Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ"— Sunum transkripti:

1 HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ
Dr. Ahmet AKIN

2 İnsanoğlu bilinen tarihi boyunca yüzünü göklerden hiç ayırmamış, gökleri, uzayı merak etmiş ve hep uçmak istemiştir. Fakat insan dünya yüzeyinde yaşamaya uygun bir donanıma sahiptir. Bu nedenle yeryüzünden ayrılmaya (uçmaya) çalıştıkça bazı bünyesel yetersizlikler veya problemlerle karşılaşacaktır.

3 Hava ve Uzay Hekimliği (HUH), insanoğlunun uçuşta karşılaşabileceği problemlerle ilgilenen bir koruyucu hekimlik branşıdır. Klasik Tıp: Normal ortam - Anormal fizyoloji HUH : Anormal ortam - Normal fizyoloji

4 Uçuş Tabipliği Kursu Uçuş Tabipliği ve Fizyolojik Eğitim Kursu
Hava Kuvvetlerinde görevli tüm tabipler ile diğer kuvvetlerin uçuş birliklerinde görevli tabipler Kurs süresi: 5 hafta Eskişehir Uçucu Sağlığı Araştırma ve Eğitim Mrk.de GATA Hava - Uzay Hek. AD. ile ortaklaşa 81dönemde toplam 1272 uçuş tabibi 5 dönem sivillere (toplam 86)

5 Havacılıkta Önemli Tarihler
1903 : Wright Kardeşlerin uçuşu 1911 : Türk Hava Kuvvetleri’nin kuruluşu 1929 : Dr.Yzb. Yusuf BALKAN’ın Uçuş Tabipliği kursu için Fransa ve İtalya’ya gidişi : İlk Alçak Basınç Odası’nın Eskişehir’e kurulması, 1. Dönem Uçuş Tababeti ve Fizyolojik Eğitim Kursu (5 kişi) 1986 : Hava - Uzay Hekimliği AD.’nın kurulması 1990 : Eskişehir’deki yeni merkezin açılması

6 Uçuş Fizyolojisi Konuları
1. İrtifanın Neden Olduğu Problemler: A. Oksijen Azalması (Hipoksi ve Hiperventilasyon) B. Basınç Azalması (Barotravma ve Dekompresyon) C. Kozmik Radyasyon D. Yerçekimsizlik (Uzay Fizyolojisi) 2. Uçuş Hareketlerinin Neden Olduğu Problemler: A. Akselerasyonun (G’nin) Vücuda Etkileri B. Uçucu Vertigosu C. Hareket Hastalığı

7 Uçucuların Fizyolojik Eğitimi
“Fizyolojik Eğitim” denmesinin nedeni uçuculara fizyolojik sınırlarının öğretilmesi, bu sınırın aşılması durumunda nelerle karşılaşabileceklerinin emniyetli yer koşullarında yaşatılmasıdır. Tüm TSK uçucularına 5 yılda bir verilir. Sivil Pilotlara : Henüz rutin uygulama yok.

8

9 Fizyolojik Eğitim Cihazları
İnsan Santrifüjü (G-lab) Alçak Basınç Odası (Hipobarik Çember) Vertigo Eğitim Cihazı (Gyro-lab) Atlama Sandalyesi (Ejection Seat) Gece Görüş Eğitim Lab. (Night Vision Trainer) Yüksek Basınç Odası (Hiperbarik Çember)

10 Uçucuların Fizyolojik Eğitimi
En Önemli Amacımız: İnsan Kaynaklı Kazaları En Aza İndirmek

11 Sertifikasyon

12 Ödül

13 G-Lab (İnsan Santrifüjü)

14 Alçak Basınç Odası

15 Alçak Basınç Odası

16 Gyrolab (Vertigo Eğitim Cihazı)

17 Gyrolab (Vertigo Eğitim Cihazı)

18 Atlama Sandayesi (Ejection Seat)

19 Yüksek Basınç Odası Hiperbarik Oksijen Tedavisi

20

21


"HAVACILIK TIBBINA GİRİŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları