Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma Dr. Nevin Dölek.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma Dr. Nevin Dölek."— Sunum transkripti:

1 GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma Dr. Nevin Dölek

2 İngiliz Atasözü §Bir atı suya götürebilirsiniz ama suyu içmesini sağlayamazsınız.

3 Güdülenme Davranışı, başlatan, yönünü belirleyen, çabanın sürmesini sağlayan içsel durum ve dış şartların bütünüdür. (Kleinginna ve Kleinginna, 1981)

4 Arabayı harekete geçiren kontak anahtarı ve yönü belirleyen ön tekerlek

5 Güdülenme Çeşitleri İçsel ve dışsal Otonom ve sosyal Performans ve Görev

6 Beklenti ve Değer Kuramı Atkinson §Başarı ve başarısızlık beklentilerimin benim için önemi ve anlamı §Düşünce hatalarından arınma

7 Düşünce hataları l Kara gözlüklerle Bakma/Felaket tellallığı l Olumluları Saymama/Kişisel iskonta l Ya hep ya hiç düşüncesi/Mükemmeliyetçilik l Zihin okuma l Müneccimlik l Çöpe atılması gereken etiketler l Kendini başarısızlığa programlama

8 Başarı Yüklemesi Kuramı Rotter, Weiner §Başarı ve başarısızlıklarımızı neye atfediyoruz? §Başarı ve başarısızlıklarımızı içsel ve durumsal nedenlere bağlamak §Çabayı yüceltmek

9 Sorumluluk yükleme §Bu cesaretimi kırdı. §Beni herkesin içinde aptal gibi hissettirdin. §Moralim bozuldu. §Bu seminer çok öğretici. §İşler yokuş aşağı gidiyor. §Laflarınla içimi karartıyorsun

10 Sosyal Öğrenme Kuramı §Model Olma §Ödüller §Davranış Değiştirme Programları

11 İhtiyaçlar Kuramı §İhtiyaçların tatmin edilmesi §Hanks, McKeachie, Gilligan, Crowne ve Marlow

12 İhtiyaçlar Kuramı §Fiziki ihtiyaçlar §Güvenlik §Aidiyet ve Kabul §Özgünlüğünün farkedilmesi §Kontrol/Bağımsızlık ve Güç §Değişiklik ve Eğlence §Potansiyelini kullanma § Yaratıcı ifade

13 Sınıf Ortamı ve Güdülenme  1. Endişe düzeyi  2. Duygusal ton  3. Başarının gayrete bağlanması  4. İlginin çekilmesi  5. Sonuçların Bilinmesi  6. Sınıfın Amaç ve Ödül Sistemi  7. Öğrencilerin Etkili Olma ve Bağlılık Güdülerini Dikkate Almak

14 Öneriler  1. Derse öğrencilerinize güdülenmeleri için bir neden vererek başlayın:

15 Öneriler  2. Öğrencilerden neleri başarmalarını istediğinizi kesin ve açık bir şekilde belirtin:

16 Öneriler  3. Öğrencilerinize kısa- vadeli amaçlar belirlemeleri için yardımcı olun:

17 Öneriler  4. Sözlü veya yazılı övgü kullanın:

18 Öneriler  5. Sınavları ve notları akıllıca kullanın:

19 Öneriler  6. Öğrencilerde merak, şüphe, keşif, araştırma, kontrol etme ve fantezi kurma isteğini arttırın:

20 Öneriler  7. Zaman zaman beklenmedik davranışlarda bulunun:

21 Öneriler  8. Öğrencilerin iştahını kabartın:

22 Öneriler  9. Öğrencilerinizin tanıdığı veya bildiği örnekler verin:

23 Öneriler  10. Kavramları veya prensipleri uygularken beklenmedik durumlara uygulayın:

24 Öneriler  11. Örneklerde ve uygulamalarda öğrencilerin daha önce öğrendiği bilgileri kullanın:

25 Öneriler  12. Derslerinizde oyunlar, deneyler ve gösterim araçları kullanın:

26 Öneriler  13. Birbiri ile çatışan güdüleyicileri en aza indirin:

27 Öneriler  14. Öğrencinin derse katılımını olumsuz olarak etkileyecek durumlardan kaçının:


"GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma Dr. Nevin Dölek." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları