Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ BAŞARMAK İÇİN ; KİM NE, NASIL, NEREDE, NİÇİN, NE ZAMAN YAPMALI?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ BAŞARMAK İÇİN ; KİM NE, NASIL, NEREDE, NİÇİN, NE ZAMAN YAPMALI?"— Sunum transkripti:

1 BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ BAŞARMAK İÇİN ; KİM NE, NASIL, NEREDE, NİÇİN, NE ZAMAN YAPMALI?

2 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE SÜRDÜRMEK Çalışmaya başlamak için içinizden gelmesini beklemeyin. Çalışma sırasında telefonla arayanlar, gelen giden ve başka sebepler çalışmaya ara vermeyin. Çalışmak için ayırdığınız zamanı oyunda, televizyon başında, telefonda müzik dinleyerek, arkadaşlarla geçirmeyin. Dersin amacının tam olarak ne olduğunu bilmeden, çalışmaya başlamayın. Mümkün olduğu kadar derslere ayırdığınız zamanı eşit dağıtın Çalışırken sık sık ders başından kalkmayın. (kalkıp dolaşmak, gazete okumak veya bir şeyler atıştırmak için.)

3 ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK VE SÜRDÜRMEK Uykunuzu tam olarak almaya çalışın. Zamana göre düzenlenmiş bir çalışma programınız olsun. Programda sık sık değişiklik yapmayın. Televizyon seyrederken,müzik dinlerken çalışmayın. Bunları ders sonunda kendinize ödül olarak verin. Çalışmaya oturduğunuzda, kitapları, kalemleri, notları veya gerekli diğer malzemeyi hazırlamış olun. Ders çalışırken verdiğiniz dinlenme aralarından sonra derse dönmekte güçlük çekseniz bile vazgeçmeyin.

4 BİLİNÇLİ ÇALIŞMAK ve ÖĞRENDİĞİNİ KULLANMAK Düzenli olarak tekrar yapmaya çalışın. Bir başka derse geçmeden önce başladığınız dersi bütünüyle tamamlayın. Okulda öğrendiğiniz derslerle ilgili konuları dış dünyayı anlaya bilmekte kullanmaya çalışın. Öğrendiğiniz genel prensipleri ve kuralları ortaya koyan belirli örnekler düşünün. Bir derste öğrendiklerinizi bir başka dersteki konuyu anlamak için kullanmaya çalışın.

5 NOT TUTMAK ve DERSİ DİNLEMEK Not tutarken, öğretmenin veya yazarın kelimelerini değil kendi kelimelerinizi kullanın. Derste notlarınızı mutlaka defterinize yazın. (elinize geçen kağıtlara değil…) Ders notlarımın hepsini düzenli olarak saklayın. Öğretmenin her söylediğini not alır ve bunları elden geçirmediğinizde bazen gereksiz malzemeyi çalışmak zorunda kalırsınız.

6 NOT TUTMAK ve DERSİ DİNLEMEK Okuduğunuz her cümle veya paragraftan sonra not almak yerine bölümü bittikten sonra not çıkarın. (Bütün-parça-bütün) Yeni kelimeleri ve anlamlarını yazmak için fihristle bir not defteri tutabilirsiniz. (Özellikle İngilizce,Almanca dersleri için) Not tutarken kendinize ait özel işaretler ve kısaltmalar kullanın. Derse gelmeden önce işlenecek dersle ilgili ön okumayı zaman kaybı olarak görmeyin.

7 OKUMA ALIŞKANLIĞI Anlayabilmek için bir konuyu defalarca okumaktan çekinmeyin. Dersi çalışırken önemli noktaları bulup çıkarmaya dikkat edin. Bilmediğiniz veya anlamından emin olmadığınız kelimelere sözlükten bakın. Zaman zaman okuduklarınızı grafikler, şemalar ve özetler halinde ifade edin. Okuduğunuz kitaptaki şekilleri ve tabloları atlamayın. Bazen, okurken önemli kelimeleri mırıldanarak veya fısıldayarak tekrar edin.

8 OKUMA ALIŞKANLIĞI Kitabınızdaki önemli veya zor bölümleri işaretleyin. Böylece tekrarlarken bu noktalara özel dikkat harcamanız mümkün olur. Okurken dinlenme aralarını bölüm sonlarında verin ve kendi kendinize o bölümün ana noktalarını tekrarlayın. Bir konuyu ayrıntılı olarak çalışmaya başlamadan önce genel bir fikir sahibi olabilmek için hızlı bir göz gezdirin. Çabuk, bütünüyle anlayacak kadar hızlı okuyun.

9 ÖDEV HAZIRLAMAK Bir kompozisyon veya ödev hazırlarken, başlamadan önce bir plan yapın. Kompozisyon ve ödevlerinizi vermeniz gereken günden önce hazırlayın,son ana bırakmayın. Ödevlerinizi teslim etmeden önce birkaç kere okuyun. Bir ödeve başlamadan önce en az bir veya iki kaynağa bakın, güvendiğiniz kişilerin görüşünü alın.

10 OKULA KARŞI TUTUM Bazı öğretmen ve derslerden hoşlanmamanız okul başarınızı etkilemesin. Çalışmalarımla ilgili bir problemle karşılaşırsanız, öğretmeninize sormakta tereddüt etmeyin. Sınıfta sorulara cevap vermekten veya tekrarlara katılmaktan çekinmeyin.

11 SINAVLARA HAZIRLANMAK VE SINAVLARA GİRMEK Derslerle ilgili tekrarlarınızı sınavdan önceki geceye bırakmayın. Son ana bıraktığınızda, sınava hazırlanırken, sinirlilikten, gerginlikten, huzursuzluktan ötürü çalışmakta güçlük çekersiniz. Ders çalışırken sinirli,gergin ve önyargılı çalışırsanız başarılı olamazsınız. Yazılılarda yazmaya başlamadan önce bütün soruları iyice okuyun.

12 SINAVLARA HAZIRLANMAK VE SINAVLARA GİRMEK Sınav başladığında soruların puan değerleri ve güçlük derecelerine bakın ve vakit geçirmeden hemen yazmaya başlayın. Sınavlara, öğrendiklerinizi sınav bitinceye kadar aklınızda tutmak için çalışmayın. Dersi dinlerken muhtemel sınav sorularına karşı dikkatli olun ve bunları not alın. Sınava girmeden önce öğretmenin nelere önem verdiğiyle ilgilenin sınav biçimiyle ilgili bilgi toplayın.

13 Birisini bir şey yapmaya zorlaya bilirsiniz, ama o kişiyi bu şeyi yapmak istemeye kesinlikle zorlayamazsınız. İstemek için gereken arzu içten gelir. MOTİVASYON

14 Bir şeyi yapmak istemeyi sağlayan ve içten gelen güç motivasyondur. Motivasyon Latince movere kelimesinden gelir ve harekete geçiren anlamında kullanılır.

15 Günümüzde motivasyon kelimesi kullanıldığında kişiyi işinde yükselmeye başarılı olmaya teşvik eden içsel bir güç çağrışımı oluşmaktadır.

16 Motivasyon bir ihtiyaç, bir tutku veya his olabilir, fakat sonuç olarak kişiyi kesin bir çizgide harekete geçmeye zorlar.

17 İç dürtüler, içten gelen istekler, ne kadar kuvvetli olursa olsun, isteklerinizle uyuşmuyor ve sizi harekete geçirmiyorsa kesinlikle etkili olmayacaktır. Bir şeyi yapmak istemek, karar verilen bir eylemi başlatmaya yönelik atılmış şuurlu bir atımdır.

18 Motivasyon bireyin hedefe yönelik sergileyeceği davranışı oluşturmasında belirleyici rol oynar. Motivasyon sonucuna göre birey niyetini ve arzusunu ortaya koyan belirli davranışlar gösterir.

19 Bireyi motive etmek güdünün ötesinde bir kavramdır. Çünkü işin içinde ikinci bir kişi veya kişiler vardır. Motive etmek bir kişiye bir eylemi yapması için gerekli güdü ve dürtüleri sağlamak anlamına gelir. Güdü ve dürtünün sağlanması bireyin eylem ve davranışını başlatır.

20 Bu konuda çeşitli teoriler geliştirilmiştir. Bunlar en eski olanı “sopa” ve “havuç” teorisidir. Hiç hareket etmeyen bir eşeğinizin olduğunu düşünün. Hayvanı hareket ettirmenin yolları ya bir sopayla vurmak yada üvendireyle dürtmektir. Kullanılabilecek diğer bir yöntem ise burnunun tam ucunda bir havuç sallandırmaktır.

21 Eğer eşek aç ise bu havucu yemek için hareket edecektir. Fakat aç değil ve daha önce çok havuç yemişse bu yöntem işe yaramayacaktır. O zaman hayvana büyük bir sopa gösterdiğinizde eşek daha önceden yediği dayaklardan neden sonuç ilişkisi ile hafızasına kazınan sopa korkusu ile hareket edecektir.

22 Buradaki havuç ve sopa bireyi motive etmede kullanacağımız iki temel güdüden bahsetmektedir. Bunlar; ceza ve ödüldür.

23 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ

24 Anlaşılan bilgilerin oturması, anlaşılması için zamana ihtiyaç vardır. Ayrıca sınav öncesi yapılan çalışma da anlamak için vakit yoktur. Tam anladığınız noktada bilgiyi hafızanıza geçirmek için yeterli zamanınız kalmaz. (Öğrenmenin hatırlama aşamasında problem olur) Tekrar ve zihnimizden uygulama imkanımız kısıtlı olur (Öğrenmenin uygulama aşamasında problem olur) Ayrıca bu durum bizim sınava stresli girmemize neden olacaktır. Öğrenmek için öğrenmiş oluruz. Sınav gecesi çalışma günü kurtarmak ve geçer not almak için yapılır. PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ

25 Konu daha kolay anlaşılır Anlaşılmayan konular için zaman kazanılır Anlaşılan konular hafızaya aktarılması sağlanılır Bir sonraki bilgilerin daha kolay anlaşılması sağlanır Bilgilerin beynimizde sindirilmesi sağlanır. Sınava daha az kaygılı gireriz

26 Amaçlarınız net değilse Bilgi eksikliklerinizi giderememişseniz Özel işleriniz daha fazla vaktinizi alıyorsa Çalışmaya karşı motivasyonunuz yoksa ve çalışmayı sürekli erteliyorsanız.. Amacınızı açık ve net bir şekilde tamamlamalısınız. Çalışma planınızı o günün derslerine koşullarına ve ihtiyaçlarına göre arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Çalışma sürelerinin uzunluğunu derslerin özelliklerine göre düzenlemelisiniz. Planınız ani durumlarda, çalışmanın değişik saatlere kaydırılmasına olanak verebilecek şekilde hazırlanmalıdır. Hangi dersin hangi konusunda nasıl bir çalışma yöntemi izleyeceğinizi açıkça belirleyin. Öğrenmek için konu çalışmaya mı, konudaki bilgilerinizi hatırlamak için tekrar yapmaya mı, yoksa pekiştirmek ve hız kazanmak için test çözmeye mi ihtiyacınız var? Tüm bunları önceden planlayarak çalışma masanıza oturun!

27 Çalıştığınız bilgilerin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için mutlaka tekrar yapmalısınız. Sistemli tekrarın en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Zamandan kazanmak için her şeyi tekrarlamak yerine konunun önemli kısımları tekrarlanmalıdır. Yapacağınız planda hangi günlerde hangi konuların çalışılacağı, tekrar edileceği veya test çözüleceğini belirleyebilirsiniz. Planınızı o günkü veya ertesi günkü derslerinize veya sınavlarınıza göre ayarlayabilirsiniz. Konuları tekrar ederken bilgiler arasında anlamlı bağlar kurulabilir, konunun ilginç yönlerini araştırabilir, konu üzerinden semboller çıkartarak kodlayabilir ve ya gözünüzde canlandırabilirsiniz. Konular arasında mantıksal çıkarımlarda bulunarak veya neden sonuç ilişkileri kurarak çalıştıklarınızın kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz

28 Işık,ısı, gürültü seviyesi Dik oturma (enerji ve dikkat toplama mesajı verir) Çalışma köşesi Çalışmaya başlamadan önce gerekli malzemeler hazırlanmalı Ders çalışırken müzik dinlenir mi? Cep telefonuyla uğraşılır mı? Dersiniz bitmeden önce çalışma isteğiniz azalmışsa dersinize son vermeyin! Daha küçük çalışma hedefleri belirleyin ve buna uyun:" 5 sayfa daha okuyup kalkarım gibi.." Daha sonra kısa bir süre çalışma yerinden ayrılın

29 Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun, ilgi ve dikkatinizin azaldığını fark ettiğinizde, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir işi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize söz verin. Ödülde dikkat edilmesi gereken 2 nokta önemlidir A) çalışmayı bitirmeden ödülünüzü almayın B) zaten yapacağınız bir şeyi ödül olarak seçmeyin. Okuduklarınızı kendi kelime ve cümlelerle ifade etmeniz, konulardan özetler, sorular ve cevaplar çıkarmanız öğrenmeye aktif olarak katılmayı ve daha etkin öğrenmeyi sağlar.. Çalışırken kendinizi sınav hazırlayacak kişinin yerine koyup " ben bu konudan soru hazırlayacak olsam, ne sorardım diye" düşünün. Bu soruların olası cevaplarını bulmanız konuyu özümsemenizi sağlar

30 Amaçlarınızı netleştirin. Kendinize ulaşılabilir bir hedef seçin. Bilgi eksiklerinizi tespit edin. Sizi oyalayacak faaliyetleri erteleyin. Düzenli ve disiplinli ders çalışma alışkanlıkları edinin. Ders çalışma isteğinin gelmesini beklemeden sorumluluk duygunuzu açığa çıkarın ve kararlılıkla derse sarılın. Hedefinize ulaşabileceğinize olan inancınızı kaybetmeyin. Ortaya çıkabilecek ani gelişmelere hazırlıklı olun ve planınızı bu değişikliklere göre esnetin. “Ders çalışacağım” gibi genel bir amaçla değil, hangi dersin hangi konusundan ne tur (konu/test/tekrar) bir çalışma yapacağınıza karar vererek açık ve net amaçlarla yola koyulun

31 Öğrenmede... Okunan bilginin % 20’si, Okunduktan sonra ;dinlenen bilginin % 40’ı, Okunup,dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır.

32 BAŞARIYA GİDEN YOLDA DİİKATİ TOPLAYABİLME Dikkat,öğrencinin çalıştığı konuya kendisini vermesidir. Alıştırmalarla kazanılan ve geliştirilebilen bir alışkanlıktır.Dikkati dağıtan başlıca nedenler…

33 Dikkati dağıtan başlıca nedenler… Duygusal sorunlar, Gereksiz ayrıntılara dalmak, Çalışma çevrasinde olumsuz uyarıcıların bulunması, Öğrenilecek bilgilerin sistemsiz,zor,karışık olması, Öğrencide yetersizlik duygularının olması, Düzensiz ve amaçsız çalışma Bedensel bir rahatsızlığın olması.

34 Dikkatini nasıl toplayabilirsin? “Şimdi sırası değil” beynini meşgul eden şeyleri bir süre rafa kaldırmalısın.

35 Dikkatini nasıl toplayabilirsin? Çalışma sırasında okuma,anlatma,yazma gibi değişik tekniklere yer verilmeli. Yeterince dinlenilmiş olmalı. Başarısızlık korkusunu yenmek çalışmak ve kendine güvenmekten geçer.

36 HAYIR DEMEYİ ÖĞREN Programına uymayan her faaliyete ve teklife hayır! demeyi öğren

37 ZAMAN HIRSIZLARI Başarısızlıklara takılıp kalmak Müzik eşliğinde çalışmak Zorlanılan dersleri bir kenara bırakmak Aşırı kaygı Telefon konuşmaları Televizyon Bilgisayar,internet, cep telefonu,facebook vb. Arkadaşlar Motivasyon eksikliği

38 ZAMAN HIRSIZLARI Konular hakkında yeterli bilgiye sahip olmamak Plansız,programsız çalışmak Düzenli tekrara yapmamak Zamanı denetleyememek Kendini başkalarıyla kıyaslamak Sınav ve soru çözme tekniklerini bilmemek

39 DÜZENLİ ÇALIŞMAZSANIZ ÇOK ÇALIŞMAK ZORUNDA KALIRSINIZ. ÇOK DEĞİL DÜZENLİ ÇALIŞIN.

40 ÖĞRENEMEZSİNİZ! DERSE HAZIRLANMADAN GELİYORSANIZ(Kitabın kapağını açamadan) DERSTE SADECE ÖĞRETMEN “KONUYU ANLAMAYAN VAR MI “DEDİĞİNDE DİKKATİNİZİ TOPLUYORSANIZ ÖĞRETMEN KIZMASIN DİYE SES ÇIKARMIYORSANIZ DERSTEN ÇIKARKEN HAFIZANIZ BOMBOŞSA ÖĞRETMENE SORU SORMUYORSANIZ EVE GİDİNCE TEKRAR YAPMIYORSANIZ Ö Ğ R E N E M E Z S İ N İ Z…..

41

42

43 ANADOLU LİSESİ 57,3351,72361,76368,30 DÜZ LİSE ÖRNEK 57,46235,91277,51263,90 Dip.NotuSY AOBPSZ AOBPEA AOBP Dip.NotuSY AOBPSZ AOBPEA AOBP 2013’DEN ÖNCE…

44 (DİPLOMA NOTU X 5)X0,12 TÜM OKUL TÜRLERİ VE ÖĞRENCİLER İÇİN AYNI KATSAYI ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRETMENLİK TERCİHLERİ VE MESLEK LİSELERİNİN KENDİ ALANLARINDAKİ LİSANS PROGRAMLARINI TERCİH ETMELERİ DURUMUNDA : (DİPLOMA NOTU X 5)X0,

45 Normal bir zeka Belirlenmiş bir hedef Hedefe ulaşmak için bitmeyen bir azim Başarmak İçin Gereken üç şey; “Sen neye hazırsan, o da senin için hazırdır.”

46


"BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ BAŞARMAK İÇİN ; KİM NE, NASIL, NEREDE, NİÇİN, NE ZAMAN YAPMALI?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları