Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler TOKİ MEHMET AKİF ERSOY OKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler TOKİ MEHMET AKİF ERSOY OKULU."— Sunum transkripti:

1 Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler TOKİ MEHMET AKİF ERSOY OKULU

2 Dünya Sağlık Örgütü’nün “Şiddet” Tanımı: Şiddet; bir bireyin yaralanma ve ölümüne neden olan ya da gelişmesini engelleyen fiziksel, psikososyal ve cinsel olarak uygulanan kasıtlı davranışlardır.

3 Güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel ya da ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel ya da toplu hareketlerin tümüdür. Şiddet

4 Okul Zorbalığı Denildiğinde Tekme ya da tokat atma, İtme, çekme, dürtme, Dövme tehdidinde bulunma, Korkutma, Sözle sataşma, alay etme, dalga geçme, kızdırma, Tacizde bulunma, Küçük düşürme, Ailesine hakaret etme,

5 Kişi hakkında çeşitli yerlere çeşitli sözler yazma, Hoşa gitmeyen isim takma, Söylenti çıkarıp yayma, Arkadaş grubundan dışlayarak yalnız bırakma, oyun ve diğer etkinliklere almama ve engel olma, Karşındakinin kendini kötü hissetmesine neden olacak sözler söyleme.

6 Şiddet fizikseldir. Zorbalık ise fiziksel olduğu gibi sözel de olabilir.

7 Okul Şiddeti Denildiğinde Tehdit, Hırsızlık, Zorbalık, Cinsel saldırı, Silah taşıma, Kavga saldırı, Silah kullanma, Grup veya çete saldırıları, Haraca kesme, para sızdırma amacıyla tehditler kullanma

8 Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yolla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen, Çaresizlik yaşayan, Alkol veya diğer uyuşturucu maddeleri kullanan, Kendini savunmaya çalışan.

9 Şiddet ve Zorbalığın Erken Belirtileri Yalnızlık, içe dönme, Şiddet uygulama, Sık sık disiplin problemi yaşama, Okula yaralayıcı, delici alet getirme, Küçük olaylara şiddetli tepkiler verme, Yangın çıkarma,okul araç gerecine zarar verme isteği Hayvanlara eziyet etme, Alkol ya da uyuşturucu kulanma, Bir çete üyesi olma ya da aynı mekanı paylaşma

10 Şiddet ve Zorbalığı Tercih Eden Öğrencilerin Özellikleri İhtiyaçları ve kişilik özellikleri: Benlik saygıları düşüktür, Özgüvenleri eksiktir, Başkalarını ve olayları kontrol etme isteği, Başkalarının başarılarını kıskanma, Yenilgiyi kabul edememe.

11 Şiddet ve Zorbalığı Tercih Eden Öğrencilerin Özellikleri İlişki problemleri: Ebeveynleri tarafından fiziksel ve psikolojik şiddete uğrama,ihmal edilme, Arkadaş edinememe, dışlanma, Aile desteği ve yakınlığın olmaması, Otoriteye karşı gelme( aile, okul vs.), Akranlarıyla çatışma

12 Hangi Öğrenciler Şiddete Maruz Kalır İçe dönük, Kaygılı, Güvensiz, Çekingen, Benlik saygısı yetersiz, Sosyal becerileri zayıf, Yeterince arkadaşı olmayan, Sosyal ortamlarda dışlanan, Zorbaca davranışlara maruz kaldıklarında nadiren karşı koyabilen, Anne-babalarına bağımlı, Az sevilen…

13 Okul şiddeti birdenbire olmaz. Çoğu kez aynı kısır döngü tekrarlar.

14 Okul da Şiddet Nerelerde Olabilir? Sınıfta, koridorda, okul çevresinde oyun alanında, Okul servislerinde, İletişim araçlarıyla( telefon, internet, yazılı not), Mahallede.

15 Sonuçları Korku ve endişe, Okulu sevmemeye, Zorbalığın olduğu yerden kaçınma, Okuldan kaçma, Kaygı, kızgınlık ve çaresizlik duygusu, Bazı kronik hastalıkların oluşmasına, İntihara kalkışma, Devamsızlıkta artış, Başarı düzeyinde düşme, Özgüvenin azalmasına.

16 ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER

17 Okul ile irtibatı kesmeyin. Çocuğunuzla birlikte okuldaki, toplumdaki kuralları tartışın. Bunların niçin konulduğunu fark etmelerini sağlayın. Çocuğunuzun seyrettiği tv programlarını, oynadığı bilgisayar oyunlarını takip edin

18 Çevresinde ve medyada gördükleri şiddet olaylarının gerçek hayatta nelerle sonuçlanabileceğini kafalarında canlandırmalarını isteyin. Birlikte canladırın. Çocuklarınızı sosyal etkinliklere (müzik,spor,dans vb.) yönlendirin.

19 Şiddet uyguladığında neler hissettiği, arkadaşlarının neler hissedebileceğini, başka nasıl davranılabileceğini konuşun. Ne zamanlar özür dilediğini, özür dilemenin ona neler kattığını, ne kaybettirdiğini konuşun.

20 Affetmeyi öğrenmezse intikam duyguları besleyecek, içindeki öfke beklenmedik bir anda patlayacak, şiddet sergilemesine yol açacaktır. Affedebilmeyi öğretin.

21 Çocuğunuzla iletişim kanallarını açık tutun. Çocuğunuzun nerede kiminle olduğunu bilin. Arkadaşlarını tanıyın, arkadaşlarını eve davet etmesini isteyin. Şiddetin şiddeti getireceği konusunda yaşadığı kısır döngüyü anlamasına yardım edin. Şimdiki rolünden farklı roller edinebileceğini anlatın.

22 Anlattığı şiddet içeren olaylarda daha farklı nasıl davranabileceğini düşündürmeye çalışın. Hiçbir şekilde şiddeti normal olarak kabul etmeyin. Özellikle ergenlik döneminde yaşanan güç savaşlarından kaçının. Sakinliğinizi koruyarak doğru model olun. Eşinizle aynı doğrultuda davranın.

23


"Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler TOKİ MEHMET AKİF ERSOY OKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları