Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ Dr. Ahmet AKIN İnsanoğlu bilinen tarihi boyunca yüzünü göklerden hiç ayırmamış, gökleri, uzayı merak etmiş ve hep uçmak istemiştir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ Dr. Ahmet AKIN İnsanoğlu bilinen tarihi boyunca yüzünü göklerden hiç ayırmamış, gökleri, uzayı merak etmiş ve hep uçmak istemiştir."— Sunum transkripti:

1

2 HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ Dr. Ahmet AKIN

3 İnsanoğlu bilinen tarihi boyunca yüzünü göklerden hiç ayırmamış, gökleri, uzayı merak etmiş ve hep uçmak istemiştir. Fakat insan dünya yüzeyinde yaşamaya uygun bir donanıma sahiptir. Bu nedenle yeryüzünden ayrılmaya (uçmaya) çalıştıkça bazı bünyesel yetersizlikler veya problemlerle karşılaşacaktır.

4 Hava ve Uzay Hekimliği (HUH), insanoğlunun uçuşta karşılaşabileceği problemlerle ilgilenen bir koruyucu hekimlik branşıdır. Klasik Tıp: Normal ortam - Anormal fizyoloji HUH : Anormal ortam - Normal fizyoloji

5 Uçuş Tabipliği Kursu çUçuş Tabipliği ve Fizyolojik Eğitim Kursu çHava Kuvvetlerinde görevli tüm tabipler ile diğer kuvvetlerin uçuş birliklerinde görevli tabipler çKurs süresi: 5 hafta çEskişehir Uçucu Sağlığı Araştırma ve Eğitim Mrk.de çGATA Hava - Uzay Hek. AD. ile ortaklaşa ç81dönemde toplam 1272 uçuş tabibi ç5 dönem sivillere (toplam 86)

6 Havacılıkta Önemli Tarihler : Wright Kardeşlerin uçuşu 1911: Türk Hava Kuvvetleri’nin kuruluşu 1929: Dr.Yzb. Yusuf BALKAN’ın Uçuş Tabipliği kursu için Fransa ve İtalya’ya gidişi 1948: İlk Alçak Basınç Odası’nın Eskişehir’e kurulması, Dönem Uçuş Tababeti ve Fizyolojik Eğitim Kursu (5 kişi) 1986: Hava - Uzay Hekimliği AD.’nın kurulması 1990: Eskişehir’deki yeni merkezin açılması

7 Uçuş Fizyolojisi Konuları 1. İrtifanın Neden Olduğu Problemler: A. Oksijen Azalması (Hipoksi ve Hiperventilasyon) B. Basınç Azalması (Barotravma ve Dekompresyon) C. Kozmik Radyasyon D. Yerçekimsizlik (Uzay Fizyolojisi) 2. Uçuş Hareketlerinin Neden Olduğu Problemler: A. Akselerasyonun ( G ’nin) Vücuda Etkileri B. Uçucu Vertigosu C. Hareket Hastalığı

8 Uçucuların Fizyolojik Eğitimi ç“Fizyolojik Eğitim” denmesinin nedeni uçuculara fizyolojik sınırlarının öğretilmesi, bu sınırın aşılması durumunda nelerle karşılaşabileceklerinin emniyetli yer koşullarında yaşatılmasıdır. çTüm TSK uçucularına 5 yılda bir verilir. çSivil Pilotlara : Henüz rutin uygulama yok.

9

10 Fizyolojik Eğitim Cihazları çİnsan Santrifüjü(G-lab) çAlçak Basınç Odası (Hipobarik Çember) çVertigo Eğitim Cihazı (Gyro-lab) çAtlama Sandalyesi (Ejection Seat) çGece Görüş Eğitim Lab. (Night Vision Trainer) ç çYüksek Basınç Odası(Hiperbarik Çember)

11 Uçucuların Fizyolojik Eğitimi En Önemli Amacımız: İnsan Kaynaklı Kazaları En Aza İndirmek

12 Sertifikasyon

13 Ödül

14 G-Lab (İnsan Santrifüjü)

15 Alçak Basınç Odası

16

17 G yrolab (Vertigo Eğitim Cihazı)

18

19 Atlama Sandayesi (Ejection Seat)

20 Yüksek Basınç Odası Hiperbarik Oksijen Tedavisi

21

22


"HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ Dr. Ahmet AKIN İnsanoğlu bilinen tarihi boyunca yüzünü göklerden hiç ayırmamış, gökleri, uzayı merak etmiş ve hep uçmak istemiştir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları