Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma. 9-2 Hizmet Çevresi Çalışanın ve müşterinin davranışını etkileyen fiziksel çevrenin tasarımı Çevre koşulları: gürültü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma. 9-2 Hizmet Çevresi Çalışanın ve müşterinin davranışını etkileyen fiziksel çevrenin tasarımı Çevre koşulları: gürültü."— Sunum transkripti:

1 Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma

2 9-2 Hizmet Çevresi Çalışanın ve müşterinin davranışını etkileyen fiziksel çevrenin tasarımı Çevre koşulları: gürültü seviyesi, müzik, aydınlatma sıcaklık ve koku gibi geri plan özellikleri. Mekansal yerleşim ve işlevsellik: resepsiyon alanı, çalışanlar ve müşterilerin dolaşım yolları ve odak noktaları. İşaretler, semboller ve sanat objeleri: nesnelerin seçimi, uyumlandırılması, konum ve boyutu.

3 9-3 Hizmet Çevresi Örneklemesi

4 9-4 Tesis Tasarım Faktörleri Hizmet Organizasyonunun Türü ve Amaçları Arazi Durumu ve Mekan Gereksinimleri Eseklik Güvenlik Estetik Faktörler Toplum ve Çevre

5 9-5 Hizmet Süreç Türleri Süreç TipiHizmet Örneği ÖzellikYönetim Görevi Proje tipiDanışmanlıkKendine özgü sözleşmeKadrolama ve çizelgeleme Atölye tipiHastaneBirçok özelleştirilmiş bölüm Kullanım oranının dengelenmesi ve hastaların çizelgelenmesi Parti tipiHavayollarıEşzamanlı hizmet verilen müşteri grupları Sahip olunan dayanıksız varlıkların fiyatlandırılması (seat inventory) Akış tipiKafeteryaSabit sıralı işlemlerTalep dalgalanmalarına karşı kadro ayarlama Sürekli tipElektrik ŞirketiKesintisiz dağıtımBakım ve kapasite planlama

6 9-6 Süreç Analiz Terminolojisi Çevrim Süresi: Hizmet sürecinin sonunda elde edilen ardışık iki ürün arasında geçen ortalama süre. Darboğaz: Üretimi kısıtlayan faktör, süreçteki en yavaş işlem. Kapasite: Sistem tamamen dolu olduğunda, birim zamanda elde edilen çıktı miktarı. Kapasite Kullanım Oranı: Gerçekte elde edilen çıktının kapasiteye oranı. Ürün Tedarik Süresi: Hizmet sürecine girişten çıkışa kadar ürünün geçirdiği süre.

7 9-7 Süreç Analiz Terminolojisi(devam) Acele Sipariş Akış Süresi: Hiç bekleme olmaksızın sistemde geçen süre. Direkt İşgücü Miktarı: Harcanan iş süresinin gerçek miktarı. Toplam Direkt İşgücü Miktarı: Tüm işlem sürelerinin toplamı. Direkt İşgücü Kullanımı: İşgücünün hizmet değerine gerçekte yaptıkları katkının yüzdesi.

8 9-8 Süreç Akış Diyagramı İŞLEM KARAR BEKLEME AKIŞ

9 9-9 Uzun Vadeli Konut Kredisi Hizmeti Süreç Akış Diyagramı Konut Kredi Başvuruları Tamamlanan Başvurular Onaylanmış Konut Kredisi Onaylanmamış Başvurular Malvarlığı Araştırması ÇS=90 dk Kredi Raporu ÇS=45 dk Belge Arama ÇS=30 dk Son Onay ÇS=15 dk ÇS : Çevrim Süresi

10 9-10 Çevrim süresi İşlem ÇS: Bir faaliyeti yerine getirmek için gerekli ortalama hizmet süresi Süreç ÇS: İşlek bir süreç boyunca sistemden çıkan, işlemi bitmiş iki müşteri arasındaki süre. Genellikle darboğaz işlem tüm sistemin ÇS’sini belirler En yavaş işlem malvarlığı araştırması (ÇS=90 dk) Süreç ÇS=90 min.

11 9-11 Kapasite Bir faaliyetin kapasitesi = 1/ÇS Belge arama, ÇS=30 [dk/başvuru] Kapasite = 60/30= 2 [başvuru/saat] Tüm sistemin kapasitesi darboğaz işlemin kapasitesi tarafından belirlenir. Sistem kapasitesi = 90 [dk/başvuru] = 60 /90=2/3 2/3 [başvuru/saat] = 5.33 [başvuru/8-saatlik gün] Kapasite Kullanım Oranı (KKO) Eğer, belirli bir gün için, 5 konut kredisi işlemi yaparsak KKO= 5 / 5.33 = %

12 9-12 Ürün tedarik süresi Ürün tedarik süresi: Kritik yol işlem sürelerinin toplamı + tüm kuyruklarda geçirilen ortalama süre. Ürün tedarik süresi = Konut kredisi başvuru kuyruğundaki ortalama süre + Malvarlığı araştırması (90 dk) + Tamamlanan başvuru kuyruğundaki ortalama süre + son onay (15 dk) Acele sipariş akış süresi = Malvarlığı araştırması (90 dk)+ Son onay (15 dk) = 105 (dk)

13 9-13 İşgücü Miktarı Direkt işgücü miktarı : çalışılan saat. Kredi raporu işlemi süreç ÇS=90 dk. olduğu için zamanın %50’sinde boş. Bu işlemin direkt işgücü miktarı = 45 dk. Toplam direkt işgücü miktarı = =180 dk.

14 9-14 Belge Arama Çevrim Süresinin 60 dk. olarak değiştiğini farzedin Darboğaz işlem? Acele sipariş akış süresi? Kredi raporlama ve belge araştırma faaliyetlerini aynı kişi yerine getirirse, sistem kapasitesi ne olur?

15 9-15 Üretim Süreci Yerleşimi: İş Atama Problemi Otomobil Ehliyet Ofisi A

16 9-16 CT=60/2=30

17 9-17 Otomobil Ehliyet Ofisi (Geliştirilmiş Yerleşim) CT=27.5CT=30 B

18 9-18 Yeniden Yapılanmış Ehliyet Ofisi CT=27.5 C

19 9-19 Süreç A, B ve C için direkt işgücü kullanımı? SüreçToplam İşgücü Miktarı (Saniye) Süreç ÇS (Saniye) Çalışan Sayısı Direkt İşgücü Kullanımı (%) A B C

20 9-20 Çevre Yönlendirmelerinde Dikkat Edilecek Hususlar Ziyaretçileri yönlendirmek için özel işaretlere gereksinim vardır Geçmiş deneyimlere çeken formül tesisler Ziyaretçilere hızlı bir intibak ve diğerlerinin davranışsal ipuçlarını gözlemlemeye izin veren bir giriş avlusu İntibak yardımları ve “Buradasınız” gibi harita yön işaretleri endişeyi azaltır.


"Yardımcı Tesis Doğru Çevreyi Yaratma. 9-2 Hizmet Çevresi Çalışanın ve müşterinin davranışını etkileyen fiziksel çevrenin tasarımı Çevre koşulları: gürültü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları