Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MOTİVASYON Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MOTİVASYON Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen."— Sunum transkripti:

1 MOTİVASYON Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen

2 Bu Seminerin İçinde: * Niçin Öğreniyoruz? * Öğrenme nedir? İnsan nasıl öğrenir? * Öğrenmeye Fizyolojik Hazırlık * Öğrenmeye Psikolojik Hazırlık -Motivasyon -Motivasyon -Konsantrasyon -Konsantrasyon

3 NİÇİN ÖĞRENİYORUZ

4 İhtiyaçlarımızı karşılamak için İdeallerimizi gerçekleştirebilmek için Belirsizliği yenmek ve tahminde bulunabilmek için Rekabet edebilmek için Varolan potansiyelimizi tümüyle kullanmak için

5 Öğrenme 3 aşamadan oluşur: n Bilgiyi almak n Bilgiyi işlemek ve kullanılabilir hale getirmek n Bilgiyi saklamak,pekiştirmek ve gerekli olduğunda kullanmak

6 ÖĞRENME İÇİN İKİ TÜRLÜ HAZIRLIK GEREKİR: 1.FİZYOLOJİK HAZIRLIK 2. PSİKOLOJİK HAZIRLIK

7 ÖĞRENMEYE FİZYOLOJİK HAZIRLIK Beden Duruşunuzu Düzeltin Düzenli Beslenin Sağlığınıza Dikkat Edin Gerginlikten Kurtulun

8 ÖĞRENMEYE PSİKOLOJİK HAZIRLIK 1. Konsantrasyonu sağlama 2. Motivasyon oluşturma

9 Sen neye hazırsan, o da senin için hazırdır. Marc V. Hansen

10 Çalışmaya konsantre olmak için kendinize sormanız gereken sorular: Tam olarak NE öğrenilecek? Bu öğrenmedeki AMAÇ nedir? Bu konuyu EN İYİ NASIL öğrenebilirim? NEREDEN başlamalı NEREDE bitirmeliyim?

11 Yeteri kadar nedeniniz varsa, her şeyi yapabilirsiniz.

12 Kendini ve Ne İstediğini Bilememek 12

13 MOTİVASYON; MOTİVASYON; Sizi ders çalışma için harekete geçirecek içsel güçtür.

14 Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi. Krokiye, 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi. Ertesi gün hocasına sunduğu 7 sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi.. İki gün sonra ödevi geri aldı. Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir "0" ve "Dersten sonra beni gör" uyarısı vardı. - Neden "0" aldım? Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların, ahırların ve koşu yollarının yerlerini gösterdi. Krokiye, 200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi. Ertesi gün hocasına sunduğu 7 sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi.. İki gün sonra ödevi geri aldı. Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle yazılmış kocaman bir "0" ve "Dersten sonra beni gör" uyarısı vardı. - Neden "0" aldım? diye merakla sordu hocasına, çocuk.. diye merakla sordu hocasına, çocuk.. Orta ikideyken, büyüdüğü zaman ne olmak ve yapmak istediği konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası. Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayı hedeflediğini anlatan 7 sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince ayrıntılarıyla anlattı.

15 - Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayal dedi, hocası.. - Paran yok. Gezginci bir aileden geliyorsun. Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce araziyi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar da alman gerekiyor. Bunu başarman imkansız ve ekledi: - Eğer ödevini gerçekçi hedefler belirledikten sonra yeniden yazarsan, o zaman notunu yeniden gözden geçiririm. çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına danıştı. çocuk evine döndü ve uzun uzun düşündü. Babasına danıştı. - Oğlum, dedi babası. Bu konuda kararını kendin vermelisin. Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!. Bu konuda kararını kendin vermelisin. Bu senin hayatın için oldukça önemli bir seçim!.

16 Çocuk bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü hocasına… Çocuk bir hafta kadar düşündükten sonra ödevini hiçbir değişiklik yapmadan geri götürdü hocasına… - Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin dedi.. - Ben de hayallerimi O, orta 2 öğrencisi, bugün 200 dönümlük arazi üzerindeki 1000 metrekarelik evinde oturuyor. Yıllar önce yazdığı ödev şöminenin üzerinde çerçevelenmiş olarak asılı. O, orta 2 öğrencisi, bugün 200 dönümlük arazi üzerindeki 1000 metrekarelik evinde oturuyor. Yıllar önce yazdığı ödev şöminenin üzerinde çerçevelenmiş olarak asılı.

17 KENDİ KENDİMİZİ MOTİVE ETME YOLLARI Kendinizden tam olarak ne istediğinizi kesinleştirin. Niçin istediğinizi belirleyin. Kendinizden doğru zamanda bir iş yapmayı isteyin. Kendinize ödül verin.

18 Ödüllendirme Çalışma davranışımızı geliştirmemizi ve kontrol altına almamızı sağlar. Ödüllendirme Çalışma davranışımızı geliştirmemizi ve kontrol altına almamızı sağlar.

19 * Ders çalışmak sıkıcı geliyorsa, çalışmanın ardından hemen elde edebileceğiniz bir ödül belirleyin. * Kendinize ödül vererek “çalışmanı tekrar et” mesajı verin. *Zaten yapacağınız bir aktiviteyi, alacağınız bir şeyi ödül olarak belirlemeyin. *Ödülünüz çalışma emeğinizin karşılığı olsun.

20 Büyük insanların idealleri, sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Washington Irving

21 -Hangi yolu izlemem gerektiğini bana söyler misiniz? -Gitmek istediğiniz yere göre izleyeceğiniz yol da değişmektedir.Bu yollardan her biri değişik yerlere gider.Gideceğiniz yeri söylerseniz hangi yolu izlemeniz gerektiğini o zaman söyleyebilirim, dedi kedi -Gideceğim yer herhangi bir yer olabilir Benim için fark etmez,dedi Alice -O zaman o yollardan herhangi birine gidebilirsin dedi kedi Alice Harikalar Diyarında Alice Harikalar Diyarında

22 Hedefinizi Belirleyin! B ir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Mat. dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim Hedef

23 Hedefinizi Bulmanıza Yardımcı Olacak Sorular * Kendimi 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? * Hangi üniversite ve hangi bölümde okumak istiyorum? * Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum? Hedefinizi Bulmanıza Yardımcı Olacak Sorular * Kendimi 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? * Hangi üniversite ve hangi bölümde okumak istiyorum? * Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almak istiyorum?

24 Çalışma İle İlgili Genel Sorun Dağılımı * Çalışmaya başlamak %27 * Uzun süre çalışmayı sürdürememek %53 * Çalışmaya rağmen başarısız olma %20 “Çalışmak istiyorum ama çalışamıyorum” derken aslında “çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum” diyorsunuz. Oysa davranışta bulunmak için onun gerekli olduğunu bilmek yetmemektedir. Çalışma İle İlgili Genel Sorun Dağılımı * Çalışmaya başlamak %27 * Uzun süre çalışmayı sürdürememek %53 * Çalışmaya rağmen başarısız olma %20 “Çalışmak istiyorum ama çalışamıyorum” derken aslında “çalışmam gerektiğini biliyorum ama çalışamıyorum” diyorsunuz. Oysa davranışta bulunmak için onun gerekli olduğunu bilmek yetmemektedir.

25 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI n Amaçsız Çalışma n Plansız, programsız çalışma n Yatarak uzanarak çalışma n Evin değişik yerlerinde çalışma n Müzik dinleyerek veya TV seyrederek çalışma n Derslere karşı oluşturulan önyargılar n Kaynaklardan yararlanmama n Günün farklı saatlerinde çalışma n Sadece konu çalışması yapma n Sadece soru çözerek çalışma

26 Eğlenceye Zaman Ayırın 26

27 Bebek Adımları Tekniği 27

28 YERYÜZÜNDE İNSANLARA EŞİT DAĞITILAN TEK ŞEY ZAMAN DIR.GÜN HERKES İÇİN 24 SAAT,HAFTA HERKES İÇİN 7 GÜNDÜR.

29 DİKKAT EDİN! Çevremizde pek çok zaman hırsızı var. Öğrenciler ile yapılan ankette zaman kaybına neden olan unsurlar : *Telefon *Televizyon *Arkadaşlar *Bilgisayar *İç faktörler ( Endişe ve hayaller ) Burada önemli olan sizin zaman hırsızlarına fırsat verip vermemenizdir. DİKKAT EDİN! Çevremizde pek çok zaman hırsızı var. Öğrenciler ile yapılan ankette zaman kaybına neden olan unsurlar : *Telefon *Televizyon *Arkadaşlar *Bilgisayar *İç faktörler ( Endişe ve hayaller ) Burada önemli olan sizin zaman hırsızlarına fırsat verip vermemenizdir.

30

31 BAŞARILAR DİLERİZ...


"MOTİVASYON Sevtap KAHRAMAN Uzman Rehber Öğretmen." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları