Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ATLI ZİNCİR Osman Malkoç Temmuz 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ATLI ZİNCİR Osman Malkoç Temmuz 2011."— Sunum transkripti:

1 ATLI ZİNCİR Osman Malkoç Temmuz 2011

2

3 İmalattan bir görünüş

4 ATLI ZİNCİR-1 Orta Doğu ve Türkiye’nin ilk ve en büyük zincir fabrikası olan ATLI, Topkapı’da 1951 yılında Kollektif Şirket olarak kurulmuş, 1956 yılında Anonim Şirkete dönüştürülmüş. ( 60 YILLIK BİR ŞİRKET!!) 1968 yılına gelindiğinde, geniş bir zincir üretim gamının yanı sıra raptiye, toplu iğne ve ataş üretimiyle ATLI, bölgesinin en büyük tel mamülleri üreticisi haline gelmiştir.

5 ATLI ZİNCİR-2 1968 yılında Türk sanayine anahtar teslimi endüstriyel tesisler üretmek gayesiyle makine fabrikasını kurmuştur. Dünya zincir üretim sanayindeki gelişmeleri daima yakından takip etmiş, teknolojik düzeyini dünya standartlarında tutmak için sürekli olarak yaptığı yatırımlarla makine parkını revize etmiş ATLI’da bugün “5 yıldan eski tornavida” bile bulunmamaktadır.

6 ATLI ZİNCİR-3 Ø3 mm. İla Ø26 mm. Tel çapı gamında üretim yapan ATLI, yüksek dayanımlı kaldırma, sapan ve ceraskal zincirleri, maden ve konveyor zincirleri, kalibre zincirler, galvanizli deniz zincirleri ve her türlü amaç için kullanılan sanayii zincirlerini, Avrupa ve Amerikan standartlarına uygun olarak üretmektedir. ATLI, yüksek dayanımlı kaldırma zincirleri için Alman Norddeutsche Metall-Berufsgenossen Schaft tarafından dünyada sayılı zincir üreticisine verilen, H kalite damgasının 51 numarasının sahibidir.

7 ATLI ZİNCİR-4 Bugün dünyanın en modern zincir üretim teknolojisi ile donanmış ATLI, sahip olduğu ISO 9001:2000 belgesi ile toplam kalite yönetim anlayışı doğrultusunda, m2 kapalı alanda, 6500 ton/ yıllık üretim kapasitesi ve deneyimli uzman kadrosu ile Türk Sanayii’nin yüzakı olmaya devam etmektedir.

8 MARKA VE PATENTLERİ ATLI TAKMATİK ( 1986) HİMALAYA, MONTBLACK

9 ANA GLOBAL RAKİPLERİ-YURT DIŞI
PEERLES (1917 Minesota - USA) TSUBAKI-Japan pewag- Austria ZENAX- Hindistan RUDONG CHAIN WORKS JIANGSU- CHINA KONIG-Italya RUD (135 yllık) Germany GUNNEBO-İsveç PWB ANCHOR TJ

10 YURT İÇİ RAKİPLERİ EN BÜYÜK İKİ RAKİBİ; ZİNTAŞ VE EĞİNLİOĞLU
TOPLU İĞNE/İĞNE ÜRETİMİNDE : DAF ( 2009), BALKAYA ( Son KAPASİTESİ ton/Yıl) ve ÇİN den İTHALAT. TAKMATİK RAKİPLERİ : YILDIZ, ZİNTAŞ, KNK, JOPE, OTO UZAY, CONSON

11 YURT İÇİ REFERANSLARI Türkiye Taşkömürü Kurumu Türkiye Kömür İşletmeleri Karayolları Genel Müdürlüğü Türkiye Elektrik A.Ş. Ereğli Demirçelik İşletmeleri Karabük Demirçelik İşletmeleri İskenderun Demirçelik İşletmeleri Türkiye Şeker Fabrikaları Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü Mercedes Benz Türk A.Ş. Man A.Ş. Ford Otosan Otoyol A.Ş. Otokar A.Ş. Uzel Makina A.Ş. Renault Mais A.Ş. Askam A.Ş.

12 YURT DIŞI REFERANSLARI
Amerika Birleşik Devletleri Fransa İtalya Almanya İsveç İngiltere Bulgaristan Filipinler

13 ATLI ZİNCİR GİBİ BİR FİRMA ALINDIĞINDA
AVANTAJLARI / ARTILARI DEZAVANTAJLARI / EKSİLERİ Çalışan bir tesistir. Taşınma sonrası hemen devreye alınabilir. Çalışanların Tazminatları yükü ISO 9001 mevcut , ONORM ( Ostereiches Normen) ISO Belgesiz. Gerekli üretim izni- vs lerin hazır olması. Taşınma öncesi stok yapmayı gerektirir. Uzun geçmiş, maliyetlerde nerelere odaklanması gerektiğini bilme imkanı ATLI Havlu Attığından beri rakipler piyasaya hakimiyet artışı Üretim/yerleşim hatalarını düzeltme imkanı Tecrübeli ve kilit operatörlerin İSTANBUL dan ayrılmama talebi Pazarı ve Müşteri PORTFÖYÜ HAZIRDIR. Hazır ve makine yapacak kadar yüksek know-how

14 SATIŞ LİSTESİNDE GÖZÜKMEYEN ANCAK MUTLAKA İLAVE EDİLMESİ GEREKENLER
SATIŞ LİSTESİNDE YAKLAŞIK 45 ANA MAKİNA VAR ) SATIŞ LİSTESİNDE GÖZÜKMEYEN ANCAK İLAVE EDİLMESİ GEREKEN EKİPMAN LİSTESİ; İSİMLER ( ATLI-TAKMATİK VS ) FORKLİFTLER TRAFO ( 3600Kva) ELEKTRİK DAĞITIM VE KOMPANİZASYON PANOLARI MALZEME NAKİL METAL KASALARI, CRANE LER ZEMİNDEKİ RAYLAR , YEDEK KALIPLAR, TEL ÇEKME MAKİNASI JENERTÖR FIRINLAR, KAPLAMA HAVUZLARI, OFIS MOBİLYALARI VE TELEFON SANTRALİ

15 MEVCUT ORGANİZASYON ŞEMASI
Mevcut organizasyon şemasında GM: Naki Erenyol dan sonra ; 3 MÜDÜR Pozisyonu ve Bir şef pozisyonu mevcuttur, ayrıca KYS adı verilen NATO, UK , Germany, Belgium müşterileri için Verify-denetçi - onaycı 2-3 kişilik bir kadrosu mevcuttur. Müdürler; Kalite Güvence, Üretim Ve Ticaret Müdür olmak üzere, İnsan Kaynaklarında sorumlu bir Şef vardır. Bu yapı ve profildeki bir şirket için yeterli olup, sahadaki kilit personel olarak Rıdvan Mutlu ( Üpk uzmanı )ve Haldun Beyza ( Ticaret Md.) olarak bilinmektedir. Üretim mühendisleri mevcut olup, çalışma için gelecekte Metalürji ve Makine Mühendisleri tercih edilmelidir.

16 DİĞER-1 SAP Mevcuttur. Çok önemli bir avantajdır!!
EN SON KATILDIĞI FUAR; CNR OTOMOTİV ( 2006 dan sonra kendini göstermemiş) TAŞINMA İÇİN YAKLAŞIK 15 TIR GEREKECEKTİR. TESİSİN ATIKSU ÇIKIŞI VAR! ÇİNKO KAPLAMA TESİSİ VAR. PİRİNÇ KAPLAMA TESİSİ VAR.

17 DİĞER -2 Dip Not: 2007 yılında ihracatı 4 milyon TL, İTHALATI USD, İÇ SATIŞI 10 milyon TL ( bu kapasitedeki fabrika ve organizasyon için çok düşük değerler olup aslında şirketin potansiyeli milyon TL gerçekleştirecek güçtedir. yılları arasında Brüt karları %33 lerden %26 lara gerilemiştir. 4-5 yıl önceki Pazar payları: Araç zincirlerinde %42, Ticari zincirlerde %58 Kaldırma zincirlerine %88 seviyesinde gerçekleşmiştir.

18 DİĞER-4 “Raiffeisen INVESTMENT” (Etiler-İST. adresli ) ATLI’nın tanıtım sunum dosyasını hazırlamış ve daha önce yurtdışına pazarlamaya çalışmış. Tezgahlar 1973 ( birkaç fonksiyonunda sorun olmayan makine dışında diğerleri yılı yapımıdır.

19 ÜRETİMİ N KARŞILADIĞI “ DIN” STANDARTLARI
Düzgün link, Kayış zincirleri, Kamyon tekerleri için zincirler, araçlar için 4*4 , kar küreyicilerin zincirleri, Yükleyicileri zincirleri, Bükümlü link, Kaldırma zincirleri, Madencilik zincirleri DIN (çap:4-22mm) (yük kaldırma zinciri) DIN EN (çap: 4-26mm) DIN EN ( Grad çap 4-26) DIN 755 ( çap:2-13) DIN 762 ( çap:10-20) DIN ( çap: 4-16) DIN 764 ( çap10-16) YÜKSEK GERİLİMLİ MADENCİLİK ZİNCİRİ DIN ( çap 6-26)

20 HAMMADDE TEMİN FİRMALARINDAN BAZILARI
Akyüz Demirçelik, Metalpres, Egeçelik, Dizdar Motor, Çolakoğlu Metal, İzmit Tel çelik, Schmolz Belik – Bickenbach, Voest-Alpina Austria Draht

21 ÖNERİM Bu tesisin geçmişi, müşteri portföyü, listede olan olmayan tüm değerleri dikkate alındığında çok çok uygun bir yatırım olup, sadece SAP nin DEĞERİ TL olduğu düşünülürse, diğer yardımcı işletmelerde dikkate alındığında pazarlık için tüm tesisin ve isim hakkının topluca görüşülmesi daha uygun gözükmektedir. 3600Kva kapasitesinde bir trafonun temin süresi ve bedeli dikkate alındığında çok daha net anlaşılmaktadır.  Daha iyi üretim için yaklaşık 0,8-0,9 Milyon EURO luk Yatırım bütçesi öngörülmelidir.


"ATLI ZİNCİR Osman Malkoç Temmuz 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları