Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İKİ ÖZEL KİTAP ÖNERİSİ:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İKİ ÖZEL KİTAP ÖNERİSİ:"— Sunum transkripti:

1 İKİ ÖZEL KİTAP ÖNERİSİ:

2 SINIF İÇİ PROBLEM ALANI DEĞİL
BULMACA ALANIDIR

3 VE BU BULMACANIN ÖZÜNDE ŞU VAR:
KLASİK EĞİTİM SİSTEMİ İNSANIN DOĞASINA AYKIRIDIR HATTA ÇOCUK DOĞASINI ALTÜST EDER BEYİN HAREKET İLE YENİDEN ODAKLANMA SAĞLAR YANİ HAREKET ETMEK DİKKATİ TOPLAMAK İÇİNDİR ESNEMEK BEYNİN UYANMA ÇABASIDIR

4 SINIF YÖNETMEK SINIF ENERJİSİNİ YÖNETMEKTİR

5 SINIFI YÖNETİRKEN; Ayakta olmak, hareketli olmak
Tahtayı etkili kullanmak Ses tonunu etkili kullanmak Anlatılan konuda önemli yerleri vurgu kullanarak daha yüksek sesle anlatmak Ders anlatırken öğrencilerle göz kontağı kurmak

6 SINIFI YÖNETİRKEN; Dersi dinlemediği düşünülen öğrencinin yanına doğru yürümek, koluna dokunmak, ismini söylemek Dikkati dağınık öğrenciyi en öne oturtmak Ders anlatımında zaman zaman espri yapmak, öğrencileri güldürebilmek

7 ÖĞRENCİ İLE İLETİŞİM KURARKEN;
Dersle ilgili öğrencinin memnuniyetini hissetme, öğrencinin dersi anladığına emin olma Öğrencinin ders ile ilgili bir memnuniyetsizlik hissettiği ya da sıkılgan olduğu fark edildiğinde: “Neyi değiştirirsek bu derste daha az sıkılırsın? Neyi değiştirirsek ders daha eğlenceli olur hem de daha iyi öğrenirsin? Neyi değiştirirsek daha çok çalışabilirsin?

8 İDEAL ÖĞRETMENİN ÖZELLİKLERİ: (ÖĞRENCİNİN PENCERESİNDEN)
ALAN BİLGİSİ GÜCÜ( İLETİŞİM TAKTİĞİ DERSİ BiR YERE KADAR GÖTÜRÜR) İÇTEN,SAMİMİ VE DÜRÜST OLMAK(KİŞİLİĞİNİZ ÖĞRETMENLİK TAVRINIZI BELİRLER) GÜVEN VERİCİ VE SAKİN OLMAK DUYGULARI PAYLAŞMA BECERİSİ(ÇOCUKTA BENLİK ALGISINA YATIRIM) İŞİNİ CİDDİYE ALMA SINIRLARIN NET OLUŞU BEDEN DİLİ(GÖZ KONTAĞI) DERİN DÜŞÜNDÜRME GÜCÜ PRATİK ZEKA ESPİRİ ANLAYIŞI ÖĞRENCİDE HAYRANLIK UYANDIRANLAR ÖĞRETMENİN HER DAVRANIŞI, BİR DEĞER KAZANDIRMAK ADINA ATILMIŞ BİR ADIMDIR DAVRANIŞ DEĞER

9 EN ÇOK KARŞILAŞILAN ÖĞRENCİ TİPLERİNDEN BİR ÖRNEK:
CİDDİYETSİZ DURUŞ! VE BİR BİLİNMEZ….. Veli yorumu:Çocuğum çok sorumsuz, hiçbişey umrunda değil! SONUCU: ÖDEV YAPMAMAK DERS ÇALIŞMAMAKTIR ÇARESİ: İÇE ÇÖKEN EGOYU KABARTMAKTIR (başarısızlıkları görmezden gelinecek,en ufak başarısı , dersi dikkatli dinlediği 1 saniye bile övülecek) EGO KENDİNİ KORUR,BAŞARAMAZSA MUTSUZ OLUP ELEŞTİRİLECEĞİ İÇİN SUYA SABUNA DOKUNMAZ DENEMEZ BİLE OTOMATİK RİSK ALMAZ

10 DÜŞÜK BAŞARILI ÇOCUKLAR İÇİN ÖNERİ:
ÇÖZÜM: KÜÇÜKTE OLSA BİR BAŞARI SAĞLAMAKTIR KENDİNE İLGİSİ ARTAR KENDİNE GÜVENİ ARTAR

11 ÖĞRETMENİN SINIF İÇİ ÜÇ ROLÜ VARDIR
OTORİTE ROLÜ PSİKOLOG ROLÜ ÖĞRETME ROLÜ DERS DEĞİL DAVRANIŞ ÖĞRETME ARKADAŞIYLA TARTIŞTI HANGİ ROL? EGO ODAKLI DEĞİL PEDAGOJİK ODAKLI ÖDEV YAPMADI HANGİ ROL? KONUŞMA DEĞİL KONUŞTURMA ROLÜDÜR SORU CEVAP ŞEKLİNDE

12 SINIFLARA ASILMASI GEREKEN 4 İLKE!!
ÖĞRENCİLER İÇİN 1- ÖĞRENME ORTAMINI ENGELLEME(BAŞKASININ HAKKI) 2- GÜVENLİĞİ TEHLİKEYE SOKMA(FİZİKSEL VE RUHSAL) 3- ARAÇ-GEREÇ VE EŞYALARA ZARAR VERME 4- SOSYAL ORTAMI ENGELLEME(LAKAP,DALGA,KABA KOUŞMA)

13 NASİHAT! BEN SENİN YAŞINDAYKEN …………YAPARDIM BİZİM ZAMANIMIZDA……….. DİYE BAŞLAYAN CÜMLELERİN ALT MESAJI……………. SEN BECERİKSİZSİN… BAŞARISIZSIN YETERSİZSİN SORUMSUZSUN ……………….. İLETİŞİMDE AŞAĞILAMA OLUŞUYOR VE TEPKİSEL DAVRANIŞ BAŞLIYOR SAVUNMA MEKANİZMASI DEVREYE GİRİYOR

14 İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN OLASI NEDENLERİ
- ÇOCUĞUN DOĞASI(MÜDAHALE ETMEK SAYGISIZLIK OLARAK TANIMLANDI) - GELİŞİMSEL ÖZELLİKLER( OKUL ÖNCESİ-İNATLAŞMA,ERGENLİK DÖNEMİ-ALINGANLIK) - DURUMSAL SORUN(TEK OLAYDA AŞIRI TEPKİLER VERMEMELİ) - DAVRANIŞ SORUNU(TEKRARLAYAN…)

15 İSTENMEYEN DAVRANIŞ BİR KERELİK MÜDAHALE İLE DÜZELMEZ SABIR ÖZEN VE ZAMAN GEREKİR

16 İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

17 1. Notla tehdit etme 2.Ceza olarak ödev verme 3.Sadece anlatım yöntemini kullanma derse güdülememe, cesaretlendirmeme, espiritüel olmama 4. Ödevleri kontrol etmeme 5.Sınıfa sırtını dönme 6.Sandalyede oturup ders anlatma

18 7. Sadece başarılı olanlara söz hakkı verme
8. Yanlış davranışı veya cevabı aşırı eleştirme, olumsuz sözlerle etiketleme 9.  Öğretmediği konularda sınav yapma 10. Dersi iyi planlayamama, öğrencileri boş bırakma

19 11. Zorlama ile disiplin sağlama
12.  Sınıfta herkesin görebileceği yerde durmama 13. Öğrencilerin psikolojik,sosyal,akademik yeterlik ve gelişim dönemleri gibi özelliklerini tanımama 14. Öğrencilerin ekonomik durumuna bakmadan araç gereç isteme

20 15. İstenen davranış hakkında bilgilendirmeme
16. Öğretmenin kendi davranışları ve diğer öğretmenlerin davranışları arasındaki tutarsızlık 17. Öğrencinin davranışı yerine kişiliğini eleştirme 18. İstenen davranış için uygun ortam oluşturmama

21 19. İstenen davranış için uygun pekiştireci zamanında vermeme
20. Cinsel,sosyal,ekonomik ve başarı durumu vb. özelliklere göre ayrım yapma,sürekli aynı öğrencilere sosyal alanlarda görev verme 21. Başarı zevkini tattıramama

22 22. Derse girip dersi işleyip dersten çıkma; kitap öğretmeni olma, dersi soğuk atmosferde işleme
23. İstenmeyen davranışlar üzerinde istenenlerden daha fazla durma, her an konuyu kesip ayrıntılarla fazla ilgilenme 24. Bazı öğrencilere ismi ile hitap ederken diğerlerine hitap etmeme

23 25. Ödül ve cezayı adil kullanmama
26. Körü körüne itaate alıştırmak için disiplin cezası verme, başarısız olarak değerlendirme 27. Argolu konuşma. 30. Fiziksel ceza verme

24 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…
Uzm. Klinik Psikolog Nida ATEŞ


"İKİ ÖZEL KİTAP ÖNERİSİ:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları