Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi | Haziran 2015 Eskişehir 1

2   Kitle fonlaması nedir?  Dünya ve Türkiye’den kitle fonlaması örnekleri  Kitle fonlaması sosyal pazarlama ilişkisi Sunum planı 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 2

3   Kitle fonlaması ( crowdfunding ), bağışçılardan ve yatırımcılardan internet üzerinden para toplayabilmenin etkin bir yoludur.  Çok sayıda girişimci birey ve grup, standart finansal aracılar olmaksızın internet üzerinden nispeten küçük katkılarla çeşitli -kültürel, sosyal ve kâr amaçlı- girişimleri finanse edebilir hale gelmiştir. Kitle fonlaması 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 3

4   Fon arayanlar, finanse ettirmek istedikleri fikir ya da projeleri vardır. Sosyal sermayesini kullanarak fon bulmaya çalışırlar.  Fonlayanlar, en umut verici projeleri seçerek, finansal destek verirler. Yatırımlarının geri dönüşümünü maddi ya da maddi olmayan şekillerde almayı beklerler.  Kitle fonlaması organizasyonları, fon arayanlarla fonlayanları buluşturan, onların içerikler oluşturmasına ve paylaşmasına olanak sunarlar. Kitle fonlamasının oyuncuları 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 4

5   Fon arayanlar,  Projelerine daha fazla fon bulmak,  Projesiyle ilgili onay almak,  Diğerleri ile iletişime geçmek,  Diğerlerinin başarılarını taklit etmek veya onları geçmek,  Yaptığı işe olan farkındalığı geliştirmekten motive olabilirler, Kitle Fonlamasında Oyuncuların Motivasyonu 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 5

6   Fonlayanlar,  Toplumsal olarak önemli bir misyona katkı sunmaktan,  Benzer önceliklere sahip bir topluluğun parçası olmaktan,  Finanse edilen projenin başarısını gözlemekten,  Proje ekibi ile iletişim kurabilmekten,  Bir yeniliğe katkıda bulunmaktan,  Öncü olmaktan,  Kişisel ağını geliştirmekten dolayı motive olabilir Kitle Fonlamasında Oyuncuların Motivasyonu 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 6

7   Temelde  Yeni girişimlerin kurulması için,  Sosyal sorumluluk projeleri için,  Sanatsal, kültürel ve bilimsel projelere destek olma şeklinde 3 kısımda incelenebilir. Kitle fonlaması türleri 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 7

8   Bağış,  Ödül,  Sponsorluk,  Ön satış,  Borç verme  Sosyal,  Kişiden kişiye,  Kişiden işletmeye,  Ayni fon,  Yatırım modeli,  Gelir paylaşımı Fon toplama çeşitleri 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 8

9   Projenin niteliği,  Fon arayanların sosyal sermayesi,  Hazırlanan projenin ne kadar iyi sunulduğu,  Fonlayanların bilgi düzeyi,  Proje ile coğrafyanın uyumu,  Proje ile fon toplama çeşidinin uyumu, Kitle fonlamasının başarısını etkileyen faktörler 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 9

10  Kitle fonlaması örneği: KIVA 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 10

11  Kitle fonlaması örneği: MODANİSA 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 11

12  Kitle fonlaması örneği: Ekonomiye Kadın Gücü 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 12

13  Kitle fonlaması örneği: Sen de Öğren (Fonlabeni) 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 13

14  20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 14 Kitle fonlaması örneği: Sen de Gel Derneği (Fongogo)

15   Toplumsal sorunlarda elini taşın altına kim koymalı? Sorunun çözümünde kim öncü olmalıdır? Kitle fonlaması, sosyal pazarlama ilişkisi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 15 DönemCevap 1980’lere kadarDevlet 1980’lerDevlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar 1990’larDevlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar + Özel sektör 2008 sonrasıDevlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar + Özel sektör + Toplumun kendisi

16   Şimdiye kadarki modellerin sorunları çözme konusunda yetersiz kalması,  Sorunların katlanarak artıyor olması,  Sorunların merkezi olarak çözülmeye çalışılmasının, kaynakların büyük bir kısmını israf ediyor olması,  Sorunu en iyi çözecek olanın soruna en yakın kişinin olması,  En iyi fikri geliştirmek birkaç kişinin tekelinde olmadığı için, Kitle fonlamasına neden ihtiyaç var? 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 16

17  GeçmişYakın GeçmişŞimdiGelecek ÜretimPasif çalışanAktif çalışan ? Ar-GeBireyselKurumsalAçık yenilik ? PazarlamaÜrün odaklıTüketici odaklıTüketici ile ? Sosyal Pazarlama Devlet odaklıSTK odaklıÖzel sektör odaklı ? Tarihsel gelişim 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 17

18   Kitle fonlaması henüz başlangıç aşamasındadır.  Türkiye örnekleri çok zayıftır. Önemli destekçilerle yola çıkan bir projede borçlanma maliyeti banka faizinden fazladır.  Gelecekte her gruptan projeler çıkmasını sağlayabilecek bir araçtır.  Sosyal pazarlamayı dönüştürücü bir özelliği vardır.  Akademik çalışmalar yapılması ve yasal altyapının kurulması onu daha sağlam zemine kavuşturacaktır. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 18 Sonuç

19   Kurumsal maliyetler en aza indirilerek en yüksek oranda fonun (mümkünse tamamı) proje sahiplerine verilmesi sağlanmalıdır.  Şeffaflık sağlanmalı ve fon sağlayanın, fon sağlananı takibi mümkün olmalıdır.  Proje sahiplerinin takibi tek bir kuruma değil birden çok kuruma verilerek onların belli konularda ve bölgelerde uzmanlaşabilmeleri sağlanmalıdır.  Özellikle karşılıksız yardımların yapılacağı kişilerle (afetzedeler, hasta, yaşlı ve engelli gibi), yoksulluktan kurtulmak için fon arayışı olanlar arasında ayrım yapılabilmeli, ilk gruptakilerin durumlarındaki hassasiyet göz önüne alınmalıdır. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi Haziran 2015 Eskişehir 19 Öneriler

20 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi | Haziran 2015 Eskişehir 20


"Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları