Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma"— Sunum transkripti:

1 GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
Dr. Nevin Dölek

2 Bir atı suya götürebilirsiniz ama suyu içmesini sağlayamazsınız.
İngiliz Atasözü Bir atı suya götürebilirsiniz ama suyu içmesini sağlayamazsınız.

3 Güdülenme Davranışı, başlatan, yönünü belirleyen,
çabanın sürmesini sağlayan içsel durum ve dış şartların bütünüdür. (Kleinginna ve Kleinginna, 1981)

4 Arabayı harekete geçiren kontak anahtarı ve yönü belirleyen ön tekerlek

5 İçsel ve dışsal Otonom ve sosyal Performans ve Görev
Güdülenme Çeşitleri İçsel ve dışsal Otonom ve sosyal Performans ve Görev

6 Beklenti ve Değer Kuramı Atkinson
Başarı ve başarısızlık beklentilerimin benim için önemi ve anlamı Düşünce hatalarından arınma

7 Düşünce hataları Kara gözlüklerle Bakma/Felaket tellallığı
Olumluları Saymama/Kişisel iskonta Ya hep ya hiç düşüncesi/Mükemmeliyetçilik Zihin okuma Müneccimlik Çöpe atılması gereken etiketler Kendini başarısızlığa programlama

8 Başarı Yüklemesi Kuramı Rotter, Weiner
Başarı ve başarısızlıklarımızı neye atfediyoruz? Başarı ve başarısızlıklarımızı içsel ve durumsal nedenlere bağlamak Çabayı yüceltmek

9 Sorumluluk yükleme Bu cesaretimi kırdı.
Beni herkesin içinde aptal gibi hissettirdin. Moralim bozuldu. Bu seminer çok öğretici. İşler yokuş aşağı gidiyor. Laflarınla içimi karartıyorsun

10 Sosyal Öğrenme Kuramı Model Olma Ödüller
Davranış Değiştirme Programları

11 İhtiyaçlar Kuramı İhtiyaçların tatmin edilmesi
Hanks, McKeachie, Gilligan, Crowne ve Marlow

12 İhtiyaçlar Kuramı Fiziki ihtiyaçlar Güvenlik Aidiyet ve Kabul
Özgünlüğünün farkedilmesi Kontrol/Bağımsızlık ve Güç Değişiklik ve Eğlence Potansiyelini kullanma Yaratıcı ifade

13 Sınıf Ortamı ve Güdülenme
1. Endişe düzeyi 2. Duygusal ton 3. Başarının gayrete bağlanması 4. İlginin çekilmesi 5. Sonuçların Bilinmesi 6. Sınıfın Amaç ve Ödül Sistemi 7. Öğrencilerin Etkili Olma ve Bağlılık Güdülerini Dikkate Almak

14 Öneriler 1. Derse öğrencilerinize güdülenmeleri için bir neden vererek başlayın:

15 Öneriler 2. Öğrencilerden neleri başarmalarını istediğinizi kesin ve açık bir şekilde belirtin:

16 Öneriler 3. Öğrencilerinize kısa-vadeli amaçlar belirlemeleri için yardımcı olun:

17 Öneriler 4. Sözlü veya yazılı övgü kullanın:

18 Öneriler 5. Sınavları ve notları akıllıca kullanın:

19 Öneriler 6. Öğrencilerde merak, şüphe, keşif , araştırma, kontrol etme ve fantezi kurma isteğini arttırın:

20 Öneriler 7. Zaman zaman beklenmedik davranışlarda bulunun:

21 Öneriler 8. Öğrencilerin iştahını kabartın:

22 Öneriler 9. Öğrencilerinizin tanıdığı veya bildiği örnekler verin:

23 Öneriler 10. Kavramları veya prensipleri uygularken beklenmedik durumlara uygulayın:

24 Öneriler 11. Örneklerde ve uygulamalarda öğrencilerin daha önce öğrendiği bilgileri kullanın:

25 Öneriler 12. Derslerinizde oyunlar, deneyler ve gösterim araçları kullanın:

26 Öneriler 13. Birbiri ile çatışan güdüleyicileri en aza indirin:

27 Öneriler 14. Öğrencinin derse katılımını olumsuz olarak etkileyecek durumlardan kaçının:


"GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları