etmektedir. Müdürlüğümüzde 1 müdür, 2 müdür yardımcısı, 8 şube müdürü ile idari hizmetler yürütülmektedir. İlimize tarihinde atanan İbrahim ÇAVUŞOĞLU, Bolu Milli Eğitim Müdürü olarak halen bu görevini yürütmektedir. Cumhuriyet döneminde Bolu’da Talat Bey’den başlayıp İbrahim ÇAVUŞOĞLU’na kadar toplam 45 Milli Eğitim Müdürü görev yapmıştır.

4 BOLU İL HARİTASI VE İLÇELERE GÖRE NÜFUS YÜZÖLÇÜMÜ: km² (www.hgk.msb.gov.tr) İL NÜFUSU: (2014 – TUİK) MERKEZ: DÖRTDİVAN: GEREDE: GÖYNÜK: KIBRISCIK: MENGEN: MUDURNU: SEBEN: YENİÇAĞA: 7.499

5 İbrahim ÇAVUŞOĞLU İl Milli Eğitim Müdürü İbrahim ÇAVUŞOĞLU İl Milli Eğitim Müdürü Özel Büro Tuncay ERDOĞAN Maarif Müfettişleri Başkanı  Maarif Müfettişleri Başkanlığı Tuncay ERDOĞAN Maarif Müfettişleri Başkanı  Maarif Müfettişleri Başkanlığı İsmail KARAGÖZ Müdür Yardımcısı  İnşaat ve Emlak Hizmetleri  Destek Hizmetleri İsmail KARAGÖZ Müdür Yardımcısı  İnşaat ve Emlak Hizmetleri  Destek Hizmetleri İdris KELEŞ Müdür Yardımcısı  Strateji Geliştirme Hizmetleri İdris KELEŞ Müdür Yardımcısı  Strateji Geliştirme Hizmetleri Recai YÖRÜK Şube Müdürü  Temel Eğitim Hizmetleri Recai YÖRÜK Şube Müdürü  Temel Eğitim Hizmetleri Yücel TAŞDEMİR Şube Müdürü  Din Öğretimi Hizmetleri Yücel TAŞDEMİR Şube Müdürü  Din Öğretimi Hizmetleri Erol KORKMAZ Şube Müdürü  Mesleki ve Teknik Eğitim Hiz.  Bilgi İşlem ve Eğitim Tek. Hiz. Erol KORKMAZ Şube Müdürü  Mesleki ve Teknik Eğitim Hiz.  Bilgi İşlem ve Eğitim Tek. Hiz. Bayram KUNDAKÇI Şube Müdürü  Hayat Boyu Öğrenme Hiz. Bayram KUNDAKÇI Şube Müdürü  Hayat Boyu Öğrenme Hiz. Mustafa GÜLDEMİR Şube Müdürü  Ortaöğretim Hizmetleri Mustafa GÜLDEMİR Şube Müdürü  Ortaöğretim Hizmetleri Şehabettin YAVUZ Şube Müdürü  İnsan Kaynakları Hiz. Şehabettin YAVUZ Şube Müdürü  İnsan Kaynakları Hiz. Muvafık KILIÇ Şube Müdürü  Özel Öğretim Kurumları Hiz. Muvafık KILIÇ Şube Müdürü  Özel Öğretim Kurumları Hiz. Metin KANDİŞ Şube Müdürü  Özel Eğitim ve Rehberlik Hiz. Metin KANDİŞ Şube Müdürü  Özel Eğitim ve Rehberlik Hiz.

6 SINIFIKADRO UNVANINormMevcutİhtiyaç GIHİl Milli Eğitim Müdürü110 GIHİl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı220 GIHİlçe Milli Eğitim Müdürü880 GIHMaarif Müfettişi14 0 GIHŞube Müdürü22211 GIHTesis Müdürü330 GIHEğitim Uzmanı (Şahsa Bağlı)770 GIHSivil Savunma Uzmanı110 GIHUsta Öğretici22220 GIHŞef GIHŞef (Özelleştirme)110 GIHSayman (Döner Sermaye)844 GIHAyniyat Saymanı110 GIHMemur GIHAmbar Memuru413 GIHVeznedar (Döner Sermaye)101 GIHBilgisayar işletmeni651 GIHVeri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni GIHŞoför20713

7 SINIFIKADRO UNVANINormMevcutİhtiyaç THSProgramcı303 THSMühendis431 THSMimar101 THSTekniker (THS)743 THSTeknisyen (THS) SHSSosyal Çalışmacı404 SHSPsikolog202 SHSHemşire514 YHSTeknisyen Yardımcısı220 YHSHizmetli YHSHizmetli (Şehit Yakını)330 YHSAşçı13310 YHSKaloriferci1019 YHSBekçi100 AHAvukat110 GENEL TOPLAM

8 RESMİÖZEL TOPLAM ÖĞRETMEN SAYISI KadroluÜcretli ÖĞRENCİ SAYISI ÖZELKREŞ DERSLİK SAYISI

9 Kurum TürüOkul SayısıÖğrenci SayısıÖğretmen Sayısı Derslik Başına Öğrenci Sayısı Türkiye Ortalaması Okul Öncesi Resmi Özel11214 Kreş-324- Toplam İlkokul (Anasınıfı Hariç) Resmi Özel Toplam Ortaokul Resmi Özel Toplam Lise Resmi Özel27311 Toplam

10 İLÇE ADI ANAOKULUİLKOKUL ÖZEL EĞİTİM I. KADEME ORTAOKUL ÖZEL EĞİTİM II. KADEME LİSE ÖZEL EĞİTİM III. KADEME TOPLAM ResmiÖzelResmiÖzelResmiÖzelResmiÖzel MERKEZ DÖRTDİVAN GEREDE GÖYNÜK KIBRISCIK MENGEN MUDURNU SEBEN YENİÇAĞA TOPLAM GENEL TOPLAM EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLÇELER BAZINDA OKUL SAYILARI

11 İlçeler bazında yaş gruplarına göre, Okul Öncesi Nüfus ve Öğrenci Sayısı NÜFUSEĞİTİM ALAN ÇOCUK SAYISI OKULLAŞMA ORANLARI 3 yaş4 yaş5 yaşToplam3 yaş4 yaş5 yaşToplam3 yaş4 yaş5 yaşToplam Merkez ,8827,5689,1046,38 Dörtdivan ,7822,35 Gerede ,9912,5654,0125,81 Göynük ,9219,58 Kıbrıscık ,6719,54 Mengen ,4242,7721,03 Mudurnu ,366,9754,6322,07 Seben ,6191,6740,68 Yeniçağa ,6711,7050,6325,71 TOPLAM ,9621,4076,9838,54

12 OKUL TÜRÜ BOLU ORANLARI TÜRKİYE ORANLARI OKUL ÖNCESİ (3-5 YAŞ) 38,5428,03 OKUL ÖNCESİ (4-5 YAŞ) 49,7237,94 OKUL ÖNCESİ (5 YAŞ) 76,9843,49

13 İlçelere Göre Sınıflar Bazında, İlkokul Öğrenci Sayıları 1.SINIF2.SINIF3.SINIF4.SINIFTOPLAM EKTEKTEKTEKTEKT Merkez Dörtdivan Gerede Göynük Kıbrıscık Mengen Mudurnu Seben Yeniçağa TOPLAM

14 İl Geneli Birleştirilmiş Sınıflı Temel Eğitim Okulları S.NİLÇEOKUL ADI ÖĞRENCİ SAYISI 1MERKEZOkçular Yenimahalle İlkokulu12 2MERKEZSultanbey İlkokulu11 3MERKEZSaraycık İlkokulu17 4MERKEZYumrukaya İlkokulu26 5MERKEZKındıra İlkokulu30 6MERKEZGökpınar İlkokulu13 7DÖRTDİVANGücükler İlkokulu20 8GEREDEGöynükören İlkokulu46 9GEREDEIbrıcak Coşkun Arda İlkokulu15 10GEREDESamat İlkokulu16 11MUDURNUÇamyurdu İlkokulu10 TOPLAM216 % 1,

15 İlçelere Göre Sınıflar Bazında, Ortaokul Öğrenci Sayıları 5.SINIF6.SINIF7.SINIF8.SINIFTOPLAM EKTEKTEKTEKTEKT Merkez Dörtdivan Gerede Göynük Kıbrıscık Mengen Mudurnu Seben Yeniçağa TOPLAM

16 İl Geneli İkili Eğitim-Öğretim Yapan Okullar S.NİLÇEOKUL ADI ÖĞRENCİ SAYISI 1MerkezKültür ilkokulu/Ortaokulu899 2Merkez50. Yıl izzet Baysal ilkokulu903 3Göynük Egemenlik ilkokulu/Ortaokulu 291 TOPLAM2.093 % 4,

17 Kurum Türlerine Göre Ortaöğretim Okulları Okul TürüResmiÖzelToplamÖğrenci Sayısı Fen Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Güzel Sanatlar Lisesi Spor Lisesi1-160 Anadolu Lisesi Anadolu İmam Hatip Lisesi Özel Eğitim Okulu (III. Kademe)2-285 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Çok Programlı Anadolu Lisesi TOPLAM

18 İlçelere Göre Sınıflar Bazında, Ortaöğretim Öğrenci Sayıları HAZIRLIK SINIFI 9.SINIF10.SINIF11.SINIF12.SINIFTOPLAM EKTEKTEKTEKTEKTEKT Merkez Dörtdivan Gerede Göynük Kıbrıscık Mengen Mudurnu Seben Yeniçağa TOPLAM

19 GENEL MÜDÜRLÜK Öğrenci Sayısı ORAN Genel Ortaöğretim6.155% 41,1 Mesleki ve Teknik Öğretim 6.834% 45,7 Din Öğretimi1.888% 12,6 Özel Eğitim (III. Kademe) 85% 0,6 TOPLAM14.962% 100 GENEL MÜDÜRLÜKLERİNE GÖRE ORTAÖĞRETİM OKULLARI ÖĞRENCİ DAĞILIMLARI % 41,1 % 100

20 OKUL TÜRÜ BOLU ORANLARI TÜRKİYE ORANLARI OKUL ÖNCESİ (3-5 YAŞ) % 38,54% 28,03 İLKOKUL % 99,79 % 99,57 ORTAOKUL % 96,51 % 94,52 LİSE % 95,76 % 76,65 OKULLAŞMA ORANLARI

21 İlçeErkekKadınToplam İL GENELİ96,8491,4494,11 Merkez97,6494,5996,10 Dörtdivan92,7576,7884,38 Gerede96,2288,2592,20 Göynük94,6684,7889,65 Kıbrıscık94,9876,9385,88 Mengen95,5787,8591,72 Mudurnu95,8588,9892,39 Seben95,1285,2490,06 Yeniçağa96,8687,1391,86 TÜRKİYE ORT. 96,1691,15 93,66 İL GENELİ OKUR-YAZAR ORANLARI Kaynak: TUİK verilerine göre hesaplanmıştır.

22 Özel Öğretim Kurumları ve Sayıları Özel Okul Özel Rehabilitasyon Merkezi Özel Dershane Özel Etüt Eğitim Merkezi Özel M.T.S.K Özel Kurs TOPLAM Okul TürüOkul SayısıÖğrenci SayısıÖğretmen Sayısı Okul Öncesi11215 İlkokul Ortaokul Lise27311 TOPLAM

23 HAYAT BOYU ÖĞRENME KURS VE KURSİYER BİLGİLERİ YILKURUM ADI KURUM SAYISI AÇILAN KURS SAYISI KURSİYER SAYISI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HALK EĞİTİM MERKEZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TOPLAM EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (9 Mart 2015 Tarihi itibariyle) HALK EĞİTİM MERKEZİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TOPLAM

24 Taşımalı Eğitim Durumu S.NİLÇEİlkokulOrtaokulLiseEngelli ÖğrenciToplam 1Merkez Dörtdivan Gerede Göynük Kıbrıscık Mengen Mudurnu Seben Yeniçağa TOPLAM

25 Yatılı Öğrenci Sayıları ve Pansiyon Doluluk Oranı Pansiyonlu Okul Sayısı Pansiyon Kapasitesi Barınan Öğrenci Sayısı Doluluk Oranı Merkez İlçe Toplamı % 94 İlçeler Toplamı % 67 TOPLAM % 81

26

27 İL ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI (I. DÖNEM) (I. DÖNEM) (I. DÖNEM) 400,036414,971382,231

28 DERSLER BOLU ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI TÜRKÇE65,1860,19 MATEMATİK42,1338,53 FEN VE TEKNOLOJİ60,1755,65 YABANCI DİL50,3346,90 T.C. İNK. TAR. VE ATATÜRKÇÜLÜK 61,0655,95 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 84,7979,85

29 SIRALAMASI SIRALAMASI İLÇELER İL ORTALAMASI TÜRKİYE ORTALAMASI (I. DÖNEM) (I. DÖNEM) (I. DÖNEM) 51YENİÇAĞA401,567428, ,231 22MERKEZ408,543425,754 63GÖYNÜK379,351409,494 34GEREDE403,422405,187 15SEBEN413,054405,006 46MENGEN403,151404,156 97KIBRISCIK342,159388,241 78DÖRTDİVAN357,896368,327 89MUDURNU350,595354,743 İL ORTALAMASI400,036414,971

30 100 ve Üzeri Net Yapan Öğrenci Sayısının Yıllara Göre Karşılaştırılması NET SAYISI NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET NET2632 TOPLAM353599

31 S.NİLÇEOKULADI SOYADITOPLAM NET 1MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUABDULLAH AYNAL120 2MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUBATUHAN KARŞI120 3MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUBERKE DAĞ120 4MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUİLKER GÜLER120 5MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUREYHAN SILA ERDOĞAN120 6MERKEZÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULUÖMER FARUK AYDIN120 7MERKEZÖZEL GÜRTAN ORTAOKULUELİFSU YUMURTACI120 8MERKEZÖZEL GÜRTAN ORTAOKULUIRMAK DURAN120

32 S.NİLÇEOKULADI SOYADITEOG PUANI 1MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUABDULLAH AYNAL700,000 2MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUBATUHAN KARŞI700,000 3MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUBERKE DAĞ700,000 4MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUİLKER GÜLER700,000 5MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULUREYHAN SILA ERDOĞAN700,000 6MERKEZÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULUÖMER FARUK AYDIN700,000 7MERKEZÖZEL GÜRTAN ORTAOKULUELİFSU YUMURTACI700,000 8MERKEZÖZEL GÜRTAN ORTAOKULUIRMAK DURAN700,000

33 S.NİLÇEOKUL ÖĞRENCİ SAYISI 1MERKEZ50. YIL İZZET BAYSAL ORTAOKULU19 2MERKEZSAKARYA ORTAOKULU17 3MERKEZMEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU11 4MERKEZÖZEL BOLU FATİH ORTAOKULU10 5MERKEZ100. YIL ORTAOKULU5 6GEREDEGEREDE ORTAOKULU5 7MERKEZÖZEL GÜRTAN ORTAOKULU5 8MERKEZGAZİPAŞA ORTAOKULU4 9GEREDEYENİMAHALLE ORTAOKULU3 10MERKEZATATÜRK ORTAOKULU2 11MERKEZCANİP BAYSAL ORTAOKULU2 12MERKEZKÜLTÜR ORTAOKULU2 13MERKEZMEVLANA ORTAOKULU2 S.NİLÇEOKUL ÖĞRENCİ SAYISI 14MERKEZ60. YIL ORTAOKULU1 15MERKEZBEHİYE BAYSAL ORTAOKULU1 16MERKEZCUMHURİYET ORTAOKULU1 17GÖYNÜKEGEMENLİK ORTAOKULU1 18GEREDEESENTEPE ORTAOKULU1 19MENGENGÖKÇESU ORTAOKULU1 20GÖYNÜKGÖYNÜK ORTAOKULU1 21MERKEZKARAKÖY TOKİ ORTAOKULU1 22MERKEZKÖROĞLU ORTAOKULU1 23YENİÇAĞAMEHMET ÇELİK ORTAOKULU1 24MERKEZPAŞAKÖY ORTAOKULU1 25SEBENSEBEN ORTAOKULU1 26MUDURNUYAZILAR ORTAOKULU1 NETLERE GÖRE İL DÜZEYİNDE İLK 100’E ÖĞRENCİSİ GİREN OKULLAR

34 YGS SINAV SONUÇLARI

35 TÜRKÇE YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER TÜRKİYE20,420,518,116,518,6 BOLU18,119,116,915,918,1 TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI

36 MATEMATİK YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER TÜRKİYE 11,37,27,37,66,3 BOLU 9,87,16,97,26,0 TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI

37 FEN BİLİMLERİ YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER TÜRKİYE 5,14,5 4,3 BOLU 4,64,94,43,94,2 TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI

38 SOSYAL BİLİMLER YILLARA GÖRE ORTALAMA NETLER TÜRKİYE 11,710,511,311,610,6 BOLU 9,99,810,411,310,2 TÜM ORTAÖĞRETİM OKULLARI

39 MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YGS SINAV SONUÇLARI

40

41 DİN ÖĞRETİMİ YGS SINAV SONUÇLARI

42 OBP ORTALAMASI ORTALAMA TOPLAM NET TÜRKİYE ORT.336,24 36,15 TR4 DOĞU MARMARA 333,60 37,06 BOLU339,89 34, YGS OBP ve Net Ortalamaları Karşılaştırılması (İl, Bölge ve Türkiye)

43 AİHL 2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2013 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2014 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2013 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2014 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2013 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2014 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2013 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014/2013 YGS TOPLAM NET FARKI BOLU 20,1323,2318,0915,25,074,741,171,7344,4644,9- 0,44 AİHL TÜRKİYE GENEL ORTALAMASI 20,7722,1618,8615,344,863,750,981,3445,4742,59- 2,88 İL 2013 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI BOLU36,7434,91

44 İHL 2013 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TÜRKÇE İL NET ORTALAMASI 2013 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2014 YGS SOSYAL BİLİMLER İL NET ORTALAMASI 2013 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2014 YGS MATEMATİK İL NET ORTALAMASI 2013 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2014 FEN BİLİMLERİ İL NET ORTALAMASI 2013 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014 İL TOPLAM NET YGS ORTALAMASI 2014/2013 YGS TOPLAM NET FARKI BOLU 13,4114,8012,659,572,351,850,620,7029,0326,92- 2,11 İHL TÜRKİYE GENEL ORTALAMASI 14,615,8914,1211,152,021,360,350,5831,0928,98- 2,11 İL 2013 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI 2014 YGS TOPLAM İL NET ORTALAMASI BOLU36,7434,91

45

46 Proje kapsamında sayın bakanımız bu çalışmalara bizzat katılıp zümre başkanlarımızla 4 saate yakın yüz yüze görüşme gerçekleştirmiştir. Bu çalışmanın önemli bir çalışma olduğunu ve tüm Türkiye'de uygulanması için gerekli talimatları vereceğini belirtmiştir.

47 “OKU-YORUM” PROJESİ Projenin Amacı: Bolu ilinde fark edilebilir bir okur kitlesi oluşturabilmek temel hedefimizdir. Proje; oluşturulacak bir öğretmen liderliğinde, küçük- büyük grupların oluşturulması ve bu grupların aynı kitabı okumaları; okudukları kitap üzerine duygu, düşüncelerini paylaşmaları üzerine kurulmuştur.

48 “OKU-YORUM” PROJESİ 6 okul ve 150 öğrenci ile başlayan projemiz şu anda 30 okul ve 1000 öğrenciye ulaşmıştır. Bu sayıların artmasında Valiliğimizin kitap teminindeki katkıları, İl Kültür Müdürlüğü ve Bolu Belediyesi’nin salonlarını ve Kültür sitesini kullanıma açması etkili bir rol oynamıştır. Proje kapsamında öğrencilerimize 1600 kitap dağıtılmıştır. Ülkemizin tanınınmış yazarlarından Sinan YAĞMUR, Kaan Murat YANIK ve Güray SÜNGÜ öğrencilerimize konferans vermişlerdir. 23 Mart tarihinde Sadık YALSIZUÇANLAR öğrencilerimize konferans verecektir. Yıl sonunda yazarlarla beraber kitap fuarı ve Bolu Şehir Stadyumunda toplu olarak kitap okuma etkinliği düzenlenecektir.

49 “1. BOLU ÇOCUK VE GENÇLİK TİYATROLARI ŞENLİĞİ” PROJESİ Bolu ilinde eğitim gören öğrencilere tiyatroyu sevdirebilmek, bireysel ve sanatsal yeteneklerini geliştirebilmek amacıyla; 8 tiyatro oyununun hazırlanması ve 4 atölye çalışması yapılması planlanmıştır. Bu çalışmalarımızla öğrencinin tiyatro ile tanışması hedeflenmiştir. Bolu Valiliği, Bolu Belediyesi, İl Kültür Müdürlüğü’nün desteğiyle hazırlanan projemize Bolu Bölge Tiyatrosu da katılmıştır. Öğrenciler tarafından hazırlanan tiyatro eserleri, 1-5 Haziran tarihleri arasında ilimizdeki öğrencilere bir hafta boyunca izlettirilecektir. Eserler Necip Fazıl Kültür Merkezi ve İl Kültür Müdürlüğü Kültür Sitesinde 1-5 Haziran tarihlerinde gösterime girecektir.

50 “ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ EĞİTİMLERİ” PROJESİ Yönetim hizmetlerinin kalitesinin artırılması, yönetici ve öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişmelerine yönelik hizmet içi eğitim etkinlikleriyle ilgili usul ve esasları belirlemek için Bolu il Milli Eğitim Müdürlüğü ile Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) işbirliğinde protokol imzalanmıştır. Protokol süresi 2 yıl olup eğitimler gönüllülük esasına dayalı olarak hafta sonlarında eğitim kurumlarında yapılacaktır. Konular: Öğrenen Lider Öğretmen, Çözüm Odaklı İletişim ve Öğretmenin Kimyası’dır. İlk hizmetiçi eğitim çalışması Sosyal Bilimler Lisesi’nde 35 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Projemize 200 üzerinde öğretmenimiz katılacaktır.

51 “ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL GELİŞİMLERİ” PROJESİ Bolu Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı tarafından hazırlanan proje; İlkokullarda ve ortaokullarda okuyan öğrencilerin, kişisel gelişimlerini geliştirmek amacıyla yapılacaktır. Programlar Kendime Yolculuk ve Hijyen Eğitimi olmak üzere haftada 2 saat olarak 12 hafta sürecektir. 1. KENDİME YOLCULUK Bu alandaki etkinliklerin amacı; çocukta sosyal, ruhsal ve bedensel açıdan gelişmenin ve yaşam kalitesini arttırmanın yolları konusunda farkındalık oluşturmaktır. Bireysel gelişimin yanında, çocuğun yaşadığı ortamın sosyal ve ekonomik unsurlarının farkına varmasını sağlamak, yaratıcı, üretken ve sorumluluk sahibi bir toplum üyesi kimliği kazanmasına yardımcı olmak da hedeflenmektedir. 2. ÖĞREN, EĞLEN, HİJYEN Bu projeyle, öğrencilerin hijyen eğitimlerini eğlenerek almaları sağlanacaktır.

52 “SPOR KENTİ BOLU” PROJESİ Bolu Valiliği’nce planlanan, Bolu Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait spor tesisleri başta olmak üzere, Bolu genelindeki tüm spor tesislerinin, spor yapmayı amaç edinen tüm bireylerin kullanımına sunulması amaçlanmıştır. Projeyle yetenekli sporcular tespit edilip ülkemiz sporuna kazandırılması planlanmaktadır. Projenin kapsamını, spor tesisleri, spor adamları (antrenör, beden eğitimi öğretmeni, sportif eğitim uzmanı vb.) spor yapmayı hedefleyen tüm bireyler oluşturmaktadır.

53 Bağlanamam – Sağlıklı Gençlik Hareketi Projesi yılında GlaxoSmithKline (GSK) ortaklığıyla Toplum Gönüllüleri Vakfı(TOG) ve Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü çatısı altında başlatılan bir sağlıklı yaşam projesidir. Projede; gençlerin, genel sağlık algısı ve sigaranın sağlığa etkileri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, bu bilgileri aktarabilecek becerileri edinmelerini amaçlanmaktadır. Bağlanamam – Sağlıklı Gençlik Hareketi, ilimizde İzzet Baysal Anadolu Lisesi ve Emine Mehmet Baysal Anadolu Liselerinde 8 hafta boyunca uygulanacaktır.

54 PROJENİN AMACI: Bolu ilinde Lise ve ortaokullarımızda okuyan öğrencilerimizin Fen bilimlerine olan ilgisini artırmaktır. Fen alanlarında başarı elde etmiş bilim insanlarımızla e-konferans yöntemiyle tanışmalarını, meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarını, e-konferans yoluyla derslerini izlemelerini sağlamak, böylece fen bilimlerine olan ilgiyi artırmak ve çalışarak neler başarabileceklerini görmelerini sağlamaktır. Proje ortaokul ve lise öğrencilerine bilim seminerleriyle başlamıştır. 2 Nisan 2015 tarihinde 170 öğretmen ve 280 öğrenciyle İl Kültür Müdürlüğünde İsviçre’deki CERN’e (Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi) e-konferans sistemiyle bağlantıya geçilip bilimsel çalışmalar takip edilecek. Daha sonraki süreçte Türkiye'deki üniversiteler ve ABD Michigan Üniversitesine de e- konferans sistemiyle bağlantı yapılacaktır.

55 Bolu Abant Eğitim Vakfı (BAEV) ve Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortak projesidir. Proje kapsamında ortaöğretim kurumları pansiyonlarında kalan öğrencilere; «Milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan» konularında seminer verilecektir. Seminerler her hafta belirlenecek olan gün ve saatlerde akademisyenler tarafından gerçekleştirilecektir.

56 Projenin Amacı : Okulların eğitim-öğretim saatleri dışında sanata ve aktivitelere katılma imkanı bulunmayan 7-12 yaş grubu dezavantajlı çocuklara müzik/sanat eğitimi vermek. Projenin Tarafları :Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Bolu Belediye Başkanlığı, Bolu Bağışçılar Vakfı, Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Bu proje kapsamında ilimizde 8 okuldan toplam 676 öğrenciye Müzik, Görsel Sanatlar, Çocuk Tiyatrosu ve Drama konularında eğitim verilmiştir. Ayrıca ilimizde 2 yıldır bu proje kapsamında «koro şenliği» düzenlenmektedir. Bu yıl ise Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenecek olan şenliğe Ankara, İstanbul, Düzce, Zonguldak, Adapazarı, İzmit, ve Kastamonu illeri de katılacaktır. ÇOCUKLARLA SANATA YOLCULUK PROJESİ

57 ÇOCUKLARLA SANATA YOLCULUK

58 “TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ” Amaç: Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda okuyan öğrencilerin kümülatif başarılarını artırmak. Başarıyı arttırmak için Sayın Valimiz ve Milli Eğitim Müdürümüz her Perşembe günü okulları ziyaret ederek motivasyonun arttırılmasını sağlamışlardır. İl Merkezi ve İlçelerimizde TEOG sınavlarında bulunan 6 dersin her birinden 1. olan ve il ortalamasını geçen şubelerin öğretmenlerine Başarı Belgesi verilmiştir. Yine Türkiye 1.si çıkaran okul müdürlerine de Başarı Belgesi verilmiştir. TEOG ve YGS-LYS ye hazırlık için ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik olarak 71 okulumuzda, kurs açılmıştır. Kurslarda 796 öğretmenimiz, öğrencimize eğitim verilmektedir.

59 AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI PROJESİ PROJE ADIAĞIZ Ve DİŞ SAĞLIĞI BAŞLAMA TARİHİ: Kasım 2012BİTİŞ TARİHİ: Sürekli ORTAKLAR AİBÜ Diş Hekimliği Fakültesi, Bolu Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Bolu Milli Eğitim Müdürlüğü Gönüllü kuruluşlar KONUSU Temel Eğitimde okuyan öğrencilere; "Ağız diş sağlığı, doğru diş fırçalama, el yıkama vb." konularda eğitim verilmesi AMACI Çocuklara küçük yaştan itibaren eğitim yoluyla; ağız diş sağlığının önemini kavratmak, okuldaki ve evdeki yaşantısı aracılığıyla olumlu ama mutlaka sürdürülebilir olumlu davranışlar, doğru tutum ve alışkanlıklar kazandırmak. UYGULAMA YERİTemel Eğitim okulları HEDEF il geneli toplam öğrenciye diş macunu ve diş fırçası dağıtılarak, eğitim yoluyla sürdürülebilir olumlu ağız ve diş sağlığı yerinde olan bireyler yetiştirmek.

60 Okullar Hayat Olsun Projesi 13 Aralık 2011 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında imzalanan protokolle yürürlüğe girmiştir. Okullarımız eğitim - öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında ve yaz aylarında dersliklerini, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının, çok amaçlı salonlarının, konferans salonlarının, spor salonlarının ve okul bahçelerinin belediyelerle işbirliği yaparak halkımızın hizmetine açılmıştır. Projedeki hedefimiz; okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer ‘’hayat boyu öğrenme merkezi’’ ve eğlenme ve dinlenme aktivitelerine imkan veren ‘’yaşayan güvenli alanlar’’ haline dönüştürülmesidir. OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ

61 Proje ülke genelinde uygulamaya konulduğunda ilimizde başta Bolu Belediyesi olmak üzere diğer ilçe belediye başkanlıklarıyla protokoller imzalanarak proje çalışmaları büyük bir özveriyle devam etmektedir. S.NİLÇE ADI PROJEYE KATILAN OKUL SAYISI 1 MERKEZ38 2 DÖRTDİVAN1 3 GEREDE8 4 GÖYNÜK6 5 MENGEN4 6 MUDURNU4 7 KIBRISCIK3 8 SEBEN3 9 YENİÇAĞA9 TOPLAM76

62 TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM PROJESİ Projenin amacı: Temel Eğitim ve Ortaöğretim çağındaki çocukları; milli, insani ve manevi değerlere uygun temel kişisel hijyen ilkeleri kazandırabilmek. Bunun sağlayacağı yararlar ile doğru el yıkama ve tuvalet temizliğinin sağlık açısından önemi konularında bilgilendirebilmek, doğru temizlik alışkanlıkları kazanmalarını sağlamaktır. Projenin uygulama yeri: Milli Eğitim Müdürlüğüne Bağlı merkez ve ilçelerdeki temel eğitim ve ortaöğretim okul ve kurumları-dershaneler- yurtlar-kurslar… Proje kapsamında okullarımıza öğrenci sayılarıyla orantılı olarak; zemin yüzey temizleyicisi, sıvı el sabunu, kağıt havlu ve tuvalet kağıdı verilmiştir.

63 TEMİZ İNSAN TEMİZ TOPLUM PROJESİ

64

65 OKUL SÜTÜ PROJESİ S.NİLÇE ADI SÜT İÇEN ÖĞRENCİ SAYISI SÜT İÇMEYEN ÖĞRENCİ SAYISI TOPLAM 1 MERKEZ DÖRTDİVAN GEREDE GÖYNÜK KIBRISCIK MENGEN MUDURNU SEBEN YENİÇAĞA TOPLAM Okul sütü, Okul Öncesi ve İlkokul öğrencilerine dağıtılmaktadır.

66 S.NİLÇEPROJE ADI 1MERKEZSolmaz ve Ahmet Baysal Kadriyeana Anaokulu (Solmaz ve Ahmet Baysal) 2MERKEZMehmet Baysal Spor Salonu (Hayırsever Mebrure ve İlhan Bağışgil) 3MERKEZ32 Derslikli İzzet Baysal Ortaokulu ve Spor Salonu (İzzet Baysal Vakfı) 4GÖYNÜK16 Derslikli Göynük Ali Ericek İlkokulu (Hayırsever Ali Ericek Projesi bitti) 5MERKEZ32 Derslikli Kültür Ortaokulu (Yer teslimi yapıldı. Özel İdare yatırımı) 6MERKEZ24 Derslikli Tepecik Anadolu Lisesi (İHO, ihale aşamasında) 7MERKEZ24 Derslikli Gazipaşa İlkokulu (Projesi bitti) 8MERKEZ24 Derslikli Mehmet Akif Ersoy İlkokulu (Özel proje çizim aşamasında) 9MERKEZ100 Öğrenci Kapasiteli Güzel Sanatlar Lisesi Pansiyon (Proje aşaması) 10GEREDEGerede Spor Salonu ve Fuaye Alanı (Proje Aşaması) 11YENİÇAĞA16 Derslikli Yeniçağa İmam Hatip Lisesi (Proje aşaması)

67 S.NİLÇEPROJE ADI 12MerkezEndüstri Meslek Lisesi Kampüsü (Organize Sanayi) 13Merkez32 Derslikli 100. Yıl İlkokulu 14Merkez24 Derslikli Çıkınlar Ortaokulu 15Merkez24 Derslikli Atatürk Ortaokulu 16Merkez16 Derslikli Spor Lisesi 17MerkezBilim ve Sanat Merkezi 18GeredeGerede Öğretmenevi (Yıkım onayı bekleniyor. Proje hazırlanıyor) 19GeredeGerede Esentepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Uygulama Oteli (Ticaret Mes. Lis. Arsası) 20MengenMengen Aşçılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 200 öğrencilik Pansiyon ve Uygulama Oteli 21Mengen24 Derslikli Mengen Atatürk Ortaokulu (Eski bina yerine) 22DörtdivanDörtdivan Anaokulu 23GöynükGöynük Anaokulu 24Mudurnu12 Derslikli Taşkesti İlkokulu

68 yılı sonuna kadar ilimizde ikili öğretim yapan 3 okulumuzun normal öğretime geçebilmesi için 2 adet yeni okul binasının yapılmasını sağlamak yılı sonuna kadar ilimizde tek müdürlük olarak devam eden ilkokul ve ortaokul dönüşümlerini sağlamak amacıyla yeni okul binalarının yapılmasını sağlamak yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 5 adet lise binasının yapılmasını sağlamak. 4.Öğrencilerimizin sosyal, kültürel ve sportif etkinlik başarılarını artırmak adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 5 adet kapalı spor salonu binasının yapılmasını sağlamak. 5.Türkiye ortalamasının üzerinde olan ilimiz okulöncesi okullaşma oranını daha da ileriye taşımak adına 2017 yılı sonuna kadar 4 adet anaokulu binasının yapılmasını sağlamak. 6.Öğrencilerimize daha rahat ve uygun çalışma ortamı hazırlamak adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 4 adet okul pansiyon binasının ve 1 uygulama oteli binasının yapılmasını sağlamak. HEDEFLERİMİZ

69 7.İlimizde üstün zekâlı öğrencilerimize daha kaliteli eğitim hizmeti verebilme adına 2017 yılı sonuna kadar ilimizde ihtiyaç duyulan 1 adet Bilim Sanat Merkezi binasının yapılmasını sağlamak adet Okul/Kurum binasının deprem güçlendirmelerini yapmak 9.Kurumlarımızın doğal gaz dönüşümlerini yapmak. 10.Kurumlarımızın ısı yalıtımlarını yapmak. 11.Kurumlarımızın donatım eksiğini gidererek, standart hale getirilmesini sağlamak. 12.Kurumlarımızın araç ihtiyacını karşılamak. 13.Kurum çalışanları arasında uyum ve verimi arttırmak için sportif, kültürel ve sosyal faaliyet düzenlemek. 14.Kurum çalışanlarının iş doyumlarını ve memnuniyetlerini arttırmak 15.İl geneli veli memnuniyet oranını %81,5’ den %100’e çıkarmak. 16.Kurum çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişimlerini sağlamak amacıyla hizmetiçi eğitim faaliyetleri düzenlemek. HEDEFLERİMİZ

70 SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

71 SORUN 1: Eğitim öğretimin gerçekleşmesinde en önemli aktör öğretmendir. İl merkezinde mevcut öğretmen sayısı yeterli olmakla birlikte, ilçelerimizde öğretmen ihtiyacı bulunmaktadır. Kadrolu öğretmen bulunmayan okullarda ücretli öğretmen görevlendirilmektedir. İl merkezinden uzak, ilçe ve köylerdeki okullarımıza ücretli öğretmen bulmakta zorluk çekilmektedir. İlimiz genelinde öğretmen ihtiyacımızın karşılanması ile eğitim kalitemiz ve akademik başarımız artacaktır.

72 İLÇE NORM DURUMU MEVCUT DURUM İHTİYAÇNORM FAZLASI MERKEZ DÖRTDİVAN GEREDE GÖYNÜK KIBRISCIK MENGEN MUDURNU SEBEN YENİÇAĞA TOPLAM İL GENELİ ÖĞRETMEN DURUMU

73 ÇÖZÜM ÖNERİSİ 1: Öğretmen eksiği bulunan okullarımızın öğretmen ihtiyacının giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı nezdinde gerekli çalışmaların yapılması. İlimize ilk atamada verilecek öğretmen sayısının arttırılması.

74 SORUN 2: Okullar toplu yaşanılan yerlerdir. Çocuklar ortam kirliliğinden, salgın hastalıklardan ve havada dolaşan virüslerden çabuk etkilenir ve hastalanabilirler. Çocuklar günün büyük bir bölümünü okulda geçirdiklerinden okulların temiz ve hijyenik olması çok önemlidir. Okullarımızda sağlıklı ortamların oluşturulabilmesi hizmetli personel sayısına ve niteliğine bağlıdır. Hafta sonlarında okullarımızda yetiştirme kursları açılmaktadır. Temizlik ve kalorifer yakmak için hafta sonlarında da okulda hizmetli bulunması gerekmektedir. Okullarımızda kadrolu personel yetersizliği nedeniyle İşkur-TYÇP ve Belediyeden geçen işçiler hizmetli olarak çalışmaktadır. Her iki grupta sadece sınıf temizliğinde görev alabilirler ve kalorifer yakamazlar. TYÇP Yaz tatili döneminde 3 ay okulun eğitim öğretime hazırlık aşamasında okulda bulunamazlar.

75 Okul aile birliği kanalıyla bir dönem hizmetli alımı yapılmıştır. Fakat okul bütçesi, pansiyon bütçesi ile çalıştırılan hizmet alımlarının KIDEM tazminatı ve fazla çalışma mesai problemleri oluşmaya başlamıştır. Okul aile bütçelerinin, küçülmesi de okullarımızın ihtiyaçlarını karşılamalarını zorlaştırmaktadır. Görüldüğü gibi okul ve kurumlarımızda yeterli sayıda hizmetli personel bulunmamaktadır. Hizmetli personel ihtiyacımızın acilen giderilmesi gerekmektedir.

76 S.N.İLÇE HİZMETLİ NORMU MEVCUT DURUMİHTİYAÇ 1 DÖRTDİVAN GEREDE GÖYNÜK954 4KIBRISCIK963 5MENGEN1183 6MERKEZ MUDURNU SEBEN624 9YENİÇAĞA1293 TOPLAM İlimizde il ve ilçelerdeki hizmetli ihtiyacı ve mevcut durum şöyledir : ( Listenin içerisinde belediyeden kurumumuza geçen işçilerde bulunmaktadır. İşçi statüsünde çalışan personelin özlük hakları farklıdır. Bu durum çalışma şartlarını olumsuz etkilemekte, çalışan personelden arzu edilen verim alınamamaktadır. Bu nedenle sayısal değerler verimle orantılı değildir.)

77 HİZMETLİ PERSONEL İHTİYACI GENEL DURUM S.N.İLÇE İŞKUR‘dan Çalışan Belediye İşçileri 4/C (Geçici Personel) Pansiyon Bütçesi veya Okul Bütçesi ile Çalıştırılan Hizmetli sayısı Okul-Aile Birliği Bütçesi ile Çalıştırılan Hizmetli Sayısı TOPLAM 1 MERKEZ DÖRTDİVAN5510 3GEREDE GÖYNÜK KIBRISCIK MENGEN MUDURNU SEBEN639 9YENİÇAĞA10313 TOPLAM

78 ÇÖZÜM ÖNERİSİ 1: İl genelinde hizmetli ihtiyacının giderilebilmesi için İŞKUR il Müdürlüğü ile birlikte gerekli çalışmalar yapılmaktadır. İŞKUR ile yapılan bu çalışma neticesinde ihtiyacımız önemli oranda giderilmekle birlikte sorun tam olarak çözülememiştir. Gelecek yıllarda İŞKUR-TYÇP kontenjanının artırılması çözümde önemli bir adım olacaktır. ÇÖZÜM ÖNERİSİ 2: Okullarımızın hizmetli ihtiyacının karşılanması için Özel İdare Bütçesinden okullarımıza bir pay ayrılarak hizmetli personel ihtiyacımız giderilebilir ya da hizmet satın alımı yapılabilir.

79 Arz ederim.


"BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI MART 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları