Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ CEP TELEFONU KULLANICILARININ TÜKETİCİ TECRÜBELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARI ÜZERİNE NETNOGRAFİK BİR İNCELEME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ CEP TELEFONU KULLANICILARININ TÜKETİCİ TECRÜBELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARI ÜZERİNE NETNOGRAFİK BİR İNCELEME."— Sunum transkripti:

1 T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ CEP TELEFONU KULLANICILARININ TÜKETİCİ TECRÜBELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARI ÜZERİNE NETNOGRAFİK BİR İNCELEME Yrd.Doç.Dr. Hakan Cengiz Sinan Başaran İsa Uğur 1

2 Sunu Planı Araştırmanın Amacı ve Önemi Yöntem Bulgular Sonuç 2

3 Araştırmanın Amacı ve Önemi 3 Online tüketici etkileşimlerin ve tecrübelerinin incelenmesi pazarlama ve tüketici araştırmacılarına eşsiz fırsatlar sunabilecek niteliktedir. Bu doğrultuda bu çalışmada cep telefonu kullanıcılarının tecrübelerine yönelik yorumlarını netnografi yöntemiyle incelemek amaçlanmıştır.

4 Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 Çalışmada tüketicilerin tecrübelerini paylaşmalarında online alışveriş sitelerindeki yorum platformlarını ne şekilde kullandıklarına odaklanılmıştır. Bu doğrultuda çalışmaya şu iki araştırma sorusu ışık tutmuştur: 1. Online alışveriş sitelerinin tüketicilerin cep telefonu kullanım tecrübelerini paylaşmalarındaki rolü nedir? 2. Tüketiciler yaşadıkları tecrübeleri birbirleriyle paylaşırken online alışveriş sitelerini hangi amaçlarla kullanmaktadırlar?

5 5 Bu çalışmada tüketicilerin cep telefonu kullanım tecrübelerine yönelik yorumları bir nitel araştırma yöntemi olan netnografi yöntemi benimsenerek değerlendirilmiştir. Netnografi; Araştırmacılara “Görünmezlik elbisesi” giyme olanağı tanımaktadır. Etnografik çalışmalara göre daha az zaman almaktadır. Araştırma esnasında yazılı dokümanlara geri dönmeyi kolaylaştırır. Yöntem

6 6 Yorumların analiz edilmesi aşamasında şu kriterlere dikkat edilmiştir 1.Yorum sayısı ve niteliği, 2.Yorumların etkileşime olanak tanıması, 3.Tüketim tecrübesine ilişkin ifadeler içermesi 4.Olumlu-olumsuz yorumlara yer vermesi Bu temel kriterlere göre 4 ay boyunca (Eylül – 2014/Ocak – 2015) hepsiburada.com, teknosa.com, n11.com takip edilmiş, Yaklaşık 2500 yorum okunarak arşivlenmiş, Bunların içerisinden 337 yorum ayıklanmıştır. Yöntem

7 7 Kodlama ve yorumlama sürekli karşılaştırma analizi yöntemiyle (Glaser ve Strauss, 1967) yapılmıştır. Özelden genel yorumlara ulaşmak için yorumlar defalarca kategorize ve analiz süresinden geçirilmiştir. İki yazar okuma ve kodlama yapmış, diğer yazar denetim ve düzenlemeleri gerçekleştirmiştir.

8 Bulgular 8 Online yorum platformlarının kullanım amacı ve online yorum platformlarının tüketicilerin tecrübelerini paylaşmalarındaki rolü bağlamında altı kategoriye ulaşılmıştır. 1.Yardımlaşma ve Bilgi Paylaşımı 2.Gösteriş Yapma 3.Öneri ve Tavsiyede Bulunma 4.Şikayette Bulunma ve Övgü 5.Karşılaştırma Yapma 6.Fiziksel Temas

9 Sonuç 9 Netnografi, genelde sohbet odaları ve forumlar üzerine yapılan çalışmalar için önerilse de (Kozinets, 2002). Online tüketici yorum platformlarının kullanıcılar arasında etkileşim kurmaya olanak tanıdığı görülmektedir. Bu durum alışveriş sitelerinde yapılan yorumların netnografi yöntemiyle incelenebileceğine işaret etmektedir.

10 Sonuç Yorumların analizi sonucunda tüketicilerin tecrübelerini ifade ederken; bilgi paylaşımında bulundukları, gösterişçi tüketim eğilimleri sergiledikleri, marka ve modelleri birbirlerine övdükleri/şikayet ettikleri, ürün ve markalar arasında karşılaştırma yaptıkları ve sanal ortamda olsa bile kullanım tecrübesini aktarmada fiziksel temasın önemini koruduğu görülmüştür. 10

11 Sonuç 11 Genellikle nicel yöntemlerle incelenen tüketici tecrübesi çalışmalarının nitel yöntemlerle gerçekleştirilmesi ya da desteklenmesi daha sağlıklı sonuçlar üretebilir. Bu çalışmada tüketicilerin online alışveriş sitelerinde cep telefonu kullanım tecrübelerini içeren yorumlara odaklanılmıştır. Tüketici tecrübesini incelemeye yönelik Netnografi yöntemi farklı online topluluklarda farklı ürün ve marka grupları üzerine yapılmalıdır.

12 TEŞEKKÜR EDERİZ Yrd.Doç.Dr. Hakan CENGİZ Sinan BAŞARAN İsa UĞUR


"T.C. KARABÜK ÜNİVERSİTESİ CEP TELEFONU KULLANICILARININ TÜKETİCİ TECRÜBELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ONLİNE TÜKETİCİ YORUMLARI ÜZERİNE NETNOGRAFİK BİR İNCELEME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları