Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75. YIL TOBB İMAM HATİP ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ EKİM 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75. YIL TOBB İMAM HATİP ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ EKİM 2014."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75. YIL TOBB İMAM HATİP ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ EKİM 2014

2 ÇAĞDAŞ EĞİTİM ANLAYIŞINDA OKULUN BAŞARILI OLMASI VE HEDEFLENEN KRŞTERLERE ULAŞILMASI ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL OLARAK TAKİP EDİLMESİNİ GEREKTİRİR

3 BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ (BTS) NASIL OLMALI ? HARŞEYDEN ÖNCE ADINDANDA ANLAŞILACAĞI ÜZERE BU İŞ BİR SİSTEM KURULUMUNU GEREKTİRMEKTEDİR. SİSTEMLER BELLİ PARÇALARDAN OLUŞAN BİR BÜTÜN OLARAK ALGILANMALIDIR. YÜRÜTÜLECEK İŞ VE İŞLEMLER SORUMLULUK PAYLAŞIMI VE STANDARDİZASYON GEREKTİRİR.

4 ÖĞRENCİNİN TAKİP EDİLMESİ DAVRANIŞ TAKİBİ (SOSYAL YAŞANTI) AKADEMİK BAŞARININ TAKİBİ

5 DAVRANIŞ TAKİBİ ÖĞRENCİDEN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIŞLARIN BELİRLENMESİ BELİRLENEN BU DAVRANIŞLARIN FORM HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖLÇME KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ UYGULAMA ÖLÇME VE DĞERLENDİRME

6 ÖĞRENCİDEN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIIŞLAR Okul disiplin kurallarına uyar Kılık kıyafeti düzenli Derse zamanında girer Derste konuşmaz ( Ders Dışı) Arkadaşları ile iyi geçinir Okul araç gereçlerine zarar vermez Zorba saldırgan davranışlar göstermez

7 Öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı davranır Argo konuşma ve küfür kullanmaz Okula ve derslere karşı sorumludur Özürsüz devamsızlık yapmaz Kişisel ve çevre temizliğine dikkat eder

8 Yardımseverdir Tertipli ve düzenlidir Ders araç gereçlerini zamanında temin eder ve okula getirir. Bu davranışlar okul ortamı ve beklentilerine göre çoğaltılabilir.

9 SIRA NO ÖĞRENCİ NO ADI SOYADI DAVRANIŞLAR Okul disiplin kurallarına uyar Kılık kıyafeti düzenli Derse zamanında girer Derste konuşmaz ( Ders Dışı) Arkadaşları ile iyi geçinir Okul araç gereçlerine zarar vermez Zorba saldırgan davranışlar göstermez Öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı davranır Argo konuşma ve küfür kullanmaz Okula ve derslere karşı sorumludur Özürsüz devamsızlık yapmaz Kişisel ve çevre temizliğine dikkat eder Yardımseverdir Tertipli ve düzenlidir Ders araç gereçlerini zamanında temin eder ve okula getirir DEĞERLENDİRME: (0):= ÇOK DÜŞÜK - (1)= DÜŞÜK – (2)= NORMAL – (3)= YETERLI BU FORM 75. YıL TOBB İMAM HATIP ORTA OKUL REHBER ÖĞRETMENI TARAFıNDAN HAZıRLANMıŞTıR. SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ DAVRANIŞ TAKİP FORMU

10 SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ AKADEMİK TAKİP FORMU …./…. SINIFI…………….AYI DERS KONTROL ÇİZELGESİ Her bir öğrenci için Derse Hazır Gelme, Derse Katılma ve Ödev Yapma kriterleri (0):= Çok Düşük (1)= Düşük (2)= Normal (3)= Yeterli Sıra No Adı Soyadı Derse Hazır GelmeDerse KatılmaÖdev Yapma ……………..…….… ………………………….. …………………………. …….………...…Dersi Branş Öğrt. Sınıf Öğrt. Rehber Öğrt. Bu form 75. Yıl Tobb İmam Hatip Orta okul rehber öğretmeni Abdurrahman ÇİÇEK tarafından hazırlanmıştır.

11 VELİ DERS TAKİP FORMU ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI : VELİNİN ADI SOYADI : SINIFI : TARİH : NO : İMZA : 1.HAFTA GÜNLER Bugün okulda İlenen Dersler Tekrar Edildi Ve 50 Soru Çözüldü Kitap Okuma Yapıldı Test (Denem Sınavı) Çözme Yarın Okulda İşlenecek Derslere Hazırlık Yapıldı Yatmadan Önce Kitap Okuma PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ Hafta sonu Tekrarı – Bol Soru Çözme ve Pazartesi günü işlenecek derse hazırlık yapılması PAZAR Hafta sonu Tekrarı – Bol Soru Çözme ve Pazartesi günü işlenecek derse hazırlık yapılması

12 ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİNDE BU ŞEKİLDE DEĞERLENDİRME TABLOLARI OLUŞTURULARAK ELDE EDİLEN VERİLER BİR DEĞERLENDİRME PROGRAMINA GİRİLEREK BİR VERİ HAVUZU OLUŞTURULUR.

13 OLUŞTURULAN VERİ HAVUZU ARACILIĞI İLE ÖĞRENCİNİN AKADEMİK VE SOSYAL PROFİLLERİ REEL BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKARILMIŞ OLUR.

14 NİÇİN ? BTS (BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ) ÖĞRENCİNİN AKADEMİK VE SOSYAL GELİŞİMİ İLE İLGİLİ DÜZENLİ TAKİP, ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNUN ARTTIRILMASI, OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİNİN ARTTIRILMASI, ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ İLE ÖĞRENCİ VELİLERİ ARASINDAKİ İLETİŞİMDE VERİ ZENGİLİĞİNİN SAĞLANMASI, AKADEMİK BAŞARININ ARTTIRILMASI ve OLUMLU DAVRANIŞLARIN KAZANDIRILMASINDA.

15 SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ DAVRANIŞ TAKİP FORMUNUN UYGULANMASI ÖNCELİKLE OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN HER SINIF / ŞUBE İÇİN DAVRANIŞ TAKİP FORMU ÇİZELGELERİ HAZIRLANIR (SINIF LİSTELERİ EOKUL ORTAMINDAN ALINARAK FORMA EKLENİR. HAZIRLANAN BU FORMLAR SINIF/ŞUBE ÖĞRETMENLERİNE DAĞITILIR. SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ KENDİ GÖZLEM SONUÇLARI VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ İLE YAPTIKLARI GÖRÜŞMELER IŞIĞINDA MEVCUT KRİTERLER DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRMELER YAPARAK ÖĞRENCİLERİN DAVRANIŞ PERFORMANSLARINI BELİRLER. SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ HER AYIN SONUNDA DOLDURDUKLARI TAKİP FORMLARINI OKUL REHBERLİK SERVİSİNE İLETİR.

16 SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ AKADEMİK TAKİP FORMUNUN UYGULANMASI ÖNCELİKLE OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN HER SINIF / ŞUBE İÇİN AKADEMİK TAKİP FORMLARI HAZIRLANIR (SINIF LİSTELERİ EOKUL ORTAMINDAN ALINARAK FORMA EKLENİR. HAZIRLANAN BU FORMLAR BRANŞ ÖĞRETMENLERİNE DAĞITILIR. BRANŞ ÖĞRETMENLERİ DERSE GİRDİKLERİ SINIFLARDA 1- DERSE HAZIR GELME 2- DERSE KATILMA 3- ÖDEV YAPMA KRİTERLERİNİ GÖZ ÖNÜNE ALARAK GEREKLİ PUANLAMALARINI YAPAR.

17 HER AYIN SONUNDA OLUŞTURULAN AKADEMİK TAKİP FORMLARI SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNE TESLİM EDİLİR. SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ DE KENDİ DEĞERLENDİRMELERİNİ YAPTIKTAN SONRA BÜTÜN AKADEMİK TAKİP FORMLARINI OKUL REHBERLİK SERVİSİNE TESLİM EDER

18 VELİ DERS TAKİP FORMUNUN DOLDURULMASI OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN BÜTÜN ÖĞRENCİLERE PLANLAMA VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA EĞİTİMİ SEMİNERİ YAPILARAK; ÖĞRENCİLERDEN KENDİLERİNE UYGUN DERS ÇALIŞMA PLANLARI HAZIRLAMALARI İSTENİR. HAZIRLANAN DERS ÇALIŞMA PLANLARI DOĞRULTUSUNDA VELİ DERS TAKİP FORMLARI HAZIRLANARAK TÜM VELİLERE DAĞITILIR. ÖĞRENCİ VELİLERİ AYLIK OLARAK OLUŞTURACAKLARI DERS TAKİP FORMLARI NI HER AYIN SONUNDA OKUL REHBERLİK SERVİSİNE TESLİM EDER

19 OKUL REHBERLİK SERVİSLERİNDE GÖREVLİ REHBER ÖĞRETMENLER 1- SINIF ÖĞRETMENLERİNDEN GELEN DAVRANIŞ TAKİP FORMLARINI, 2- BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN DOLDURDUĞU DERS TAKİP FORMLARINI, 3- ÖĞRENCİ VELİSİNDEN GELEN VELİ DERS TAKİP FORMU VERİLERİNİ BİRLEŞTİREREK ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK, SOSYAL VE DAVRANIŞ PROFİLLERİNİ BELİRLER.

20 SONUÇ OLARAK ÖĞRENCİLERİN, AKADEMİK VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ İÇEREN BİR VERİ BANKASI OLUŞTURULARAK; HER ÖĞRENCİNİN AYLIK OLARAK TAKİP EDİLMESİ SAĞLANMIŞ OLUR. ÖĞRENCİ İLE İLGİLİ GEREK AKADEMİK VE GEREKSE SOSYAL AÇIDAN BİR PROBLEM YAŞANDIĞINDA, ELDE EDİLEN VERİLER IŞIĞINDA GERÇEKÇİ VE İSABETLİ MÜDAHALELERDE BULUNMA FIRSATI KAZANILMIŞ OLUR.

21 UNUTULMAMALIDIR Kİ…! BTS (BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ) 1- BİR BÜTÜN OLARAK ALGILANMALI 2 – SİSTEM ORTAKLARI ARASINDA İŞBİRLİĞİ VE UYUM TAM OLMALI 3 – SORUMLULUK PAYLAŞIMI VE PAYLAŞILAN SORUMLULUKLARIN EKSİKSİZ YERİNE GETİRİLMESİ GERKMEKTEDİR.


"ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75. YIL TOBB İMAM HATİP ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ EKİM 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları