Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ. 2 İşletmelerin İhtiyaç Duydukları Bilgiler Pazar Rakipler Müşteriler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ. 2 İşletmelerin İhtiyaç Duydukları Bilgiler Pazar Rakipler Müşteriler."— Sunum transkripti:

1 1 PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ

2 2 İşletmelerin İhtiyaç Duydukları Bilgiler Pazar Rakipler Müşteriler

3 3 Pazar Araştırma Süreci Problemin Belirlenmesi Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi Araştırma Modelinin Oluşturulması Alan Araştırması Verilerin Analizi Sonuçların Sunulması

4 4 Yöneticilerin Bilgi Toplama Gereksinimlerine Yön Verecek Sorular Ne tür bilgiler düzenli olarak elinize geçiyor? Belli zaman aralıklarında ne tür özel çalışmalar talep ediyorsunuz? Şimdi elinize geçmeyen ne tür bilgiler isterdiniz? Her gün/Her hafta/Her ay/Her yıl edinmek istediğiniz bilgiler?

5 5 Hangi dergilerin ve ticari raporların düzenli olarak size gönderilmesini isterdiniz? Hangi konularda size sürekli bilgi verilmesini isterdiniz? Ne tür veri analizi yazılımları kullanmak isterdiniz?

6 6 Pazar Araştırmasında Bilgi Kaynakları Gözlem: Müşteriler ve Rakipler ne yapıyorlar? İkincil VerilerVar Olan Veriler Birincil VerilerSizin Geliştireceğiniz Veriler

7 7 İkincil Veriler Gazeteler Referans Kitaplar Kamu Kuruluşları İstatistikleri Pazar Araştırmaları Ticari/Profesyonel Birlikler

8 8 İkincil Veriler Ege Bölgesi Sanayi Odası (www.ebso.org.tr) İzmir Ticaret Odası (www.izto.org.tr) İstanbul Ticaret Odası (www.ito.org.tr) Ankara Ticaret Odası

9 9 İkincil Veriler Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME) İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) Ege İhracatçılar Birliği

10 10 İkincil Veriler Dış Ticaret Müsteşarlığı Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)

11 11 İkincil Veriler Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi Ticaret Ateşelikleri (Elçilikler)

12 12 İkincil Veriler Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği

13 13 İhracatçılar Dış Pazar Bilgilerini ve Pazar Araştırmalarını Nereden Bulabilir?

14 14 Kaynak web siteleri-2

15 ayrı ülkeden şirketin kayıtlı olduğu bu site telefon rehberi gibi bir işlev görmekte, ihracatçılara ilişkin bilgilere de bu siteden ulaşılabilmektedir. 6 dilde hizmet veren bu sitede ihracatçılar firmalarını kaydettirebilmektedir. Asyalı şirketleri dünyadaki şirketlerle bağlantı kurmaları amaçlanıyor. Ülke ve ürün adı belirtilerek o ülkedeki o firma ile ilgili bilgilere ulaşılabiliyor.

16 16 Ülke ve ürün bazında aramanın yanında ürün ve firma kategorisi bazında arama yapılabilen bu sitede yaklaşık 1, 8 milyon firmanın kaydı bulunmaktadır. Sitede kapsamlı şirket profilleri yer almaktadır. Siteye en basit düzeyde kayıt olmak ücretsiz olup sitenin tüm olanaklarından faydalanmak için belirli bir ücret ödeyerek abonelik gerekmektedir. Odamız kütüphanesinde mevcut olan abonelikten faydalanarak araştırma yapabilirsiniz. Dış ticaret yapmak isteyen firmalara bilgi vermeyi amaçlayan bu sitede ihracatçı firmalar için ücretsiz web hizmeti veriliyor. Ücretsiz olarak firma ilanı da vermek mümkündür.

17 17 ABC France 'den fazla Fransız endüstri şirketinin (üreticiler, toptancılar ve hizmet sağlayıcılar) kayıtlı olduğu B-2-B veritabanı. Seibt şirket verileri Sermaye malları endüstrisinden iyi araştırılmış, kaliteli adresleri içerir. Olası rakipler kadar pazarlardaki potansiyel tedarikçiler, gelecekteki alıcılar hakkında bilgi alınabilir. WLW Kim neyi tedarik ediyor? 10 ülkeden 300'den fazla tedarikçi şirket bilgisi içeren internet bazlı arama motoru. Proodle 15 ülkeden 1,3 milyondan fazla şirket ile Avrupa pazarı için şirket bilgileri hizmeti verir

18 18 Avrupa imalatçıları Thomas Kaydı Avrupa için endüstriyel satın alma rehberidir. 17 Avrupa ülkesinden 6 dilde 10,500 endüstriyel ürün sınıflandırmasına göre düzenlenmiş olan bu sitede endüstriyel tedarikçi arasında arama yapılması mümkündür. Schober Uluslararası adresler 960 milyon tüketici adresi ve 45 milyon şirket adresi içeren, hedef gruplar için Avrupa'nın lider veritabanı. Arama NACE kodlarına göre yapılmaktadır. Infobel Dünya genelinde Internet'te beyaz, sarı ve iş sayfaları. Şirket Veri Tabanı Link Listesi Venexport, şirket veritabanlarının kapsamlı bir link listesini sunar. Bu liste coğrafi olarak hazırlanmıştır. Uluslararası Acenteler ve Aracılar Uluslar arası Birliği

19 19 Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler

20 20 Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler

21 21 Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler

22 22 Ücretsiz Ticari Teklif Gönderilebilen Siteler

23 23 ULUSLARARASI FUARLARA KATILIM Fuarlar Hakkında Bilgi Kaynakları: (http://www.igeme.org.tr ) Uluslararası Fuar Katalogları: Devlet Tarafından Desteklenen Fuarlar (DTM) Türkiye’de Düzenlenen Fuarlar:

24 24 CBI "Expo Coach" CBI, fuarlara katılımı etkili ve verimli şekilde yönetmenize yardımcı olacak bir ihracat el kitabı hazırladı. Bir fuara hazırlık, katılım ve takip açısından pek çok faydalı ipucu ve kontrol listesi içeren faydalı bir rehberdir. Auma Dünyadaki ticaret fuarlarına ilişkin arama motoru Uluslararası Ticaret Fuarları, Seminerler Ve Kurslar ResourceCategoryID=15

25 25 Birincil Veriler Gözlem (Kişisel gözlem, güvenlik kameraları) Odak Grup Çalışmaları (Survey) (Posta, telefon, yüzyüze, internet ile anket ve yüz yüze derinlemesine görüşmeler) Davranışsal Veriler (Cookies, Scanners, Müşteri Veritabanları) Deneyler (Laboratuar, Test Marketing)

26 26 Odak Grup Çalışmaları Ürün, hizmet, işletme veya diğer sorunlarla ilgili olarak 1-2 saatliğine konuları konuşup tartışmak kişi Toplantı başkanı tarafsız olmalı Özgür ve rahat bir tartışma ortamı sağlanmalı Kaset ve/veya video kaydı Katılımcıları ödüllendirmek

27 27 Rakiplerle İlgili Nasıl Bilgi Toplarız? Rakipleri dergi ve basında izlemek Rakiplerin web sayfasını süreki izlemek Satış elemanlarının ve aracıların rakipler hakkındaki görüşlerinden yararlanmak Müşterilerle rakipler hakkında görüşmek Rakiplerin ürünlerini alıp geriye doğru mühendislik çalışması yaparak imalat sırlarını öğrenmeye çalışmak. Rakiplerin müşterisi gibi davranmak


"1 PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİ. 2 İşletmelerin İhtiyaç Duydukları Bilgiler Pazar Rakipler Müşteriler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları