Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama."— Sunum transkripti:

1 BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015)

2  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama yapın. Aranacak kelimeler: kişiselleştirme bilgi yönetimi (aynen yukarıdaki şekilde yazın)  Her iki bilgisayarda da görüntülenen ilk 20 sonucu karşılaştırın. Fark var mı? Yoksa sonuç listesi aynı mı?  Aynı aramayı (varsa) gmail hesaplarınızdan girerek deneyin.  Yine ilk 20 sonucu karşılaştırın. İki farklı gmail hesabından aynı anda yapılan arama aynı sonucu veriyor mu?  Peki gmail hesabınızdan girerek yaptığınız arama sonuçları hesaptan çıkmışken yaptığınız arama ile aynı mı (aynı bilgisayarda denemiş olmalısınız).

3

4

5

6  Sosyal ağ tasarımları, fonksiyonları ve düzenleri değişiyor  İnsanların bu ağlardan yararlanma şekilleri değişiyor  Sosyal ağların taşıdığı önem değişiyor  Kurumların, firmaların, iş verenlerin ya da çalışanların bu ağları kullanma amaçları değişiyor

7  Bol ve erişilebilir teknoloji  Artan müşteri seçenekleri  Gelir, servet, iş “gelir geçer”liği  Davranış özgürlüğü ve serbest çalışanların artışı  Aile oluşumu, rolleri ve sorumluluklarındaki değişimler  Emeklilik ve sağlık yönetimi yönünde gözlenen yeni eğilimler  “Do it yourself” politika ve din anlayışı

8

9

10 Is privacy really for wrong-doers?

11

12 “Real life happens between blog posts and e- mails. And now, there is a way to share!...”

13  Twitter’da dakikada 278.000 tweet atılıyor (Temmuz 2013) (günde 400 milyon +)  Aylık aktif kullanıcı: 271 milyon (Haziran 2014) (önceki yıla kıyasla artış %24)  İnsanların görüşlerini, şikayetlerini, eğilimlerini, beğeni ya da nefretlerinin dile getirebildiği bu ortamda, bu potansiyel “müşteri/kullanıcı” görüşlerinin hizmet ya da ürün sunan kuruluşlara etkisi büyük.

14

15

16 Ortak çalışma Yaratıcılık Üretkenlik

17  Çalışma arkadaşlarınızla ortak bir hikaye, roman ya da herhangi bir bilgilendirici metin yazmak için  Hiç/sık bir araya gel(e)mediğiniz “e-kanka”nız ile ortak ilgi alanlarınıza yönelik projeler (yazı, müzik, vb.) üretmek için  Grup ödevleri/projeleri planlamak ve yürütmek için  Yazı değerlendirmesi (örn. hakemlik), editörlük, vb. yapmak için  İçeriği topluluklar (diğer insanlar) tarafından oluşturulması hedeflenen web sayfaları için  Uzaktan öğrenim platformlarının bir parçası olan e-öğrenme forumlarını yaratabilmek için  Araştırma bulgularını diğer araştırmacılarla paylaşmak ve birlikte yorumlamak için  Belli konularda belli gruplarla (okullar, öğrenciler, ortak ilgi alanlarını paylaşan kişiler, vb.) bilgi paylaşımı yapabilmek için

18  Kullanılan kaynaklar ve okuma listesi  Grown up Digital (D. Tapscott, 2009) A generation bathed in bits (s. 39-71; Kitabı benden alıp fotokopi çektirebilirsiniz)  Social Media (Comoncraft) http://www.commoncraft.com/videolist?qt-cc_video_quicktab=1#qt-cc_video_quicktab  The new information ecology (Lee Rainie, 2009) http://yunus.hacettepe.edu.tr/~soydal/bby253_2012/4/newinfoecology2009.ppt http://yunus.hacettepe.edu.tr/~soydal/bby253_2012/4/newinfoecology2009.ppt  The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information (Blanchet, Clobert & Danchin, 2010) The role of public information in ecology and conservation: an emphasis on inadvertent social information  How to use Bing Maps for 'fun' geo-stalking (Ms. Smith, 2012) http://www.networkworld.com/community/blog/how-use-bing-fun-geostalking http://www.networkworld.com/community/blog/how-use-bing-fun-geostalking


"BBY 253 Bilgi Kullanımı (2014-2015).  Google kullanarak aynı tarihte, aynı anda iki farklı bilgisayardan herhangi bir kullanıcı girişi yapmadan arama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları