Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜKETİCİ HAKLARI. Tüketici olarak bir çok haklara sahibiz ancak hangimiz bu hakları tam anlamıyla biliyor ? Bir eşya aldığınızda iade istediğiniz de bu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜKETİCİ HAKLARI. Tüketici olarak bir çok haklara sahibiz ancak hangimiz bu hakları tam anlamıyla biliyor ? Bir eşya aldığınızda iade istediğiniz de bu."— Sunum transkripti:

1 TÜKETİCİ HAKLARI

2 Tüketici olarak bir çok haklara sahibiz ancak hangimiz bu hakları tam anlamıyla biliyor ? Bir eşya aldığınızda iade istediğiniz de bu iade alınmaz denildiğini çoğu kez duymuşsunuzdur. Ancak haklarınıza başvurarak eşyanızı geri iade ederek parasını veya yenisini alabilirsiniz. Bu verilecek karara bağlıdır. Eğer aldığınız bir ürün 950 Tl altı ise Tüketici hakem heyetine başvurabilir ve bu konuda oradan yardım alabilirsiniz. En geç 1 ay içinde sorun çözülerek haklı ise sizin tarafınızda olumlu sonuçlanacaktır.

3

4 Basit bir örnek vermek gerekirse bir ürünü aldınız ürün sorunlu çıktı ve garantiye yolladınız ikinci defa aynı sorun çıktıktan sonra iade talep edebilirsiniz Kabul etmezlerse tüketici hakları hakem heyetine başvurabilirsiniz. Sizden alınan ürün bilirkişi tarafından incelenerek kullanıcıdan kaynaklanmayan hata ise size yenisi veya para iadesi konusunda yardımcı olunur. Benim başıma gelen bir olay olduğu için basit bir örnek vermek istedim. Aldığınızda faturanızda yazan tutarı tekrar alabilirsiniz.

5 TÜKETİCİ HAKLARI: Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 tane temel ve evrensel tüketici hakkı mevcuttur. Bunlar aşağıdaki gibidir: 1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir. 2) Sağlık Ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

6 3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken do ğ ru karar verebilmesinin sa ğ lanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır. 4) E ğ itilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için e ğ itim kurumlarında e ğ itilmesidir. 5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mal veya hizmetten dolayı tüketicinin u ğ ramış oldu ğ u zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır. 6) Sa ğ lıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sa ğ lık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve Do ğ al kaynakların do ğ ru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sa ğ lıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

7 7) Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye kıyaslama imkanı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır. 8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli ürün ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır. 9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

8 HAZIRLAYAN:


"TÜKETİCİ HAKLARI. Tüketici olarak bir çok haklara sahibiz ancak hangimiz bu hakları tam anlamıyla biliyor ? Bir eşya aldığınızda iade istediğiniz de bu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları